amd-pars 13 اشتراک گذاری ارسال شده در 5 تیر، ۱۳۹۰ سلام وقت بخیر ; کاربران محترم در صورت تمایل می توانیم درباره "طراحی صنعتی" ، "صنعت خودرو " ، "تیونینگ خودرو" که این روزها رواج بیشتری پیدا کرده بحث کنیم . ممنون می شم از همکاریتون . 3 لینک به دیدگاه
!Ell 4694 اشتراک گذاری ارسال شده در 28 مهر، ۱۳۹۰ خیلی خیلی تاپیک جالبی میشه اگه دوستای مکانیک لطف کنن و بیان شرکت کنند عالی میشه! من خودم گرایش طراحی صنعتی میخونم. 1 لینک به دیدگاه
DavOOd_TiTaN 10472 اشتراک گذاری ارسال شده در 28 مهر، ۱۳۹۰ منم که عاشق تونیننگ خودرو ام 1 لینک به دیدگاه
electra 174 اشتراک گذاری ارسال شده در 16 دی، ۱۳۹۰ تونیننگ یعنی چی؟تیونینگ به مجموعه کارهایی گفته میشه که برای افزایش کارآیی ماشین انجام میشه زمینه های مختلفی از جمله بدنه...موتور...سیستم برق...سیستم سوخت رسانی...سیستم اگزوز و....داره البته همه این موارد باید به صورت کاملا علمی باشه که در خیلی موارد خلافش دیده میشه خصوصا در کشور عزیزمان 1 لینک به دیدگاه
electra 174 اشتراک گذاری ارسال شده در 16 دی، ۱۳۹۰ سلام خدمت دوستان عرض کنم اطلاعات ناچیزی داریم در زمینه خودرو دوستان حاضر باشن این topic رو ادامه بدن که اطلاعات عمومی هممون بالا بره 1 لینک به دیدگاه
hamidbala 2844 اشتراک گذاری ارسال شده در 16 دی، ۱۳۹۰ مهندس خودت یک استرات شروع رو بزن ما هم ادامه بدیم! لینک به دیدگاه
electra 174 اشتراک گذاری ارسال شده در 16 دی، ۱۳۹۰ لطف کنید این پسوند مهندس رو به اسم من اضافه نکنید ممنون آلرژی دارم اصلا بهش برای شروع: مثالی از تیونینگ غیر علمی در کشور میزنم اونم نصب دو عدد بال بر روی صندوق 206 معمولی(بدون طاقچه) هستش که کار اصلی بال رو که ایجاد نیروی down forceهستش رو بال دومی خنثی میکنه و در گاهی اوقات باعث ایجاد عمل عکسش(ایجاد نیروی lift) میشه (بسته به فاصله بال از سطح سقف یا صندوق) که متاسفانه صرفا محض خوشکلی انجام میشه یا برداشتن بال ماکسیما صرفا برای شباهت به مدل کانسپت بنز که اون هم در سرعتهای بالا و مانورهای ناگهانی این ماشین رو دچار مشکل هندلینگ میکنه 1 لینک به دیدگاه
electra 174 اشتراک گذاری ارسال شده در 15 بهمن، ۱۳۹۰ اما درباره طراحی یه قطعه که به کارایی ماشین اضاقه میکنه بسته به اینکه تو کدوم قسمت از خودرو کاربرد داره آیتمهای مختلفی روی طراحیش تاثیر داره که تو اینها یک سری آیتم مشترکه مثل: سبک بودن و در کل مناسب بودن وزن قطعه جنس یا همون متریال قطعه بسته به کاربردش باید تحمل فشار..گرما..سرما..یا ارتعاش و خستگی و...رو داشته باشه طراحی علمیش...اینکه بتونه نیروهای استاتیکی و دینامیکی وارد بهش رو تحمل کنه و عمر خستگی مناسبی داشته باشه چه در اثر ارتعاش چه در اثر بارگذاری ثابت لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده