رفتن به مطلب

تاثیرات زلزله مهیب ژاپن بر بازار موبایل جهان


ارسال های توصیه شده

تاثیرات زلزله مهیب ژاپن بر بازار موبایل جهان

 

 

04/02/1390

گروه خبری GSM: زلزله‌اي که ماه گذشته در ژاپن به وقوع پيوست بر توليد همه محصولات سراسر جهان تاثير گذاشته و بازار موبايل را نيز تحت تاثير خود قرار داده است.

تاثیر زلزله ژاپن بر بازار موبایل

 

 

به گزارش دانشجويان ايران، زلزله‌اي که ماه گذشته در ژاپن رخ داد، بر بازار همه محصولات جهان تاثير گذاشت، زيرا ژاپن سازنده و تامين کننده مواد اوليه بسياري از محصولات به‌خصوص تجهيزات فن‌آوري است.

 

به گفته کارشناسان، کشور ژاپن، سازنده محصولات مکمل حسگرهاي تصويري نيمه هادي اکسيد متال است که به اين ترتيب بازار تلفن همراه هم تحت تاثير اين حادثه قرار گرفته است.

 

بر اساس گزارش iSuppli، شرکت توشيبا ساخت تراشه و حسگرهاي تصوير CMOS را براي کارخانه‌هاي تجهيزات اصلي تلفن همراه توليد مي‌کند.

 

توشيبا در سال ۲۰۱۰ پنجمين شرکت توليدکننده حسگر تصوير با ۱۱.۸ درصد سهم به لحاظ درآمدي بود. سوني هم با ۷.۳ درصد سهم، ششمين جايگاه را در توليد حسگر تصوير دارد.

 

اين شرکت‌ها كه با يکديگر ۱۹.۲ درصد درآمد بازار جهاني حسگر تصوير دوربين‌هاي ديجيتال را به خود اختصاص داده‌اند، به ارايه حسگرهاي ارزان‌قيمت اقدام کرده و آن را با ديگر دستگاه‌هاي الکترونيکي ادغام کردند و توانستند در طولاني مدت حسگرهاي CMOS را به يک فن‌آوري مهم براي دوربين‌هاي تلفن همراه تبديل کنند، اما زلزله ژاپن باعث شده که بخشي از ذخاير و انبار تجهيزات کليدي اين محصول از ميان برود.

 

پس از ادغام و همکاري توشيبا و سوني، شرکت‌هاي پاناسونيک، فوجيتسو و شارپ هم اقدام به ساخت محصولات مشابهي با نام حسگر تصوير CCD براي دستگاه‌هاي ديگر کردند.

 

حسگر تصوير CCD به دليل کيفيت بالا در دوربين‌هاي ديجيتالي مورد استفاده قرار مي‌گيرد اما حسگرهاي CMOS براي تلفن‌هاي همراه و ديگر دستگاه‌ها که دوربين عملکرد اصلي دستگاه نيست مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...