رفتن به مطلب

تالاب ونيز در محاصره گردشگران


ارسال های توصیه شده

تالاب ونيز در محاصره گردشگران

ايرن: کارشناسان محيط زيست ايتاليا هشدار دادند، رشد روزافزون گردشگران در ونيز، تالاب اين شهر را به ورطه نابودي کشانده است.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

به گزارش خبرگزاري فارس،‌ توسعه شهرسازي، فقدان سامانه حمل ونقل مناسب و رشد روافزون تعداد گردشگران در شهر ونيز باعث شده است تا تالاب‌ و معابر آبي اين شهر با خطر فرسايش مواجه شوند.

آمارها حاکي از آن است که تعداد گردشگراني که روزانه از ونيز ديدن مي‌کنند در يک دوره 23 ساله از 33 هزار نفر به 59 هزار نفر افزايش يافته که به عقيده کارشناسان رقمي بسيار زياد براي چنين شهر حساس و خطرپذيري است.

به عقيده فعالان حوزه حفاظت از محيط زيست شهر ونيز، در نتيجه رشد جمعيت، حمل و نقل دريايي نيز افزايش يافت که اين امر منجر به تخريب و از بين ‌رفتن اکوسيستم تالاب اين شهر شد. آميخته شدن آب شيرين و آب دريا و کم عمق شدن بستر آن نيز به رويش گياهاني که اکسيژن آب را مصرف مي‌کردند انجاميد و رفته رفته تالاب را به سمت نابودي کشاند.

تالاب ونيز که از يک سو به درياي آدرياتيک راه دارد، از جمله مناطق و مناظر ديدني و پرجاذبه اين شهر به شمار مي‌رود که در صورت ادامه روند کنوني ديگر اميدي به ماندگاري آن در سال‌هاي آتي نخواهد بود.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...