رفتن به مطلب

استفاده از حشرات برای تست داروهای جدید


ارسال های توصیه شده

حشرات، از جمله برخی از پروانه​ها و مگس سرکه، به عفونت میکروبی در پستانداران واکنش نشان می دهند بنابراین می توان برای تست راندمان داروهای جدید از آنها استفاده نمود و در نتیجه نیاز برای تست حیوانی کاهش می​یابد.

دکتر کوین کاواناگ از دانشگاه ملی ایرلند، یافته های تحقیقاتی خود را در این مورد در جلسه​ای برای میکروب شناسی عمومی در دانشگاه هریوت وات ادینبورگ ارائه داد.

نوتروفیلها و هموسیتها که یک نوع از سلول های سفید خون و بخشی از سیستم ایمنی پستانداران می​باشند عملکرد مشابه در حشرات دارند و به همان شیوه نسبت به آلودگی به میکروب ها واکنش نشان می دهند. هر دو از سلول های پستانداران و حشرات تولید مواد شیمیایی با ساختار مشابه دارند که حرکت به سطح سلول برای کشتن میکروبهای مهاجم، سپس سلول های سیستم ایمنی میکرب را محصور و آنزیم انتشار آن میشکنند.

ms_trans.gifحشراتی مانند مگس سرکه(Drosophila)، پروانه بزرگ مومی(Galleria) و نوعی پروانه دوکی(Manduca) می توانند در آزمایش اثر بخشی داروهای ضد میکروبی جدید علیه پاتوژنهای قارچی مورد استفاده قرار گیرند و یا میزان بدخیمی میکروب را سنجش کنند. در حال حاضر آزمایشهای اولیه با استفاده از لارو حشرات برای داروهای جدید انجام شده و سپس با استفاده از موشها آزمایش تایید شده است. همچنین در این روش از کاهش تیمارها تا 90 ٪ نسبت به موش های مورد نیاز خبر داده است بعلاوه تست عملکرد با حشرات خیلی سریعتر ( 48-72 ساعت) جواب میدهد در حالی که در آزمایش با موشها معمولا 4-6 هفته وقت لازم است.

دکترکاواناگ میگوید "ما به اکتشاف خود ادامه خواهیم داد و از تشابهات بین پاسخ های ایمنی بدن حشره و پستانداران استفاده خواهیم کرد تا حشرات به عنوان الگوی تست آزمایشات برای انواع بیماریهای انسان در کشورهای مختلف مورد استفاده قرار گیرند. علاوه بر این بر ما مشخص شده است که با وجود گذشت بیش از 400 میلیون سال از تکامل و جدایی پستانداران از حشرات نشان داده است عملکرد ساختاری مشابه بین سلولهای ایمنی بدن در حشرات و پستانداران وجود دارد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...