رفتن به مطلب

اولين موزه تاريخ طبيعي و تنوع زيستي کرج افتتاح شد


ارسال های توصیه شده

اولين موزه تاريخ طبيعي و تنوع زيستي کرج افتتاح شد:icon_redface:

ايرن: اولين موزه تاريخ طبيعي و تنوع زيستي کرج، با حضور رئيس سازمان حفاظت محيط زيست و استاندار البرز، در پارک شهيد چمران کرج به بهره‌برداري رسيد.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

به گزارش (ايسنا)، "حسن پسنديده"، مديرکل حفاظت محيط زيست استان البرز، در مراسم افتتاح اين موزه، اظهار داشت: موزه تاريخ طبيعي کرج از جمله اماکن فرهنگي، اجتماعي، علمي و پژوهشي است که نقش مهمي در شناساندن زيست‌بومهاي مختلف جانوري و گياهي کرج به کشور دارد.

وي افزود: اين موزه در پي مصوبات سفر دور اول هيئت وزيران، در محوطه‌اي به مساحت يک‌هزار مترمربع احداث شده که به بهره‌برداري رسيد.

پسنديده ادامه داد: در اين موزه انواع گونه‌هاي جانوري و گياهي، سنگها و کانيها جهت آشنايي دانش‌آموزان، دانشجويان و عموم علاقه‌مندان با محيط زيست کشور به نمايش گذاشته شده است که با توجه به موقعيت مکاني موزه، اين مجموعه از پتانسيل اطلاع‌رساني بالايي برخوردار است.

وي همه نمونه‌هاي موجود در موزه را داراي شناسنامه اعلام کرد و گفت: در اين موزه تعداد زيادي از انواع پستانداران، پرندگان، دوزيستان، ماهيها، گياهان، حشرات، سنگها، اسکلتهاي جانوري، جمجمه و سرديس گونه‌هاي مختلف جانوري نگهداري مي‌شود.

مديرکل حفاظت محيط زيست البرز اظهار داشت: موزه تاريخ طبيعي و تنوع زيستي کرج شامل يک سالن توجيه مفاهيم آموزشي به گروههاي دانش‌آموزي و دانشجويي است.

وي گفت: همچنين وجود فضاهاي آزمايشگاهي براي آموزش بوم‌شناسي، جانورشناسي، گياهشناسي، ليمونولوژي و تاکسيدرمي موجب شده که اين مجموعه بتواند براي ارائه واحدهاي درسي عمومي، پايه و تخصصي در خدمت مراکز دانشگاهي استان باشد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...