رفتن به مطلب

چرا مشتری مداری در ایران وجود نداره.؟؟؟


danielo

ارسال های توصیه شده

تو یک سایتی یک تاپیک دیدم با این متن

جوابیه نمایندگی سایپا:.... رفتم نمایندگی سایپا، به مسئولش میگم: فرمون ماشین زیاد صدا میده، چه کار کنم؟ میگه: صدای ضبط رو زیاد کن!

 

 

یاد همین قضیه افتادم.

یادم میاد چند وقت پیش رفته بودم یک جا با دوستان قلیون بکشیم.

قلیونش هر چی محکم کام میگرفتی .اصلا دود نمیداد.هر چی هم زغال اضافه کردیم فایده نداشت.کلی هم پول بابتش داده بودیم.به طرف میگیم بیا درست کن.میگه محکم تر کام بگیر :ws3:

 

یا شما میری وارد یک مغازه ای میشی.طرف اینقدر بد برخورد میکنه و اینقدر اخمو هست که حالت بهم میخوره و از اون جا میری.شاید طرف بهترین قیمت و بهترین اجناس را هم داشته باشه .ولی دفعه بعد دیگه ازش خرید نمیکنی.

 

کلا میخواستم بدونم به نظرتون چرا مشتری مداری در ایران اینقدر ضعیف هست.

اخه منی که این خدمات را از سایپا ببینم هرگز دیگه طرفش نمیرم و به همه هم توصیه میکنم طرفش نرند.منی که این اشکال را در این قلیون ببینم هرگز دیگه بر نمیگردم اونجا و به همه توصیه میکنم که نرند.

ولی با این حال چرا باز هم میبینیم مشتری مداری در ایران بسیار ضعیفه.؟؟؟

دلیلش چیه؟

  • Like 4
لینک به دیدگاه

والا در خصوص این تولیدکنندگان داخلی خودرو که بحث از این حرفا گذشته و به نظر من مشتری سواری به حساب میاد. البته بلانسبت.

  • Like 3
لینک به دیدگاه

دلیلش اینه که سیستم بسته است. شما اگه تو محلتون یه دونه سوپر مارکت بیشتر نباشه مجبوری ازش خرید کنی. حتی اگه بد اخلاق باشه. اگه واردات خودرو آزاد باشه مریض نیستیم که بریم خودرو بی کیفیت رو با قیمت بالا بدون خدمات پس از فروش و هزار تا ایراد ریز و درشت دیگه بخریم. ضمن اینکه خود مشتری هم باید نسبت به حق و حقوق خودش شناخت داشته باشه تا در پی مطالبه اون حرکت کنه.

  • Like 3
لینک به دیدگاه

چون دیدگاه بازاریابی در ایران بیشتر سنتی هست یعنی بیشتر به کسب سود در زمان حال توجه می کنند و دید کوتاه مدت دارند:ws46:

  • Like 3
لینک به دیدگاه

البته الان خیلی بهتر شده ...

بجز بخش دولتی ...

 

کم کم مغازه ها و بخش خصوصی دارن خوب برخورد میکنند ...

 

بر عکسش بخش دولتی ، نمونشم همین ها :ws3:

  • Like 3
لینک به دیدگاه
×
×
  • اضافه کردن...