رفتن به مطلب

گونه‌هاي جانوري بيمار وارد شده از مرزهاي کشور معدوم مي‌شوند


ارسال های توصیه شده

مدير اجرايي سايتيس سازمان حفاظت محيط زيست:

گونه‌هاي جانوري بيمار وارد شده از مرزهاي کشور معدوم مي‌شوند

ايرن: مدير اجرايي سايتيس سازمان حفاظت محيط زيست گفت: در صورتي که گونه‌‌هايي از سايتيس (در معرض خطر انقراض) که از طريق مرزها وارد کشور مي‌شوند ناقل بيماري باشند معدوم مي‌شوند.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

فرجي در گفت‌وگو با فارس، درباره سايتيس و قوانين آن گفت: سايتيس براي حفظ برخي از گونه هاي در خطر انقراض در برابر بهره برداري بي رويه از طريق کنترل و برقراري محدوديت هايي در تجارت (صادرات و واردات) تشکيل شده است.

وي در ادامه گفت: قوانين داخلي يک کشور با قوانين سايتيس متفاوت است. سايتيس يک کنوانسيون بين‌المللي و تابع حقوق بين‌المللي است.

مدير اجرايي سايتس سازمان حفاظت محيط زيست اظهار داشت: در حقوق بين‌الملل معمولاً براي تخلفات مربوط به اين امر جريمه نقدي يا غير نقدي در نظر گرفته نشده است.

فرجي بيان کرد: اما در قوانين داخلي کشورها اين مسئله لحاظ شده است. هر چند ميزان جرايم و برخورد با متخلفان در هر کشوري متفاوت است.

وي گفت: در کشور ما ليستي از گونه‌هاي وحشي در نظر گرفته شده تا اگر از فردي اين گونه‌ها کشف شد با متخلف برخورد شود.

مدير اجرايي سايتس سازمان حفاظت محيط زيست بيان کرد: برخي از اين‌گونه‌ها ممکن است در ليست سايتيس قرار نداشته باشد اما از نظر محيط زيست بايد کنترل شوند.

وي گفت: اگر در مرزهاي کشور، فردي بخواهد گونه‌اي که در ليست سايتيس قرار دارد را وارد کشورمان کند يا اين‌که اجزاي آن را به همراه داشته باشد در صورتي که مجوز نداشته باشد برابر قانون با آن برخورد مي‌شود.

فرجي افزود: در اين گونه موارد گونه‌ها را به کشور مبدأ بر مي‌گردانيم يا اين‌که به مراکز مجاز نگهداري از حيوانات منتقل مي‌شود.

وي در پاسخ به اين پرسش که اگر گونه وارداتي بيمار باشد در اين صورت چه تصميمي گرفته مي‌شود؟ اظهار داشت: در صورت تشخيص اين‌که حيوان ناقل بيماري خاصي است مجبور به معدوم کردن هستيم.

فرجي گفت: تاکنون با چنين موردي در کشور برخورد نکرده‌ايم؛‌ فقط مواردي بودند که به کشور مبدأ يا مراکز مجاز نگهداري از حيوانات منتقل شده‌اند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...