رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

تاریخچه نمک آبرود

شهرک جدید نمک آبرود که در دوازده کیلومتری غرب چالوس واقع شده قسمتی از اراضی منطقه را با وسعت تقریبی ۶۵۰ هکتار در بر می‌گیرد. حد شمالی این اراضی را دریای خزر و حد جنوبی آن را ارتفاعات مدوبن (از بلندی‌های رشته‌کوه البرز) تشکیل داده‌است. وجود پارک‌های جنگلی بنفشه و شمشاد در قسمت شمالی این مجموعه با وسعت تقریبی ۲۰۰ هکتار مناظر بدیعی را در این قسمت از اراضی به وجود آورده‌است. ضمن آنکه در جنوب این اراضی دامنه کوه مدوبن به صورت جنگلی فشرده و با جاذبه‌های بصری فوق العاده واقع شده‌است.

11005.aspx

طرح اولیه شهرک به وسیله مهندسین مشاور داض، چرخاب و هوارد همفری تهیه شده‌است. در گزارش هوارد همفری فرض بر این بوده‌است که جاده چالوس رامسر منطقه را به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم می‌کند که بخش جنوبی جاده اختصاص به ویلاسازی داشته و بخش شمالی آن هتل‌هایت و قسمت پیشنهادی مارینا و تأسیسات مربوطه و مجتمع آپارتمانی را شامل می‌شد. ..

11001.aspx

احداث این شهرک دو هدف عمده را مد نظر دارد:

ایجاد یک شهر اقامتگاهی تفرجگاهی برای جذب جمعیت غیر ساکن شهرستانهای نوشهر و چالوس ..

جذب سر ریز جمعیت شهرهای چالوس و نوشهر

با توجه به موارد فوق احداث شهرک نمک آبرود تصویب شد و در تاریخ ۷/۱۰/۶۲مصوبه مذکور توسط وزارت مسکن و شهرسازی ابلاغ گردید. صدور پروانه احداث شهرک نمک آبرود در سال ۱۳۶۶ با استناد به همین مصوبه انجام گرفته‌است. محدوده اراضی طرح با استناد به اسناد موجود که با مندرجات پروانه صادره نیز هماهنگ است،

 

 

 

10984.aspx

لینک به دیدگاه

از نظر جمعیت پیش بینی شده برای شهرک، مهندسین مشاور چرخاب با استفاده از گزارش مهندسین مشاور داض تعداد کل جمعیت واحدهای مس******ی (ویلاها آپارتمان‌ها) و هتل و متل را جمعاً ۲۰۰۰۰ نفر برآورد نموده‌است در حالی که درگزارش هوافرد همفری تعداد جمعیت ۲۳۳۵۰ نفر برآورد شده‌است. در طرح تجدید نظر شده توسط مهندسین مشاور طرح و بنا تعداد جمعیت ۴۶۵۰۰نفر و یا حدود ۵۰۰۰۰نفر پیش بینی شده‌است که بیش از دو برابر ارقام قبلی است. در طرح هوافرد همفری برای شهرک نمک آبرود اکثر خانه‌ها مخصوص تعطیلات تصور شده‌اند لذا تعداد جمعیت در طول سال متغیر فرض شده‌است.

wol_error.gifاندازه عکس تغییر یافته است.برای مشاهده عکس در اندازه واقعی روی این کادر کلیلک کنید.11000.aspx ..

در سال ۱۳۶۴ برای بخشی از محدوده اراضی نمک آبرود طرح توسعه تهیه گردیده‌است. این طرح بر اساس ساختار شبکه اصلی خیابان‌های موجود شکل گرفته‌است که متشکل از یک حلقه اصلی و خیابان‌های ارتباطی فرعی است. حلقه اصلی به قطعات مس******ی پیوند می‌خورد. این حلقه در گوشه جنوب شرقی قطع شده‌است و جهت تکمیل راه‌های ارتباطی یک بلوار جنوبی شمالی- جنوبی در مرکز شهرک به عنوان مرکز محور مجهز شهری با عرض متوسط ۳۰۰ متر جهت ارائه خدمات مورد نیاز در مقیاس ناحیه و با نظور نمودن جمعیت سربار ناشی از بازدیدکنندگان پیش بینی شده‌است که حدود ۵۳ هکتار وسعت دارد. این بلوار به محله‌های مس******ی پنجگانه شهرک که در دو نوار غربی و شرقی در طرفین ناحیه مرکزی قرار گرفته‌اند، سرویس می‌دهد.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
..

مناطق مس******ی شهرک یعنی محله‌های پنجگانه یاد شده دارای مساحتی بالغ بر ۲۳۰هکتار می‌باشد. محله شمار چهار در جنوب محله شماره یک قرار دارد. محله پنج نیز در گوشه جنوب شرقی و در منتهی الیه جنوبی شهرک قرار گرفته‌است. محله‌های یاد شده هر کدام دارای یک مرکز محله هستند که خدمات مرکز محله‌ای در این مراکز پیش بینی شده‌است. این مراکز به نحوی طراحی گردیده تا ارتباط مستقیم سواره با مرکز شهرک برقرار باشد.

10986.aspx

در جنوبی ترین حد مرکز خدمات شهری و در طرفین این نوار در منتهی الیه جنوب شهرک دو ناحیه در مجاورت محله‌های شماره ۴و ۵ جهت منطقه مس******ی توریستی (در مجاورت محله ۵) و دومی (در مجاورت محله ۴) ناحیه‌ای (به عنوان محله شماره ۶) با مشخصات تراکم ویژه (۹۰۰ نفر در هکتار) با خصوصیات بلوک‌های مس******ی ۴ تا ۸ طبقه پیش بینی شده‌است. در شمالی ترین قسمت شهرک نواحی مجاور محله‌های ۲و۱ منطقه وسیعی (حدود ۹۵ هکتار) جهت مراکز تفریحیورزشی در شمال غربی و هتل و متعلقات توریستی در شمال شرقی در نظر گرفته شده‌است.

 

 

 

11006.aspx

10996.aspx

بخش گردشگري و امكانات تفريحي

در حاشيه جنوب شرقي شهرك ، مرتفعترين تله كابين كشور، قراردارد . اين تله كابين منحصر به فرد در سال 1372 با تلاش كارشناسان ايراني احداث و به بهره برداري رسيده است . اين تله كابين بازديدكنندگان را در مدت 12 دقيقه در ارتفاع 970 متري به قله كوهستان مدوبن با اشراف بر منظره زيباي پانوراماي جنگل و درياي خزر مي رساند . ..

 

10995.aspx

11008.aspx

 

 

ديگر امكانات تفريحي و رفاهي جهت گردشگران :

 

درياچه مصنوعي با پدالو ، زمين تنيس ، پيست دوچرخه سواري خانمها و آقايان ، زمين اسكيت ،پاور هنگ گلايدر و اسکاي واکر ، شهر بازی کودکان ، پرواز با هواپيمای دو نفره ، مراكز خريد ، رستورانها ، غرفه هاي بوتيك لباس و صنايع دستي ، فرش ، لباسهاي چرم ، عكاسي ، آرايشگاه و سرانجام مركز تفريحي ساحل دريا را مي توان از ميان ديگر امكاناتي نام برد كه شما مي توانيد در آن ، جوي دوستانه ، لذت بخش و شاد داشته باشيد .

لینک به دیدگاه

10994.aspx

جاذبه های گردشگری نمک آبرود عبارتند از:

۱- تله کابين: يكي از بخشهاي مهم توريستي نمك آبرود تله كابين است. اين تله كابين كه در جنوب غربي شهرك نمك آبرود واقع شده , امكان صعود به بالاي قله زيباي مدوبن را فراهم مي كند. قله كوه مدوبن , با داشتن امكانات پذيرايي مسافرين و همچنين اختلاف دماي حدود ۱۰ درجه سانتيگراد نسبت به پاي كوه در ماههای گرم سال فضاي دلنشين و خاطره انگيزي را براي گردشگران خواهد داشت . تله كابين نمك آبرود داراي ۴۲ كابين ۴ نفره مي باشد كه با سرعت ۳ متر بر ثانيه مسير ۲۱۰۰ متري را كمتر از ۱۲ دقيقه طي مي كند , ارتفاع دكل تله كابين بين ۴ الی ۴۹ متر متغییر است. متوسط جابجايي مسافرين در طول سال با توجه به موقعيت جغرافيايي و اقليمي منطقه و همچنين ايام تعطيل سال متفاوت بوده بطوريكه در ايام غير تعطيل بين ۷۰۰ الي ۱۰۰۰ (نفر در روز) و در ايام تعطيل بين ۲۵۰۰ الي ۳۵۰۰ (نفر در روز) متغير است.

11007.aspx ..

ساعات كار:شروع كار تله كابين با توجه به حجم مسافران از ساعت ۸ الي ۲۳ ادامه مي يابد كه در قبال فروش بليط به ازاي هر نفر 50000 ريال و محاسبه تقريبي هر ساعت ۳۰۰ نفر , امكان اتمام بليط در روزهاي تعطيل سال به لحاط حجم زياد مسافران تا قبل از ظهر وجود دارد.

10989.aspx

11009.aspx

ویژگیها: تله كابين نمك آبرود در نوع خود در بين شركتهاي ديگر داخلي و خارجي به لحاظ نگهداري و سرويس دهي موجود مورد توجه قرار گرفته بطوريكه امنيت مسافران در اولويت كار قرار داده است.خط تله كابين جهت امنيت بيشتر هر روز بازبينی شده و کليه تعميرات و یا تعويض قطعات بصورت روزانه و يا سالانه (تعويض چرخهای دکل , لاستیکهای دکل , بلبرينگها و ... ) انجام می شود. لازم به ذکر است که تا کنون هيچگونه حادثه ای در تله کابين اتفاق نیفتاده است و در صورت قطع برق , یک دستگاه ژنراتور و یک موتور برق اضطراری عملیات تخليه خط را انجام می دهد. كليه سيستمها بطور اتوماتيك نواقص و اشكالات سيستم را رديابي و آن را به اطلاع كارشناس مربوطه مي رسانند و از این رو تله كابين دارای امنيت كامل است . اگر هنگام انتقال مسافر قرقره كابين از روي كابل خارج شود توسط سيستم بطور خودكار كابين مي ايستد و هشدار به متصدي سيستم داده خواهد شد. در آينده اين سيستم بصورت كامپيوتري در خواهد آمد و كنترل آن با نرم افزار صورت خواهد گرفت . ..

10998.aspx

wol_error.gifاندازه عکس تغییر یافته است.برای مشاهده عکس در اندازه واقعی روی این کادر کلیلک کنید.10997.aspx

 

 

- باشگاه تير اندازی به اهداف پروازی: یکی از جاذبه های توریستی شهرک نمک آبرود باشگاه تیر اندازی است. این باشگاه که دومین باشگاه تیر اندازی کشور است با نام باشگاه تیر اندازی تراپ و اسکیت نمک آبرود در زمینی به متراژ ۲۴ هزار متر مربع و قابل توسعه تا ۵۰ هزار متر مربع براي ساير رشته هاي تيراندازي و با تجهيزاتي كامل بنا نمود و در بهمن ماه ۱۳۸۰ به صورت رسمي و با حضور مسئولين كشوري و محلي افتتاح گرديد . در حال حاضر اين باشگاه در تمامی ایام سال قابل استفاده برای گردشگران و همچنين مردم منطقه می باشد.

لینک به دیدگاه

امكانات باشگاه تيراندازي نمك آبرود:

۱- ميدان تراپ آموزشي و تفريحي

۲- ميدان تير و كمان با استانداردهاي بين المللي

۳- كافي شاپ مجهز به معماري روز و محوطه بسيار زيبا و سرسبز انباشته از درختان انبوه

۴- پاركينگ

۵- استفاده از تفنگ ششخصی

۶- ساير سرویسهای خدماتی

۷- برگذاري مسابقات تيراندازي (شهري , استاني , كشوري(

10992.aspx

۳-شهر بازی: در حال حاضر مطالعات جهت احداث و مذاكرات جهت خريد تجهيزات مدرن ترين شهربازي در سطح كشور انجام شده و با آماده سازي زمين و عقد قرارداد خريد تجهيزات شهربازي اميد مي رود كه بزودي شاهد افتتاح اين شهربازي باشيم. شهربازي كنوني شركت در حال حاضر با داشت امكانات مختلف براي عموم قابل استفاده مي باشد ..

10985.aspx

۴-تفرجگاه ساحلی: در حاشيه شمالی شهرک توريستی نمک آبرود و در شمال جاده چالوس - تنکابن منطقه بصورت انبوه و پوشيده از درختان شمشاد جهت استفاده گردشگران و مسافرين وجود دارد. تفرجگاه با داشتن ساحلی آرام و زيبا و امکانات متنوع خاطره خوشی را در ذهن مسافران بجای خواهد گذاشت.

11004.aspx

10990.aspx ..

امکانات تفرجگاه:

احداث دو طرح شنا مخصوص آقايان و خانمها هر يك ۴۰ چتر (سايبان) بعلاوه بوفه ، دوش آب و سرويسهاي بهداشتي اسكله قايقراني پدالو و موتوري به مساخت ۰۶ متر مربع بعلاوه بوفه

چايخانه سنتي به مساحت ۱۰۰ متر مربع

آلاچيق جهت اقامت مسافرين ۳۰ عدد

رستوران به مساحت ۲۰۰ متر مربع

سوئيت هاي كوچك سبك ۱۰ عدد

كمپيگ و چادر ۵۰ عدد

مرداب ماهيگیری

ضمناً ساحل شنا داراي نجات غريق ، نگهبان و فروشگاه هاي عرضه كالا و خدمات و جنگل تجهيز شده مي باشد و در ايام تابستان اجراي موسيقي زنده جزء برنامه های تفريحي مي باشد

10993.aspx

10987.aspx

 

 

 

10987.aspx ..

۵-نمايشگاه حيوانات : نخستین مرکز پرورش و تکثیر نمایشگاه و فروشگاه پرندگان زینتی حیوانات دست آموز اهلی

پانسیون و نگهداری انواع حیوانات خانگی

مشاوره در امور تغذیه دام و طیور و حیوانات خانگی

جیره نویسی صنعتی دام و طیور

خرید و فروش انواع حیوانات اهلی و پرندگان زینتی و صدور شناسنامه

لینک به دیدگاه

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

پروژه هاي مورد اقدام در آينده نزديك عبارتند از:

- تفريحات آبي و دريايي .

- تبديل پارك بنفشه به پارك تفريحي و طبيعي به وسعت ۲۰۰ هكتار .

- شهربازي منحصر به فرد .

- احداث آبشار مصنوعی در پای کوه

 

 

10988.aspx

 

 

این عکس هم که شاید بشه گفت بدون شرح اما دیدنش فکر کنم یکم ما رو به فکر فرو ببره نظرتون رو در اینباره با من در میان بگذارید و مقایسه کنید این عکس رو با عکس های بالا

 

 

10991.aspx

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...