رفتن به مطلب

تصوير خوشه‌اي از حفره‌هاي جديد برسطح مريخ


ارسال های توصیه شده

تصوير خوشه‌اي از حفره‌هاي جديد برسطح مريخ

 

جام جم آنلاين: مدارگرد اکتشافی مریخی به تازگی چهار زخم جدید بر چهره صفحات آتشفشانی سیاره مریخ مشاهده کرده است که در اثر برخوردهای کیهانی به وجود آمده اند.

 

100842909244.jpg

به گزارش خبرگزاری مهر، این لکه های زخم مانند جدید در واقع حفره هایی هستند که از برخورد سنگهای آسمانی با سطح مریخ به وجود آمده اند. دوربین هایریس مدارگرد اکتشافی مریخ برای اثبات وجود این حفره ها بر روی این منطقه از مریخ متمرکز شده و دریافت اجرامی که با سطح مریخ برخورد کرده اند ابعادی برابر توپ های بازی ساحلی داشته اند.

این نشانه های جدید برای اولین بار در اوت 2010 مورد توجه قرار گرفتند، زمانی که دوربین مدارگرد اکتشافی مریخ متوجه توده هایی تیره رنگ شد که تا دوسال پیش در این منطقه وجود نداشتند.

تصاویری که چشمان تیزبین هایریس از این حفره ها به ثبت رسانده چهار حفره مجزا را نشان می دهد که هر یک توسط حلقه ای تیره رنگ از خاکهایی که به واسطه برخورد به بیرون پرتاب شده اند، احاطه شده است. این حفره ها می توانند به واسطه برخورد یک شهاب آسمانی که در مسیرش به سوی مریخ در اتمسفر به چهار تکه تقسیم شده به وجود آمده باشند.

مدارگرد اکتشافی مریخی با نظارت بر تغییرات به وجود آمده بر سطح مریخ به محققان کمک می کند تا دریابند مریخ معمولا چند وقت یکبار مورد حمله این سنگهای آسمانی قرار می گیرد، بر اساس تعداد این زخمها و حفره ها دانشمندان سیاره ای می توانند سن ساختارهای سطحی سیاره را ****ن بزنند.

بر اساس گزارش دیسکاوری، از آنجایی که سطح سیاره های کم حفره ای مانند زمین معمولا به واسطه تغییرات آتشفشانی، تکتونیکی و اتمسفری دستخوش تغییرات می شوند، جهان هایی مملو از حفره های برخوردی مانند ماه و مریخ طی میلیونها سال تغییرات کوچکی را تجربه می کنند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...