رفتن به مطلب

حافظه ی تصویری یا Photographic Memory


ارسال های توصیه شده

سلام خدمت پیشکسوتان تالار.

آیا کسی راهی برای تقویت حافظه ی تصویری میدونه؟ یا این حافظه خدادادیه و اکتسابی نیست؟

 

نه خدادادی نیست. ولی به تمرین و حوصله احتیاج داره.

اولین راهش دقت بیشتر هست. همین الان سریع به من بگید که پشت هر کدوم از اسکناس های 100 ، 200 ، 500، 1000، دو هزار ، 5 هزار و 10 هزار تومنی چه تصویری وجود داره؟ با این که بارها ازشون استفاده کردیم ولی احتمالا نمی تونیم سریع به این سوال جواب بدیم. از امروز با دقت بیشتری به اشیاء پیرامونتون نگاه کنید.

دومین و بهترین راه تصویر سازی ذهنیه. به هر چیزی که نگاه می کنید برای به خاطر سپردنش از الگوها و کد سازی های ذهنی استفاده کنید. مثلا نحوه قرار گرفتن اعداد روی صفحه تلفن رو در نظر بگیرید بعد برای به خاطر سپردن شماره تلفن دقت کنید که رقم ها با چه نظم و الگویی روی صفحه تلفن قرار گرفتن. یا مثلا برای به خاطر سپردن اسم افراد رابطه و الگویی بین اسم و چهره فرد تجسم کنید. این الگوها لزومی نداره خیلی واقعی باشن. ممکنه حتی خیلی مسخره به نظر بیان. اما مهم نیست.

روش های دیگه ای هم وجود داره.

بعضی از بازی های کامپیوتری هم خیلی کمک کنندست.

لینک به دیدگاه

خوب. جالبه الان فقط 2 تومنی تو ذهنمه. (عالیقاپوئه نه؟) راجع به اون تصویر سازی ها و کدسازی ها هم شما درست میگید. نمیدونم چرا ولی ناخودآگاه اینکارو میکنم. یعنی سعی میکنم هر چیزی رو با یه چیز دیگه حفظ کنم. حتی معتقد شدم که هر قیافه فقط یک اسم میتونه داشته باشه. یعنی به نظرم اگه یکی منو ببینه و فکر کنه اسمم علی ـه احمقانست و تعجب میکنم.

راجع به عوض کردن زاویه ی دید ( تلفن ) هم بگم که این کارمه، ولی نمیدونم چرا هنوز آچمزم؟ شایدم چون خودمو با خودم مقایسه میکنم اینطوریم و دیگران اینطوری نباشند.

خدا میدونه

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...