XMEHRDADX 7514 اشتراک گذاری ارسال شده در 2 تیر، ۱۳۹۰ سيتروئن در سال 1934 با اختراع Traction Avant اولـيـن توليد انبوه اتومبيلهاي چرخ محرك جلو در سطح جهاني را پايهگذاري كرد. سيتروئن طراح اتومبيلي بود كه به رانندگي هيچ علاقهاي نداشت. . آندره سیتروئن مالک و سازنده فرانسوی سیتروئن از تبار یهودی - هلندی در سال 1878 در پاریس به دنیا آمد. پدر آندره هنگامی که او تنها 2 سال داشت خودکشی کرد. آندره در سال 1894 با نمرات عالی از دبیرستان فارغ التحصیل شد و توانست وارد مدرسه تخصصی پلی تکنیک شود. بعد از اتمام تحصیلاتش در دانشگاه به عنوان افسر مهندس وارد ارتش فرانسه شد. در آن زمان بسیاری از یهودی تباران اروپایی در صنایع مختلف نفوذ زیادی داشتند، سیتروئن با کمک گرفتن از اقوامش توانست در صنایع پارچه سازی هلند استخدام شود. طی سفرش به هلند توانست با تعمیرات چرخ های دندانه دار آشنا شود. با بازگشت به پاريس در سال 1904 با كمك 2 نفر از دوستانش كارگاه ساخت چرخ دندههاي حلزوني شكل را ساخت. ورود او به صنعت اتومبيلسازي با كمك برادران مورس بود. اين دو، سازنده اتومبيلهاي مسابقه در فرانسه بودند. برادران مورس با آگاهي از استعداد آندره در توليد انبوه از او براي توليد و بازاريابي محصولاتشان دعوت به كار كردند. با ورود سيتروئن توليد اتومبيلهاي برادران مورس افزايش يافت. درسال 1912 سيتروئن شركت چرخ دندههاي سيتروئن را تأسيس كرد. همزمان با تأسيس اين شركت سيتروئن رئيس فدراسيون كارفرمايان اتومبيل شد. پیش از شروع جنگ اول جهانی آندره به ایالات متحده سفر کرد و در آنجا با هنری فورد ملاقات کرد. با شروع جنگ آندره با عنوان کاپیتان دوم توپخانه فرانسه به ارتش پیوست. کمبود امکانات در توپخانه او را وادار ساخت که یک کارخانه کوچک توپ سازی برای ارتش فرانسه بسازد. در سال های پایانی جنگ، کارخانه سیتروئن بیش از 24 میلیون توپ جنگی ساخت. بعد از اتمام جنگ کارخانه سیتروئن مجددا خودروسازی را آغاز کرد. کارخانه وی اولین خودرو سازی دنیا بود که تولید انبوه را آغاز کرد. تا این زمان آندره هیچ چیز را به نام خود نکرده بود، ماشین و خانه اش اجاره ای بود. او هیچ علاقه ای به پول نداشت. سيتروئن در سال 1919 كارخانه اتومبيلسازي سيتروئن را پايهگذاري كرد. كارخانه او تا اوايل دهه 30 ميلادي چهارمين اتومبيلسازي بزرگ دنيا بود. در سال 1934 تامین هزینه های کارخانه با مشکلات زیادی رو به رو بود. با افزایش مشکلات مالی، بخشی از سهام سیتروئن را بخش خصوصی وبخشی را بانک خریداری کرد. یک سال بعد آندره سیتروئن در حالی که برای تولید، پول کافی نداشت بر اثر سرطان در گذشت. مشهورترين اتومبيلهاي سيتروئن، ژيان وCXميباشد. سيتروئن يكي از نخستين مبتكران طرحهاي ساخت اتومبيلهاي آيروديناميك بود. در سال 1963، مديران سيتروئن تصميم گرفتند محصولاتشان را مشتركا با پژو توليد كنند. 2 سال بعد با شكست توافق پژو ـ سيتروئن، مذاكره با خودروسازي پنهارد را آغاز كردند. مدیران سیتروئن امیدوار بودند تا بتوانند از دانش پنهارد در زمینه تولید اتومبیل های متوسط به منظور تکمیل روند تولید خودروهای کوچک و ارزانشان استفاده کنند. طي چند سال سيتروئن بخشي از سهام خود را به فيات ايتاليا فروخت. در سال 1973 بحران انرژی باعث ضرر و کاهش سرمایه ناگهانی در سیتروئن شد. طي 3 سال فيات مشاركت خود با سيتروئن را برهم زد. با جدايي از فيات، سيتروئن در آستانه ورشكستگي قرار گرفت. دولت فرانسه براي كنترل بازار كار و جلوگيري از ضرر بيشتر سيتروئن پيشنهاد الحاق سيتروئن به پژو را داد. در سال 1974، پژو 38.2 درصد از سهام سيتروئن را خريداري كرد و خودروسازي PSAپژو ـ سيتروئن در سال 1976 با كمك دولت فرانسه تأسيس شد. 3 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده