رفتن به مطلب

اخبار ضد و نقیض! چه جوری میشه اینطوری میشه!؟


Hamid Ghobadi

ارسال های توصیه شده

تاریخ: 28 اردیبهشت سال 90

 

هجوم ميلياردها ملخ به مزارع گلستان

 

هجوم ميلياردها ملخ مراکشي ۱۸۰ هزار هکتار از اراضي گلستان را نابود و کشاورزان شرق اين استان را خانه نشين کرد. به گزارش خبرنگار ما ۸۰ درصد محصول ۱۸۰ هزار هکتار از مزارع شرق گلستان به دليل هجوم ميلياردها ملخ نابود شده است تا حدي که دام ها براي تعليف رهاسازي شده اند. بر پايه اين گزارش نه تنها محصول سال جاري کشاورزان شرق استان از بين رفته بلکه علاوه بر آن هجوم ميلياردها ملخ باعث تخريب مزارع و درختان شده است که سال ها زمان مي برد که خسارت وارده جبران شود. اين در حالي است که از سوي دولت اقدامي کارساز صورت نگرفته و هر روز بر دامنه خسارت هاي وارده افزوده مي شود. کارشناسان اعتقاد دارند به دليل هجوم ميلياردي ملخ ها مبارزه بيولوژيک ديگر جواب نمي دهد و براي مهار لشکر مهاجم (ملخ هاي مراکشي) مبارزه شيميايي آن هم به صورت خاص لازم است.

 

مهندس شادي مسئول يکي از گروه هاي مبارزه با ملخ در جهاد کشاورزي اعتقاد دارد که با توجه به شرايط منطقه و مجاورت با ترکمنستان راه اندازي پايگاه مطالعاتي ضروري است که متاسفانه تاکنون برنامه اي براي راه اندازي اين پايگاه ابلاغ نشده است. او تعداد ملخ هاي مهاجم را در هر هکتار حدود ۴ ميليون ذکر کرد (که اگر ۴ ميليون در هر هکتار در ۱۸۰ هزار هکتار ضرب شود ۷۲۰ ميليارد خواهد شد.) وي ادامه داد: با اين وجود مبارزه بيولوژيک ديگر جواب نمي دهد و اين لشکر مهاجم با مبارزه بيولوژيک مهار نمي شود.

 

 

 

تاريخ: 7 خرداد سال 90

تمامی عرصه های کشاورزی تحت نظارت دقیق است

این مقام مسئول یادآور شد: با توجه به آنکه آفات و بیماریها از مهمترین عوامل کاهش تولید محصولات کشاورزی محسوب می شوند، استفاده از روشهای مدیریت بیولوژیک در موارد ممکن و روشهای شیمیایی در سایر موارد مدنظر است.

فتوحی تاکید کرد: در سال زراعی جاری سه میلیون و 400 هکتار مبارزه با علفهای هرز گندم به انجام رسیده است و با آفات دیگری همچون زنجره خرما نیز در سطحی معادل هشت هزار و 920 هکتار مبارزه شیمیایی به انجام رسیده است.

وی اظهار داشت: اقدامات موثر و به موقع سازمان حفظ نباتات کشور به همراه شبکه های مراقبت موجود در عرصه های کشاورزی موجب شده تا از حمله آفات قبل از آنکه بتواند موجب خسارت بالا در مزارع شود، جلوگیری به عمل آید.

فتوحی در پایان گفت: در حال حاضر هیچ آفت و بیماری خاصی در مزارع و باغهای کشور وجود ندارد و تمامی عرصه های کشاورزی تحت نظارت است.

اینا بماند!

اینجا رو داشته باشید:

160 هزار فرصت شغلي پارسال در بخش كشاورزي ايجاد شد:

 

وزير جهاد كشاورزي گفت: متوسط رشد بخش كشاورزي در سال 87 كه بيشترين خشكسالي را در كشور شاهد بوديم بالاي 6 درصد بود و در دو سال اخير به طور متوسط 8 درصد برآورد مي شود. وزير جهاد كشاورزي خاطرنشان كرد : ميزان توليد محصولات كشاورزي در سال 88 ،
نود و سه ميليون تن
و در سال 89 ،
نود و هشت تا صد و 10 ميليون تن
بوده است و اميدوارم امسال اين ميزان به
118 ميليون تن
افزايش يابد . خليليان افزود : در سال گذشته 160 هزار فرصت شغلي در بخش كشاورزي ايجاد شد و امسال اميدوارم با توجهات دولت دهم و اختصاص بودجه ها و اعتبارات لازم 300 هزارفرصت شغلي ايجاد شود.
وي امنيت غذايي كشور را در حد 99 درصد اعلام كرد.

این در حالیه که کشاورزان ایرانی بیشترین سموم رو در زراعت و باغداری و گلخونه داریشون استفاده میکنن! (یکی از دلایل ازدیاد بیماری های سرطانی در کشور)

بماند مصرف بی رویه کودهای شیمیایی!

بماند ... بماند!

 

 

بدا بحال مسئولان!

:ws46:

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...