soheiiil 24251 اشتراک گذاری ارسال شده در 29 خرداد، ۱۳۹۰ به نظر من استادی خوبه که دانشجو رو طول ترم به کار واداره....باعث بشه شاگردا برن دنبال مسائل جدید....چرا مثلا این ترم مقاومت مصالح 2 من پروژه ای ارائه نشد با وجود این که میشه صد ها پروژه منظور کرد....این کار عملی باعث میشه دانشجو مطالب رو حفظی وار نخونه و مطالب براش تفهیم میشه ....این باعث میشه درسا نمونه برا پایان ترم و شب امتحان که دو تا فرومول حفظ کنیم ناپلئونی پاس کنیم به نظرم باید 10 نمره پروژه باشه برای ارزشیابی این ترم من کارگاه یونیورسال داشتم ....با وجود این که یه واحد درسه و جمع نمرات سه استاد میشه نمره من ...ولی استاد تراشکاری چند تا سوال فنی پرسید و گفت برید پیدا کنید ....پیدا نکردید نیاید کارگاه....مجبور شدیم اکثر شهرک های صنعتی رو تو یه هفته بگردیم و با کلی مطالب جدید به صورت عملی آشنا بشیم(برای مثال دستگاه اسپارک رو از نزدیک دیدم و با مکانیزمش آشنا شدم) استادی خوبه دانشجویان ازش واهمه نداشته باشن ....نه از خودش بلکه از قلمش.....هر چه قدر استاد و دانشجو با هم صمیمی توام با ادب باشن راندمان کلاس بیشتر میشه .....این باعث میشه دانشجو از سوال پرسیدن ترسی نداشته باشه .....من دیدم استادایی وقتی با سوال دانشجویی مواجه میشن چنان سوالشو مورد تمسخر قرار میدن که دانشجو دیگه برا اینکه دیگر شاگردان بهش نخندن سوال نمیپرسه ....غافل از این که شاید این سوال حاوی ایده جالبی برای کار عملی داشته باشه استادی خوبه که همیشه در دسترس شاگردش باشه ...ایمیل....شماره تلفن همراه ....چه اشکالی داره؟....فقط به بچه ها بگه که اگر درباره نمره باهام تماس بگیرید نمره منفی خواهد داشت ....متاسفانه گاها برا خود منم پیش اومده که استادا حتی ایمیل خودشونم به شاگرد نمیدن استادی خوبه که مثال های عملی و صنعتی ضمیمه درسش کنه ....اگه مولتی مدیا باشه که چه بهتر....کتابای پروفسور مریام پره از این مطالب و آدم کیف میکنه وقتی کتاباشو میخونه فعلا همینا 9 لینک به دیدگاه
smmoosavian 1993 اشتراک گذاری ارسال شده در 29 خرداد، ۱۳۹۰ خوب اینم خودش یه مشکله ... شما فرض کن تنها خط تولید اسپینینگ در کشور توی کارخانجات هسا وجود داره ... ایا اجازه ی فیلمبرداری میدن ؟ ایا اجازه ی فیلمبرداری از خط جوش لیزر فولاد مبارکه میدن ؟ ایا ... این خودش یه مشکل بزرگه به قول استاد ایزو ما که یگفت بزرگترین تفاوت ما ایرانیها با خارجیها همینه اونا اگر چیزی بلدن و اگر چیزی دارن اولین اولویتشون اینه که به بقیه یاد بدن ولی ما توی ایران اگر مثلا فلان دستگاه رو داشته باشیم از همه پنهان میکنیم یا اگر چیزی بلد باشیم حاشا میکنیم ... این قسمت قضیه رو چه باید کرد ؟ دلیل این مشکل عدم عمومیت و گستردگی روش های خاص تولیده . با فراگیر شدن اونها ، این مشکل هم تا حد زیادی قابلیت رفع شدن رو داره 8 لینک به دیدگاه
just work 12354 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 29 خرداد، ۱۳۹۰ دلیل این مشکل عدم عمومیت و گستردگی روش های خاص تولیده . با فراگیر شدن اونها ، این مشکل هم تا حد زیادی قابلیت رفع شدن رو داره وقتی کشور ما تحریمه وقتی فقط یک خط اسپینیگ در کشور هست چگونه میشود انرا فراگیر کرد ؟ من وقتی از تنها شهرک و بزرگترین شهرک علمی و فناوری خاورمیانه واقع در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان بازدید کردم به توان علمی دانشجویان ایمان اوردم و همینکه جایی براشون فراهم شده تا این ایده ها رو با سرمایه گذاری شرکتهای دانش بنیان عملی کنند خوشحال شدم . ببینید این دقیقا همون هدفیه که من بخاطرش این تاپیکو ایجاد کردم ... اگر دانشجو بصورت خوب پرورش داده بشه وقتی خلاقیتش رو بجای اینکه با حل المسائلها و جزوه ها به سوی خشک شدن پیش ببریم با روشهای صحیح تدریس پرورش بدیم دانشجو حتی قبل از فارغ التحصیل شدن شروع به ارائه ی ایده های ناب میکنه ... 7 لینک به دیدگاه
M!Zare 48037 اشتراک گذاری ارسال شده در 29 خرداد، ۱۳۹۰ بنظر من در درجه اول استاد باید برای دانشجو احترام و ارزش قائل باشه به موقع سر کلاس حاضر شوند،(یکی از اساتید برق دانشگاه ما که رییس دانشکده فنی هست ،چند سالی هست از انگلیس اومده،خیلی رفتار جالبی داره و خودم هم چندین بار دیدم،قبل از ساعت شروع دم کلاس هستن،بمحض اینکه ساعت مثلا 7.30 میشه ایشون میرن داخل کلاس) از قبل درس رو آماده کنند،ساعات پاسخگویی که مشخص میکنند در آن ساعات حضور داشته باشند.من خودم چند بار در زمان مشخص برای گرفتن راهنمایی میرم و استاد نیست و یا میگه وقت ندارم کمی دلسرد میشم. مفاهیم رو سعی کنند بصورت عملی به دانشجویان نشان دهند و یا مرجع مناسب راهنمایی فرمایند. متاسفانه من خودم از پاورپوینت خاطره خوشی ندارم..چون بعضی از اساتید در یک جلسه 20-30 صفحه با کلی مفاهیم کشف نشده تدریس میکردند که فهم هر کدام از آنها مدتها زمان نیاز داشت و بگونه ای رفع تکلیف بود... سخاوت علمی داشته باشند....یه استادی داشتیم همیشه در انتهای کلاس کسایی که دوست داشتن میموندن و در مورد فناوری های جدید بحث میکردیم و ایشون هم اگر مطلب جدیدی فیلم-مجله-مقاله در این زمینه داشتند در اختیار ما قرار میدادن 6 لینک به دیدگاه
M!Zare 48037 اشتراک گذاری ارسال شده در 29 خرداد، ۱۳۹۰ اساتیدی که در صنعت هم مشغول بکار و یا تحقیق هستند کمی ذهن دانشجویان را درگیر مسائل عملی نیز نمایند و در مثالهای خود سعی کنند از مثالهای مرتبط استفاده نمایند. از زمانیکه دانشجو مفاهیم ابتدایی را آموخت پروژه در کنار تدریس بسیار می تواند مفید باشد،البته مشروط بر اینکه تکراری نباشد و اینکه بعد از انجام استاد آن را مطالعه نموده و نظرات خود را نیز بیان کند،چون اگر اهمیتی برای کار دانشجو قائل نشود مسلما دانشجو نیز وقتی صرف نمیکند. بازدید های مرتبط با مبحث بسیار موثر است...(ما که زیاد بازدید نبردنمون ولی همان چند تا خیلی خیلی تاثیر داشت) دو سه نمونه تمرین و یا مساله مرتبط با مبحث در هر هفته بسیار مفید است و ذهن را درگیر مساله میکند و همزمان با مبحث پیش میرود. شاید سوال امروز دانشجو در نظر استاد مضحک بیاید ولی باید در نظر بگیرد که روزی خود او نیز دانشجو بوده و دیدی نسبت به خیلی از مسائل نداشته. مرجع انگلیسی معرفی نکنند و خودشون فارسی تدریس کنند و فقط صورت سوال را انگلیسی بنویسند. ادامه دارد... 6 لینک به دیدگاه
S.F 24932 اشتراک گذاری ارسال شده در 11 تیر، ۱۳۹۰ چون خودشون به نوعی وارد عرصه ی تدریس شدن و میتونن هم از دیدگاه شاگرد و هم از دیدیگاه مدرس صحبت کنن و یه طرف به قضاوت نمیشینن ... در قسمت بعدی این تاپیک این سوال مطرح میشه که به نظر شما بهترین نوع تدریس چی میتونه باشه ؟ چه فاکتورهایی رو معرفی میکنید و چرا ؟ والا استاد خوب به نظرم اولین فاکتورش (نظر شخصی من ) اخلاق ه . یعنی چی ؟ یعنی با دانشجو رفتاری مناسبی داشته باشه . کسی که اخلاقمدار باشه . اگه جایی اطلاعات کافی نداشته باشه، همون اخلاقش بهش اجازه نمی ده حرفی بزنه که ازش مطمئن نیست . اگه اخلاق داشته باشه، افتاده و فروتن ه. من فکر نمی کنم کسی ادم مغرور رو دوس داشته باشه . پس در کل 1- اخلاق خوب. 2- توانمندی و تسلط توی موضوع درس 3- آمادگی کامل در هر جلسه ( تمرکز ) 4- تغییر دادن دید دانشجو نسبت به ماهیت چرایی درس . * به عنوان مثال اگه درس معادلات ه . اول زمان بزاره تا به دانشجو بفهمونه که معادلات چی هست . ( یکم جنبه زندگی روزمره اش رو بگه ) و بعد واد روش حل بشه و .... 5- زمان بندی. یه استاد خوب باید مدیریت زمان رو هم داشته باشه . بارها دیدم استاد نمونه. میاد واسه درسی محاسباتی از خدا و ... حرف می زنه . نه که بد باشه و بی ربط ولی خوب. این زمان مخصوص اون درس خاصه . بعد اخر ترم می یاد 3 فصل رو باهم درس می ده . توی ی جلسه . 6-دادن پروژه به کسانی که علاقه مند ان . نه اجباری به همه . پروژه های هدفشون باید کیفی باشه نه کمی . ** ختم کلام اینکه استاد باید بدونه با انسان طرفه . ادمی که ممکنه هزار و یک مشکل و گرفتاری داشته باشه . ممکن شخصیتی دوگانه یا حتی چند گانه داشته باشه. پس باید توی برخوردش خیلی دقت کنه و با هر کس برخورد شایسته خودش رو داشته باشه . به طوری که همه کلاس به یک سمت برن . هدف : درک کردن درس. نه حفظ کردن اون . پاینده و پیروز باشین . :flowerysmile: 4 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده