رفتن به مطلب

برگزاري جشن تيرگان در مازندران


ارسال های توصیه شده

برگزاري جشن تيرگان در مازندران

ايرن: جشن تيرگان همزمان با روز ملي دماوند در حالي برگزار مي شود که به فستيوالي طبيعي بر گستره پهن دشت اين قله کهن خودنمايي مي کند.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

به گزارش خبرنگار مهر، جشن تيرگان که در گراميداشت تيشتر يا ستاره باران آور در فرهنگ ايراني بوده و بنا به سنت در روز سيزدهم تيرماه انجام مي‌ گيرد چند سالي است به همت جمع کثيري از علاقمندان به فرهنگ و طبيعت در شهر کوچک و زيباي رينه لاريجان در پاي دماوند برگزار مي شود.

جشن تيرگان امسال به روشي گسترده در روز جمعه 17 تيرماه 90 در دانشگاه پيام نور اين شهر برگزار خواهد شد.

کيخسرو يزداني عضو انجمن دوستداران دماوند و از اعضاي اصلي برگزاري اين جشن به مهر گفت: اين جشن امسال با حضور گسترده هنرمندان شاخه هاي مختلف هنري مي رود تا به يک جشنواره متنوع مبدل شود.

وي سخنراني، نقالي، شعر خواني، اجراي چهار گروه موسيقي جشن آب پاشان رسد دماوند با تلسکوپ، سياه چادر عشاير، کارگاه مجسمه سازي، کارگاه نقاشي، نمايشگاه کتاب و عکاسي، کارگاه آموزش گردشگري، کارگاه موسيقي و سرود را از اتفاقات اين جشن بسيار زيبا بر شمرد.

يزداني افزود: اين مراسم از ساعت 10 تا 15 روز جمعه در فضاي باز کوهستان براي ديدار علاقمندان آماده بوده و تا ساعت 18 در سالن همايش دانشگاه پيام نور پايان مي يابد.

 

اين همايش با همکاري انجمن دوستداران دماوند،انجمن کوهنوردان ايران(ديدهبان کوهستان دکا) و دفاترنمايندگي شهرهاي مازندران، دانشگاه پيام نور رينه، بخشداري لاريجان، شوراي اسلامي رينه و شهرداري رينه برگزار و براي عموم مردم آزاد است.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...