رفتن به مطلب

کتابخانه های شهری


ارسال های توصیه شده

با ظهور موتورهای جستجوگری چون گوگل که می توان به بسیاری از منابع اطلاعاتی جهان و کتاب هایی که تاکنون به رشته تحریر در آمده اند دست یافت، کتابخانه دریافتند که برای بقا باید از توانایی های خود بهره بیشتری ببرند. ظهور فناوری های مدرن در عصر ارتباطات می توانست تهدیدی برای کتابخانه ها باشد و آنها را به منابعی قدیمی و ناکارآمد تبدیل کند. اما امروزه با ابداعات و نوآوری های به وجود آمده در کتابخانه ها، این فضاها بهتر از گذشته به کارشان ادامه می دهند. نسل جدید کتابخانه ها مسئولیتی بیش از نگهداری و امانت کتاب به عهده دارند. آنها سعی دراند با برنامه های شاد و مفرح مردم را به مرکز شهرها جلب کنند و مکانی را برای دور هم جمع شدن و یادگیری از طریق روابط متقابل فردی فراهم آورند.

 

دانلود مقاله

لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...

ویژگی های یک کتابخانه عمومی مطلوب

 

امروزه کتابخانه‌ها براي ارتقاء جايگاه خود در جامعه بايد نقش‌هاي مختلفي را ايفا كنند که طبيعتاً همه اين نقش‌ها به کتابخانه‌ها مربوط نمي‌شود. نقش‌هاي جديد و چند وجهي کتابخانه‌ها بايد با طراحي‌هاي مطلوب، تسهيلات مناسب و برنامه‌هاي پر طرفدار همراه باشد. اين نقش‌ها موجب مي‌شود تا کتابخانه‌ها به تکيه‌گاهي براي زندگي اجتماعي تبديل ‌شوند و مردم را دور هم جمع ‌کنند.

 

دانلود مقاله

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...