رفتن به مطلب

عدم تاثیر هدفمندسازی یارانه ها بر قیمت مسکن


ارسال های توصیه شده

۲۶ فروردین ۱۳۹۰

وزیر مسکن و شهرسازی گفت: اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها تاثیری بر قیمت تمام شده واحدهای مسکونی نگذاشته و موجب گرانی مسکن نشده است.

 

علی نیکزادافزود: تسهیلات، زمین، خدمات فنی مهندسی، دستمزد و قیمت مصالح از مولفه های تاثیر گذار بر قیمت مسکن هستند. وی اضافه کرد: باتوجه به بررسی روزانه اتفاقات بعد از اجرای قانون هدفمند سازی یارانه ها توسط شخص رییس جمهوری و معاون اول وی و اتخاذ تدابیر کارشناسی شده، تغییری در قیمت تمام شده مسکن ایجاد نشده است.

نیکزاد با تاکید بر عدم افزایش قیمت مصالح بعداز اجرای قانون هدفمندی یارانه ها توضیح داد: سیمان و آهن از عمده مصالحی اند که در ساختمان سازی مصرف می شوند که به لحاظ تولید انبوه این اقلام توسط وزارت صنایع و معادن موجب راکد ماندن قیمت سیمان و آهن شد. وی اضافه کرد: همچنین مدیران برخی کارخانه ها عنوان کرده اند در صورت خرید عمده این اقلام، مصالح مورد نیاز ساخت و ساز را زیر قیمت قبل از هدفمندسازی یارانه ها در اختیار وزارت مسکن قرار می دهند.

وزیر مسکن وشهرسازی گفت: همچنین برخی از پیمانکاران و انبوه سازان نیز با ارسال نامه ای به رییس جمهوری، آمادگی خود را برای ساخت و ساز بر اساس قرارداد قبل از هدفمندی یارانه ها اعلام کردند.

نیکزاد اضافه کرد: قراردادهایی در ماه های آخر سال 89 و نخستین روزهای کاری سال 90 با پیمانکاران طبق نرخ های قبل از هدفمندی یارانه ها بسته شد. وی با ذکر اینکه هم اکنون از ثبات قیمت مسکن و رونق ساخت و ساز برخورداریم اظهار داشت: با مراجعه به صدور پروانه های ساختمانی برای واحدهای مسکونی طی سال 80 تا 89 مشخص می شود بیشترین صدور پروانه ساختمانی در سال 86 برای 680 هزار واحد بوده است.

وزیر مسکن و شهر سازی افزود: البته بر اساس آخرین آمارهای اعلام شده در سال 89 آمار صدور پروانه برای واحدهای مسکونی کشور به 700 هزار فقره رسید. وی در خصوص برنامه وزارت مسکن برای سال 90 اظهار داشت: با کمک استانداران سعی می شود که تمامی واحدهای مسکونی در حال اجرا به بهره برداری برسند.

 

 

shasa.ir

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...