رفتن به مطلب

علف چای برای سردردهای عصبی و آشفتگی‌های روانی مفید شد


ارسال های توصیه شده

سلامت نیوز :عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران گفت: مصرف اسانس علف چای(های پیران) می‌تواند برای میگرن، سردردهای عصبی، بی‌خوابی، آشفتگی‌های روانی، سردردهای دوران قاعدگی مفید باشد.

 

محمد صالحی سورمقی در گفت‌وگو با فارس افزود: ماشینی شدن زندگی و پیشرفت تكنولوژی در جهان همواره با مشكلات اقتصادی، اجتماعی روبه‌رو است و موجب بروز بیماری‌های روحی و روانی در انسان می‌شود.

 

وی گفت: بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت بسیاری از بیمارانی كه به پزشك مراجعه می‌كنند از بیماری‌های عصبی رنج می‌برند و در نتیجه مصرف داروهای عصبی رقم مهمی را در بین داروها نشان می‌دهد.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران افزود: بیشتر داروهای عصبی، شیمیایی و دارای زیان‌هایی برای مصرف‌كنندگان هستند ولی داروهای گیاهی می‌توانند كم ضرر و با عوارض جانبی محدودتر برای مصرف‌كننده باشند.

 

صالحی سورمقی گفت: از اسانس علف چای (های‌پیران) دارویی ساخته می‌شود كه برای افسردگی، میگرن، سردردهای عصبی، آلرژی عصبی، بی‌خوابی، ترس، آشفتگی‌های روانی، شب‌ادراری كودكان، افسردگی سنین كهولت و سردردهای دوران قاعدگی می‌توان مصرف كرد.

 

وی اضافه كرد: برای نشان دادن اثرات دارو به زمان احتیاج است و برای رسیدن به یك اثر ایده‌آل دارو را باید حداقل 5 تا 6 هفته به طور مداوم مصرف كرد.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران گفت: می‌توان این دارو را 2 تا 3 مرتبه در روز در هر مرتبه 20 تا 30 قطره برای بزرگسالان و برای كودكان بالاتر از 3 سال دوبار و هر بار 10 تا 15 قطره در روز مصرف كرد.

 

صالحی سورمقی گفت: در مورد سردردها دوران قاعدگی می‌توان این دارو را 5 تا 7 روز قبل از شروع دوره مصرف كرد و مصرف این دارو در شروع یا زمان حمله‌های میگرنی به طور منقطع مؤثر نیست.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران اضافه كرد: با توجه به اینكه سالها است كه از گیاه علف چای و داروهای حاصله از آن عارضه جانبی گزارش نشده است می‌توان به راحتی آن را مصرف كرد.

 

صالحی سورمقی گفت: مصرف دارو در افرادی كه پوست سفید دارند و پیش از حد معمول در معرض نور آفتاب شدید قرار دارد می‌تواند واكنش‌هایی حساسیت به نور ایجاد كند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...