رفتن به مطلب

ارسال‌های توصیه شده

ارسال شده در

سلام.

این یک پرسش عمومی است.

فرض بکنید شهرداری شهرتان قصد دارد محله ی شما را مناسب سازی کند و رویکرد این مناسب سازی، مشارکت محلی است.

 

یعنی شهرداری میخواهد در مناسب سازی محله تان، کوچه تان و... از شما و همسایگانتان کمک بگیرد و میزان دخالت در این امر را در مراحل مختلف طراحی ، اجرا و مدیریت برعهده ی خودتان گذاشته است.

 

---> شما چقدر خودتان را در این امر دخیل میدونید و چقدر برای خود حق دخالت در محیط محله تان قائل هستید؟

اگر مثال بزنید ممنون میشم. مثلا بگید من در فلان قسمت کمک خواهم کرد. یا من اصلا کمک نخواهم کرد.

اگر مثال بیاورید که عالی است!

 

ممنون.:icon_gol:

 

 

 

dialogue.jpg

  • Like 18
  • پاسخ 49
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

ارسال شده در

کسی نظری نداره؟

:ws52:

 

  • Like 1
ارسال شده در

یعنی چی؟ یعنی من بگم مثلا تو گلکاری باغچه های کنار پیاده رو همکاری میکنم بعد برن برام بیل و گل بیارن بگن بکار منم بکارم؟

  • Like 7
ارسال شده در

آره من دوست دارم تو همچین طرحی مشارکت کنم...تو قسمت طراحی.

البته بستگی به این داره که اصلا هدفشون از این طرح چیه و می خوان کدوم نقص یا کمبودهای محله رو برطرف بکنن.

  • Like 5
ارسال شده در

من چون رشتم ربطي به اين چيزا نداره سعي مي كنم خيلي تو طراحي و تغييرات دخالت نكنم...

فقط نظراتي كه حس مي كنم ممكنه به درد بخوره رو ميگم...

  • Like 2
ارسال شده در
یعنی چی؟ یعنی من بگم مثلا تو گلکاری باغچه های کنار پیاده رو همکاری میکنم بعد برن برام بیل و گل بیارن بگن بکار منم بکارم؟

 

بله!

یکی از کارای که میتونی انجام بدی دقیقا همینه! یکی از مشارکت گیری های خوب هم هست توی مشارکت محلی.

کاشتن گل و گیاه توسط اهالی. حتی میتونه سلیقه ی خودت باشه!

 

آیا حاضری این کار رو انجام بدی؟

  • Like 4
ارسال شده در
آره من دوست دارم تو همچین طرحی مشارکت کنم...تو قسمت طراحی.

البته بستگی به این داره که اصلا هدفشون از این طرح چیه و می خوان کدوم نقص یا کمبودهای محله رو برطرف بکنن.

 

این خیلی خوبه. متناسب با رشته ات کمک میکنی.

  • Like 1
ارسال شده در
بله!

یکی از کارای که میتونی انجام بدی دقیقا همینه! یکی از مشارکت گیری های خوب هم هست توی مشارکت محلی.

کاشتن گل و گیاه توسط اهالی. حتی میتونه سلیقه ی خودت باشه!

 

آیا حاضری این کار رو انجام بدی؟

منم از اينكارا دوس دارم!!!

 

تراكتورم ميارم همه جا رو شخم ميزنم :ws3:

ارسال شده در
من چون رشتم ربطي به اين چيزا نداره سعي مي كنم خيلي تو طراحي و تغييرات دخالت نكنم...

فقط نظراتي كه حس مي كنم ممكنه به درد بخوره رو ميگم...

 

درسته رشته ات شاید ربطی نداشته باشه. اما اونجا که زندگی میکنی که! هیچ ایرادی نداره در مورد طراحی هم نظر بدی.

حالا اگر ازت پرسیدن که دوست داری محله ات چه جوری باشه و مظمئن باشی که نظرت رو تاثیر میدن توی طراحی، نظر میدی؟

  • Like 1
ارسال شده در
بله!

یکی از کارای که میتونی انجام بدی دقیقا همینه! یکی از مشارکت گیری های خوب هم هست توی مشارکت محلی.

کاشتن گل و گیاه توسط اهالی. حتی میتونه سلیقه ی خودت باشه!

 

آیا حاضری این کار رو انجام بدی؟

من حاضرم

ولی تا حالا نکردم این کارو .. حالا بیام بکنم و درست نکارم و خراب بشه و بعد از چند وقت اینا از بین برن و بیت المال :ws3: حیف و میل بشه کی جواب میده؟

  • Like 2
ارسال شده در
درسته رشته ات شاید ربطی نداشته باشه. اما اونجا که زندگی میکنی که! هیچ ایرادی نداره در مورد طراحی هم نظر بدی.

حالا اگر ازت پرسیدن که دوست داری محله ات چه جوری باشه و مظمئن باشی که نظرت رو تاثیر میدن توی طراحی، نظر میدی؟

آره خب!!

اتفاقا الان واسه بهتر شدن وضعيت تو محل خودمون خيلي خيلي خيلي نظر دارم!

  • Like 1
ارسال شده در
من حاضرم

ولی تا حالا نکردم این کارو .. حالا بیام بکنم و درست نکارم و خراب بشه و بعد از چند وقت اینا از بین برن و بیت المال :ws3: حیف و میل بشه کی جواب میده؟

مهمترین چیز توی مشارکت محلی ایجاد حس تعلق به محل زندگیه.

یعنی وقتی تو بدونی که این گلا و درختا رو خودت کاشتی بیشتر حواست بهشه و به این میگن مدیریت پایدار. یعنی مدیریتی که از دل مردمی که توی محله ذی النفع هستند ایجاد میشه.

 

چهارتا گل و بوته خراب بشه بهتره تا اینکه یه محله داشته باشیم مردمش نسبت بهش بیگانه باشن!

  • Like 1
ارسال شده در
آره خب!!

اتفاقا الان واسه بهتر شدن وضعيت تو محل خودمون خيلي خيلي خيلي نظر دارم!

خب حاضری وقت بذاری واقعا؟

بهت بگن بیا نظر بده. وقت میذاری؟ پولی نیست توشا! :ws3:

  • Like 1
ارسال شده در

کاشکی یه همچین طرحی واقعا برگزار بشه :banel_smiley_4:

  • Like 1
ارسال شده در
خب حاضری وقت بذاری واقعا؟

بهت بگن بیا نظر بده. وقت میذاری؟ پولی نیست توشا! :ws3:

خب آره...

وقتي كاري كه مي كنم فايده اي داشته باشه...چرا انجام ندم؟

 

 

رضايت خاطر مهم تر پول است...دينگ دينگ!:ws3:

  • Like 1
ارسال شده در
کاشکی یه همچین طرحی واقعا برگزار بشه :banel_smiley_4:

 

متاسفانه توی ایران هم مردم و هم دولت های محلی با مفهومی به نام مشارکت بیگانه ان!

موضوع پایان نامه من تقریبا در مورد همین موضوعه.

 

میخوام ببینم بچه های انجمن به خصوص نسل جدید چقدر به مشارکت مایلن.

  • Like 3
ارسال شده در

پس که اینطور..بله من مایلم :ws3:

  • Like 1
ارسال شده در
متاسفانه توی ایران هم مردم و هم دولت های محلی با مفهومی به نام مشارکت بیگانه ان!

موضوع پایان نامه من تقریبا در مورد همین موضوعه.

 

میخوام ببینم بچه های انجمن به خصوص نسل جدید چقدر به مشارکت مایلن.

منکه واقعا دوست دارم.حتی اگه پولی توش نباشه، اما این خیلی قشنگه که برای بهتر شدن هر محله ای، از مردم همون محله همیاری و کمک بخوان

  • Like 1
ارسال شده در

مشارکت محلی در مرحله ی تصمیم گیری هم میتونه اتفاق بیوفته.

 

khafr3.jpg

  • Like 1
ارسال شده در
پس که اینطور..بله من مایلم :ws3:

dialogue.jpg

 

08242010_Serafin_eco-school_action_300.jpg

  • Like 2

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • اضافه کردن...