رفتن به مطلب

خواص ومواد یاتاقانها وبیرینگ ها


spow

ارسال های توصیه شده

خواص ومواد یاتاقانها وبیرینگ ها

 

براي ساخت ياتاقان ها در سال هاي پيش از موادي نظير چرم، پوست، چوب واستخوان و آهن استفاده مي شد.اما امروزه از مصالحي چون برنج، برنز، نيكل، فولاد، بابيت و مشابه آنها استفاده ميشود.ياتاقان هاي طراحي شده امروزي با ياتاقان هاي سابق هم از نظر جنس و هم از نظر شكل هندسي تفاوت دارد.

اگر شرايط عمل در يك ياتاقان ايده آل باشديعني هميشه فيلم روغن فراهم باشدو تغيير شكل در اثربار گذاري نداشته باشيم و مسايلي از نظير ناهمرسايي و وجود ذرات ساينده و بالا رفتن دما و غيره مطرح نبود نيازي به انتخاب مواد ياتاقان نداشتتيم و از هر ماده اي براي ساخت ياتاقان مي توانستيم استفاده كنيم.

همان گونه كه مي دانيم شرايط ايده آل در ياتاقان غير ممكن است و ممكن است در بعضي ياتاقان ها شرايط خاص طراحي برقرار باشد يعني در بعضي از ياتاقان ها نبايد فيلم روغن برقرار باشد و ياتاقان بايد در محيط خشك كار كند.وانواع ديگري از ياتاقان بايد در دماهاي بالا كار كنندوبرعكس.

پس وجود شرايط غير ايده آل، كاربرد هاي خاص و احتمال وقوع شرايط غير منتظره همه ايجاب مي كنند كه در انتخاب مصالح ياتاقان دقت شود.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

پسورد :

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...