رفتن به مطلب

وعده جدید برای واگذاری سیمکارت نسل 3/ برخورد رگولاتوری با اپراتور سوم


ارسال های توصیه شده

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد که به دلیل عدم رعایت تعهدات اپراتور سوم تلفن همراه طبق مفاد پروانه با این اپراتور برخورد می شود. این در حالی است که مدیرعامل صندوق تأمین اجتماعی از توزیع سیمکارتهای نسل سوم توسط این اپراتور تا پایان امسال خبر داده است. به گزارش خبرنگار مهر، واگذاری سیمکارتهای نسل سوم از سوی سومین بهره بردار شبکه موبایل کشور مانند دیگر پروژه های ملی نه تنها با تاخیر همراه است بلکه هر روز اخبار متفاوتی درباره واگذاری سیمکارتهای این اپراتور که طبق پروانه قرار بود اول خردادماه 90 عرضه شود شنیده می شود.

برخورد رگولاتوری با تامین تله کام به دلیل بدقولی

 

در حالیکه مسئولان سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تنها اشخاصی بودند که از عرضه سیمکارتهای نسل سوم در روز اول خردادماه توسط تامین تله کام خبر دادند این بار اعلام کرده اند که به دلیل عدم رعایت تعهدات و عدم واگذاری سیمکارت به این اپراتور اخطار داده و با آن برخورد می کنند.

 

مدیرکل دفتر حقوقی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان اینکه به دلیل عدم رعایت تعهدات اپراتور سوم تلفن همراه، رگولاتوری طبق مفاد پروانه با این اپراتور برخورد می کند اضافه کرد: اپراتور سوم بر اساس مفاد پروانه باید واگذاری سیمکارت‌هایش را از ابتدای خرداد ماه آغاز می‌کرد که علیرغم اخطارهای رگولاتوری، این کار به درستی انجام نشده است.

 

حسن مهدوی گفت: رگولاتوری در مواجهه با تخلفات مطابق مفاد و تعهدات پروانه‌های صادر شده اقدام کرده و در صورت انجام هر تخلفی، بدون هیچ ملاحظه‌ای بر اساس قوانین برخورد می کند.

 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر پرونده اپراتور سوم به بخش حقوقی رگولاتوری ارجاع شده است تصریح کرد: براساس مفاد پروانه، رگولاتوری در قالب بندهای جریمه‌ای همچون کاهش مدت زمان پروانه و جریمه نقدی با اپراتور سوم برخورد می‌کند و با توجه به اینکه پروانه اپراتور سوم به شرکت تامین تله کام اعطا شده این شرکت باید در مقابل رگولاتوری پاسخگو باشد.

 

برخورد رگولاتوری با تامین تله کام در حد لغو پروانه

 

چندی پیش نیز لطف الله سبوحی معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گفتگو با مهر درمورد آخرین وضعیت اجرای پروژه نسل سوم موبایل در کشور و دلایل اجرایی نشدن آن در موعد مقرر اظهار داشت: به اپراتور سوم اخطار داده شده است که این اخطار می تواند براساس پروانه مشمول جریمه، کاهش مدت پروانه فعالیت و یاحتی لغو آن شود که این امر بستگی به شرایط موجود و توضیحات اپراتور مربوطه دارد.

 

وی در پاسخ به این سوال که گفته می شود اپراتور سوم هیچ گونه تجهیزات نسل سوم - 3g – را تاکنون وارد کشور نکرده و چگونه قرار بوده خردادماه سیم کارت های خود را عرضه عمومی کند اظهار داشت: ما طبق پروانه، فعالیت این اپراتور را نظارت خواهیم کرد و این اپراتور اعلام کرده که تاکنون 40 سایت bts را آماده کرده است.

 

معاون صدور مجوز سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون برای تجهیزات اپراتور سوم گواهی تایید نمونه صادر شده است گفت: ما برای اپراتورها تایید نمونه صادر نمی کنیم و این وندورها هستند که زمانیکه تجهیزاتی نصب و راه اندازی می کنند از رگولاتوری گواهی تایید نمونه – ta – می گیرند.

 

سبوحی در پاسخ به این سوال که آیا سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای تجهیزات نسل سوم ta صادر کرده است تاکید کرد که هنوز این اپراتور در این زمینه درخواستی به رگولاتوری نداده است.

 

توزیع سیمکارتهای تامین تله کام شاید وقتی دیگر

 

به گزارش مهر، مدیرعامل صندوق تأمین اجتماعی که تنها مسئول اپراتورسوم موبایل است که طی چند ماه اخیر در مورد وضعیت این شبکه اظهارنظر رسمی کرده است درباره توزیع سیم‌کارت‌های این اپراتور اعلام کرده که که نسبت به توزیع سیمکارتهای 3g در بین عموم تا پایان سال اقدام می شود و قیمت این سیمکارت‌ها نیز تا پایان سال مشخص خواهد شد.

 

رحمت الله حافظی ایجاد مشکلات مختلف از جمله اعتبارات را از جمله دلایل تاخیر در بهره برداری توزیع سیمکارت‌های نسل جدید عنوان کرد و با بیان اینکه تجهیزات مورد نیاز در این زمینه در حال حمل به کشور است گفته که سیمکارت‌های اپراتور سوم منحصر به فرد است و برای نخستین بار در کشور توزیع خواهد شد و باید ملاحظات امنیتی و فرهنگی در خصوص این سیمکارت‌ها لحاظ شود.

 

مدیرعامل صندوق تأمین اجتماعی ادامه داد: طی دوماه آینده سیمکارت‌های محدود این اپراتور به صورت پایلوت و تست در سطوح خاص در بین معاونان وزرا توزیع می‌شود.

 

این در حالی است که مسئولان سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی که تنها نهاد حاکمیتی و نظارتی در عرصه ارتباطات کشور محسوب می شود پیش از این اعلام کرده بودند که فاز آزمایشی و پایلوت شبکه اپراتور سوم انجام شده و این اپراتور در دهه فجر89 به صورت محدود و آزمایشی سیمکارتهای خود را تست کرده است.

 

حافظی درباره تغییر مدیرعامل شرکت تأمین تله‌کام که مسئولیت راه اندازی این پروژه را عهده داربود نیر افزود: مدیرعامل این شرکت حدود سه هفته پیش تغییر کرد و برای ارتقای این سیستم تغییر مدیرعامل نیاز بود اما هر وقت جابه‌جایی‌ها صورت می‌گیرد همه دوست دارند این موضوع را سیاسی جلوه دهند.

لینک به دیدگاه

دلایل زیادی برای عملی نشدن نسل سوم موبایل بیان شده ولی من فکر میکنم به تعویق افتادنش به علت مسائل فنی نباشه .............

آخه ما هنوز کاربرای خانگیمون تاجازه ی داشتن adsl با سرعت بیشتر از 128 رو ندارند خوب حالا تصور کنید نسل های جدید تلفن همراه بخوان اینترنت با سرعت های بالاتر ارائه بدهند اون وقت لازمه که بقیه شرکت هایی که خدمات مشابه میدن بتونن رقابت کنند ولی قانون اجازه رقابت نمیده و همین باعث ضرر یه سری شرکت ها میشه . پس منطقیه که بهره برداری از برخی امکانات برای برخی ناخوشایند باشه و سعی در به تعویق انداختن اینگونه طرح ها داشته باشند...............

این هم متن خبری که چند وقت پیش در مورد سرعت اینترنت نسل سوم در ایران منتشر شد :

یک مقام مسئول در شرکت تامین تله کام از عرضه سیمکارتهای نسل سوم موبایل با یکی از کدهای 0920 و 0921 و قابلیت ارائه اینترنت پرسرعت 512 کیلوبیتی و تلفن تصویری خبر داد و گفت: اپراتور سوم مطمئنا سرویس های نسل سوم را ارائه خواهد داد.

 

البته این فقط استدلال بنده بود...............

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...