رفتن به مطلب

باکتری‌ها دیسک سخت می‌شوند!


ارسال های توصیه شده

ذخیره 900 ترابایت اطلاعات روی یک گرم باکتری/ باکتری‌ها دیسک سخت می‌شوند!

باکتری‌های ای-کولی به دلیل بیماریزا بودن بسیار بدنام هستند اما گروهی از دانشجویان چینی برای این موجود اعتباری جدید و نو به ارمغان آورده اند و می خواهند کاربرد آن را با تبدیل کردن ای-کولی ها به ابزاری برای ذخیره اطلاعات، تغییر دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر، این محققان شیوه ای چنان موثر برای ذخیره اطلاعات بر روی DNA این باکتری ها یافته اند که میزان ذخیره اطلاعات بر روی یک گرم از این باکتری ها با میزان اطلاعات ذخیره شده بر روی 450 دیسک سخت دو ترابایتی برابری می کند.

این ابزار زیستی ذخیره اطلاعات با اینکه به تازگی در حال متولد شدن است اما پدیده ای جدید به شمار نمی رود و تا کنون بیش از یک دهه بر روی آن مطالعه و تحقیق انجام گرفته است. اما با این حال تا کنون رمزگذاری اطلاعات بر روی DNA این باکتری ها نمایشی و تنها به منظور نشان دادن عملی بودن این روند بوده است.

برای مثال چند سال پیش گروهی از دانشمندان ژاپنی معادله نسبیت انیشتین را بر روی DNA این باکتری رمز نویسی کردند تا نشان دهند این کاری شدنی است، سه سال پس از آن محققان در هنگ کنگ نشان دادند نه تنها می توان متن را بر روی این باکتری ها ذخیره کرد، بلکه تصویر، موسیقی و فایلهای ویدیویی را نیز می توان در DNA باکتری های ای-کولی گنجاند.

609087_orig.jpg

محققان چینی شیوه ای را برای تعبیه کردن اطلاعات فشرده شده به صورت توده ای ارائه کردند که می توان آنها را در سلولهای مختلف باکتری قرار داده و نقشه این سلولها را برای دسترسی آسان به اطلاعات ثبت کرد. محققان حتی سیستم امنیتی قدرتمندی را برای این سیستم زیستی ذخیره اطلاعات ابداع کرده اند که با کمک آن اطلاعات به شیوه ای غیر قابل نفوذ بر روی DNA ذخیره می شود.

سیستم ذخیره زیستی به صورت تئوری از قابلیت ذخیره کردن حجم بزرگی از اطلاعات در فضایی بسیار محدود برخوردار است و از آنجا که باکتری که به صورت مداوم در حال تکثیر هستند، می توانند اطلاعات را برای چندین قرن در خود حفظ کنند اما کاربرد این ابزار در اینجا به پایان نمی رسد.

بر اساس گزارش پاپ ساینس، محققان در جستجوی یافتن راهی هستند تا با کمک آن بتوانند اطلاعات اضافی را بر روی محصولات کشاورزی تراریخته ثبت کنند و از آن به عنوان بارکدهای زیستی استفاده کنند، با استفاده از چنین بارکدهایی می توان منشا بسیاری از محصولات کشاورزی تراریخه را مشخص کرده و میزان مصرف نوعی خاص از این محصولات را پیگیری کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

لینک به دیدگاه

اینکه باکتری اکولای میتونه اطلاعاتو ذخیره کنه اینا خیلی وقته ثابت شده و اکثریت اوقات هم تو مهندسی ژنتیک در ساخته شدن دی ان ای نوترکیب نقشه خیلی مهمی داره...

باکتری که در عینه سادگیش خیلی پیچیده س:persiana__hahaha:

 

اما یادم رفته بیماری زایش چی بود؟:ws52:

لینک به دیدگاه

یه سوال

این همون ای کولای هست که الان توی اروپا شیوع پیدا کرده؟؟؟؟؟

توی آلمان چندین کشته داده و همین چند روز پیش چنتا بچه رو در فرانسه فرستاده بیمارستان و بخش ویژه؟؟؟؟

لینک به دیدگاه
یه سوال

این همون ای کولای هست که الان توی اروپا شیوع پیدا کرده؟؟؟؟؟

توی آلمان چندین کشته داده و همین چند روز پیش چنتا بچه رو در فرانسه فرستاده بیمارستان و بخش ویژه؟؟؟؟

میتونه باشه

پست بالای پست خودتو بخون همونی که من بعد پست متین نوشتم توضیح بود تا جایی که بلد بودم:ws50::flowerysmile:

لینک به دیدگاه

نسل جدید ای کولای؛ عامل بیماری کشنده در اروپا

 

سازمان بهداشت جهانی می گوید که شیوع مرگبار مسمومیت غذایی در آلمان ناشی از پیدایش نسلی جدید از باکتری ای.کولای است که به شدت سمی است و تاکنون کشف نشده بوده است.

شواهد اولیه در پی آزمایش های ژنتیک نشان می دهد که ای.کولای جدید، حاصل پیوند دو نوع باکتری است - یکی انتروآگرگاتیو (EAEC) و دیگری انتروهموراژیک (EHEC) که سبب ایجاد سندرم همولیتیک یورمیک (haemolytic-uraemic syndrome) می شود.

آزمایش های اولیه نشان داده است که این گونه جدید باکتری، منحصر به فرد است.

دکتر پل ویگلی متخصص بیماری های مربوط به مواد غدایی از دانشگاه لیورپول گفت: "به نظر می رسد یک باکتری، سموم باکتری دیگر را جذب کرده و در نتیجه یک باکتری مرگبار تر به وجود آمده است."

ممنوعیت ورود سبزیجات از اروپا به روسیه

در پی آلودگی سبزیجات، روسیه واردات این کالا از اتحادیه اروپا را ممنوع اعلام کرده است.

گنادی اونیش چنکو، رئیس آژانس حمایت از مصرف کنندگان در روسیه گفت که مرگ ناشی از باکتری ای.کولای که موجب اسهال خونی و آسیب شدید به کلیه می شود، نشان می دهد که قوانین بهداشتی اتحادیه اروپا کارآیی لازم را ندارد.

فدریک وینسنت سخنگوی اتحادیه اروپا واکنش روسیه را "غیر متعارف" توصیف کرده و از روسیه خواسته است تا در مورد تصمیم خود توضیح بیشتری دهد.

بیش از ۱۵۰۰ نفر تا کنون به بدترین و بالقوه مرگبار ترین گونه این باکتری آلوده شده اند.

تا کنون ۱۷ نفر در آلمان و یک نفر در سوئد در اثر ابتلا به این بیماری تلف شده اند.

بعد از آنکه معلوم شد خیار اسپانیایی منبع نوع مرگبار باکتری ای.کولای نیست، محققان آلمانی اذعان کرده اند که در کشف منبع شیوع این باکتری ناکام مانده اند.

آقای وینسنت افزود که صادرات سبزیجات از اروپا به روسیه، یک چهارم میزان کل صادرات اتحادیه یعنی ۶۰۰ میلیون یورو در سال را تشکیل می دهد.

اسپانیا، فرانسه، آلمان و مجارستان بزرگترین صادر کنندگان سبزیجات محسوب می شوند.

آقای اونیش چنکو، اعلام کرد که به مقامات گمرک در روسیه دستور داده شده است تا از ورود محموله های سبزیجات اتحادیه اروپا جلوگیری کنند.

وی از مردم روسیه خواسته است تا از سبزیجات داخلی برای مصرف روزانه استفاده کنند.

مقامات بهداشتی در آلمان می گویند که ممکن است ماه ها طول بکشد تا منبع شیوع این باکتری شناسایی شود.

به گفته آنان، شناسایی منبع شیوع بستگی به آن دارد که آیا سبزیجات آلوده همچنان در انبارها موجود است و آیا منشا آلودگی همچنان فعال باقی مانده است یا نه.

رینهارد برگر، رئیس موسسه رابرت کوخ به بی بی سی گفته است که "ممکن است هیچوقت نتوانیم" منبع شیوع این باکتری را شناسایی کنیم.

اسپانیا در نظر دارد که به علت اینکه آلمان در مراحل اول شیوع آلودگی اعلام کرده بود خیارهای اسپانیا منشا این مشکل هستند علیه این کشور ادعای خسارت کند.

مزرعه داران اسپانیایی در پی اعلام این خبر هر هفته متحمل ۲۰۰ میلیون یورو زیان مالی می شوند.

کشوراقدامات

آلماناز مردم خواسته شده تا خیار، کاهو و گوجه خام نخوردند. ۱،۱۵۰ مورد از آلودگی به ای کولای تایید شده؛ ۱۷ نفر جان خود را از دست داده اند.

سوئدیک مورد مرگ و ۳۶ مورد مظنون به آلودگی به باکتری ای کولای گزارش شده که دلیل آن مسافرت به شمال آلمان اعلام شده است.

اسپانیاتولید کننده نخست خیار در اروپا - این کشور تهدید کرده که به دلیل ضررهای ناشی از عدم فروش سبزیجاتش، از اتحادیه اروپا درخواست غرامت خواهد کرد.

روسیهواردات خیار، گوجه و سالاد آماده از اسپانیا و آلمان، تا اطلاع ثانوی به طور کلی ممنوع شده است.

جمهوری چک

مقداری از خیارهای اسپانیایی از فروشگاه ها جمع آوری شده است.

فرانسهمقداری از خیارهای اسپانیایی از فروشگاه ها جمع آوری شده است.

اتریشفروش خیار، گوجه و بادمجان وارد شده از طریق آلمان ممنوع شده است.

بلژیکبنا بر گزارش ها واردات خیار از اسپانیا در این کشور ممنوع شده است.

هلندارسال خیار به آلمان را متوقف کرده است.

دانمارک

در حال آزمایش کردن خیار برای بررسی آلودگی آنها.

 

فزایش موارد ابتلا به ای.کولای در آلمان

 

در پی آنکه معلوم شد خیار اسپانیایی منبع نوع مرگبار باکتری ای.کولای نیست، محققان آلمانی همچنان در تلاش برای شناسایی منبع شیوع این باکتری هستند.

حدود ۴۷۰ بیمار - بیشتر آنها در شمال آلمان - مبتلا به بدترین و به طور بالقوه مرگبار علائم این بیماری هستند.

این باکتری تاکنون باعث مرگ ۱۵ نفر در آلمان و یک نفر در سوئد شده است.

نگرانی از بابت خیار اسپانیایی زمانی برطرف شد که برای کشاورزان این کشور دیر شده بود. کشاورزان در جنوب اسپانیا مجبور شدند مقدار زیادی سبزیجات تازه را نابود کنند.

به گزارش روزنامه آلمانی "دی ولت" مردم در شمال آلمان حتی از خریداری سبزیجات محلی نیز خودداری می کنند.

موسسه "رابرت کوش" آلمان به مردم توصیه کرده است سبزیجات خام مصرف نکنند، به خصوص در شمال آلمان.

در همین حال دولت اسپانیا خواستار دریافت غرامت برای کشاورزان آسیب دیده این کشور شده است.

رئیس سازمان صادرات میوه و سبزیجات اسپانیا گفته است که این بحران باعث شده است صادرکنندگان اسپانیایی هفته ای ۲۰۰ میلیون یورو ضرر کنند.

آلفردو پرز روبالکابا معاون نخست وزیر اسپانیا تهدید کرده است که کشورش دست به اقدام قانونی خواهد زد.

او روز چهارشنبه اخطار داد: "ما ممکن است علیه مقام ها اقدام کنیم، در این مورد (مقام های) هامبورگ"

زنگ خطر سراسری

در آلمان ۱۱۶۹ نفر به باکتری ای.کولای همچنین موسوم به "ای اچ ای سی" آلوده شده اند.

در بسیاری موارد، عفونت دستگاه گوارشی به "اچ یو اس" (سندروم از کار افتادگی کلیه-خونریزی) منجر شده که باعث مشکلات کلیه می شود که به طور بالقوه مرگبار است.

موسسه رابرت کوش آلمان تایید کرده است که ۴۷۰ مورد "اچ یو اس" در آلمان وجود دارد که ۱۰۰ مورد بیشتر از آن است که روز سه شنبه گزارش شده بود.

حدود نیمی از بیماران در کلینیک های هامبورگ سه تا پنج روز پس از ابتلا، از اختلالات عصبی مانند حملات صرعی رنج برده اند.

مقام های آلمانی می گویند تحقیقات آنها حاکیست که مردم احتمالا در اثر خوردن خیار، گوجه یا کاهوی خام مریض شده اند.

 

 

 

 

کشورهای شمال اروپا و شیوع بیماری ای کولا +تصاویر

مقامات درمانی آلمان از سرعت شیوع این باکتری در شمال این کشور به شدت نگران هستند و نسبت به افزایش بیماران مبتلا به این بیماری هشدار داده اند و این در حالیست که کارشناسان در حال ادامۀ تحقیقات فشرده و سخت به منظور شناسایی کامل این باکتری و یافتن راههای مقابله با آن هستند.

باکتری ایی کولای موجب بروز “سندروم همولیتیک اورمیک” در مبتلایان به این بیماری می شود. این سندروم دستگاه گوارشی و عصب بیمار را مورد حمله قرار می دهد و با خونریزی همراه است. سازمان پیشگیری و درمان اروپا که مقر آن در شهر استکهلم سوئد قرار دارد بروز این سندروم در نتیجۀ شیوع “ای کولای” را بزرگترین نوع آن در جهان دانسته است. منشا این باکتری به روشنی مشخص نیست اما کارشناسان می گویند خیارهای تولید شده در اسپانیا منبع شیوع این باکتری هستند. دولت آلمان نسبت به مصرف سبزیجات تولید شده در این کشور به ویژه خیار هشدار داده است. هنوز معلوم نیست این محصول کشاورزی در مبدا خود، اسپانیا، به این باکتری آلوده شده و یا اینکه به هنگام حمل و یا در خاک آلمان در معرض تماس و آلودگی با باکتری “ای کولای” قرار گرفته است. باکتری “ای کولای” در کشورهای دیگری نظیر سوئد، بریتانیا، دانمارک، فرانسه و هلند نیز شیوع یافته و در این کشورها نیز گزارش شده که برخی از افرادی که به نوعی با آلمان در ارتباط بوده‌اند به این باکتری آلوده شده‌اند. به دنبال شیوع این باکتری در شمال اروپا، به مردم توصیه شده است تا در این مدت از خوردن خیار، گوجه فرنگی و کاهو خودداری کنند.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
1d67ff6f55a5125dd9efa3898a9cd10c.jpg

 

 

 

 

 

خبرگزاري ميراث فرهنگي ـ گردشگري ـ دراثر شيوع يک باکتري بسيار خطرناک در آلمان در گستره وسيعي بيشتر کشورهاي اروپايي را گرفتار کرده است ادامه اين روند تاثير مستقيم بر صنايع سفر و توريسم اروپا به ويژه آلمان و اسپانيا خواهد داشت.

 

 

تا کنون بيش از يک هزار مورد از ابتلا به اين بيماري مشاهده شده است و شانزده تن نيز ازاين بيماري درگذشته اند. با اين حال مقامات آلمان اطمينان دارند که موارد کشنده رو به افزايش خواهد بود.

 

شيوع باکتري در آلمان عاملش خيارهاي آلوده اسپانيايي اعلام شد و منع واردات آن از اسپانيا را به دنبال داشت، اما مقامات اسپانيا به شدت رد کرده اند.

 

دراين ميان برخي کشورهاي ديگر غير اروپايي نظير عربستان نيز براي کاهش نگراني‌هاي مشابه اعلام کرده اند که هيچ گونه محصولات کشاورزي از جمله خيار از اسپانيا به اين کشور وارد نشده است.

 

همزمان با افزايش تعداد بيماران و مبتلايان موسسه تحقيقات بهداشتي رابرت کوخ اطمينان داد که عوامل متعددي در بروز اين مشکل دست اندرکار است.

 

علاوه بر برگزاري همايش ويژه بحران در برلين که بيشتر مقامات دولتي و موسسات مسئول در آن شرکت داشتند مرکز پيش گيري و کنترل بيماري هاي واگير دار اروپا در استکهلم اين مورد را را يکي از بزرگترين موارد شيوع باکتري در جهان دانست و نيز بزرگ‌ترين مورد شيوع بيماري در کشور آلمان اعلام کرد که تا کنون در اين کشور سابقه نداشته است.

 

باکتري «اي کولاي» جان شانزده نفر را در آلمان گرفته و در صورت عدم پيشگيري ممکن است اقتصاد اسپانيا و توريسم بيشتر کشورهاي اروپا را نيز مورد تهديد قرار دهد.

 

باکتري «اي کولاي» نوعي باکتري است که به دستگاه گوارشي حمله مي کند، باعث دل درد، اسهال و خونريزي داخلي مي شود و در بدترين حالت کليه را از کار مي اندازد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

چنتا خبر بود که راجع به این بیماری گیر آوردم

ولی خیلی خفنهههههههههه

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...