رفتن به مطلب

دوست يابي هم ژنتيكي است


ارسال های توصیه شده

گروهي از دانشمندان آمريكايي در بررسي هاي خود ژني را يافتند كه انتخابها، دوستي ها و نوع ارتباطات افراد را در اجتماع تعيين مي كند.

دوستان نه تنها برپايه علائق مشترك انتخاب مي شوند بلكه اكنون گروهي از دانشمندان دانشگاه سانديگو و دانشگاه هاروارد در بررسي هاي خود نشان دادند كه علت دوستيها در DNA نوشته شده است.

در حقيقت افراد با ژنهاي مشابه با يكديگر دوست مي شوند. اين بدان معني است كه در اجتماع، افراد در روابط دوستانه خود ژنهاي يكديگر را به اشتراك مي گذارند و در واقع نزديكي تمايلات و علائق افراد به هم به اين دليل است كه از نظر ژنتيكي به هم شبيه هستند.

اين محققان با مقايسه ژنهاي DNA افرادي كه با هم دوست بودند دريافتند كه برخي جهشهاي ژنتيكي انتخاب دوستان ما را شرطي سازي مي كنند و به اين ترتيب شبكه هاي اجتماعي و گروه هاي دوستي هر يك از ما را تشكيل مي دهند.

براساس گزارش سي.ان.ان اين نتايج نشان مي دهد افرادي كه در DNA خود يك نوع جهش ژنتيكي بر روي ژن Drd2 دارند با افراد داراي همان جهش ژنتيكي دوستي مي كنند.

همچنين اين دانشمندان دريافتند اينكه افراد در يك اجتماع واحد روابط متضادي با هم دارند مربوط به نوع خاص جهش هايي است كه بر روي ژن CYP2A6 نوشته شده است.

اين دانشمندان از سالها قبل بسياري از رازهاي مربوط به دوستي ها و قوانين نامرئي كه برپايه آنها دوستان بر روي رفتار و سلامت ما اثر مي گذارند را فاش كرده بودند.

لينک خبر:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

منبع خبر: کيهان

لینک به دیدگاه
ولی به نظرم ما بیشتر روی اخلاق طرف دوست را انتخاب میکنیم.

 

یعنی ژن ها روی اخلاق و افکار تاثیر دارند؟

 

 

 

ژنها روی همه چیز تأثیر دارند اخلاق هم تحت تأثیره دیگه حتما:banel_smiley_4:

لینک به دیدگاه
ولی به نظرم ما بیشتر روی اخلاق طرف دوست را انتخاب میکنیم.

 

یعنی ژن ها روی اخلاق و افکار تاثیر دارند؟

 

مطلب جالبی بود مرسی

ولی منم بیشتر اخلاق برام مهمه معمولا با ادمایی که اخلاق خشکی دارن و عبوسن نمیتونم ارتباط خوبی داشته باشم اکثر دوستام مثل خودم ورراج و خندونن:ws3::icon_redface:

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...