رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

Presenting a Brand Using 3Ds Max (قسمت دوم)

 

Software: Autodesk 3Ds Max & Adobe Photoshop

Difficulty: Beginner

Completion Time: 1hr

نتیجه نهایی

 

final1.jpg

 

 

این قسمت در ادامه قسمت اول نوشته شده ....

قسمت اول

 

 

گام 1:

 

به قسمت دوم آموزش خوش آمدید ... در این بخش ما برای متریال ها پوشش قرار میدیم و تنظیمات نورپردازی و رندرگیری رو انجام خواهیم داد.

 

حالا فایل قسمت اول رو باز کنید...

 

1.jpg

 

 

گام 2:

 

یک Vray Plane ایجاد کنید و اون رو در هرجای صحنه که می خواید قرار بدید.

 

(Geometry Menu > VRay > VRayPlane)

 

2.jpg

 

 

گام 3:

 

یک Vray light با تنظیمات زیر ایجاد کنید.

 

Half-length: 13.5″,

Half-width: 20.8″

 

3.jpg

 

 

گام 4:

 

در نمای بالا، نور رو به اندازه 15 درجه در محور z به سمت چپ بچرخونید.

 

4.jpg

 

 

گام 5:

 

در محور y ، به سمت راست 20 درجه آن را بچرخانید. نور باید از کناره کج شده ، و هدف کمی به سمت بالا باشه...

 

5.jpg

 

گام 6:

 

رنگ نور رو سایه ای از زرد بزارید...

 

(240, 242, 215, 45, 28, 242).

 

6.jpg

 

 

گام 7:

 

تنظیمات زیر رو برای Light انجام بدید:

 

7.jpg

 

 

گام 8:

 

نور رو سمت چپ تصویر بزارید. برای طبیعی تر شدن بهتره نور رو با فاصله قرار بدید ...

 

 

8.jpg

 

گام 9:

 

نور رو انتخاب کنید و به ابزار “Mirror” بروید و تنظیمات زیر رو انجام بدید.

 

9.jpg

 

گام 10:

 

نور رو سمت راست تصویر قرار بدید. مطئن شوید که فاصله آن متناسب با نور سمت چپ باشد ...

 

10.jpg

 

گام 11:

 

شدت نور سمت راست رو روی 8 بگذارید.

 

11.jpg

 

گام 12:

 

نور سمت چپ رو انتخاب کنید، در قسمت Parameters به “Exclude رفته و مدل های “Calendar” و “Folder” رو وارد Exclude کنید.

 

12.jpg

 

گام 13:

 

بریم به قسمت متریال ها ... یک فایل جدید در برنامه Adobe Illustrator باز کنید.

 

13.jpg

 

 

گام 14:

 

برای اینکه در قسمت Illustrator زیاد وارد جزئیات نشیم، ما برای هر یک از متریال ها یک طرحی میزنیم، با همان سایز، و بعداً در صحنه قرار خواهیم داد. دلیل اینکه از Illustrator استفاده کردم، این هستش که در دنیای حرفه ای، اینچنین طرح هایی، به دلیل پرینت راحت تر در Illustrator ساخته می شوند. اگرچه، آزاد هستید از هر برنامه ای که مایلید استفاده کنید.

خب، با ساخت letter head شروع می کنیم. یک box جدید در ابعاد زیر ایجاد کنید.

 

width: 8.5″

, height: 11″

 

14.jpg

 

گام 15:

 

طرحتون رو بر روی letterhead اعمال کنید.

 

15.jpg

 

 

گام 16:

 

طرح letterhead رو کپی کنید، فتوشاپ رو باز کنید، یک داکیومنت جدید ایجاد کنید.

 

16.jpg

 

 

گام 17:

 

مقدار resolution رو 300 بگذارید.

 

17.jpg

 

گام 18:

 

طرحتون رو Paste کنید (as “Pixels”)

 

18.jpg

 

 

گام 19:

 

مطمئن شوید که طرحتون کاملاً بر روی داکیومنت قرار گرفته و دکمه enter را بزنید.

 

19.jpg

 

گام 20:

 

به مسیر زیر بروید:

Layer > Flatten Image

 

20.jpg

  • Like 4
لینک به دیدگاه

گام 21:

 

فایلتون رو با فرمت .TIF ذخیره کنید.(File > Save As)

 

21.jpg

 

 

گام 22:

 

حال دوباره به Illustrator بازگردید و همین مراحل رو برای بقیه متریال ها تکرار کنید. نمونه ای از طرحی که من دارم.

 

22.jpg

 

 

گام 23:

 

به برنامه 3D Max باز گردید و طرحتون رو به متریال ها اعمال کنید.از Letter Head شروع می کنید. آن را انتخاب کنید.

 

23.jpg

 

گام 24:

 

پنجره Material Editor را باز و آن را از نوع VRayMt قرار دهید.

 

24.jpg

 

 

گام 25:

 

بر روی مربع کنار Diffuse کلیک و Bitmap را انتخاب کنید.

 

25.jpg

 

گام 26:

 

فایلی که در فتوشاپ ذخیره کردیم رو باز کنید. Letter Head.tif

 

26.jpg

 

گام 27:

 

بر روی “Assign Material to Selection” و “Show Standard Map in Viewport” کلیک کنید.

 

27.jpg

 

گام 28:

 

حال متریال ها رو اعمال کردیم. ولی به نظر میاد در زائیه مناسبی قرار نگرفته ... پس زاویه “W” رو برابر -90 قرار بدید.

 

28.jpg

 

گام 29:

 

گام های 14 تا 28 رو برای بقیه متریال ها تکرار کنید. مطمئن شوید همه آن ها در مکان منایب قرار گرفته اند.

کار شما باید شبیه تصویر زیر شده باشه...

 

29.jpg

 

 

گام 30:

 

پنجره Material Editor را باز کنید. یک متریال جدید ایجاد کنید و اسمش رو “Scene” بگذارید. رنگ Diffuse رو خاکستری کمرنگ انتخاب کنید. 226

 

30.jpg

 

گام 31:

 

متریال ساخته شده رو به VRayPlane اعمال کنید.

 

 

31.jpg

 

گام 32:

 

به تنظیمات Render بروید. از global switches شروع می کنیم.... تنظیمات رو با توجه به تصویر زیر انجام دهید....

 

32.jpg

 

 

گام 33:

 

در قسمت VRay Image Sampler :

 

33.jpg

 

گام 34:

 

قسمت Adaptive Subdivision image sampler :

 

 

34.jpg

 

گام 35:

 

قسمت GI Environment :

 

35.jpg

 

گام 36:

 

حال یک map برای environment ایجاد می کنیم که باعث میشه موقع رندر نتیجه نرم و صافتر نمایش داده بشه...

 

پنجره Material Editor رو باز کنید، یک متریال انتخاب کرده و بر روی مربع کوچک کنار Diffuse کلیک کنید.

 

36.jpg

 

 

گام 37:

 

Gradient Ramp را انتخاب کنید.

 

37.jpg

 

گام 38:

 

زاویه W رو برابر -90 قرار بدید. با اینکار gradient افقی می شود.

 

38.jpg

 

گام 39:

 

به Gradient Ramp Parameters بروید و بر روی نشانگر وسطی کلیک کنید و رنگ آن را 5 بگذارید.

 

39.jpg

 

 

گام 40:

 

یک کلیک کنار نشانگر کنید تا یک نشانگر دیگه ایجاد شود. رنگ آن را (164, 146, 164, 213, 28, 164) بگذارید.

 

40.jpg

 

گام 41:

 

نشانگر راست رو انتخاب و تنظیمات رنگ رو انجام بدید.(206, 212, 239 162, 35, 239).

 

41.jpg

 

گام 42:

 

Gradient Ramp را انتخاب و آن را به Environment در render setup بکشید. و آن را به صورت Instance کپی کنید.

 

42.jpg

 

گام 43:

 

به قسمت Color Mapping بروید و برای Type گزینه Exponential را انتخاب کنید و تنظیمات زیر را انجام دهید.

 

Dark Multiplier: 1.2, Bright Multiplier: 2.7, Gamma: 1.0

 

43.jpg

 

گام 44:

 

به قسمت Indirect Illumination رفته و مانند زیر انجام دهید.

 

44.jpg

 

گام 45:

 

camera/view رو هرطور که دوست دارید تنظیم کنید.

 

45.jpg

 

گام 46:

 

از تصویر رندر بگیرید. نتیجه باید چیزی شبیه تصویر زیر باشه ... با نام “Stationary.jpg” آن را ذخیره کنید.

 

46.jpg

 

گام 47:

 

در فتوشاپ تصویر رو بار کنید و به مسر زیر بروید:

 

Image > Adjustments > Curves

 

47.jpg

 

گام 48:

 

وسط curve کلیک کنید و کمی آن را به سمت بالا بکشید، تا زمانی که مطمئن شوید نور تصویر، طبیعی به نظر میاد ...

 

48.jpg

 

گام 49:

 

توجه کنید، پس زمینه زیاد صاف و نرم نیست. از لایتون یه کپی بگیرید.ctrl+J

 

49.jpg

 

گام 50:

 

***** Gaussian Blur با مقدار 4 را اعمال کنید.

 

Filter > Blur > Gaussian Blur

 

50.jpg

 

گام 51:

 

از ابزار eraser استفاده کنید و روی قسمت هایی که متریال ها هستن بکشید.

 

51.jpg

 

گام 52:

 

به پایان رسید. تصویرتون رو با بیشترین کیفیت ذخیره کنید و با کارتون مشتریان رو تحت تاثیر قرار بدید!!!!

 

52.jpg

 

 

منبع:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 4
لینک به دیدگاه
خسته نباشی خانوم:ws3:

 

اینو که گفتی خستگی ار بدنم خارج شد!!! :shad:

حالا برم طرح مسابقه رو بزنم ... :ws37:

  • Like 2
لینک به دیدگاه
×
×
  • اضافه کردن...