رفتن به مطلب

مسدود کردن سفارش‌های غيرمجاز در سايت Freelancer


Fahim

ارسال های توصیه شده

راهبرد Crowdsourcing برای تهيه و عرضه نرم‌افزارهاي سفارشی

1004615.jpg

علي حسيني

 

اشاره: سايت Freelancer.com يک مجموعه تجاری برای تهيه و عرضه نرم‌افزارهاي سفارشی است. توسعه‌دهندگان نرم‌افزار از سراسر دنيا به عضويت اين سايت درمی‌آيند، مديران سايت، سفارش مشتريان را دريافت می‌کنند و اعضای مختلف سايت می‌توانند تهيه يک سفارش را که به عنوان مثال می‌تواند يک برنامه تجاری باشد، عهده‌دار ‌شوند. اين راهبرد موسوم به Crowdsourcing افراد مختلف را با توانايي‌هاي متفاوت در شبکه اينترنت گردآورده و از آن‌ها برای تهيه و انتشار سفارش‌های نرم‌افزاری بهره می‌گيرد.

سايت Freelancer.com يک مجموعه تجاری برای تهيه و عرضه نرم‌افزارهاي سفارشی است. توسعه‌دهندگان نرم‌افزار از سراسر دنيا به عضويت اين سايت درمی‌آيند، مديران سايت، سفارش مشتريان را دريافت می‌کنند و اعضای مختلف سايت می‌توانند تهيه يک سفارش را که به عنوان مثال می‌تواند يک برنامه تجاری باشد، عهده‌دار ‌شوند. اين راهبرد موسوم به Crowdsourcing افراد مختلف را با توانايي‌هاي متفاوت در شبکه اينترنت گردآورده و از آن‌ها برای تهيه و انتشار سفارش‌های نرم‌افزاری بهره می‌گيرد.

یکی از علت‌هاي انجام چنين راهکاری کم هزينه‌تر بودن آن برای کارفرما است. چندی پيش در اين سايت سفارش‌هایی ثبت شد که در آن ساخت مدارک جعلی و نيز دسترسی غيرمجاز به اطلاعات شخصی سفارش داده شده‌ بود. ميکو هيپونن از محققان شرکت امنيتي F-Secure اين مورد را در سايت Freelancer شناسایی کرده و درباره آن هشدار داد. پس از اين رويداد نشريه اس سي مگزين با مسئولان Freelancer تماس گرفت و اين سايت همه پست‌های مربوط به اين سفارش را پاک کرده و حساب‌هاي مشتری مذکور را مسدود كرد.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

یکی از مشتريان سايت اظهار می‌دارد، پس از ارسال سفارش خود به اين سايت تاکنون چهار پيشنهاد از نويسندگان بدافزار و نوزده پيشنهاد از جاعلان مدارک دريافت کرده ‌است. فرد مذکور به یک کپی (جعلي) از گواهی‌نامه رانندگی انگلستان نياز داشت که اين کپی بايد در فرمت Template (پيش‌ساخته و قابل ويرايش) فتوشاپ تهيه می‌شد تا او بتواند عکس و اطلاعات ديگر را تغيير بدهد. او به اين منظور درخواستش را به سايت Freelancer که در سيدني فعاليت می‌کند، ارسال کرد. به گفته او فونت‌ها و ديگر ملزومات کپی گواهي‌نامه بايد کامل و درست باشد و از اين‌رو فرمت پی‌اس‌دی فتوشاپ می‌تواند برای اين منظور مناسب باشد. او درخواست خود را به سايت فرستاد و گفت که سفارش وي بايد از حداکثر کيفيت برخوردار باشد و اعلام کرد که قيمت آن توافقي خواهد بود.

گفتني است، بسياری از توسعه‌دهندگان عضو سايت که به درخواست اين کاربر پاسخ داده‌بودند، هندی و پاکستانی بودند. هيپونن از F-Secure می‌گويد، Freelancer بايد کليدواژه‌هایی مانند Botnet را در پست‌های خود جست‌وجو و بررسی کند تا اگر به تبليغات و موارد مشابهی برخورد کرد آن‌ها را مسدود کند، زيرا چنين مواردی در نهايت به زيان خود سايت خواهد بود. همان‌طور که در تصوير بالا نشان داده شده‌، یکی از پيغام‌های منتشر شده در سايت مربوط به درخواست تهيه يک با‌ت‌نت سفارشی است که شبيه زئوس باشد!

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...