رفتن به مطلب

بيش از يک ميليون و 200 هزار قطعه ماهي تلف شدند


ارسال های توصیه شده

فاجعه زيست محيطي در "قره سو" کرمانشاه؛

بيش از يک ميليون و 200 هزار قطعه ماهي تلف شدند :ws44:

ايرن: مديرکل محيط زيست استان کرمانشاه گفت: بيش از يک ميليون و 200 هزار قطعه ماهي در رودخانه قره سو به دليل بي توجهي و ناهماهنگي مجريان طرح ساماندهي اين رودخانه تلف شدند.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

به گزارش (ايسنا)، منطقه کرمانشاه، مهندس مجيد ابدي با اعلام اين خبر تصريح کرد: شرکت آب منطقه‌اي کرمانشاه با ايجاد دو بند خاکي و مسدود نمودن کامل مسير رودخانه در مقطعي به طول دو کيلومتر و لايروبي و سنگ چين نمودن بستر رودخانه جريان آب را قطع کرد و ريزش پساب در اين مقطع و کمبود اکسيژن باعث مرگ آبزيان و ماهيان رودخانه شد.

وي ادامه داد: سر ناظر پروژه آب منطقه‌اي در طرح ساماندهي رودخانه قره سو نيز اظهار داشته که براي ايجاد بند انحرافي و جلوگيري از اين فاجعه به استانداري و سازمان ميراث فرهنگي که ديگر مجريان پروژه‌ بودند مراجعه نموديم که موافقت نکردند.

مدير کل محيط زيست استان کرمانشاه گفت: مسوولان طرح ساماندهي رودخانه قره اعلام کرده اند که مجبور شديم که در حد فاصل کمربندي غربي و شرقي، سدخاکي، ايجاد و آب را پمپاژ کنيم تا بتوانيم پروژه سنگ چيني بستر رودخانه را انجام دهيم.

ابدي افزود: با حضور کارشناسان محيط زيست در محل و بررسي و نمونه برداري از آب و آبزيان و پيگيري موضوع، جريان دوباره آب رودخانه قره سو مجددا برقرار شد، اما بيش از يک ميليون و 200 هزار قطعه ماهي تلف شدند که موضوع برابر قوانين در حال پيگيري قضايي است.

وي بر رعايت ملاحظات زيست محيطي در اجراي برنامه‌هاي توسعه اي تاکيد کرد و توسعه و پيشرفت در راستاي توسعه پايدار را بسيار مهم دانست.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...