amd-pars 13 ارسال شده در 26 شهریور، 2011 سلام وقت بخیر ; کاربران محترم در صورت تمایل می توانیم درباره "طراحی صنعتی" ، "صنعت خودرو " ، "تیونینگ خودرو" که این روزها رواج بیشتری پیدا کرده بحث کنیم . ممنون می شم از همکاریتون . 3
!Ell 4694 ارسال شده در 20 دی، 2011 خیلی خیلی تاپیک جالبی میشه اگه دوستای مکانیک لطف کنن و بیان شرکت کنند عالی میشه! من خودم گرایش طراحی صنعتی میخونم. 1
electra 174 ارسال شده در 6 فروردین، 2012 تونیننگ یعنی چی؟تیونینگ به مجموعه کارهایی گفته میشه که برای افزایش کارآیی ماشین انجام میشه زمینه های مختلفی از جمله بدنه...موتور...سیستم برق...سیستم سوخت رسانی...سیستم اگزوز و....داره البته همه این موارد باید به صورت کاملا علمی باشه که در خیلی موارد خلافش دیده میشه خصوصا در کشور عزیزمان 1
electra 174 ارسال شده در 6 فروردین، 2012 سلام خدمت دوستان عرض کنم اطلاعات ناچیزی داریم در زمینه خودرو دوستان حاضر باشن این topic رو ادامه بدن که اطلاعات عمومی هممون بالا بره 1
electra 174 ارسال شده در 6 فروردین، 2012 لطف کنید این پسوند مهندس رو به اسم من اضافه نکنید ممنون آلرژی دارم اصلا بهش برای شروع: مثالی از تیونینگ غیر علمی در کشور میزنم اونم نصب دو عدد بال بر روی صندوق 206 معمولی(بدون طاقچه) هستش که کار اصلی بال رو که ایجاد نیروی down forceهستش رو بال دومی خنثی میکنه و در گاهی اوقات باعث ایجاد عمل عکسش(ایجاد نیروی lift) میشه (بسته به فاصله بال از سطح سقف یا صندوق) که متاسفانه صرفا محض خوشکلی انجام میشه یا برداشتن بال ماکسیما صرفا برای شباهت به مدل کانسپت بنز که اون هم در سرعتهای بالا و مانورهای ناگهانی این ماشین رو دچار مشکل هندلینگ میکنه 1
electra 174 ارسال شده در 4 اردیبهشت، 2012 اما درباره طراحی یه قطعه که به کارایی ماشین اضاقه میکنه بسته به اینکه تو کدوم قسمت از خودرو کاربرد داره آیتمهای مختلفی روی طراحیش تاثیر داره که تو اینها یک سری آیتم مشترکه مثل: سبک بودن و در کل مناسب بودن وزن قطعه جنس یا همون متریال قطعه بسته به کاربردش باید تحمل فشار..گرما..سرما..یا ارتعاش و خستگی و...رو داشته باشه طراحی علمیش...اینکه بتونه نیروهای استاتیکی و دینامیکی وارد بهش رو تحمل کنه و عمر خستگی مناسبی داشته باشه چه در اثر ارتعاش چه در اثر بارگذاری ثابت
ارسال های توصیه شده