رفتن به مطلب

بانجی جامپینگ


MOJTABA 77

ارسال های توصیه شده

بانجی جامپینگ

 

معرفی این ورزشها را با معروفترینشان یعنی بانجی جامپینگ آغاز می کنیم امیدوارم مفید باشد

بانجی جامپینگ (Bungee Jumping) ورزش یا تفریحی از سری فعالیتهای extreme است که در آن شخص ورزشکار یا در واقع حادثه جو، خود را توسط محافظ و طنابی فنردار از ارتفاعی بسیار بلند به پایین پرتاب می کند.

 

طنابی که شخص بوسیله آن به پایین می پرد، حالت فنری یا کشی دارد و توسط محافظی به تن و بدن، و قوزک پا بسته می شود. وقتی که شخص می پرد، خاصیت فنری ریسمان باعث می شود تا انرژی پرشی شخص به هنگام سقوط آرام آرام دفع شود تا جایی که شخص کاملا" به ایستد. اما پس از سقوط و رسیدن به انتهای مسیر همین انرژی چون قابلیت فنری دارد و باعث برگشت مسیر می شود، شخص را تا حدی به بالا می کشد.

 

شخصی که بانجی جامپینگ می کند، می بایست از سلامت قلبی و عصبی برخوردار باشد. چراکه فشار عصبیی که این ورزش به هنگام سقوط به ورزشکار می آورد می تواند باعث سکته قلبی و یا صدمات روحی شود. همچنین تجهیزات بکار گرفته شده در این ورزش باید از استاندارد و ایمنی های لازم برخوردار باشند.

 

 

 

تجهیزات

 

پس از اینکه این ورزش در اکثر نقاط جهان بخصوص کشورهای پیشرفته معرفی شد، طرفداران زیادی برای انجام آن هجوم آوردند. در سالهای بعد نیز حادثه جویان بانجی جامپینگ به شکل ستاره هایی نترس در آمدند، و برنامه های زیادی از شبکه ها پخش می شد که مستندهایی از جادثه جویان این تفریح بود.

 

امروزه نیز این ورزش در اکثر کشورها انجام می شود و جوانان زیادی نیز طرفدار آن هستند.

 

برای انجام این ورزش تجهیزات خاص خود لازم است. طنابی که در این تفریح استفاده می شود طنابی خاص با قابلیت فنری است که ظرفیت تحمل فشار و شک ناگهانی را دارد. معمولا این طناب پوشش لاستیکی دارد.

یک پوشنده ژاکت مانند نیز می تواند وجود دشاته باشد که برروی تن پوشیده شود. ساق و قوزک بند نیز برروی پا پوشیده می شود. قوزک بند در واقع از تحهیزات اجباری است. طناب کشدار، هم به ژاکت و هم به قوزک بند متصل می شود.

 

ایمنی

ایمنی در انجام این ورزش بسیار امری مهم است، چراکه بانجی جامپینگ جزو ورزشهای پرخطر بشمار می رود. تجهیزات استفاده شوند می بایست کاملا" مطابق استانداردها باشند. طول طناب فنردار و قابلیت کششی آن می بایست با ارتفاع متناسب باشد.

 

انجام این ورزش می بایست تحت نظارت یک کارشناس و با حضور نیروهای امدادرسانی و اورژانسی انجام گیرد.

تا بعد...

موفق و ورزشکارباشید...

 

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...