Neutron 60972 ارسال شده در 20 تیر، 2011 سلام. این یک پرسش عمومی است. فرض بکنید شهرداری شهرتان قصد دارد محله ی شما را مناسب سازی کند و رویکرد این مناسب سازی، مشارکت محلی است. یعنی شهرداری میخواهد در مناسب سازی محله تان، کوچه تان و... از شما و همسایگانتان کمک بگیرد و میزان دخالت در این امر را در مراحل مختلف طراحی ، اجرا و مدیریت برعهده ی خودتان گذاشته است. ---> شما چقدر خودتان را در این امر دخیل میدونید و چقدر برای خود حق دخالت در محیط محله تان قائل هستید؟ اگر مثال بزنید ممنون میشم. مثلا بگید من در فلان قسمت کمک خواهم کرد. یا من اصلا کمک نخواهم کرد. اگر مثال بیاورید که عالی است! ممنون. 18
maryam_alien 9906 ارسال شده در 20 تیر، 2011 یعنی چی؟ یعنی من بگم مثلا تو گلکاری باغچه های کنار پیاده رو همکاری میکنم بعد برن برام بیل و گل بیارن بگن بکار منم بکارم؟ 7
سـارا 20071 ارسال شده در 20 تیر، 2011 آره من دوست دارم تو همچین طرحی مشارکت کنم...تو قسمت طراحی. البته بستگی به این داره که اصلا هدفشون از این طرح چیه و می خوان کدوم نقص یا کمبودهای محله رو برطرف بکنن. 5
الهام. 8079 ارسال شده در 20 تیر، 2011 من چون رشتم ربطي به اين چيزا نداره سعي مي كنم خيلي تو طراحي و تغييرات دخالت نكنم... فقط نظراتي كه حس مي كنم ممكنه به درد بخوره رو ميگم... 2
Neutron 60972 سازنده ارسال شده در 20 تیر، 2011 یعنی چی؟ یعنی من بگم مثلا تو گلکاری باغچه های کنار پیاده رو همکاری میکنم بعد برن برام بیل و گل بیارن بگن بکار منم بکارم؟ بله! یکی از کارای که میتونی انجام بدی دقیقا همینه! یکی از مشارکت گیری های خوب هم هست توی مشارکت محلی. کاشتن گل و گیاه توسط اهالی. حتی میتونه سلیقه ی خودت باشه! آیا حاضری این کار رو انجام بدی؟ 4
Neutron 60972 سازنده ارسال شده در 20 تیر، 2011 آره من دوست دارم تو همچین طرحی مشارکت کنم...تو قسمت طراحی.البته بستگی به این داره که اصلا هدفشون از این طرح چیه و می خوان کدوم نقص یا کمبودهای محله رو برطرف بکنن. این خیلی خوبه. متناسب با رشته ات کمک میکنی. 1
الهام. 8079 ارسال شده در 20 تیر، 2011 بله!یکی از کارای که میتونی انجام بدی دقیقا همینه! یکی از مشارکت گیری های خوب هم هست توی مشارکت محلی. کاشتن گل و گیاه توسط اهالی. حتی میتونه سلیقه ی خودت باشه! آیا حاضری این کار رو انجام بدی؟ منم از اينكارا دوس دارم!!! تراكتورم ميارم همه جا رو شخم ميزنم
Neutron 60972 سازنده ارسال شده در 20 تیر، 2011 من چون رشتم ربطي به اين چيزا نداره سعي مي كنم خيلي تو طراحي و تغييرات دخالت نكنم...فقط نظراتي كه حس مي كنم ممكنه به درد بخوره رو ميگم... درسته رشته ات شاید ربطی نداشته باشه. اما اونجا که زندگی میکنی که! هیچ ایرادی نداره در مورد طراحی هم نظر بدی. حالا اگر ازت پرسیدن که دوست داری محله ات چه جوری باشه و مظمئن باشی که نظرت رو تاثیر میدن توی طراحی، نظر میدی؟ 1
maryam_alien 9906 ارسال شده در 20 تیر، 2011 بله!یکی از کارای که میتونی انجام بدی دقیقا همینه! یکی از مشارکت گیری های خوب هم هست توی مشارکت محلی. کاشتن گل و گیاه توسط اهالی. حتی میتونه سلیقه ی خودت باشه! آیا حاضری این کار رو انجام بدی؟ من حاضرم ولی تا حالا نکردم این کارو .. حالا بیام بکنم و درست نکارم و خراب بشه و بعد از چند وقت اینا از بین برن و بیت المال حیف و میل بشه کی جواب میده؟ 2
الهام. 8079 ارسال شده در 20 تیر، 2011 درسته رشته ات شاید ربطی نداشته باشه. اما اونجا که زندگی میکنی که! هیچ ایرادی نداره در مورد طراحی هم نظر بدی. حالا اگر ازت پرسیدن که دوست داری محله ات چه جوری باشه و مظمئن باشی که نظرت رو تاثیر میدن توی طراحی، نظر میدی؟ آره خب!! اتفاقا الان واسه بهتر شدن وضعيت تو محل خودمون خيلي خيلي خيلي نظر دارم! 1
Neutron 60972 سازنده ارسال شده در 20 تیر، 2011 من حاضرم ولی تا حالا نکردم این کارو .. حالا بیام بکنم و درست نکارم و خراب بشه و بعد از چند وقت اینا از بین برن و بیت المال حیف و میل بشه کی جواب میده؟ مهمترین چیز توی مشارکت محلی ایجاد حس تعلق به محل زندگیه. یعنی وقتی تو بدونی که این گلا و درختا رو خودت کاشتی بیشتر حواست بهشه و به این میگن مدیریت پایدار. یعنی مدیریتی که از دل مردمی که توی محله ذی النفع هستند ایجاد میشه. چهارتا گل و بوته خراب بشه بهتره تا اینکه یه محله داشته باشیم مردمش نسبت بهش بیگانه باشن! 1
Neutron 60972 سازنده ارسال شده در 20 تیر، 2011 آره خب!!اتفاقا الان واسه بهتر شدن وضعيت تو محل خودمون خيلي خيلي خيلي نظر دارم! خب حاضری وقت بذاری واقعا؟ بهت بگن بیا نظر بده. وقت میذاری؟ پولی نیست توشا! 1
الهام. 8079 ارسال شده در 20 تیر، 2011 خب حاضری وقت بذاری واقعا؟بهت بگن بیا نظر بده. وقت میذاری؟ پولی نیست توشا! خب آره... وقتي كاري كه مي كنم فايده اي داشته باشه...چرا انجام ندم؟ رضايت خاطر مهم تر پول است...دينگ دينگ! 1
Neutron 60972 سازنده ارسال شده در 20 تیر، 2011 کاشکی یه همچین طرحی واقعا برگزار بشه متاسفانه توی ایران هم مردم و هم دولت های محلی با مفهومی به نام مشارکت بیگانه ان! موضوع پایان نامه من تقریبا در مورد همین موضوعه. میخوام ببینم بچه های انجمن به خصوص نسل جدید چقدر به مشارکت مایلن. 3
سـارا 20071 ارسال شده در 20 تیر، 2011 متاسفانه توی ایران هم مردم و هم دولت های محلی با مفهومی به نام مشارکت بیگانه ان!موضوع پایان نامه من تقریبا در مورد همین موضوعه. میخوام ببینم بچه های انجمن به خصوص نسل جدید چقدر به مشارکت مایلن. منکه واقعا دوست دارم.حتی اگه پولی توش نباشه، اما این خیلی قشنگه که برای بهتر شدن هر محله ای، از مردم همون محله همیاری و کمک بخوان 1
Neutron 60972 سازنده ارسال شده در 20 تیر، 2011 مشارکت محلی در مرحله ی تصمیم گیری هم میتونه اتفاق بیوفته. 1
ارسالهای توصیه شده
برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید
برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید
ایجاد یک حساب کاربری
برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !
ثبت نام یک حساب کاربری جدیدورود به حساب کاربری
دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید
ورود به حساب کاربری