رفتن به مطلب

آیا دنیا در سال 2012" به پایان می رسد؟!


ارسال های توصیه شده

ظاهرا، دنیا در 21 دسامبر سال 2012 به پایان می رسد! بله، درست متوجه شدید! یا حداقل بخش بزرگی از نوع بشری نابود خواهند شد! واقعیت این است که تقویم مایا در سال 2012 به پایان می رسد، به همین دلیل مایاها به دنبال هر دلیل مذهبی، علمی، اخترگویانه و تاریخی می گردند تا بیابند که چرا این تقویم می گوید که جهان رو به پایان است. رسالت مایایی کسب قدرتی است که بتواند مردم را در تمام جوامع نگران کند.

 

 

 

wol_error.gifThis image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 493x370 and weights 155KB.1252180515_1.jpg

 

تقویم مایایی

 

تقویم مایا چیست؟ این تقویم توسط تمدنی پیشرفته به نام مایاها در حدود 250 تا 900 میلادی بوجود آمده است. شواهد مربوط به امپراطوری مایا به قسمتهای جنوبی مکزیک تا گواتمالا و اِل سالوادور می رسد.

 

منطقه ی حضور مایاها

مردمی که در جامعه ی مایایی ساکن بودند، مهارت پیشرفته ای در نوشتن داشتند و در ساختن شهرها و مدنیت توانایی عجیبی پیدا کرده بودند. مایایی ها احتمالا بخاطر اهرام و ساختمانهای بزرگ دیگری که ساخته اند معروف شده اند.

 

wol_error.gifThis image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 500x349 and weights 120KB.1252180564_2.jpg

 

اهرام تمدن مایا

 

مردم مایا در فرهنگ امریکای مرکزی تأثیر زیادی داشته اند، نه فقط از طریق تمدن خویش، بلکه با جوامع بومی که در این منطقه تشکیل داده اند. در حال حاضر هنوز شمار زیادی از مایاها هنوز زنده اند و سنن باستانی خود را ادامه می دهند.

مایایی ها از تقویم های مختلفی استفاده می کردند و زمان را بعنوان گردش هایی روحانی درنظر می گرفتند. ازآنجایی که این تقویمها استفاده های عملی زیادی داشتند، مثل: کاربردهای اجتماعی، کشاورزی، اقتصادی و... ، به عنصر مذهبی قوی ای تبدیل شده بودند. این کاملا با تقویم میلادی جدید متباین است که تنها دارای معانی اجتماعی و اقتصادی است.

 

 

1252180561_3.jpg

 

بیشتر تقویمهای مایایی کوتاه بودند. تقویم تزولکئین (Tzolk"in) در 250 روز تمام می شد و تقویم هاآب (Ha"ab) طول سال را 365 روز درنظر می گیرد. مایایی ها این دو تقویم را با هم ترکیب کردند تا تقویمی به نام «گرد تقویم» (Calandar Round) تهیه نمودند: که برابر است با یک چرخه از 52 هاآب (تقریبا 52 سال که برابر طول تقریبی یک نسل است.) درون یک گرد تقویم چرخه های 13 و 20 روزه وجود دارد. واضح است که این سیستم تنها زمانی استفاده می شود که 52 سال را 18980 روز واحد در نظر بگیریم. بعلاوه ی این سیستمها، مایایی ها چرخه ای داشتند به نام «چرخه ی زهره». ایشان با دقت زیاد تقویمی شکل دادند که بر اساس موقعیت زهره در آسمان شب بود. وهمچنین ممکن است که آنها تقویمهای مشابهی برای سیارات دیگر هم داشته اند.

 

1252180580_4.jpg

 

 

لینک به دیدگاه
  • پاسخ 46
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

ولی این تقویم چگونه کار می کند؟

 

سال مبدأ در شمارش طویل مایایی در «0.0.0.0.0» آغاز می شود. هر صفر از 0-19 تغییر می کند که هرکدام نشاندهنده ی روزهای مایایی است. مثلا اولین روز از شمارش طویل به صورت 0.0.0.0.1 نوشته می شود. این عدد اضافه می شود تا روز 19. با افزوده شدن 1 روز دیگر یعنی 20 روز به صورت زیر نوشته می شود: 0.0.0.1.0 این شمارش تا 0.0.1.0.0 ادامه می یابد(حدود یک سال ) و همینطور تا 0.1.0.0.0 (حدود 20 سال) و 1.0.0.0.0 (حدود 400 سال). حالا مثلا تاریخ 2.10.12.7.1 در تقویم مایایی نشان دهنده ی تاریخ تقریبی 1012 سال و 7 ماه و 1 روز است.

 

سه ستون نوشته شده توسط مایایی ها: ستون سمت چپ نشاندهنده ی تاریخ 8.5.16.9.9 یا 156 میلادی است.

 

واقعا تقویم جالبی است. ولی این تقویم با پایان جهان چه ارتباطی دارد؟ رسالت مایایی تماما بر این اساس است که هنگامی که شمارش بلند مایایی تمام شود، یک اتفاق بدی بوقوع خواهد پیوست. متخصصین مایا از هر دو عدد 13 و 20 استفاده می کنند. طبق نظر ایشان پایان این دوره می تواند در 13.0.0.0.0 روی دهد. و این تاریخ برابر با 5126 سال است. این شمارش بلند دوره در 0.0.0.0.0 آغاز شده است که مطابق 11 آگوست 3114 پیش از میلاد می شود. حالا مسأله را متوجه شدید؟ شمارش طویل دوره ی مایاها در 5126 سال بعد از این تاریخ یعنی در 21 دسامبر 2012 به پایان می رسد.

 

 

1252180521_5.jpg

 

روز رستاخیز

زمانی که چیزی تمام می شود (حتی چیز بی خطری مثل یک تقویم باستانی)، مردم گمان می کنند که نهایی ترین احتمالات برای پایان تمدن روی خواهد داد. از طرف دیگر باستان شناسان و اسطوره شناسان معتقدند که مایایی ها یک عصر روشنگری را برای سال 2012 پیش بینی کرده اند. ولی واقعیت این است که شواهد کافی برای چنین رستاخیز عظیمی در آن روز در دست نداریم!!

لینک به دیدگاه

این سال نه فقط از طریق تقویم مایا بلکه از طریق برگردان های موسیقی هم اعلام شده. در قرآن پیش بینی قیامت زمینی شده بوده (القارعه مالقارعه) و یا سوره ی شمس و... تمام تحقیقات علمی هم خبر از این اتفاقات می دن، مثل کم شدن حجم خورشید و به پایان رسیدن هیدروژن آن ( در قرآن اومده خورشید تیره و تار میشه) و یا منقرض شدن نسل انسان ( کروموزوم y که مربوط به مردهاست داره تعدادش هر روز کمتر و کمتر میشه ) و یا آب شدن یخ های قطبی ( در قرآن اشاره شده طوفان نوحی در راهه، که منظور همین آب شدن یخ های قطبی هستش که می تونه سطح زمین رو کامل ببره زیر آب) و همینطور در هم خرد شدن کوه ها ( که بر اثر رانش زمین و ... اتفاق می افته) و خیلی علائم دیگه.

لینک به دیدگاه

اینم یه چیزایی که یه خورده آدمو نا امید تر میکنه :ws44:

 

پیشگویی می گه: تو 21 دسامبر سال 2012 این زندگی روی کره زمین به اتمام میرسه و یک دوره جدید زندگی روی زمین شروع می شه. تو چند تا سایت خوندم کهاین دوره جدید پر از صلح و عشق و آرامش و پیشرفت هست. (مصداق حرف یکی ازسیاستمداران آمریکایی که پایان بحران مالی آمریکا رو صلح و آرامش تو دنیامی دونست).

حالا چند تا نظریه دیگه هم هستند که به تفضیل روشون بحث می کنیم.

استاد کلاس #C اطلاعاتی در این مورد داشت، جالبه که گفت ما به ناسا یهایمیل فرستادیم و پرسیدیم که آیا سال 2012 اتفاقی تو کهکشان خواهد افتاد؟ناسا پاسخ داده بود که نارسایی هایی مشاهده می شن ولی نمی تونیم تائیدکنیم که این اختلالات آسیبی به زمین می رسونن یا نه!

مایاها معتقد بودند که زمین از 5 دوره تشکیل شده، پایان هر دوره یه اتفاقخیلی بد می افته و دوره جدید شروع می شه. جالب اینجاست که 2012 پایان دورهپنجم هست! و ما وارد دوره ششم خواهیم شد، گفته می شه تمدن حاضر از بینخواهد رفت تا دوره ششم شروع بشه! (تو ویدئو اشاره شده به زمین لرزه هایبزرگ)

البته نگاههای خیلی مثبتی هم به قضیه شده و بعضی هم اصلا این گفته روکاملا رد می کنند. منظور ما هم این نیست که شما رو از زندگی ناامید کنم یاصحت این بحث رو اثبات کرده باشم. اینها همه نتایج تحقیقات شخصی می باشد کهخودتان هم میتونید انجام بدید و خیلی امکان داره که چون مثلا روی یک نظریهنادرست پی ریزی شده کلا نادرست باشه ولی به هر حال شواهد و مدارک موجودانسان رو از ساده از کنار این قضیه گذشتن منع می کنه.

 

علم سرشار مایا بخصوص از نجوم اونها رو قومی آگاه و متمدن ساخته بود.البته قضیه ترک مایا از محل زندگیشون هم یک قضیه خیلی معروف هست که دلایلبسیاری براش بیان شده

 

گفته می شه پایان دوره دوم توسط هوا بوده (منظور نارسایی های جوی) دورهسوم با آتش و دوره چهارم با سیل تموم شدند، لذا نظریه های زیادی مبنی براینکه دوره پنجم با زلزله از بین بره جاری هست.

دوتا چیز جالب هم دیدم: یکی اینکه مایا حتی زمان سقوط قوم خودشون روپیشبینی کرده بودند و عجیب تر از همه: جنگهای جهانی رو هم پیش بینی کردهبودند. البته دقت کنید که اتمام دنیا به این معنی نیست که همه چیز از بینمی ره، حتما شروعی خواهد بود، برای دوره ششم و هنوز مطمئن نیستیم که ایندوره چه چیزی را به ارمغان خواهد آورد.

خوب، اگه از یه منظر دیگه هم نگاه کنیم برای اینکه اثبات بشه این دوره نمیتونه واقعا اتمام باشه، بلکه فقط تعویض دوره هست، بحث دین و اعتقادات هست.

 

پی نوشت 1: طبق شواهد و مدارکی که تو کتاب “ارابه خدایان توسط اریک فوندانیکن” ارائه شده، مایاها ناگهان از محل زندگی خودشون بصورت دسته جمعیکوچ کردند، همون تصویر فضانودری که بالا اشاره کردم، بعلاوه علم سرشارمایا + خیلی از مدارک که پیشنهاد می کنم از تو کتاب بخونید تقریبا می شهادعا کرد که مایاها خدایانی داشتند. خدایانی که از آسمون اومده بودند، یابهتر بگم، یکسری موجودات متفکر که اون زمون که انسان نیمه وحشی بوده بررویزمین فرود اومدند و علم خودشون رو در اختیار مایا قرار دادند، وگرنه اونپیشرفت های مایا رو که بهتون گفتم تصور کنید برای یک سری انسان های نیمهوحشی دسترسی براشون چقدر می تونه دور از ذهن باشه. در ضمن علت کوچ دستهجمعی مایا رو هم می شه یک فشار روحی قلمداد کرد، فشاری که مایاها برایبرگشت خدایان تحمل کردند ولی وقتی دیدن که از خدایان خبری نشد همشون بهنوعی روحیه خودشون رو از دست دادن و اونجا رو که به خاطر خدایان آباد کردهبودند و همه جا نشانه هایی از اونها براشون بود ترک می کنند.

 

پی نوشت 2: کلید واژه هایی که می تونید ازشون برای تحقیق استفاده کنید :Maya Prediction, Maya 2012, Mayan prediction و … متاسفانه منابع فارسیزیادی در دسترس نیست.

 

پی نوشت سه : ظاهرا مایا اون زمون به علم پر کردن دندون های پوسیده همرسیده بودند، جالب اینه موادی که برای پر کردن دندون استفاده کردند از اونزمون تا حالا سالم داخل دندون باقی موندن، گفته می شه نوعی سیمان یا چسبناشناخته می تونه باشه!

 

 

لینک به دیدگاه

البته یکی از دوستان میگفت که تو برنامه روز از نو شبکه دو اقای نوروزی که در زمینه ی نجوم تخصص دارند در این مورد توضیح می داد و می گفت نه اینکه جهان نابود بشه ولی قراره یعنی احتمال میره در سال 2012 یک پدیده ی برخورد بین دو سیاره انجام بشه! که باعث نابودی جهان نمی شه بلکه ممکنه تاثیراتی روی محیط داشته باشه! همین....

من یکی که ترجیح میدم همینو قبول کنم ، یه ذره امیدوارانه تره:4chsmu1:

لینک به دیدگاه
  • 4 هفته بعد...

ولی من زمین لرزه رو بیشتر احتمال میدم. نه اینکه زمین خودش بلرزه، بلکه انسان ها زمین رو به لرزه در میارن. احتمالا با این سلاح های کشتار جمعی...

یه مقدار به اطرافمون دقت کنیم...

لینک به دیدگاه

نه انگار موضوع جدی شد...

باید قرض اینامون رو از مردم جمع کنیم بریم این دوسال رو خوش بگذرونیم.

نکته تاسف بار اینه که اروپا و امریکا دو سه صده از ما جلو هستند و بقولی شیره علمی و خوشی این دنیا رو مکیدند. ماها گناه نیستیم که ناکام و در میان مصیبت و فغان بمیریم:tael_305:؟

لینک به دیدگاه

دوستان نترسید هیچ کدوم این اتفاق ها نمی افته. مثل سال 2000 که همه می گفتن چه خبر میشه.

اینم یکی از ترفندهای شیطان برای ایجاد استرس، نا امیدی، ترس و ... هستش. و بردن انسانها در فاز منفی. این سال هم مثل همه ی سالهای دیگه میاد و می ره، فقط تا اون سال جنگهای تشعشعاتی به اوجش می رسه، ولی همین الان هم درگیرش هستیم و خیلی وقته که شروع شده.

می گن زمان جنگ ایرن و عراق، صدام می گفته ما کرمانشاه رو گرفتیم و داریم میایم سمت تهران، که روحیه ی همه رو تضعیف کنه، و از موقعیت استفاده کنه. در صورتی که کرمانشاه هم که تازه لب مرز هستش، بهش نرسیده بودن.

حالا اینم قضیه اش همینه، ولی خب می گم خیلی وقته که جنگ تشعشعاتی شروع شده، مهم اینه که به کدوم طرف پاسخ مثبت بدیم، شبکه ی مثبت یا منفی.

لینک به دیدگاه

نه جنگ تشعشعاتی منظور این نیست.

ببینید وقتی کنار یک آدم افسرده می شینید، بعد یه مدت احساس افسردگی منتقل میشه به اطرافیان و بر عکس، آدم شاد، بقیه رو شاد می کنه

افسرده دل افسرده کند انجمنی را

خب این انتقال از طریق چی صورت می گیره؟ تشعشعات وجودی فرد که داره ساتع میشه و گیرنده های ما هم داره دریافتش می کنه.

زبان مشترک همه ی انسانها، زبان تشعشعات هستش.

نمی دونم تا چه حد پیگیر مطالب عرفان هستید. ولی اگر آشنایی داشته باشید، می بینید که مردم چقدر جذب شبکه ی منفی شدن، از جوونای تحصیل کرده بگیر تا آدم های بی سواد عامی.

شبکه ی منفی چیا می تونه باشه؟ مثال می زنم: چند درصد مردم الان دنبال فالگیر و رمال و دعا نویس و دراویش به اصطلاح باکمالات و... می رن، طلسم و جادو می گیرن، کسی رو می بندن، ...

خیلی جالبه که اکثرا هم جوونا هستن که پیگیرش می شن.

حالا کاری که ما می کنیم با استفاده از شبکه ی مثبت چیه؟ تمام اینا رو باطل می کنیم.

فقط هم از طریق تشعشعات اینکار انجام میشه، از طریق شعور ( آگاهی ، هوشمندی حاکم بر جهان هستی...)

نه ابزاری در کاره نه فن و تکنیک نه روش نه ...

از اونطرف شبکه منفی کار خودش رو می کنه از این طرف ما کار خورمونر و می کنیم. می بینید که شیطان پرستی داره روز به روز رواج پیدا می کنه. این بخاطر همین تشعشعاته، و از اونطرف مثبت هم بیکار نیست داره کار خودش رو می کنه.

لینک به دیدگاه

نه زیر سوال نمی بره. ولی توی این سال دنیا هم به پایان نمی رسه. یک عرصه ی جدیدی اتفاق می افته که الیته خیلی وقته شروع شده و کم کم داره اوج می گیره. احتمالا تا اون موقع دیگه خیلی گسترده تر میشه.

لینک به دیدگاه
نه زیر سوال نمی بره. ولی توی این سال دنیا هم به پایان نمی رسه. یک عرصه ی جدیدی اتفاق می افته که الیته خیلی وقته شروع شده و کم کم داره اوج می گیره. احتمالا تا اون موقع دیگه خیلی گسترده تر میشه.

 

 

دقیقا همینه یه عرصه جدیدی اتفاق میفته دنیا به پایان نمیرسه احتمالا:ws38:

چون اگه بخوایم رو اعتقادات دینیمونم یه فکری بکنیم این پرسش پیش میاد که اگه قراره جهان تا دو سال دیگه نابود شه پس ظهور امام زمان چی ؟ !

یعنی امام زمان تا دوسال دیگه ظهور میکنه ؟:w58::ws38:

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


×
×
  • اضافه کردن...