رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

پژوهشگران آمریکایی در بررسی‌های خود دریافتند که آموزش موسیقی در دوران کودکی می تواند در بزرگ‌سالی به حفظ جوانی مغز کمک کند.

 

relax-music.jpg

محققان در دانشگاه کانزاس کشف کردند تمام ساعاتی که کودکان صرف یادگیری سازهایی چون پیانو، فلوت، ویلن، گیتار و سایر ابزار موسیقی می‌کنند می‌تواند در دوره‌ی سوم زندگی از عملکردهای مغزی آنها محافظت کند.

 

 

این محققان به منظور دستیابی به این نتایج، ۷۰ بزرگ‌سال سالم بین سنین ۶۰ تا ۸۳ سال را برپایه تجربیات آنها در زمینه موسیقی به سه گروه تقسیم کردند و نشان دادند افرادی که با موسیقی آشنایی داشتند نسبت به کسانی که هرگز نت‌های موسیقی و یا نواختن یک ساز را نیاموخته بودند امتیازات بهتری را در تست‌های شناختی کسب کردند.

شرکت‌کنندگان در این آزمایش به سه گروه افراد با تجربه‌ی یادگیری موسیقی به مدت حداقل ۱۰ سال، افراد با سابقه‌ی موسیقایی بین ۱ تا ۹ سال و افراد بدون هیچ تجربه موسیقایی تقسیم شدند.

 

 

براساس گزارش وب ام. دی، تمام افراد دو گروه اول حداقل از سن ۱۰ سالگی آموزش موسیقی را آغاز کرده بودند.

نتایج این تحقیقات حاکی از آن است که تمام داوطلبان گروه اول در تست‌های شناختی به ویژه در بخش حافظه دیداری- فضایی بالاترین امتیاز را کسب کردند.

حافظه‌ی دیداری- فضایی برای جهت یابی و ساخت تصاویر ذهنی به کار می‌رود. این توانایی موجب انعطاف پذیری شناختی یا توانایی مغز در سازگار کردن خود با اطلاعات جدید می‌شود.

لینک به دیدگاه

منظور از موسیقی که سبب آرامش ذهنی میشه چیه؟

 

چون برای من همیشه سوال بوده کدام ساز یا ترکیب سازها یا کدام نوع موسیقی سبب آرامش ذهن میشه؟

لینک به دیدگاه
منظور از موسیقی که سبب آرامش ذهنی میشه چیه؟

 

چون برای من همیشه سوال بوده کدام ساز یا ترکیب سازها یا کدام نوع موسیقی سبب آرامش ذهن میشه؟

اسي جان من فكر نميكنم تعريف دقيقي وجود داشته باشه كه مشخص كنه چه نوع موسيقي باعث آرامش ذهن ميشه ، معمولا اين نوع آهنگها رو با عنوان آهنگ لايت ميشناسن شايد بطور غالب بشه گفت آهنگهايي كه تمپوي نسبتا پاييني دارن و از سازهاي كلاسيك و زنده توشون استفاده ميشه بيشتر ميتونن همچين خاصيتي داشته باشن ، البته بايد ديد خود آهنگساز چه حسي رو خواسته منتقل كنه با آهنگش

مسئله بعدي هم سليقه شخصي شنونده ست كه با چه نوع موسيقي به اون آرامش ذهني برسه ... من خودم فكر ميكنم مثلا تركيب ويولن و پيانو بسيار آرامش بخشه يا اين آهنگي كه اين زير گذاشتم با كليك روش ميتوني بشنوي

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...