رفتن به مطلب

«اينترنت ملی» به جای اينترنت جهانی/ خفقان در فضای مجازی


ارسال‌های توصیه شده

ارسال شده در

وزير ارتباطات با بيان اينکه "از ابتدای شهريور ماه سال جاري، اينترنت ملی جايگزين اينترنت جهانی در کشور می شود"، خاطرنشان کرد "با اجرای اينترنت ملی مباحثی چون امنيت و حفظ اطلاعات در درون کشور نيز تحقق می يابد." به گزارش خبرگزاری فارس، رضا تقی پور در حاشيه نشست هم انديشی و راهبردی طرح ملی خريد اعتباری (ميزان) در مرکز همايش های بين المللی سازمان صدا و سيما، در خصوص شبکه اينترنت ملی گفت: "طبق برنامه ريزی زمانبندی شده چارچوب کلی اين شبکه تعيين شده است و طراحی مفهومی آن نيز به پايان رسيده است." وی ادامه داد: اجرای جزئی اين شبکه نيز در شهريور ماه سال گذشته صورت گرفت همچنين در حال حاضر بسياری از دستگاه های دولتی برای برقراری ارتباط بين دفاتر خود از اينترنت ملی استفاده مي‌کنند و همچنين برخی از مدارس نيز از اينترنت ملی استفاده مي‌کنند. وی افزود تاکنون به کاربران خانگی اينترنت ملی ارائه نمی شد و شايد به اين دليل برای مردم ملموس نبوده است اما از ابتدای شهريور امسال اينترنت ملی جايگزين شبکه اينترنت جهانی خواهد شد. وی در ادامه گفت، هم‌اکنون متقاضيان اينترنت ملی (اينترانت کشوری) مي‌توانند برای اخذ اين سرويس به مخابرات‌ استانی مراجعه نمايند. وزير ارتباطات در ادامه تأکيد کرد: از شهريور سال جاری نيز شرکت های ارائه دهند سرويس های اينترنت تنها می توانند اينترنت ملی يا همان اينترانت کشوری را ارائه دهند. به گفته وی اين شبکه طبق پيش بيني‌ها ظرف دو يا سه سال آينده به شکل مطلوب خواهد رسيد. تقی پور افزود: با اجرای اين شبکه اينترنت و سرويس های متنوع اينترنتی ارزان قيمت در اختيار مردم قرار می گيرد. همچنين مباحثی چون امنيت و حفظ اطلاعات در درون کشور نيز با اجرای اينترنت ملی تحقق می يابد. اين مقام دولت دهم، پايدار کردن شبکه اينترنت ملی و استفاده از اطلاعات ذخيره شده در آينده را از ديگر مزيت های آن دانست.

 

 

بالاترین

  • Like 24
ارسال شده در

از کار افتادن تمامی vpn ها و فیــــلتر شکنها از عواقب اینترنت ملی!!/تبدیل دهکده جهانی به دهکده ولایت!!

  • Like 23
ارسال شده در

فکر کنم این اتفاق اگه بیفته فقط همین نواندیشان واسه ماها میمونه http://noandishaan.com/forums/images/smilies/icon/banel_smiley_4.gif نه فیسبوک نه گوگل ریدر نه هیچ شبکه اجتماعی دیگه ایhttp://noandishaan.com/forums/images/smilies/icon/banel_smiley_4.gif

  • Like 16
ارسال شده در

امکان نداره. اینو گفتن سر مارو یه دو ماه هم اینجوری گرم کنن. :banel_smiley_4:

  • Like 10
ارسال شده در

این فکر کنم دروغ 13 باشه.

از نظر تکنولوژی باید خرج بسیار بسیار بسیار بالایی بکنند برای اینکار

  • Like 14
ارسال شده در
این فکر کنم دروغ 13 باشه.

از نظر تکنولوژی باید خرج بسیار بسیار بسیار بالایی بکنند برای اینکار

اينا حاضرن زندگيشونو بدن كه ما نريم فيسبوك!!!!

  • Like 14
ارسال شده در
اينا حاضرن زندگيشونو بدن كه ما نريم فيسبوك!!!!

 

اخه بقایشون به ساندیس بسیجی بستگی داره.

اگر نتونند ساندیس بسیجی ها را تامین کنند.به فنا میرند

  • Like 7
ارسال شده در
اخه بقایشون به ساندیس بسیجی بستگی داره.

اگر نتونند ساندیس بسیجی ها را تامین کنند.به فنا میرند

گويا توانايياشونو دست كم گرفتي!!!!!

  • Like 5
ارسال شده در

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
که برای اولین بار این دروغ 13 رو منتشر کرد و ملت همه باور کردن:

 

 

14143012576056603656.jpg

  • Like 12
ارسال شده در
این فکر کنم دروغ 13 باشه.

از نظر تکنولوژی باید خرج بسیار بسیار بسیار بالایی بکنند برای اینکار

بلاک کردن تمامی در خواست ها به سایت های خارجی از طریق Null routing و تبدیل شبکه ی اینترنت به یه اینترانت بزرگ ، کار آنچنان هزینه بری نیست. البته Null routing یکی از کارهاییه که من فکر میکنم بشه برای این هدف انجام داد. متدش هم فکر میکنم به این صورت باشه که روتر ها رو جوری تنظیم میکنن که هرگونه درخواست ارتباط با IP های خارج رو Null کنه و کار Forward درخواست انجام نمیشه و به همین راحتی *****ینگ انجام میشه!

(البته اگه این کار شدنی باشه که به نظرم هست!! ;) )

  • Like 13
ارسال شده در
بلاک کردن تمامی در خواست ها به سایت های خارجی از طریق null routing و تبدیل شبکه ی اینترنت به یه اینترانت بزرگ ، کار آنچنان هزینه بری نیست. البته null routing یکی از کارهاییه که من فکر میکنم بشه برای این هدف انجام داد. متدش هم فکر میکنم به این صورت باشه که روتر ها رو جوری تنظیم میکنن که هرگونه درخواست ارتباط با ip های خارج رو null کنه و کار forward درخواست انجام نمیشه و به همین راحتی *****ینگ انجام میشه!

(البته اگه این کار شدنی باشه که به نظرم هست!! ;) )

 

به نظرت اگر شدنی بود و به این سادگی .تا حالا نمیکردند؟؟

  • Like 5
ارسال شده در
به نظرت اگر شدنی بود و به این سادگی .تا حالا نمیکردند؟؟

شدنی که به نظر هست . . اما دلیل اینکه این کار رو نکردن تا حالا شاید این باشه که اینترنت برای خیلی از سازمان ها و مراکز ، یه امر حیاتی هست و به هیچ وجه نمیشه به این سادگیا این ارتباط با خارج رو یهویی قطع کرد و همینطور نمیشه اطلاعات لازم از سایت هایی که باید null route بشن رو به سرعت جمع آوری کرد. جواب گویی به اعتراضات یهویی مردم هم خیلی سخت میشه. شاید بشه مثل طرح هدفمند کردن یارانه ها ، کم کم این کار رو انجام داد. البته بازم میگم این در حد یه نظریه هست و مطمئن نیستم درست باشه.

  • Like 7
ارسال شده در

نمیدونم چرا یه ان فکر کردم قراره کره شمالی بشیم .

احساس خفگی بهم دست داد.

 

ما الان همه چیمونو از اینترنت دانلود میکنیم با هزار و یک ترفند البته ، به خاطر تحریم نمنه بعضیااا ...

یعنی اینا میخان بشینن موتور جستجو بنویسن ، سیستم عامل درست کنن ، نرم افزارای کاربردی ایرانی بنویسن و ....

 

این همه پیشرفت کردیم و من به عنوان یه دانشجوی کامپیوتر خبر ندارم ؟؟؟:banel_smiley_4:

  • Like 12
ارسال شده در

یعنی اینا میخان بشینن موتور جستجو بنویسن ، سیستم عامل درست کنن ، نرم افزارای کاربردی ایرانی بنویسن و ....

 

این همه پیشرفت کردیم و من به عنوان یه دانشجوی کامپیوتر خبر ندارم ؟؟؟:banel_smiley_4:

ما با ولایـــت زنده ایم،تا زنده ایم رزمـــنده ایم.......

 

هرگز دانلود کردن عکسی را که جوانان ما از حـــرم تا حـــرم با پای برهنه میروند را به دانلود عکس زیباترین بازیگران هالیوود ، رجحان نخواهم داد. :ws37:

  • Like 11
ارسال شده در
ما با ولایـــت زنده ایم،تا زنده ایم رزمـــنده ایم.......

 

هرگز دانلود کردن عکسی را که جوانان ما از حـــرم تا حـــرم با پای برهنه میروند را به دانلود عکس زیباترین بازیگران هالیوود ، رجحان نخواهم داد. :ws37:

 

 

 

حاج اقا ها که عکس هالیوودی لازم ندارن ، اونا حوری زمینی پیدا میکنن ، قبلتو قبلتو تموم. اینترنت میخان چه کار :banel_smiley_4:

  • Like 7
ارسال شده در

فقط مونده تو نت بیان حالت حکومت نظامی برقرار کنن بگن اجتماع بیش از 10 کراربر در فروم ممنوع:banel_smiley_4:

  • Like 11
ارسال شده در

عذر مي خوام كشوري كه از اخر توي همه زمينه ها اوله البته تو يه زمينه واقعا اوله اونم نقض حقوق بشر به هر چيزي متوسل ميشه كه مردمو هر جوري هست در سطح پاييني قرار بده چند وقته ديگه هم تو نون و مواد غذايي سنسور و ميكروفن ميزارن .اين كارها فقط از دست يه سري...................برمياد

  • Like 7
ارسال شده در

نمیدونم چرا یاد کره شمالی افتادم!!

  • Like 4
ارسال شده در

از نظر تکنولوژی باید خرج بسیار بسیار بسیار بالایی بکنند برای اینکار

اگه بخوان هزینه ی 6 تا نیروگاه بوشهر رو خرج کنن بازم براشون سود آوره ...

 

چه دروغ باشه یا نه ، ولی منتظر اون روز ها باشید ، وقتی بهترین مخ های شریف استخدام دارن میشن ، به نظرتون بازم این کار غیر ممکن ؟ مگه چین همین کارو نکرده ...

 

( البته نظر من اینه که اگه راه فراری در ثریا هم باشد مردانی از پارس بدان دست خواهد یافت ...)

  • Like 9
ارسال شده در

وقتی پست اولو خوندم فقط دلم میخواست برم این کسی رو که این نظرو داده خفه کنم!!!

  • Like 10

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری
×
×
  • اضافه کردن...