رفتن به مطلب

استاندارد ايزو براي ارزيابي برنامه ريزان مالي


ارسال های توصیه شده

سازمان بين المللي استانداردسازي(The International Organization for Standardization) ، استانداردي را منتشر كرده است كه از روي آن بتوان رقابت پذيري و ديگر ويژگيهاي مهم امور برنامه ريزي مالي همچون اخلاقيات را ارزيابي نمود.

 

ISO22222QualityDigest-IEplusIT_Weblog.JPGISO 22222:2005 ، به منظور افزايش اطمينان مشتري طرحريزي شده كه بايد توسط برنامه ريزان (planners) مالي شخصي و با فراهم آوردن يك بنچمارك بين المللي با سطح بالاي استاندارد خدماتي، رعايت شود. بسته به تعريف برنامه ريز(Planner) ، ايزو (ISO) برآورد مي كند كه از هشتصدهزار تا چندين ميليون حرفه مالي در ايالات متحده مشغول به فعاليت مي باشند؛ طبق گزارش ISO، بخش اعظمي از اين حرفه ها، مشكلاتي را ايجاد كرده اند كه بررسي، ارزيابي و كند و كاو در برنامه ريزي هاي مالي به راحتي امكانپذير نمي باشد.

 

بنا به گفته Stuart Kessler (رئيس ISO/TC222 ، توسعه دهنده استاندارد فوق) ، «يك استاندارد بين المللي براي برنامه ريزي مالي، با فراهم آوردن مجموعه اي مرتب از پيش نيازها، باعث سادگي اطمينان خاطر مشتريان از اين امر خواهد شد كه برنامه ريزان مالي با رعايت كردن استانداردهاي اخلاقي و تربيتي، خدمات و سرويسهاي بهتري به آنها خواهند رساند.

 

ISO 22222 شش مرحله براي فرآيند برنامه ريزي مالي شخصي تعريف كرده است:

 

  1. برقراري و ايجاد روايط مشتري/برنامه ريز
  2. تعيين اهداف و جمع بندي و احاطه بر داده ها
  3. ارزيابي وضعيت مالي مشتري
  4. توسعه و ارائه طرح مالي
  5. اجراي توصيه ها
  6. مونيتورينگ توصيه ها

در اين استاندارد چارچوبي وجود دارد كه كليه جنبه هاي رفتار اخلاقي برنامه ريز را در دل خود جاي مي دهد؛ آن رئوس و كليات نيازمنديهاي رقابت پذيري عملكرد و روشهاي ارزيابي-رقابت پذيري را مشخص كرده و البته آن به برنامه ريزي مالي نياز دارد تا رقابت پذيري مداوم و پيوسته را نشان دهد. براي اطلاعات بيشتر به

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
مراجعه كنيد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...