رفتن به مطلب

محيط زيست: براي آلودگي هوا دنبال مقصر نگرديد


ارسال های توصیه شده

آلودگي هوا پرونده‌اي که هر از گاهي باز مي‌شود

محيط زيست: براي آلودگي هوا دنبال مقصر نگرديد :banel_smiley_4:

ايرن: رئيس محيط زيست شهر تهران با بيان اين‌که در زمينه مشکل آلودگي هوا به دنبال مقصر نباشيد، گفت: پيدا کردن راه حل مناسب هنر است؛ محيط زيست براي کاهش آلودگي هواي تهران برنامه‌هاي خوبي را اجرايي کرده است.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

محسن شوکتي در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به بررسي‌هاي صورت گرفته توسط کارشناسان سازمان هواشناسي در زمينه آلودگي هوا،‌ گفت: درباره مشکل ريزگردها طبق گزارش‌هاي هواشناسي خشکي منطقه باعث بروز چنين پديده‌اي شده است.

وي در ادامه افزود: احداث سدهايي روي رودخانه دجله و فرات باعث خشکي عراق و توليد ريزگرد شده است.

رئيس محيط زيست شهر تهران در پاسخ به اين پرسش که چرا تاکنون فکري براي مشکل نشده است؟ گفت: پاسخ کاملاً روشن است؛ اين مسئله نياز به همکاري منطقه‌اي دارد. احداث سدهايي که باعث خشکي منطقه شده است به مسئولان ما مربوط نمي‌شود.

وي در پاسخ به اين پرسش که چرا براي حل مشکلات داخلي اقدامي صورت نگرفته است؟ يادآور شد: ما در داخل منابع توليد گرد و غبار نداريم؛ حتي 2 ساعت پس از قطع شدن بادهاي 120 روزه سيستان گرد و خاک فروکش مي‌کند.

شوکتي تأکيد کرد: داخل کشور ما کانون‌هاي گرد و غبار وجود دارد اما استعداد آلوده‌ کردن هواي شهرها را ندارند؛ اين ريزگردها از سوي کشورهاي همسايه روانه ايران مي‌شوند.

مسئولان در زمينه آلودگي هوا زحمت خود را کشيده‌اند

وي در پاسخ به اين پرسش که چرا براي اين مشکلات چاره‌اي انديشيده نمي‌شود؟ اظهار داشت: اين را قبول ندارم؛ تلاش‌هايي صورت گرفته اما برخي‌ها در اين زمينه به توافقات صورت گرفته و وعده‌هايشان عمل نکرده‌اند، مسئولان کشور ما زحمت خود را در اين زمينه کشيده‌اند.

شوکتي بيان کرد: برداشت غير اصولي آب در منطقه باعث گرفتار شدن ما به مشکل ريزگردها شده است.

وي با بيان اينکه به دنبال مقصر در زمينه آلودگي هوا نباشيد، گفت: با ارائه راهکار به حل مشکلات کمک کنيد؛ پيدا کردن راه حل هنر است.

رئيس محيط زيست شهر تهران در پاسخ به اين پرسش که چرا براي آلودگي هوا که در فصل پاييز و زمستان اتفاق مي‌افتد اقدامي انجام نمي‌شود؟ گفت: بخشي از مشکل ناشي از سيستم حمل و نقل شهري است؛ اگر از خودروهاي شخصي کمتر استفاده کنيم به خودمان کمک کرده‌ايم.

شوکتي ادامه داد: بايد ابتدا از خودمان شروع کنيم و سپس به دنبال مشکلات منطقه‌اي باشيم. اين‌که بايد هر چه سريعتر برنامه‌ريزي‌هايي براي رفع مشکل آلودگي هوا در پاييز و زمستان داشته‌ باشيم را قبول دارم؛ بهتر است از هم‌ اکنون برنامه‌ريزي‌هايي را انجام دهيم.

وي گفت: محيط زيست استان تهران برنامه‌هاي خوبي از جمله طرح تعويض موتورسيکلت‌هاي فرسوده، جايگزيني ميني‌بوس‌هاي فرسوده يا استاندارد کردن سوخت را دنبال و اجرايي کرده است.

شوکتي با بيان اين‌که بايد در سطح شهر تهران مسافرت‌ها کاهش يابد، اظهار داشت: در پاييز و زمستان گاهي اوقات به دليل عدم جابه‌جايي هوا، با انباشتگي آلاينده‌ها در هوا مواجه هستيم. در اين شرايط اگر از خودروهاي شخصي استفاده نکنيم و به سمت استفاده از سيستم‌هاي حمل و نقل شهري حرکت کنيم بدون شک به جلوگيري از تشديد آلودگي هوا کمک کرده‌ايم.

رئيس محيط زيست شهر تهران گفت: در محيط زيست همه مسائل زنجيروار به هم پيوسته است، همه اعضا بايد به وظايفشان عمل کنند تا محيط زيستي پاک داشته باشيم.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...