رفتن به مطلب

عکاسی با بهترین کیفیت


ارسال های توصیه شده

گرفتن عکسPortrait ، گرفتن عکس از اشخاص:

گرفتن عکس هایPortrait، شاخه بزرگی از عکاسی می باشد که تکنیک های بسیاری را پوشش می دهد.در این سبک از عکاسی، همکاری شخص مورد نظر و تبادل اطلاعات بین موضوع و عکاسی بسیار مهم می باشد. از نکات پایه ای که باعش می شود یک عکس پرتره واقعی به نظر برسد، طبیعی گرفتن عکس می باشد و این عمل مستلزم آن است که سوژه مورد عکاسی احساس ناراحتی از شرایطش نداشته و کاملاً راحت باشد یعنی حتی باید تا حدی سوژه را آزاد گذاشت تا به هر حالتی که می خواهد بنشیند و یا حالت بگیرد و به حالات طبیعی نزدیک تر باشد. عکاسی پرتره بر خلاف عکاسی از مناظر، که در این عکس ها هم نقاط نزدیک و هم نقاط دور دارای وضوح هستند، در عکس های پرتره عمق عکس کم بوده و موضوع اصلی واضح است در نتیجه موضوع های پشت موضوع اصلـــی از حالت زوم خارج شده و در نتیجه شفافیت شان نیز کاهش می یابد. در دوربین های دیجیتال برای رسیدن به کیفیت مطلوب در حالت پرتره از Aperture به مقدار f/2.8 استفاده می کنند که نتیجه اش کاهش عمق عکس و زوم بر روی موضوع اصلی می باشد.

برای گرفتن عکس های حرفه ای از طبیعت و یا عکس های ورزشی اغلب از لنز های متفاوتی اعم از لنز های Wide و Tele استفاده می شود. این لنز ها بیشتر بر روی دوربین های SLR قابل نصب هستند و قیمت زیادی نیز دارند.

گرفتن عکس از طبیعت:

 

 

اکثر عکس هایی که از طبیعت گرفته می شود دارای عناصری است که باعث زیبایی عکس می گردد. در این عکس ها کل محتوای عکس مورد نظر بوده و با همه آنها مانند یک موضوع برخورد می شود. در این گونه عکس به علت آنکه نمی توان مکان موضوع را تغییر داد باید خود عکاس جای دوربین و جهت گرفتن عکس را تغییر دهد و با استفاده از نور طبیعی عکسی با کیفیت و شفافیت مطلوب بگیرد. در این عکس ها خطوط موجود در تصویر در بیننده تاثیر بسزایی دارد برای مثال خط افق و یا خطوط یک کوهستان که از جلوی تصویر تا عقب ترین نقطه آن کشیده شده باشد بیننده را به داخل خود می کشد، وجود همین نکات باعث زیبایی بیشتر عکس می گردد. هرگز توصیه نمی شود که در ظهر، زمانیکه آفتاب در وسط آسمان قرار داشته و نور بسیار زیاد می باشد عکس گرفت بلکه یکی از زمان های مناسب برای عکاسی بعد از طلوع آفتاب و در هوا مه آلود می باشد که فضایی زیبا و دل انگیزتر برای بیننده تداعی می کند.

نکته ای جالب: در گرفتن عکس از طبیعت اگر صفحه تصویر را با دو خط عمودی و دو خط افقی، به 9 قسمت مساوی تقسیم کنیم، در هنگام گرفتن عکس از افق باید توجه داشت که خط افق در وسط صفحه قرار نگیرد بلکه بطور مثال در یک سوم پایینی صفحه قرار گیرد. این عمل باعث می شود که عکس ظاهری زیباتر پیدا کند.

یکی از لوازمی که برای عکاسی از طبیعت بسیار مورد استفاده قرار می گیرد لنز های Wide می باشد. این وسیله بیشتر بر روی دوربین های SLR نصب می شود و قابلیت عکس گرفتن از یک منظره با میدان دید بیشتر را فراهم می کند.

نکته مهم: در عکاسی با دوربین های دیجیتال مصرف باتری بسیار زیاد می باشد. در نتیجه سعی کنید بیشتر از باطری های قابل شارژ با توان بالا استفاده کنید. همچنین در عکاسی از طبیعت حتما باطری یدک به همراه داشته باشید

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...