رفتن به مطلب

اتاق کوچک را بزرگ نشان دهید


ارسال های توصیه شده

مشكل كوچك‌بودن فضا مشكلي است كه امروزه افراد زيادي با آن مواجه هستند به‌همين دليل در‌خصوص حل اين‌مشكل و مبارزه با آن مكررا صحبت كرده‌ايم و ايده‌هايي براي شما ارائه داده‌ايم، اين مطالب آن‌قدر مهم هستند كه تكرار و بيان مكرر آن‌ها خالي از‌ لطف نيست و گاهي نيز يادآوري و تاكيد بر‌اهميت آن‌ها لازم است.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

دراين مطلب نيز سعي داريم مهم‌ترين نكات را در‌اين زمينه خيلي كوتاه براي‌تان مطرح سازيم.

1. آينه‌هايي در سايز‌بزرگ بر ديوارها بياويزيد. اين‌كار به‌طرز شگفت‌انگيزي سبب مي‌شود تا اتاق بسيار بزرگ‌تر از آن‌چه هست جلوه كند. آويختن آينه‌هاي دكوري كوچك‌تر برديوار نيز‌چنين تاثيري را دارند، هم‌چنين مي‌تواند در گوشه‌هاي اتاق آينه را بر‌كف اتاق نصب كنيد.

2. همواره اتاق را مرتب و جمع‌ و ‌جور نگه‌ داريد و هرچيزي را پس از استفاده سريعا سرجاي خود قرار‌دهيد. شلوغ و ريخت و پاش بودن اتاق سبب مي‌شود فضا گرفته و كوچك‌تر به‌نظر برسد.

3. تنها وسايل را در اتاق قرار دهيد كه وجودشان لازم و ضروري است و از قرار‌دادن وسايل غيرضروري در فضاي كوچك جدا بپرهيزيد. هم‌چنين از ساده‌ترين و ظريف‌ترين نوع ممكن وسايل و اثاثيه در اتاق كوچك استفاده كنيد و آن‌ها را دور اتاق بچينيد نه وسط آن‌.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

اگر از اتاق نسبت به فضاي بيروني ديد وجود داشته باشد، اين امر سبب مي شود كه اتاق بزرگتر جلوه كند. بنابراين سعي كنيد براي اتاق خود پنجره هايي را در نظر بگيريد و فراموش نكنيد كه اين پنجره ها هرچقدر بزرگتر باشند فضا بزرگتر جلوه مي كند.

 

نكته بعدي كه بايد به آن توجه داشت رنگ فضاي داخلي اتاق است. بايد سعي كنيد تا آنجايي كه مي توانيد براي ديوارها و سقف از رنگ هاي روشن كمك بگيريد. با استفاده از رنگ خطاي ديد ايجاد كنيد. خطاي ديد سبب بزرگ تر جلوه دادن اتاق مي شود.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

در انتخاب رنگ مناسب براي پنجره، درب و ساير موارد دقت كنيد و رنگ آنها را دقيقاً مانند رنگ ديوارها انتخاب كنيد. از شلوغي و درهم ريختگي در فضاي داخلي به شدت اجتناب كنيد و از وسايل زينتي كوچك با تعداد زياد نيز استفاده نكنيد. در هم ريختگي باعث مي شود اتاق شما كوچكتر به نظر برسد و همچنين وسايل زينتي كه بدون هيچ نظمي در گوشه و كنار اتاق قرار گرفته اند نيز سبب كوچكتر شدن فضا مي شوند.

 

بهترين رنگي كه مي توانيد براي سقف انتخاب كنيد سفيد است. هر چقدر سقف بلندتر به نظر برسد اتاق نيز بزرگتر جلوه مي كند. رنگ سفيد هم سبب مي شود كه سقف اتاق بلندتر به نظر برسد.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

براي دكوراسيون اتاق از مبلماني استفاده كنيد كه حجم و سايز آن به اندازه اتاق باشد. به عنوان مثال يك مبل راحتي بزرگ در يك اتاق كوچك فضاي زيادي را اشغال مي كند و سبب مي شود حجم اصلي اتاق از بين برود. پنجره ها را نيز بايد به سادگي بياراييد. بهتراست حتي الامكان از يك پرده ساده استفاده كنيد. از نصب چند لايه پرده به همراه والان خودداري كنيد.

نكته

 

آينه هاي قدي خطاي ديد را افزايش داده و به راحتي مي توانند يك فضاي كوچك را بزرگ جلوه دهند؛ پس استفاده از آينه در فضاي كوچك را فراموش نكنيد.

لینک به دیدگاه

اتاق هاي شما هر چقدر هم كه كوچك باشند نبايد دكوراسيون داخلي خود را فداي اين محدوديت ها كنيد. با بكارگيري قدري خلاقيت و سليقه فردي مي توانيد روح جديد زندگي خود را در ديزاين كلي خانه بدميد و حس سليقه شخصي خود را بازتاب دهيد.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

ابتدا ببيند كه چه بخشي از مبلمان براي شما ضروري است. شلوغي و درهم ريختگي هر فضايي را كوچك مي كند. اگر فضاي شما كوچك است سعي كنيد فقط ضروريات را به كار بگيريد. به عنوان مثال ضروريات اتاق خواب را تخت، كمد لباس، عسلي، و چراغ خواب تشكيل مي دهد. در دفتر كار خانگي نياز به ميز، صندلي، كتابخانه، و قفسه فايلينگ داريد. در اتاق نشيمن هم به مبل راحتي، ميز، و تلويزيون نياز داريد.

 

ابتدا بايد بزرگترين تكه از مبلمان را پيدا كنيد. بزرگترين بخش از مبلمان را بايد رو به هسته مركزي اتاق قرار دهيد. البته فراموش نكنيد كه هسته مركزي اتاق بايد يك وسيله جالب و جذاب باشد. هسته مركزي بايد اولين چيزي باشد كه به محض ورود به اتاق به چشمتان مي خورد.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

به عنوان مثال در اتاق خواب هسته مركزي مي تواند يك پنجره كه با پرده هاي زيبا آراسته شده و چشم انداز زيبايي دارد باشد، در اتاق نشيمن مي تواند يك تلويزيون يا شومينه باشد، در دفتر كار هم كامپيوتر و يا يك قابل عكس زيباست. فراموش نكنيد كه محوطه ورودي را خلوت نگه داريد تا حس بزرگ بودن محيط افزايش پيدا كند.

 

ببينيد ديگر به چه وسايلي در اتاق نياز داريد. به عنوان مثال در فتركار ممكن است به ميزي براي قرار دادن پرينتر هم نياز داشته باشيد؛ يا شايد به دستگاه كپي رو ميزي نيز نياز داشته باشيد. وسايل كوچكتر را با رعايت هماهنگي در كنار وسايل بزرگتر قرار دهيد. اگر مي خواهيد در محيط كار يك ميز ديگر اضافه كنيد بايد حتماً بتوانيد به آن دسترسي راحتي داشته باشيد. به عنوان مثال اگر پرينتر را روي آن قرار مي دهيد بايد بتوانيد به راحتي به برگه ها دسترسي پيدا كنيد.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

براي زيبا تر شدن فضا سعي كنيد قدري بافت هم به محيط اضافه كنيد. قالي و قاليچه مي توانند حسن ختام خوبي براي دكوراسيون باشند.

 

در نهايت به نور نيز توجه كنيد. نور در بزرگ شدن فضا تاثير مي گذارد. براي لامپ از حباب هايي استفاده كنيد كه اشعه هاي نور زرد را جداسازي مي كنند و فضا را روشن تر و تميز تر نشان مي دهند.

 

براي ديوارها از رنگ هاي روشن استفاده كنيد، در طول روز نيز پرده ها را كنار زده و از نور روز استفاده كنيد. اتاق روشن تر بزرگتر نيز به نظر مي رسد.

لینک به دیدگاه
  • 3 ماه بعد...

چگونه يك فضاي كوچك را بزرگ تر جلوه دهيم؟

 

در اين خصوص بار ها و بار ها صحبت كرده ايم و ايده هاي متفاوتي را براي شما مطرح كرده ايم اما از آن جايي كه اين امر از اهميت بسيار زيادي برخوردار است در اين مطلب به بيان نكات كلي در خصوص راه كار هاي موثر در فضا هاي كوچك مي پردازيم:

 

نكات:

• رنگ ها: از طيف هاي روشن رنگ ها استفاده كنيد. براي مثال آبي يخي, سبز ملايم, سفيد و كرم, زرد كره اي و... به هر رنگي علاقه مند هستيد بايد در فضاي كوچك خود از ملايم ترين و روشن ترين طيف آن رنگ استفاده نماييد.

• از يك رنگ براي نقاشي فضا استفاده كنيد هم چنين از پارچه هاي ساده و طرح هاي خلوت براي پارچه هاي رومبلي و پرده استفاده نماييد. سادگي سبب مي شود فضا وسیعتر به نظر برسد.

• نورپردازي يك فضاي كوچك بايد زياد باشد.هر چه فضا روشن تر شود بزرگ تر و بازتر به نظر ميرسد.

• نصب آينه از موارد بسيار مهم در بزرگ سازي فضا است. سعي كنيد آينه را در مقابل يك منبع نور مثل يك پنجره نصب كنيد تا ميزان نور طبيعي ورودي به فضا توسط آينه منعكس و دو برابر شود. و فضا بزرگ تر و دلبازتر به نظر برسد.

• براي پنجره ها از چهاچوب و تعلقاتي استفاده نماييد كه جلوي نور خروجي به فضا را نگيرند و حداكثر نور بتواند به داخل فضا راه يابد.

• در خريداري و انتخاب وسايل برا ي فضاي كوچك موردنظر بايد دقت بيشتري كنيد و هوشمندانه عمل كنيد. وسايلي را خريداري نماييد كه داراي ظرافت و سادگي هستند و در عين ظرافت چتد منظوره و داراي چند كاربرد مي باشند.

• گنجايش و ظرفيت فضا را افزايش دهيد. براي اين كار بهترين توصيه نصب قفسه و طبقاتي در قسمت هاي بالا استفاده است.

• تا مي توانيد از شلوغ شدن فضا بوسيله اشيا خودداري كنيد. و سعي كنيد حتما تمام اشيا براي خود جايي داشته باشند تا در آن مکانها قرار داده شوند.

در كل در نظر داشته باشيد كه هميشه كمترين مي تواند بيشترين باشد. محدوديت فضا نمي تواند سبب شود تا از زندگي خود لذت نبريد و نتوانيد آن طور كه دوست داريد سليقه خود را در چيدمان آن فضا بروز دهيد. در يك جمله محدوديت دليل بر محروميت شما از بسياري از امكانات دكوراسيوني نيست.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...