Mr. Specific 43573 ارسال شده در 16 شهریور، 2011 براي انتخاب چيلر از روي کاتالوگ، لازم است پارامترهاي زير را در دست داشته باشيم: 1-ظرفيت سرمايي چيلر بر حسب تن تبريد(RT) ظرفيت سرمايي چيلر با احتساب 10% ضريب اطمينان بابت افت قدرت و شرفيت سرمايي چيلر ناشي از فرسودگي دستگاه در آينده، از فرمول زير محاسبه مي شود: Qt * 1.1/12000= ظرفيت سرمايي چيلر(USRT) که در آن : بار سرمايي کل ساختمان (Btu/hr) (But/hr) 12000 = (USRT) يک تن تبريد آمريکايي 2-دماي آب سرد خروجي از چيلر: اين همان آب سردي است که به کويل هواساز يا فن کويل و غيره ارسال مي گردد. دماي آب سرد خروجي از چيلر معمولاً بين 40F تا 50F مي باشد. 3-دبي آب سرد خروجي از چيلر: که عبارتست از مقدار آب سردي که در کل سيستم جريان مي يابد و از فرمول زير محاسبه مي شود: UEGPM=Qt/5000 که در آن: دبي آب سرد جرياني بر حسب گالن آمريکايي بر دقيقه :USGPM Qt: بار سرمايي کل ساختمان (Btu/hr) 4-اختلاف دماي آب سرد ورودي و خروجي چيلر : که همان اختلاف دماي آب سرد رفت و برگشت سيستم است و معمولاً برابر 10F در نظر گرفته ميشود. 5-دماي آب خروجي از کنداسور : منظور دماي خروجي آب خنک کننده ي کندانسور که معمولاً بين 85F تا 105F در نظر گرفته مي شود. اختلاف دماي آب ورودي و خروجي کندانسور معمولاً 10F مي باشد. 6-دماي تقطير: که منظور دماي تقطير بخار مبرد در کندانسور است و معمولاً آن بين 100Fتا 125F در نظر گرفته مي شود. مهم: معمولاً اطلاعات فوق براي انتخاب چيلر از روي کاتالوگ کافي است. ساير مشخصات از قبيل ضريب رسوب، افت فشار در قسمت هاي مختلف چيلر، مشخصات الکتريکي و بعاد دستگاه در کاتالوگ ارائه مي شوند. 7-دبي آب خنک کننده ي کندانسور: معمولاً بازاء هر تن تبريد ظرفيت سرمايي چيلر، حدود 3GPM آب جهت خنک کردن کندانسور منظور مي گردد: (Ton) ظرفيت سرمايي چيلر * (GPM/Ton) 3 = (GPM) دبي آب خنک کننده کندانسور برگرفته شده: از کتاب تاسیسات مکانیکی مهندس طباطبایی 7
Mr. Specific 43573 مالک ارسال شده در 30 شهریور، 2011 مهندس ممنون /میشه یه مثال بزنید یه مسئله برای خواندن و تحلیل مثال به کتاب تاسیسات مکانیکی مهندس طباطبایی مراجعه کنید 1
behnam_mech1987 27 ارسال شده در 6 مهر، 2011 جالبش اینه که برای پروژه تهویه ام که از این رنج دما ها استفاده کرده بودم استاد ممتحن گیر داد چرا این دما ها باید بکار برده بشند؟! واقعا سوال خوبی بود ولی برای جواب دادنش خیلی سختی کشیدم. الان بعد چند سال تازه فهمیدم چرا. ولی حیف که الان تو فاز تهویه نیستم که براتون بذارم.
ارسال های توصیه شده