رفتن به مطلب

خبرهایی از تولید و قیمت مواد معدنی در ایران و جهان


ارسال های توصیه شده

سلام دوستان :icon_pf (44):

 

لطفا اطلاعات، بحث و تحلیل خودتان درباره آمار و داده های مرتبط با حجم تولید مواد معدنی، ظرفیت تولید، تغییر قیمت ها، وضعیت بورس فلزات، سرمایه گذاری داخلی و خارجی در بخش تولید مواد معدنی، حضور بخش های دولتی و خصوصی و ... در ایران و جهان را در این تاپیک قرار دهید.

 

 

توضیح: چنانچه برای دیدن عکس ها مشکل داشتید، از Internet Explorer استفاده کنید. در صورت باز نشدن عکس ها با این وجود، لطفا در دفتر تالار و یا پروفایل شخصی پیغام بگذارید، تا لینک ها اصلاح شوند.

 

با تشکر

 

 

:icon_gol:

لینک به دیدگاه
  • پاسخ 41
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

قیمت طلا --- تاریخ روز : 10 ژانویه 2010

 

تغییرات قیمت طلا طی 30 روز گذشته

 

i1338530_untitled3.jpg

 

 

 

 

تغییرات قیمت طلا طی 6 ماه گذشته

 

untitled2.jpg

 

 

 

قیمت طلا در روزهای نخست سال 2010 بر حسب دلار آمریکا به ازای هر انس در بازار لندن

 

i1338531_untitled3.jpg

 

 

 

:icon_gol:

لینک به دیدگاه
  • 1 ماه بعد...

قیمت قراضه فولاد

 

 

1_98.jpg

 

 

همانطور كه نمودار فوق نشان مي دهد، طبق گزارشات قيمت منتشره توسط متال بولتن، قيمت فوب آهن قراضه، تحويل در بندر رتردام، در هفته مورد بررسی، از روند نزولي برخوردار بوده است و در مقايسه با هفته قبل بالغ بر ٦ دلار/تن كاهش داشته است. در هفته مذكور، قيمت معاملاتي آهن قراضه ۳۰۹ دلار /تن بوده است که نسبت به هفته قبل حدود ۲ درصد كاهش داشته است. با وجود كاهش نسبي قيمت آهن قراضه، به نظر مي رسد كه اغلب خريداران ترجيح مي دهند همچنان منتظر باقي بمانند و اگر هم خريداري وجود داشته باشد، تنها به ميزان مورد نياز و با توجه به شرايط بازار محصولات فولادي اقدام به خريد مي نمايد. بعلاوه اينكه در شرايط فعلي كسي حاضر به پذيرفتن ريسك ذخيره سازي نمي باشد. لكن بعضي از تحليلگران بازار با اشاره به بحث هاي موجود در خصوص ميزان افزايش قيمت سنگ آهن و كك متالورژي، پيش بيني مي نمايند كه چشم انداز بازار و قيمت محصولات فولادي در ادامه سال ۲۰۱۰ بهتر گردد. طبيعي است در صورت بهبود تقاضا و قيمت محصولات نهائي فولاد، قيمت آهن قراضه نيز تقويت خواهد گرديد.

لینک به دیدگاه

افزایش قیمت فولاد موقتی است

 

روند حرکتی قیمت‌های جهانی فلزات اساسی در هفته‌های اخیر به گونه‌ای بوده که بعضا با هفت تا هشت درصد رشد مواجه شدند. این روند صعودی بر عرضه‌های فولادی بورس کالا نیز بی‌تاثیر نبود و منجر به افزایش قیمت آن شده است. مدیر امور ناظرین و تالارهای بورس کالای ایران، شرایط روانی بازار را عامل اصلی افزایش قیمت اخیر برخی محصولات فولادی عنوان و بر موقتی بودن آن تاکید کرد. رکود فولادهای ساختمان ادامه می‌یابد به گزارش جهان‌صنعت به نقل از روابط عمومی شرکت بورس کالای ایران، محمود غفاری در تحلیل برخی نوسانات اخیر در قیمت محصولات فولادی با بیان مطلب فوق افزود: عوامل روانی ناشی از در پیش بودن سال نو و نیز خروج از شرایطی که چند ماه اخیر بر کشور حاکم بود، موجب افزایش قیمت برخی محصولات فولادی در سه عرضه اخیر واحدهای فولادسازی در بورس کالا شده است. وی با تاکید بر موقتی بودن افزایش قیمت اخیر برخی محصولات گفت: پیش‌بینی‌های کارشناسی حاکی از آن است که رکود بخش فولادهای ساختمانی در بازار جهانی تا چند ماه دیگر ادامه پیدا می‌کند و جو روانی اخیر حاکم در بازار نمی‌تواند در بلندمدت ادامه پیدا کند بنابراین در آینده نزدیک بازار از این شرایط خارج شده و به سمت ثبات قیمت‌ها روی خواهد آورد.

 

 

GalvanisedCoils.jpg

 

زیان در انتظار خریداران عجول‌ مدیر امور تالارهای شرکت بورس کالای ایران به خریداران بازار توصیه کرد از خرید‌های عجولانه و غیرضروری خودداری کنند. غفاری همچنین افزود: قطعا فعالان آگاه و هوشمند در بازار بورس کالا نباید خود را درگیر برخی جوسازی‌ها و شرایط غیرواقعی کنند و فعالان این بازار باید همواره شرایط داخلی کشور را در کنار روند معاملات بین‌المللی مدنظر داشته باشند چراکه در صورت از بین رفتن شرایط روانی داخلی و همراه شدن مجدد با بازارهای جهانی، ضرر و زیان‌هایی را برای برخی فعالان بازار برجای خواهد گذاشت. تاثیر گزارش‌های مثبت مالی آمریکا رشد قیمت‌های جهانی فلزات در حالی رخ می‌دهد که از ابتدای سال 2010 میلادی قیمت‌های جهانی فلزات اساسی به دلایل مختلفی با رکود همراه بود. به گزارش بورس‌نیوز، شاید بتوان رشد هفته‌های اخیر قیمت‌های جهانی فلزات را به دلیل اعمال سیاست‌های پولی چین به‌عنوان بزرگ‌ترین مصرف‌کننده محصولات فلزی در دنیا و همچنین دریافت گزارش‌های مثبت از بهبود وضعیت سیستم مالی آمریکا با توجه به افزایش نرخ تنزیل وام‌دهی به بانک‌های این کشور و بهبود شرایط مالی آن دانست.

 

گفتنی است، رشد قیمت‌های جهانی فلزات اساسی طی هفته‌های اخیر در حالی ادامه دارد که کشور چین همچنان در تعطیلات سال نو خود به سر می‌برد و پیش‌بینی می‌شود که با اتمام تعطیلات این کشور و آغاز فعالیت بخش تولید و صنایع این کشور، رشد قابل‌توجهی را در قیمت فلزات جهانی شاهد باشیم زیرا این کشور به‌عنوان بزرگ‌ترین مصرف‌کننده محصولات فلزی و فولادی باید پاسخگوی تقاضای مصرف داخلی خود باشد. موج مثبت در راه معدنی‌ها گفتنی است، ادامه روند رشد قیمت‌های جهانی فلزات اساسی و تاثیر آن بر صنایعی همچون فولادی ، فلزی و سنگ آهنی در کشور جدای از اثر سودآوری در درآمدها و سود سهام این شرکت‌ها می‌تواند از لحاظ روانی نیز قیمت‌ها را متاثر از خود کند و با رشد چشمگیر قیمت سهام این شرکت‌ها که از هم‌اکنون نیز آغاز شده است، روبه‌رو شویم. باید گفت به عقیده اکثر کارشناسان بازار سرمایه، این تاثیرات علاوه بر افزایش تقاضا و رشد قیمت سهام این شرکت‌ها که در حال حاضر نیز شاهد آن هستیم می‌تواند شاخص بورس کشور را نیز متحول کرده و شاخص کل بورس را تا 12 هزار و 500 واحد افزایش دهد. بنابراین سرمایه‌گذاران با خرید سهام این شرکت‌ها قطعا می‌توانند شاهد سودآوری مطلوب و روزهای خوشی برای سهام شرکت‌های معدنی باشند و شاید دلیل اصلی مثبت بودن شاخص‌های بورس در روزهای اخیر نیز مقدمه این روزهای خوش باشد.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...

قیمت قراضه در ماه فوریه در آلمان کمی افزایش یافت اما از آنجائی که میزان تقاضا در این کشور در نوسان است، قیمت برخی از انواع مختلف قراضه یا ثابت بود و یا کاهش یافت. میزان تقاضای انواع قراضه یکسان نیست و در کل تقاضای قراضه در آلمان پایین است. میزان تولید و قیمت فولاد خودرو سازی و با کیفیت در این کشور بالاست اما تقاضای فولاد ساختمانی پایین است. با توجه به تقاضای بالای فولاد برای خودرو سازی قیمت قراضه خرد شده که بیشتر مورد مصرف خودرو سازان است 5 یورو هر تن افزایش یافته است. هفته گذشته کارخانه ادلستاهلورک نیز قیمت پرمیوم قراضه را برای محصولات فولادی خود 5 یورو هر تن بالا برد. در حالیکه قیمت قراضه کلاس ای2 و ای8 طی ماه فوریه در آلمان ثابت بود، قیمت قراضه کلاس ای 3 طی همین مدت در این کشور کمی کاهش یافت. با توجه به مشخص نبودن تقاضای کارخانه ها، روند آینده قیمت ها در بازار مشخص نیست و این وضعیت نگرانی هایی را برای عرضه کنندگان این محصول برای ماه های مارس و آوریل بوجود آورده است.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

200209032026812.jpg

لینک به دیدگاه

گروه بورس کالا - میزان تولید فولاد خام در واحدهای فولادسازی تحت پوشش ايميدرو در 11 ماه منتهی به پایان بهمن ماه امسال در مجموع به 9 میلیون و 753 هزار و 104 تن رسید که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل 3 درصد افزایش داشت. به گزارش روابط‌عمومی سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران (ايميدرو)،‌ میزان تولید محصولات فولادی نیز در مدت یاد شده برابر با 9 میلیون و 290 هزار و 275 تن بود. از کل محصولات فولادی تولید شده، چهار میلیون و 746 هزار و 402 تن ورق فولادی، 2 میلیون و 829 هزار و 874 تن میلگرد، یک میلیون و 631 هزار و 195 تن تیرآهن و بقیه سایر محصولات بود. سهم هر واحد در تولید محصولات فولادی به ترتیب شامل 46.9 درصد شرکت فولاد مبارکه، 27.9 درصد شرکت ملی فولاد، 24.7 درصد ذوب‌آهن اصفهان و نیم درصد فولاد اکسین است. همچنین سهم هر واحد در تولید فولاد خام در دوره مورد گزارش به ترتیب شامل 46 درصد فولاد مبارکه، فولاد خوزستان 24 درصد، ذوب‌آهن 20 درصد و 10 درصد شرکت ملی فولاد ایران است. بر اساس این گزارش، میزان صادرات فولاد در 11 ماه امسال در مجموع برابر با یک میلیون و 61 هزار و 316 تن به ارزش 476 میلیون و 770 هزار دلار بود که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن و ارزش به ترتیب 103 و یک درصد افزایش داشت.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

sidor2.jpg

لینک به دیدگاه

فلز روی در بازار جهانی

 

همانطوركه نمودار قيمت نشان مي دهد، قيمت فلز روي بنا به دلايلي در طول هفتة مورد بررسي همراه با نوساناتي، همانند مس و آلومينيوم در LME (بورس فلزات لندن) با افزايش همراه بوده است. نوسانات ارزش نفت و تقويت آن در برخي از روزهاي هفته، رشد شاخص سهام، تغييرات (افت ) ارزش دلار، پيش بيني افزايش تقاضاي روي در صورت تداوم افزايش تقاضاي فولاد، رشد توليد كارخانجات آمريكا و كاهش موجودي روي در انبارهاي بورس فلزات لندن موجب تقويت قيمت فلز روي گرديد. بالعكس، كاهش قيمت نفت، تقويت ارزش دلار، افت شاخص سهام در چين و كاهش فروش مسكن در آمريكا از جمله عواملي بودند كه موجب كاهش قيمت روي گرديدند.

 

متوسط قيمت نقدي اين فلز درهفته مورد بررسي درمقايسه با هفته قبل، درحدود ٣٩ دلار/تن افزايش نشان مي دهد. قيمت نقدي معامله شده فلز روی در روز پايانی هفته منتهی به 5 مارچ 2010 برابر 2256 تا 2257 دلار به ازای تن در بورس لندن بوده است.

 

tzey97jo8gmjwwrnv2xt.jpg

 

66f84ld9ehqdj4bl8h5u.jpg

 

بازار داخلی

 

در هفته مورد بررسي، دربخش روي، هيچگونه معامله اي در بورس كالاي ايران صورت نگرفت.

 

 

 

:icon_gol:

لینک به دیدگاه

بنا به گزارش ایمیدرو، معدن سنگان در ایران طی ماه گذشته 167 هزار تن ذغال سنگ و 155 هزار تن سنگ آهن تولید کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ترتیب 105 و 94 درصد افزایش یافته است. این درحالی است که طی 11 ماه اول سال جاری این معدن یک میلیون تن ذغال سنگ و 963 هزار تن سنگ آهن تولید کرده است. معدن سنگان در شمال شرق ایران و نزدیک به مرز افغانستان واقع شده است.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

coal-train330.jpg

لینک به دیدگاه

با توجه به سخت بون شرایط مذاکره کارخانه ها با شرکتهای معدنی، آرسلورمیتال بزرگترین تولید کننده فولاد در جهان پیش بینی می کند که قیمت سنگ آهن در مذاکرات سال جاری 70 تا 80 درصد افزایش یابد. از آنجائیکه تعیین قیمت سنگ آهن برای بلند مدت می باشد بسیاری از کارخانه برای تعیین قیمت این محصول محتاطانه عمل می کنند.

 

در بسیاری از مواقع قیمت سنگ آهن در آسیا تعیین کننده قیمت این محصول می باشد و کارخانه های دیگر نیز پس از افزایش قیمت سنگ آهن در این منطقه، قیمت هایشان را افزایش می دهند. به همین دلیل آرسلورمیتال نیز کشورهای آسیایی را دلیل اصلی افزایش شدید قیمت این محصول می داند. آرسلورمیتال طی سال 2009 در حدود 89 میلیون و 400 هزار تن سنگ آهن مصرف کرده که دو سوم آن را از معادن خود و با قراردادهای بلند مدت تامین کرد. با توجه به اینکه میزان عرضه و تقاضا همیشه در تعادل نیست، افزایش شدید قیمت سنگ آهن به نفع خریداران و کارخانه ها نخواهد بود.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

ArcelorMittal-logo.JPG

لینک به دیدگاه

عملكرد شركت ملي صنايع مس ايران در 11 ماه امسال نشان مي دهد ميزان توليد ، اسخراج ، ‌فروش و صادرات اين شركت افزايش داشته است . به گزارش روابط عمومي سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران ( ايميدور) ،‌در اين مدت توليد مس كاتدي از 193 هزار تن فراتر رفت كه اين رقم 2 درصد بيش از توليد مدت مشابه سال گذشته است. همچنين ميزان استخراج از معادن اين شركت در استان هاي كرمان و آذربايجان شرقي نيز با رشد 4 درصدي به 87.7 ميليون تن رسيد . اين شركت توليد كنسانتره مس را به 817.5 هزار تن رساند كه اين رقم 6 درصد بيش از توليد كنسانتره مدت مشابه سال گذشته بوده است.

 

از سوي ديگر بررسي آمار فروش داخلي و صادرات شركت ملي صنايع مس نشان از رشد قابل توجه در اين بخش ها مي دهد طوري كه ميزان فروش داخلي و صادرات به ترتيب با افزايش 33 و 91.4 درصدي نسبت به عملكرد 11 ماه سال گذشته همراه شده است. شركت ملي صنايع مس ايران تا پايان بهمن ماه امسال توانست 945 ميليون دلار انواع محصولات مسي و كنسانتره اين ماده معدني را روانه بازارهاي مصرف خارج كشور كند .در همين حال فروش داخلي در اين مجموعه نيز از 7 هزار و 371 ميليارد ريال عبور كرد .

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

paige_03_cathode.jpg

لینک به دیدگاه

به دنبال افزایش قیمت مواد اولیه به خصوص قراضه در هفته‌های گذشته، عرضه‌کنندگان بیلت در بازارهای جهانی به تلاش‌های خود برای بالابردن قیمت‌ها افزودند. بر اساس این گزارش، این اتفاق باعث شد تا در طول هفته گذشته قیمت بیلت در معاملات بورس لندن روند رو به رشدی را هم در بخش مربوط به بازار مدیترانه و هم در بخش بیلت خاور دور داشته باشد، هر چند در معاملات روز یازدهم مارس قیمت‌ها در هر دو بخش ثابت بود که برخی، این امر را به سردرگمی بازار بیلت تشبیه می‌کنند. بر اساس این گزارش آخرین نرخ ثبت شده برای بیلت مدیترانه در معاملات نقدی 485 و 486 دلار بود که به ترتیب برای خرید نقدی و فروش نقدی به ثبت رسید. خرید 3 ماهه نیز490 دلار و فروش 3 ماهه 500 دلار بود. خرید 15 ماهه و فروش 15 ماهه نیز به ترتیب 525 و 535 دلار بود. خرید نقدی بیلت خاور دور در این روز 460 دلار، فروش نقدی آن 470 دلار، خرید 3 ماهه 475 دلار، فروش 3 ماهه 485 دلار، خرید 15 ماهه 525 دلار و فروش 15 ماهه آن 535 دلار بود. سردرگمی در بازار بیلت بنابراين گزارش تولید‌کنندگان و خریداران در مناطق سی‌آی‌اس، حوزه مدیترانه و اروپا از وضعیت فعلی بازار مقاطع و بیلت و آینده آن سردرگم شده‌اند. از طرفی قیمت‌ها رو به رشد است و عرضه محدود، ولی از طرف دیگر تقاضا نیز قوی نیست.

 

قیمت قراضه مجددا افزایش یافته در کنار آن قیمت سنگ‌آهن نیز افزایش شدیدی داشته در نتیجه تولید‌کننده‌ها با افزایش هزینه تولید مواجهند. این افزایش‌ها خریداران را نگران کرده و شاید به همین دلیل است که نسبت به هفته قبل درخواست خرید آن‌ها افزایش یافته است. با توجه به افزایش قیمت قراضه و رسیدن به 390 دلار هر تن سی‌اف‌آر ترکیه، تولید‌کنندگان ترک قیمت بیلت را 550 دلار هر تن سی‌اف‌آر و میلگرد را 580 دلار هر تن فوب ترکیه عرضه نموده‌اند. به دلیل کاهش حجم تولید، موجودی آن‌ها نیز کم است و همین امر فشار بر بازار را بیشتر نموده است. همه موافقند که جو فعلی بازار بیلت گیج‌کننده است. بسیاری از خریداران سیاست انتظار پیش گرفته‌اند. اگر خریدها بالا برود افزایش بیشتر قیمت بیلت حتمی است. گرچه برخی دیگر نگران تصحیح قیمت بیلت هستند. اگر شایعه حادثه در یکی از کارخانه‌های روسیه حقیقت داشته باشد عرضه بیلت از این محدود‌تر خواهد شد. شاید در حالت طبیعی با توجه به وضعیت فعلی باید انتظار تصحیح قیمت شدیدی را داشته باشیم، ولی به دلیل کمبود عرضه چنین امری بعید به نظر می‌رسد.

 

دلیل اصلی سردرگمی فشار وارده بر تولید‌کننده‌ها به دلیل قیمت بالای مواد اولیه و افزایش بیشتر آن در آینده است. در همين حال وارد‌کنندگان بیلت خاور دور قیمت خرید خود را به 520 تا 530 دلار هر تن سی‌اف‌آر افزایش داده‌‌اند که نسبت به هفته قبل 10 دلار هر تن رشد داشته است. قیمت پیشنهادی عرضه‌کننده‌ها نیز حداقل 20 دلار رشد نموده به 550 دلار هر تن سی‌اف‌آر رسیده است. اختلاف قیمت بالا است. عرضه‌کننده‌ها قیمت مشخصی پیشنهاد نمی‌دهند و خریداران نیز قیمت‌های بالا را نمی‌پذیرند. به همین دلیل بازار بی‌ثبات شده است. تقاضای مقاطع خیلی پایین است، ولی قیمت قراضه و بیلت وارداتی رو به رشد است. در بازار داخلی این منطقه عرضه محدود است؛ چراکه بیلت سی‌آی‌اس نایاب شده و قیمت قراضه بسیار بالا رفته است. به همین دلیل کارخانه‌های صادر‌کننده بیلت در خاور دور قیمت پیشنهادی خود را بالا برده‌اند. بیلت تایوان 550 تا 560 دلار هر تن عرضه شده، در حالی که بیش از یک هفته قبل یک محموله بیلت تایوان 535 دلار هر تن سی‌اف‌آر فیلیپین سفارش داده شده بود. برخی از تولید‌کننده‌های مالزی قیمت خود را به 550 دلار هر تن فوب یا 570 تا 580 دلار هر تن سی‌اف‌آر افزایش داده‌‌اند، در حالی که هفته قبل قیمت آن‌ها 520 تا 530 دلار هر تن فوب بود. هفته گذشته وارد‌کنندگان ویتنامی تمایل داشتند بیلت مالزی را به قیمت 530 دلار هر تن فوب یا بیشتر مجددا صادر کنند، ولی مساله این است که چه کسی خریدار بیلت با قیمت 550 تا 560 دلار هر تن سی‌اف‌آر است. در حال حاضر تجار در بازار بیلت نمی‌توانند قیمت مورد نظر خریداران را با قیمت درخواستی فروشنده‌ها تطابق دهند، در نتیجه همه در انتظارند.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

newsletter-steel-prices.gif

لینک به دیدگاه

از آنجايى كه هند در بودجه سال جديد خود تعرفه فولاد و سيمان را بالا برده قيمت فولاد در بازارهاى جهانى افزايش خواهد يافت.به گزارش پايگاه علوم ،علاوه بر اين قيمت فولاد در ويتنام از اين بيشتر بالا مى رود چرا كه از هفته آينده قيمت برق در اين كشور 6.8 درصد گران تر مى شود، درنتيجه هزينه توليد فولاد نيز افزايش مى يابد.در چين نيز احتمالا قيمت محصولات فولادى بالا مى رود كه در نتيجه همه اين موارد، قيمت هاى جهانى فولاد در روزهاى آتى افزايش خواهد يافت.توليد يك تن شمش فولاد نيازمند ۶۰۰ كيلووات بر ساعت برق است. پس اگر قيمت برق 6.8 درصد بالا برود حدود ۳ دلار بر هزينه توليد هر تن فولاد اضافه مى شود.در سال ۲۰۱۰ صنعت فولاد اين كشور براى رفع نياز داخلى ۲ ميليون و ۸۰۰ هزار تن شمش فولاد توليد خواهد كرد. در نتيجه توليدكنندگان بايد ۷ ميليون و ۳۵۴ هزار دلار ديگر براى تامين برق مورد نياز خود بپردازند.در اين ميان آمريكا از هفته قبل بر لوله هاى وارداتى از چين، ۱۱ تا ۱۳ درصد تعرفه ضد دامپينگ اعمال كرده تا كمك هاى مالى دولت به صنعت فولاد كشور را تامين كند.در سال ،۲۰۰۸ آمريكا ۳۸۲ ميليون دلار لوله از چين وارد كرد كه در سال ۲۰۰۷ اين رقم ۱۳۰ ميليون دلار بوده است

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

خبر‌ها حاکی از آن است که قیمت بیلت دریای سیاه 20 تا 30 دلار افزایش یافته و به 480 تا 490 دلار هر تن فوب رسیده است. دلیل اصلی این افزایش، خرید بالای کشورهای خاور میانه برای تضمین موجودی آنها است. ظاهرا قراردادهایی با قیمت 480 دلار هر تن بسته شده است. بخش زیادی از افزایش قیمت به دلیل افزایش هزینه تولید است نه رشد تقاضا؛ چراکه تقاضا به‌خصوص در بخش محصولات تمام شده هنوز ضعیف است. از طرف دیگر، تقاضای میلگرد هنوز پایین است. تولید‌کنندگان مقاطع به شدت تحت فشارند، چون افزایش قیمت بیلت به قیمت میلگرد و مفتول منتقل نشده است. قیمت بیلت به شدت رو به افزایش بوده و در آینده نزدیک افت شدیدی را تجربه خواهد کرد. بازار ورق دریای سیاه هفته گذشته ثبات بیشتری داشت. به طوری که برخی از انواع ورق چند عرضه‌کننده 10 دلار رشد قیمت را تجربه نموده است.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

steel-ingots_10434067.jpg

لینک به دیدگاه

در نخستین روز از آخرین هفته سال جاری نرخ میلگرد در بازار تهران روند باثباتی داشت.به گزارش دنیای‌اقتصاد، در مبادلات روز شنبه 22 اسفند ماه جاری میلگرد عرضه شده در بازار تهران بدون تغییر قیمت به ثبت رسید.بر اساس این گزارش، در این مدت سبد تیرآهن ریز از رشد قیمت 20 هزار ریالی در هر شاخه برخوردار شد. در این مدت، تیرآهن شاخه درشت بدون تغییر قیمت نسبت به چهارشنبه هفته گذشته عرضه شد.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

d-bars1.jpg

لینک به دیدگاه

بنا به گزارش اخیر استیل ایندکس قیمت میلگرد و ورق اروپا و قیمت ورق در آمریکا در مقایسه با هفته گذشته افزایش یافته است. قیمت ورق آمریکا فوب میدوست نسبت به هفته گذشته 2 درصد افزایش یافته و به 789 دلار هر تن رسیده است. متوسط زمان تحویل ورق نیز در آمریکا در مقایسه با هفته گذشته کمی بالا رفته و به 7 هفته رسیده است. قیمت ورق در شمال اروپا نیز افزایش یافته و در قیمت 650 دلار هر تن تحویل در کارخانه معامله می‌شود. متوسط زمان تحویل ورق در شمال اروپا در مقایسه با هفته گذشته بیشتر شده و به 52 روز رسیده است. قیمت ورق در جنوب اروپا نیز به شدت افزایش یافته و متوسط زمان تحویل این محصول نیز در مقایسه با هفته قبل بیشتر شده و به 6 هفته رسیده است.

 

قیمت میلگرد در شمال اروپا رشد 5 یورويي هر تن را در مقایسه با هفته قبل نشان می‌دهد و متوسط زمان تحویل این محصول در 26 روز ثابت است. متوسط قیمت بیلت مدیترانه نیز هفته گذشته افزایش یافت و به 448 دلار هر تن رسید. هزینه تبدیل بیلت به میلگرد در شمال اروپا 59 دلار هر تن می‌باشد. قیمت میلگرد در جنوب اروپا هم در مقایسه با هفته قبل افزایش یافته و در قیمت 523 دلار هر تن معامله شده است. این در حالی است که متوسط زمان تحویل این محصول نسبت به هفته قبل کوتاه‌تر می‌باشد. قیمت بیلت مدیترانه در جنوب اروپا طی همین مدت 19 دلار هر تن افزایش یافته است.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

پیش بینی می شود کارخانه بائواستیل قیمت ورق گرم و ورق سرد را برای تحویل در ماه آوریل به شدت افزایش دهد این در حالی است که کارخانه وگانگ نیز در نظر دارد تا قیمت درب کارخانه ورق سرد رابرای تحویل در ماه آوریل بالا ببرد. اگر چه این دو کارخانه میزان دقیق افزایش قیمت را اعلام نکرده اند اما پیش بینی می شود قیمت ورق این دو کارخانه به دلیل تقاضای بالا و رشد قیمت مواد اولیه، 29 تا 44 دلار هر تن افزایش یابد. با پیش بینی افزایش قیمت درب کارخانه برای محصولات ماه آوریل، قیمت نقدی ورق سرد و ورق گرم نیز افزایش یافته است و برخی از تجار نیز به منظور افزایش سوددهی، فروش خود را به تعویق انداخته اند.

 

قیمت ورق گرم ضخامت 5/5 میلیمتر در شانگهای از روز دوشنبه 22 دلار هر تن افزایش یافته و به 593 دلار هر تن همراه با 17 درصد مالیات ارزش افزوده رسیده است. این در حالی است که ورق سرد ضخامت یک میلیمتر نیز طی همین مدت 15 دلار هر تن افزایش یافته و در قیمت 784 تا 820 دلار هر تن همراه با 17 درصد مالیات ارزش افزوده معامله می شود. اطمینان تجار نسبت به بازار ماه جاری و ماه آینده افزایش یافته است. شایعاتی مبنی بر افزایش شدید قیمت سبد پایه سنگ آهن در سال 2010 نیز به افزایش بیشتر قیمت ها کمک کرده است.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

plate5.255135346.jpg

لینک به دیدگاه

افزایش تقاضای کک چین، بانک مک کواری پیش بینی نموده که امسال فولاد سازان چینی با افزایش قیمت داخلی کک مواجه اند. احتمالا در فصل بعد قیمت کک در چین به 200 دلار هر تن افزایش می یابد. از دسامبر گذشته قیمت داخلی کک 15 تا 25 دلار هر تن از قیمت نقدی پایین تر بوده که انتظار آن می رود این فاصله کمتر شود. بی اچ پی هفته گذشته معامله با جی اف ای ژاپن را به قرار دادهای سه ماهه با قیمت 200 دلار هر تن تغییر داد. انتظار آن می رود که قیمت های بازار داخلی چین نیز افزایش چشمگیری را تجربه کند.

 

ناخالصی کک وارداتی نسبت به تولید داخلی چین کمتر است به همین جهت قیمت بالاتر آن غیر منطقی نیست. این اضافه قیمت فروش کک وارداتی را دشوار کرده و ممکن است واردات کک چین به سالانه 40 تا 45 میلیون تن در فصل آینده کاهش یابد. در حالی که در ژانویه این مقدار 60 میلیون تن در سال مقرر شده بود.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

15129-steam-anthracite-coking-coal-coke-1.jpg

لینک به دیدگاه

طی هفته گذشته قیمت همه محصولات فولادی در اروپا رشد چشمگیری داشته است. ظاهرا کارخانه ها قیمت ها را بالا برده اند تا افزایش قیمت مواد اولیه در آینده را تامین کنند. پس از آن که شرکت واله برزیل قیمت پیشنهادی سنگ آهن خود را برای تحویل فصل دوم به بعد،90 درصد افزایش داد به نظر می رسد که همه تولید کننده ها به تب و تاب افتاده اند تا بالاترین قیمت را پیشنهاد دهند. این هیاهو در همه محصولات فولادی از جمله مقاطع و ورق نیز نمایان بود. واضح است که این افزایش قیمت ها اکثر خریداران را شوکه کرده است چراکه فورا دست از خرید برداشته سیاست انتظار پیش گرفته اند. اغلب آن ها معتقدند که این افزایش ها خیلی ماندگار نخواهد بود چون تقاضا هنوز در سطح سال 2009 و اوایل 2010 و بسیار پایین است.

 

قیمت قراضه روز به روز در حال افزایش است. قیمت بیلت از مرز 500 دلار فوب دریای سیاه گذشته و درحدود 530 تا 540 دلار هر تن سی اف آر به ایتالیا فروخته شده است. در هر حال قیمت های پیشنهادی جدید که از 550 دلار نیز فراتر رفته مورد قبول خریداران قرار نگرفته حداقل در حال حاضر این چنین است. چدن دریای سیاه اوایل این هفته 410 دلار هر تن فوب عرضه شده. در ایتالیا تجار به خریداران همین کالا را 470 تا 480 دلار هر تن سی اف آر پیشنهاد داده اند. به نظر می رسد که کارخانه های اوکراینی در این قیمت نیز راضی به فروش نیستند و خواستار قیمت های بالاتر تا 500 دلار هر تن سی اف آر هستند.

 

قیمت های پیشنهادی جدید روسیه برای ورق گرم به 510 یورو هر تن سی اف آر شمال اروپا و 500 یورو هر تن سی اف آر جنوب اروپا و برای ورق سرد به 560 یورو سی اف آر شمال و جنوب اروپا رسیده است. از طرفی موجودی ها نسبت به فصل آخر سال 2009 خیلی پایین تر است و بسیاری از تجار، سرویس سنتر ها و توزیع کنندگان نیاز فوری به تکمیل موجودی دارند. همین مسئله کارخانه ها و تجار را تشویق می کند تا در افزایش قیمت ها اصرار بیشتری داشته باشند.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

طی روز یکشنبه 23 اسفندماه جاری میلگرد تمامی فولادسازان خصوصی ثابت بود. به گزارش دنیای‌اقتصاد، در مدت یاد شده نبشی فولاد اصفهان کاهش قیمت داشت. براساس این گزارش، در این مدت شمش فولاد بدون تغییر قیمت در بازار غیررسمی عرضه شد.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


×
×
  • اضافه کردن...