partow 25305 اشتراک گذاری ارسال شده در 19 بهمن، ۱۳۸۹ Presenting a Brand Using 3Ds Max (قسمت دوم) Software: Autodesk 3Ds Max & Adobe Photoshop Difficulty: Beginner Completion Time: 1hr نتیجه نهایی این قسمت در ادامه قسمت اول نوشته شده .... قسمت اول گام 1: به قسمت دوم آموزش خوش آمدید ... در این بخش ما برای متریال ها پوشش قرار میدیم و تنظیمات نورپردازی و رندرگیری رو انجام خواهیم داد. حالا فایل قسمت اول رو باز کنید... گام 2: یک Vray Plane ایجاد کنید و اون رو در هرجای صحنه که می خواید قرار بدید. (Geometry Menu > VRay > VRayPlane) گام 3: یک Vray light با تنظیمات زیر ایجاد کنید. Half-length: 13.5″, Half-width: 20.8″ گام 4: در نمای بالا، نور رو به اندازه 15 درجه در محور z به سمت چپ بچرخونید. گام 5: در محور y ، به سمت راست 20 درجه آن را بچرخانید. نور باید از کناره کج شده ، و هدف کمی به سمت بالا باشه... گام 6: رنگ نور رو سایه ای از زرد بزارید... (240, 242, 215, 45, 28, 242). گام 7: تنظیمات زیر رو برای Light انجام بدید: گام 8: نور رو سمت چپ تصویر بزارید. برای طبیعی تر شدن بهتره نور رو با فاصله قرار بدید ... گام 9: نور رو انتخاب کنید و به ابزار “Mirror” بروید و تنظیمات زیر رو انجام بدید. گام 10: نور رو سمت راست تصویر قرار بدید. مطئن شوید که فاصله آن متناسب با نور سمت چپ باشد ... گام 11: شدت نور سمت راست رو روی 8 بگذارید. گام 12: نور سمت چپ رو انتخاب کنید، در قسمت Parameters به “Exclude رفته و مدل های “Calendar” و “Folder” رو وارد Exclude کنید. گام 13: بریم به قسمت متریال ها ... یک فایل جدید در برنامه Adobe Illustrator باز کنید. گام 14: برای اینکه در قسمت Illustrator زیاد وارد جزئیات نشیم، ما برای هر یک از متریال ها یک طرحی میزنیم، با همان سایز، و بعداً در صحنه قرار خواهیم داد. دلیل اینکه از Illustrator استفاده کردم، این هستش که در دنیای حرفه ای، اینچنین طرح هایی، به دلیل پرینت راحت تر در Illustrator ساخته می شوند. اگرچه، آزاد هستید از هر برنامه ای که مایلید استفاده کنید. خب، با ساخت letter head شروع می کنیم. یک box جدید در ابعاد زیر ایجاد کنید. width: 8.5″ , height: 11″ گام 15: طرحتون رو بر روی letterhead اعمال کنید. گام 16: طرح letterhead رو کپی کنید، فتوشاپ رو باز کنید، یک داکیومنت جدید ایجاد کنید. گام 17: مقدار resolution رو 300 بگذارید. گام 18: طرحتون رو Paste کنید (as “Pixels”) گام 19: مطمئن شوید که طرحتون کاملاً بر روی داکیومنت قرار گرفته و دکمه enter را بزنید. گام 20: به مسیر زیر بروید: Layer > Flatten Image 4 لینک به دیدگاه
partow 25305 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 22 بهمن، ۱۳۸۹ گام 21: فایلتون رو با فرمت .TIF ذخیره کنید.(File > Save As) گام 22: حال دوباره به Illustrator بازگردید و همین مراحل رو برای بقیه متریال ها تکرار کنید. نمونه ای از طرحی که من دارم. گام 23: به برنامه 3D Max باز گردید و طرحتون رو به متریال ها اعمال کنید.از Letter Head شروع می کنید. آن را انتخاب کنید. گام 24: پنجره Material Editor را باز و آن را از نوع VRayMt قرار دهید. گام 25: بر روی مربع کنار Diffuse کلیک و Bitmap را انتخاب کنید. گام 26: فایلی که در فتوشاپ ذخیره کردیم رو باز کنید. Letter Head.tif گام 27: بر روی “Assign Material to Selection” و “Show Standard Map in Viewport” کلیک کنید. گام 28: حال متریال ها رو اعمال کردیم. ولی به نظر میاد در زائیه مناسبی قرار نگرفته ... پس زاویه “W” رو برابر -90 قرار بدید. گام 29: گام های 14 تا 28 رو برای بقیه متریال ها تکرار کنید. مطمئن شوید همه آن ها در مکان منایب قرار گرفته اند. کار شما باید شبیه تصویر زیر شده باشه... گام 30: پنجره Material Editor را باز کنید. یک متریال جدید ایجاد کنید و اسمش رو “Scene” بگذارید. رنگ Diffuse رو خاکستری کمرنگ انتخاب کنید. 226 گام 31: متریال ساخته شده رو به VRayPlane اعمال کنید. گام 32: به تنظیمات Render بروید. از global switches شروع می کنیم.... تنظیمات رو با توجه به تصویر زیر انجام دهید.... گام 33: در قسمت VRay Image Sampler : گام 34: قسمت Adaptive Subdivision image sampler : گام 35: قسمت GI Environment : گام 36: حال یک map برای environment ایجاد می کنیم که باعث میشه موقع رندر نتیجه نرم و صافتر نمایش داده بشه... پنجره Material Editor رو باز کنید، یک متریال انتخاب کرده و بر روی مربع کوچک کنار Diffuse کلیک کنید. گام 37: Gradient Ramp را انتخاب کنید. گام 38: زاویه W رو برابر -90 قرار بدید. با اینکار gradient افقی می شود. گام 39: به Gradient Ramp Parameters بروید و بر روی نشانگر وسطی کلیک کنید و رنگ آن را 5 بگذارید. گام 40: یک کلیک کنار نشانگر کنید تا یک نشانگر دیگه ایجاد شود. رنگ آن را (164, 146, 164, 213, 28, 164) بگذارید. گام 41: نشانگر راست رو انتخاب و تنظیمات رنگ رو انجام بدید.(206, 212, 239 162, 35, 239). گام 42: Gradient Ramp را انتخاب و آن را به Environment در render setup بکشید. و آن را به صورت Instance کپی کنید. گام 43: به قسمت Color Mapping بروید و برای Type گزینه Exponential را انتخاب کنید و تنظیمات زیر را انجام دهید. Dark Multiplier: 1.2, Bright Multiplier: 2.7, Gamma: 1.0 گام 44: به قسمت Indirect Illumination رفته و مانند زیر انجام دهید. گام 45: camera/view رو هرطور که دوست دارید تنظیم کنید. گام 46: از تصویر رندر بگیرید. نتیجه باید چیزی شبیه تصویر زیر باشه ... با نام “Stationary.jpg” آن را ذخیره کنید. گام 47: در فتوشاپ تصویر رو بار کنید و به مسر زیر بروید: Image > Adjustments > Curves گام 48: وسط curve کلیک کنید و کمی آن را به سمت بالا بکشید، تا زمانی که مطمئن شوید نور تصویر، طبیعی به نظر میاد ... گام 49: توجه کنید، پس زمینه زیاد صاف و نرم نیست. از لایتون یه کپی بگیرید.ctrl+J گام 50: ***** Gaussian Blur با مقدار 4 را اعمال کنید. Filter > Blur > Gaussian Blur گام 51: از ابزار eraser استفاده کنید و روی قسمت هایی که متریال ها هستن بکشید. گام 52: به پایان رسید. تصویرتون رو با بیشترین کیفیت ذخیره کنید و با کارتون مشتریان رو تحت تاثیر قرار بدید!!!! منبع: برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 4 لینک به دیدگاه
Nightingale 10531 اشتراک گذاری ارسال شده در 25 بهمن، ۱۳۸۹ بالاخره تمام شد! خسته نباشی خانوم 2 لینک به دیدگاه
partow 25305 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 25 بهمن، ۱۳۸۹ خسته نباشی خانوم اینو که گفتی خستگی ار بدنم خارج شد!!! :shad: حالا برم طرح مسابقه رو بزنم ... 2 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده