رفتن به مطلب

سال خرگوش چگونه سالي خواهد بود


danielo

ارسال های توصیه شده

جام جم آنلاين: چيني‌ها پنجشنبه 3 فوريه در سراسر جهان با آتش‌بازي‌و رقص و شادي آغاز سال نوي چيني را جشن گرفتند. به گفته پيشگويان چيني بر خلاف سال پرتلاطم ببر، سال خرگوش سال آرامي خواهد بود. خرگوش در چين نماد شادي و خوشبختي است.

 

 

سال جديد چيني اين‌بار همراه است با انواع واقسام عروسک‌هاي خرگوش در گوشه‌و کنار شهر پکن. مردم چين اميدوارند که سال خرگوش براي آن‌ها سالي همراه با آرامش و اتفاق‌هاي خوب باشد. دختري چيني مي‌گويد: «من بيشتر از هر چيز آرزو دارم که خانواده و دوستانم سال خوب و پرنشاطي داشته باشند.»

 

متولدين سال خرگوش در چين به اين شهرت دارند که افردي آرام و مهربان و کمي خجالتي هستند که همواره احتياط پيشه مي‌کنند. دونگ ييلين، پيشگوي مشهور چيني اعتقاد دارد که افراد متولد سال خرگوش، دوستان قابل اعتمادي هستند. او مي‌گويد: « آن‌ها معمولا افرادي پويا و سرزنده هستند و فکري باز و پذيرا دارند. اما در عين حال کمي هم محافظه‌کار هستند.» سال‌هاي 1951، 1963، 1975، 1987 و 1999 هم سال خرگوش بوده‌اند.

 

 

رونق بازار پيشگويي هنگام سال نو

 

دونگ ييلين هنگام تحويل سال سرش به شدت شلوغ است. او استاد فنگ‌شوئي (فن باستاني چيني براي چيدمان درست اشياء در ساختمان‌هاي مسکوني و تجاري) و پيشگو است. خدماتي که در اين زمينه‌ها ارائه مي‌دهد، هنگام فرا رسيدن سال نو بسيار خواهان دارد. ييلين در طبقه هفتم برجي دفتري بزرگ دارد که در آن حدود 30 نفر کار مي‌کنند. سبک کار او اصلا با تصور کليشه‌اي در مورد پيشگويان مطابقت ندارد. ييلين نه شبيه به جادوگران است و نه گوي سحرآميز دارد. او مرد ريزاندامي است که پشت ميز بسيار بزرگي مي‌نشيند و در اتاقي مدرن و دلباز پذيراي مراجعه‌کنندگان خود است. مراجعه‌کنندگان ييلين نه تنها براي شنيدن پيشگوئي‌هاي او درباره مسايل شخصي به سراغ او مي‌آيند، بلکه درباره مسائل مالي خود نيز با او مشورت مي‌کنند. دونگ ييلين مي‌گويد: «سال 2011 بر عنصر اصلي آهن استوار است و سال مناسبي براي سرمايه‌گذاري‌هاي تجاري است، بويژه در بازار بورس و معادن.»

 

پيش‌بيني آب وهواي بد براي سال جديد

 

اما دونگ ييلين همچنين هشدار مي‌دهد که بر سال خرگوش شرايط آب و هوايي سختي حاکم خواهد بود. او سيل، توفان و خشکسالي را براي سال جديد چيني پيش‌بيني مي‌کند. اما ييلين براي دنياي سياست خبرهاي خوبي دارد. او معتقد است که از آنجا که خرگوش نماد صلح و آرامش است، وضعيت صلح جهاني در اين سال بهبود خواهد يافت.

 

پيلين به افرادي که متولد سال خرگوش هستند توصيه مي‌کند که چشم‌هاي خود را باز نگاه دارند، چون ممکن است که امسال علاقه اي عميق را تجربه کنند. او همچنين مي‌گويد: «احتمال دارد که متولدين سال خرگوش در سال جديد به شدت دچار مشکل شوند و تحت فشار قرار گيرند. همچنين امکان دارد مادر و پدرشان دچار مشکلات سلامتي شوند و شايد در زندگي حرفه‌اي آنها تغييراتي روي دهد.»

 

آداب و رسوم سال نو

9f2cd82d19701e918cc89297a7a0e580.jpg

چيني‌ها پيش از فرارسيدن سال نو خانه‌هاي خود را به طور کامل تميز مي‌کنند و لباس‌هاي پاکيزه و نو مي‌پوشند. آن‌ها خانه‌ها، کوچه‌ها و ميادين خود را به رنگ قرمز و با فانوس‌هاي سرخ تزئين مي‌شوند. مردم چين معتقدند که رنگ قرمز نيروهاي منفي را دور مي‌کند. آن‌ها در روزهاي نخست سال از کوتاه کردن موهاي خود دوري مي‌کنند، چون اعتقاد دارند که اين کار بد يمن است.

 

در آغاز سال نو چيني‌ها از خوردن گوشت پرهيز مي‌کنند. غذاي مخصوص سال نو که معمولا شيرين مزه است يک روز قبل آماده مي‌شود. جشن سال نو به مدت دو هفته است. مردم در اين روزها به ديد و بازديد فاميل مي‌پردازند و مراسم سنتي رقص اژدها و رقص شير در معابد و در خيابان‌ها برگزار مي‌شود. در روز پانزدهم سال نو با مشاهده ماه تمام و برگزاري جشن فانوس‌ها، مراسم سال نو به پايان مي‌رسد.

 

 

دوستان شما چه فکری میکنید

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...