رفتن به مطلب

کلاه قرمزی و بچه ننه برای شکستن اخراجیها --- باران کوثری : برای غربت " پسرعمه زا " گریه کردم


ارسال های توصیه شده

حميد مدرسي تهیه کننده فیلم کلاه قرمزی از كليد خوردن فیلم سينمايي «كلاه قرمزي و بچه ننه» در سال جاري خبر داده است .

 

 

 

پارس توریسم ،باساخت قسمت جدیدی از فیلم کلاه قرمزی باید گفت سینمای ایران باید در انتظار رکورد شکنی جدیدی باشد و از هم اکنون کلاه قرمزی و پسر خاله را باید مدعی جدید رکورد شکنی در سینمای ایران ورقیبی خطرناک برای اخراجیها دانست .

اما آیا از ساخت قسمت سوم فیلم پسر خاله استقبال خواهد شد یانه ؟ استقبال کم نظیر مردم از مجموعه نوروزی کلاه قرمزی در سالهای اخیر نشان دادکه کلاه قرمزی همچنان در میان مردم پر طرفدار است .

 

/حقایقی درباره کلاه قرمزی /

 

 

براساس آماررسمی که توسط وزارت ارشاد منتشر شده ،کلاه قرمزی در نخستین اکران خود بیش از 4میلیون وسیصد هزار تماشاگر را به سینماها کشانده واز پر مخاطب ترین فیلمهای تاریخ سینما محسوب می شود .در زمان اکران این فیلم صفهای طولانی بسیاری برای آن تشکیل شد . دومین قسمت این فیلم نیز در زمان اکران خود در سال 81،به عنوان پرفروشترین فیلم تاریخ سینما تا آن سال شناخته شد . این فیلم بیش از 500میلیون تومان فروش کرد وخبر گزاری ایسنا در آن زمان و در پایان سال 81 باانتشار خبری با تیتر :کلاه قرمزی پرفروشترین فیلم روز دوره ،سال وتاریخ نوشت :فيلم سينمايي كلاه قرمزي و سروناز ساخته ايرج طهماسب كه از چندي پيش توانست عنوان پرفروشترين فيلم تاريخ سينماي ايران را به دست آورد ، هم اكنون پس از 65 روز نمايش در 22 سينماي تهران به فروشي معادل 511 ميليون تومان دست يافته است.

 

 

/حاتمی کیا وکلاه قرمزی/

 

 

اما زمانی که چند سال پیش برنامه نوروزی کلاه قرمزی از تلویزیون شد آدمهای مشهوری از سینما در آن حضور یافتند از ابراهیم حاتمی کیا تا امین حیایی و باران کوثری . اما دراین میان حضور حاتمی کیا دراین برنامه بسیار غیر منتظره بود .همانطور که یک سایت خصصی سینما درباره حضور حاتمی کیا اینگونه تحلیل کرده بود : کارگردانی مثل حاتمی کیا با آن سابقه فیلمسازی مهمان دور از ذهنی برای یک برنامه عروسکی است. گرچه حاتمی کیا نشان داد به همان اندازه که که کارگردان خیلی خوبی است جلوی دوربین هم می تواند آدم جذابی باشد. حاتمی کیا برخلاف لحن اکثر فیلم هایش چشمان مهربان و لبخند آرامی داشت. وقتی جلوی ایرج طهماسب روی صندلی نشست انگار اصلا کارش از ازل در ارتباط با کودکان بوده. نه معذب بود و نه تلخ. نه با نصیحت و پند و اندرز آمده بود و نه با توپ و تشر. حتی شبیه پدرهای مهربان هم نبود. بیشتر به یک دوست خوشروی دوست داشتنی شبیه بود. بگذریم که اتفاقا ماجرای آن قسمت از کلاه قرمزی و جریان فیلم ساختن و جایزه گرفتن از جشنواره های خارجی خودش به اندازه کافی بامزه بود.

 

 

 

 

/گریه کردن بازیگر معروف برای کلاه قرمزی /

 

 

واکنشهای جالب به سریال نوروزی کلاه قرمزی همچنان ادامه داشت واین نشان می دادکه پس از سالها کلاه قرمزی همچنان تاثیر گذار است .باران کوثری که دو سال پیش در این مجموعه حضور داشت در همان زمان گفت وگوی جالبی کرده و در این گفت وگو گفته بود :من خیلی کلاه قرمزی ،پسر خاله و پسر عمه زا را دوست داشتم و حتی یک جاهایی می خواستم گازشان بگیرم .یک جاهایی برای پسر عمه زا اشک توچشمهایم جمع شد.آنجا که مریض شد و نمی گذاشتند معاینه اش کنند ومی لرزید .من برای کلاه قرمزی گریه ام کرده ام .

وی در ادامه گفته :فیلم سینمایی کلاه قرمزی جزو ده فیلم محبوب زندگی من است در کنار فریادها ونجواها ....اولین فیلمی که توباهاش گریه می کنی خیلی مهم است واین اتفاق برای من درباره کلاه قرمزی وپسرخاله افتاده .البته من هروقت کلاه قرمزی و پسر خاله را می بینم گریه می کنم.....همین پسر عمه زا این قدر من دلم برای تنهایی اش می سوزد که حد ندارد ...خیلی تنهاست.

 

 

/موضوع پیچیده کلاه قرمزی/

 

 

ایرج طماسب سالها قبل در گفت وگویی در پاسخ به اينكه آيا در ادامه ي ساخت كلاه‌قرمزي خواهد بود،با توجه به اينكه فيلم در ژانر كودك است مي‌گويد: موضوع كلاه قرمزي ،موضوع پيچيده‌اي است، نه شما بلكه هر كه با ما درباره او حرف مي‌زند، داغ دل ما را تازه مي‌كنند، فقط مي‌توانم بگويم كه حيف كه كلاه قرمزي كار نمي‌شود.

 

 

/کلاه قرمزی به روایت حمید جبلی/

 

 

اما آیا کلاه قرمزی برای مردم تکراری می شود .این سوالی است که سالها قبل از حمید جبلی این سوال مطرح شده واو اینگونه جواب داده است : به هر جهت شخصيت‌هاي معروف نمي‌توانند عوض شوند و به خاطر كه تماشاچي آن طور قبولشان كرده و دوستشان دارد، اگر تغيير بكنند ممكن است ناخوشايند بشوند.شخصيت‌هاي نمايشي مثل پرسوناژي كه مثلا در تئاتر ”سياه” داريم هميشه ثابت هستند و موقعيتشان تغيير نمي‌كند و كلاه قرمزي پرسوناژ يك بچه شيطان و پرحرف است كه اگر يكدفعه بزرگ شود، ديگر كلاه قرمزي نخواهد بود

 

/واکنش جواد طوسی/

 

 

پیش از این جواد طوسی منتقد شناخته شده سینما نیز در یادداشتی درباره کلاه قرمزی نوشته وآورده بود :شنیده می شود که بی سرو صدا سومین کلاه قرمزی .... در حال ساخت است .باید دید که این تصمیم براساس چه فرضیات و محاسباتی به مرحله عمل در آمده است .آیا فضای پر تنش وسیاست زده جامعه کنونی نیاز دوباره به فانتزی برای تجویزبه این گروه سنی دارد ؟درشرایطی که سینمای کودک ونوجوان سالهاست در بی رونقی کامل به سر می برد آیا این نوع مسکن ها می توانند جانی دوباره به این فضای مرده بدهند؟قاعدتا دریک فضای حرفه ای و مبتنی برروان شناسی عمومی دنیای کودک ونوجوان می باید این گونه فیلمها که رده های سنی خاصی را دربرمی گیرند با نگاهی کارشناسانه وبه روز ساخته شوند .

 

 

/کلاه قرمزی یک آنارشیست تمام عیار است/

 

 

علیرضا محمودی فیلمنامه نویس ونویسنده وروزنامه نگارچند سال پیش وپیش از پخش سریال کلاه قرمزی از تلویزیون در نوروز ،یادداشت جالبی درباره پدیده کلاه قرمزی در یکی از نشریات نوشته ودربخشهایی از یادداشت خود آورده بود :کلاه قرمزی روحیه انتقاد از همه چیز است .آن هم نه انتقاد سازنده .کلاه قرمزی یک آنار شیست تمام عیار است .بچه شیطانی که کلیه مقبولیت همه بچه های مثبت را ازبیخ وبن ندارد.او سلام را جوری تلفظ می کند که از همان ابتدای حضورش در صحنه همه چیز را به نفع روحیه ویران گرانه هرج ومرج طلبش مصادره می کند .

لینک به دیدگاه
  • 1 سال بعد...

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...