رفتن به مطلب

جهت اطلاع شما دختر خانمها


shaden.

ارسال های توصیه شده

آيا مي دانيد؟

* در اكثر زبانهاي دنيا كلمه مادر با حرف «م» آغاز مي شود.

* در انجيل از «حوا» به نام «مادر» تمام مخلوقات نام برده شده است.

* آنا جرويس، زني است كه مبارزه و تلاش خود را عليه استفاده ابزاري از زنان در آگهي هاي تجاري و بازرگاني آغاز كرد و گرچه در اين راه شكست خورد اما توانست روزي را به عنوان تشكر و قدرداني از مادران به خاطر زحماتي كه درباره تربيت فرزندانشان مي كشند، تعيين كند.

* جوليا هاوارد را به عنوان زني مي شناسند كه با نشان دادن مخالفت خود به طرزي بي سابقه توانست توجه جهانيان را به مادران و زناني كه شوهر يا پسرانشان در جنگها كشته شده و بي سر پرست و بي خانمان رها شده بودند، جلب كند. پس از جنگهاي خونين فرانكو- پروسين، جوليا در بوستون آمريكا روزي را به افتخار اين مادران و همسران جشن گرفت تا نياز به وجود صلح و امنيت را به همه نشان دهد.

* اكثر زنان در سن 18 تا 19 سالگي شانس زيادي براي بارداري و مادر شدن دارند كه اين شانس تا نزديك سن 30 سالگي به بالاترين ميزان خود مي رسد. از 35 سالگي اين فرصت رو به كاهش رفته و تا 45 سالگي ممكن است دوام داشته باشد تعداد نادري از زنان تا نزديك سن يائسگي باردار مي شوند.

* آمار دوقلوزايي در ميان زنان يك به 33 است در حالي كه همين آمار براي سه قلوزايي يك به 539 مي رسد.

* زماني كه يك جنين مؤنث تنها شش هفته دارد، آماده مادر شدن مي شود.

به اين معني كه سلولهاي تخمك كه در آينده به آن نياز است شروع به تشكيل شدن مي كنند (زماني كه نوزاد دختري به دنيا مي آيد در هر يك از تخمدانهاي او در حدود يك ميليون سلول تخمك وجود دارد.)

* ماه شهريور، بالاترين آمار تولد در سراسر جهان را داراست. در سال 2001، 360هزار كودك در اين ماه متولد شدند.

* در سراسر دنيا سه شنبه پركارترين روز براي ماماها و دكترهاي متخصص زنان و زايمان است زيرا به طور ميانگين بيشتر كودكان در اين روز به دنيا مي آيند. در سال 2001 بيش از 12هزار كودك در روز سه شنبه به دنيا آمدند.

* ميانگين سن اولين بارداري در ميان زنان دنيا 8 / 24 سال است. يعني تقريباً نيمي از ازدواج كرده ها در اين سن مادر شده و نيم ديگر در زير يا بالاي اين سن، مادر مي شوند. سن بارداري از سال 1970تاكنون سه سال بالاتر رفته است

لینک به دیدگاه
در سراسر دنيا سه شنبه پركارترين روز براي ماماها و دكترهاي متخصص زنان و زايمان است زيرا به طور ميانگين بيشتر كودكان در اين روز به دنيا مي آيند. در سال 2001 بيش از 12هزار كودك در روز سه شنبه به دنيا آمدند.

 

 

من و داداشمو دختر خاله و پسر خالم ک پشت سر هم بودیم هممون 3 شنبه ب دنیا اومدیم :ws3:

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...