رفتن به مطلب

مشارکت برای طراحی دوچرخه به قلم a.m.i.n


ارسال های توصیه شده

با سلام خدمت دوستان عزیز و گرامی .

برای اینکه با کتیا و محیطهای مختلف این نرم افزار اشنا بشیم لازم هستش که به طور عملی کار کنیم .

در اینجا قرار هستش دوستان نظر بدهند و بگن که چخ مدلی طراحی کنیم و بعد از اینکه مدل کردیم چه کار مهندسی بر روی ان انجام بدیم .مثلا انالیزش کنیم حرکتش بدیم ......... خلاصه پیشنهاد بدید که چه چیزی مدل کنیم .در اینده هم به امید خدا کار گروهی انجام خواهیم داد بدین صورت که مدلی مونتاژی انتخاب می کنیم و هر کس مسئول انجام دادن بک قطعه از این مدل میشه و در اخر این قطعات را به هم متصل میکنیم البته این کار را وقتی انجام میدیم که تیم های کتیا را تشکیا داده باشیم .

حال هر کس پیشنهاد مدل کردن قطعه ای خاص را داره عن.ان کنه تا مدلسازی و ...را شروع کنیم .

  • Like 1
لینک به دیدگاه
  • 1 ماه بعد...

دوستان اگر مایل باشند می تونند در ساختن این دوچرخه با من همکاری کنند :w16: یا اینکه خودشون یک دوچرخه مدل کنند .من این مدلو خیلی وقت پیش کار می کردم اما رهاش کردم تا اینکه امروز دوباره رفتم سراغش .خیلی کار داره تا اماده بشه .

 

Slide1.jpg

  • Like 2
لینک به دیدگاه

کار درست اینه که دوچرخه را دنده دار نکنیم :ws3:

و کار مهم اینه که زنجیرشو طراحی کنیم و رینگهاشو بذاریم :ws51:

  • Like 2
لینک به دیدگاه

امروز اعصابم خرد شد زدم دوچرخه را داغون کردم نتیجش این شد .در حال حاضر هم دارم رو زنجیرش کار میکنم .از دوستان اگر کسی مایل باشه در این کار به من کمک کنه اعلام کنه تا بگم چه کار کنیم.

 

Slide1.jpg

  • Like 2
لینک به دیدگاه

طریقه کمک اینگونس که من ابعاد را میدم و مثلا یک نفر رو تایر و رینگش کار می کنه و یک نفر رو بدنه یک نفر رو زنجیر و .... کلا قطعه قطعه کار میکنیم و بعد مدلو مونتاژ میکنیم.

اصلا اگر بخواین کارو از اول شروع میکنیم.

  • Like 2
لینک به دیدگاه

ممنون از حضورت .خوب مدل قبلی منو دیگه کاری بهش نداریم .م یخوام کار جدید را شروع کنیم.

من اندازه های گرفتم که البته انچنان دقیق نیست اما میشه باهاش کارو شروع کرد .

زینب جان شما روی چرخ دوچرخه کار کنید .من ابعادشو براتون میذارم .شعاع چرخ 30 سانتی متر هستش و ارتفاع لاستیکش 4 سانتیمتر .باید رینگهاش هم طراحی کنی :ws51:

 

Picture.jpg

  • Like 2
لینک به دیدگاه

خوب من مدل قبلی خودمو به کل بیخیال شدم .زینب جان پس این تایر ما چی شد :ws3:

من فرمانشو مدل کردم .سعی کردم اصولی تر پیش برم .و اندازههارو طبق همونی که گفتم در نظر بگیرم .

 

Slide1.jpg

 

Slide1.jpg

لینک به دیدگاه

سلام.ممنون زینب جان .فقط من یادم رفت بگم عرض رینگ چه قدر باشه :ws51: البته اشکال نداره .من باید برگردم اهواز و فایل ها را با هم تبادل کنیم .و کم کم به بدنه اصلی دوچرخه بپردازیم .مخصوصا 2 شاخه جلو و عقب دوچرخه .می خوام دوچرخه ابتکاری باشه و کمی فرق داشته باشه با دوچرخه های دیگه برای همین بدنش خیلی مهم هستش .

دستت درد نکنه :icon_gol:

  • Like 1
لینک به دیدگاه

3T INTELLIGENT PRODUCTION LIFECYCLE

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

CAE design visualization

3T's engineers create a component on screen using CATIA, the industry gold standard for new product design. Most aerospace and automotive engineers use it for airframes and vehicle structures. CATIA lets them interactively develop components. For example, they gave experts a solid mock-up of the ERGONOVA bar to handle. They were told right away how to improve it – 3T modified it within days. The output from the CAE stage is a virtual prototype that meets their design goals of function, comfort, aerodynamics, and appearance.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

Finite-element analysis

Next 3T passes the prototype’s digital design files into FEA for stress testing. 3T model the forces acting on the component, examine how it performs under load, and change the design to perform better. For example, they found that by varying the wall thickness of a drop bar, they doubled its strength, but put the weight up by less than 5%. Optimizing the design now pays off later, with right-first-time manufactured prototypes.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

Manufacturing optimization

Next, they prepare the design for production. The strength of a composite component depends on its layup – how the plies of the composite material are set out. To determine the layup, 3T uses a specialized engineering program, FiberSIM. This analyzes the strains in every ply and produces a layup plan with the optimum mix of strength, light weight, and low cost. This plan goes to their factory to guide the lay up operators.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

Mechanical test

Next they test the physical prototype. They put every 3T component through independent tests, and also their own tests. They bolt the component into a test rig, and subject it to a lifetime’s gruelling use in a few hours. The tests are different than just applying more force until the part fails. In normal use, bike components undergo continuous, repetitive stresses that peak in a big effort like a sprint or climb. The products are tested to model the stresses of real-world riding.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

Pro rider test

The final test is using the component. Whatever the numbers say, it has to feel right to the rider. That’s why 3T is a keen supporter of world-class cycle sport– because competition drives better component design. Their sponsored athletes expect the best. Their judgment is unsparing, because they push the performance envelope to the limit. 3T rely on them to tell provide feedback on how 3T components can be improved further. They hold 3T to their promise, to always perform perfectly.

منبع:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

برای دیدن قطعات و انواع مختلف دوچرخه به سایت زیر مراجعه کنید :

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

 

 

 

bicycle-parts.jpgBicycle_Parts.jpg

  • Like 1
لینک به دیدگاه

از دوستان کسی داوطلب نمیشه برای طراحی رکاب دوچرخه (پایدون ) ؟؟

هر کس برای بدنه چرخ طرحی داره بگه تا کارو شروع کنیم .

  • Like 1
لینک به دیدگاه
×
×
  • اضافه کردن...