رفتن به مطلب

wisdom

کاربر انجمن
  • تعداد ارسال ها

    76
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

اعتبار در سایت

489 Excellent

درباره wisdom

  • درجه
    <b><font color="#0000CC" face="Tahoma">کاربر انجمن</b></font>
  • تاریخ تولد تعیین نشده

اطلاعات شغلی و تحصیلی

  • رشته تحصیلی
    مهندسی مکانیک

آخرین بازدید کنندگان نمایه

بلوک آخرین بازدید کننده ها غیر فعال شده است و به دیگر کاربران نشان داده نمیشود.

  1. اینم از چرخ من. ببخشید دیر شد. اگه جاییش ایراد داره بگین اصلاحش کنم
  2. wisdom

    با هم طراحی کنیم

    این کار فوق العاده س. فقط باید از بچه های برق هم کمک بگیرین. چون به روز بودنش خیلی مهمه. موفق باشین
  3. wisdom

    با هم طراحی کنیم

    این کار فوق العاده س. فقط باید از بچه های برق هم کمک بگیرین. چون به روز بودنش خیلی مهمه. موفق باشین
  4. خیلی عالیه. من که پایه م
  5. wisdom

    با هم طراحی کنیم

    خب اینم ایده ی خوبیه امین جان. ولی بهتر نیس که هر کی با توجه به سلیقه و زیبایی شناسیش و المانهایی که مد نظرشه یه مدل بکشه بعد بیایم مدلهارو مورد تحلیل قرار بدیم و وقتی مدل نهایی معلوم شد تقسیم کار کنیم؟؟؟؟؟
  6. wisdom

    با هم طراحی کنیم

    اینم از استانداردای صندلیهای اداری. مکانیزما رو کاملا توش شرح داده. میشه با طراحی اولیه از رو این مدلا، یه سری تغییرات دیگه واسه بهبود این مدلا انجام داد. پس اول مدلشو بشین. هر کی با هر نرم افزاری که تخصصشو داره بکشه و نشون بده تا بقیه نظراتشونو بدن.
  7. wisdom

    جملات زیباتو بگو

    مدام باشی تا اعماق زندگی؛ به زوال دل نبازی در بی کرانه به اوج رسیدن!
  8. wisdom

    جملات زیباتو بگو

    کاش خاطره بودن من از ذهن دنیا پاک میشد تا لبخند همیشگی باشد.
  9. wisdom

    جملات زیباتو بگو

    دوست داشتن، عطیه دیرینه ایست که خدا به ادم داد تا حوا را بر ان بدارد که میتوان در جهنم زیست و عاشقی را عاشق بود.
  10. wisdom

    استاندارد آلايندگي

    استاندارد آلايندگي خودروهاي داراي دو يا سه چرخ مزايا Euro I استفاده از موتورهاي چهار زمانه 1- بهينه سازي فرآيند مكش، احتراق و تخليه 2- بهينه سازي كاربراتور Euro II 1-استفاده از سيستم hot tube 2- تزريق فرعي يا ثانوي هوا 3- استفاده از سوخت هاي گازي (CNG/LPG) در خودروهاي سه چرخه 1- استفاده از سيستم تزريق سوخت 2- استفاده از مبدل هاي كاتاليست 3- استفاده از EGR ثابت 4- استفاده از سيلندرهاي چند سوپاپه 5- استفاده از سوخت هاي گازي (CNG/LPG) Euro III 1- استفاده از سيستم تزريق سوخت 2- استفاده از سيستم كاربراتوري همراه با مبدل كاتاليست 1- استفاده از سيستم تزريق سوخت به همراه مبدل كاتاليست 2- استفاده از سيستم EGR متغير 3- استفاده از سيستم فرمان بندي متغير سوپاپ ها 4- استفاده از سيلندرهاي چند سوپاپه 5- استفاده از سيستم عيب ياب نصب شده در خودرو 6- استفاده از سوخت هاي گازي (CNG/LPG) Euro IV 1- استفاده از سيستم احتراق رقيق 2- استفاده از سيستم تزريق سوخت همراه با مبدل كاتاليست 1- استفاده از سيستم تزريق مستقيم سوخت 2- استفاده از مبدل كاتاليست Multi Brick 3- استفاده از سيستم عيب ياب نصف شده در خودرو
  11. * ياتاقانهاي موتور : يا تاقانها در جايي از موتور كه رابطه حركتي بين قطعات وجود دارد سوار مي شوند ياتاقانها تكيه گاههاي قطعات بوده و حركتشان را كنترل مي كنند و اجازه چرخش و يا لغزيدن با حداقل اصطكاك را به آنها مي دهند قطعات دوار بايد به آزادي چرخش كرده و نبايد حركت عرضي و يا طولي زيادي داشته باشند. ياتاقانهاي اصلي موتور عبارتند از 1- ياتاقانهاي ثابت ميل لنگ 2- ياتاقانهاي متحرك يا سر بزرگ شاتون 3- بوش گژن پين پيستون 4- ياتاقانها ميل بادامك - ياتاقانهاي ثابت و متحرك ميل لنگ در ياتاقانهاي ثابت و متحرك ميل لنگ از نوع پوشش دقيق استفاده شده است اين ياتاقانها شكاف دارند كه از دو نيمه جهت سهولت مونتاژ استفاده شده اند هر دو نيمه مشابه بوده و شامل يك فولاد فنر قوس داده شده يا برنز كه پشت آن يك لايه نازك فلز ياتاقان مانند آلياژ رسوب يا آلياژ قلع و مس و يا آلياژ آلومينيوم متصل به سطح داخلي آن پوشيده شده است. بين سطح داخلي ياتاقان و محور محرك فاصله اي براي ايجاد فيلم روغن ناشي از روغن كاري وجود دارد كه در بوشهاي دقيق مي شود اين فاصله را به راحتي بدست آورد. سوراخ هاي روغن در بوشهاي ياتاقانهاي ثابت با سوراخ روغن در پوسته سيلندر منطبق اند يك شيار حلقوي هم دور سطح ياتاقان ماشين كاري شده و روغن را به گذرگاههاي عبور روغن ميل بادامك تا ياتاقانهاي متحرك مي رساند سر بزرگ شاتون در بعضي موتورها داراري سوراخيه كه روغن با عبور از آن بتواند تا گژن پين را روغن كاري كند قبل از جازدن بوش، قطرش كمي بزرگتر از دهنه ياتاقان است كه اين امر بوش را كه تضمين كننده فشار آن به ديواره ياتاقان است تامين مي كند. - بوشهاي پين پيستون يا گژن پين : پيستون ها و شاتونهاي آلومينيومي به ندرت از بوش هاي جدا استفاده مي كنند آلياژ خود آنها از فلز ياتاقاني خوبي است بنابراين سطوح داخلي محل قرار گرفتن پين پيستون و سر كوچك شاتون ماشين كاري شده سنگ خورده و گژن پين مستقيماً با سطوح پرداخت شده آنها در ارتباط است اما پيستون هاي چرخي و شاتونهاي آلياژ فولادي نياز به بوش زدن جدا دارند. - ياتاقانهاي ميل بادامك : ميل بادامك در محفظه لنگ و يا در سر سيلندر توسط يك سري ياتاقانهاي ساده نگهداري مي شود اين ياتاقانها معمولاً از خار فولادي كه با يك لايه نازك از فلز ياتاقان مثل آلياژ قلع و سرب پوشيده شده و به طور دقيق ساخته مي شوند در بعضي مواقع وقتي بلوك سيلندر آلومينيومي است و يا پايه هاي محل قرار گرفتن ميل بادامك آلومينيومي است ميل بادامك در سطح آلومينيومي كه با ماشين كاري به اندازه خلاصي مجاز صحيح رسانيده اند كار مي كند.
  12. سوپاپ : سوپاپ هاي موتور جريان گاز به داخل و خروج از محفظه احتراق را كنترل مي كنند وقتي بسته هستند بايد فشار زياد توليد شده توسط سوختن سوخت و هوا را مسدود كند (عمل آب بندي). باز شدن سوپاپ ورودي باعث وارد شدن مخلوط قابل احتراق به داخل محفظ احتراق و باز شدن سوپاپ خروجي باعث خروج گازهاي سوخته شده از محفظه احتراق مي شود. بيشتر موتورهاي خودرو از نوع سوپاپ هاي بشقابي يا قارچي استفاده مي كنند. اين سوپاپ ها شامل يك سر و ساق هستند كه توسط عمل بادامك باز و بوسيله نيروي فنر بسته مي شوند. سر سوپاپ به شكل ديسك و داراي سيت يا نشمين مخروطي 30 تا 45 ماشين كاري شده در لبه خارجي آن مي باشد. ساق سوپاپ داراي محلي است براي نگه داري فنر سوپاپ (شيارهاي ساق و خارهاي نگه دارنده كلاهك) موتورهاي دو زمانه ي بنزيني جرقه اي ممكن است داراي ترتيب سوپاپ مختلف باشند. پيستون مثل يك سوپاپ لغزنده عمل مي كند و مجرا ها را هنگام بالا و پايين رفتن باز و بسته مي كنند. در ديگر دو زمانه ها مثل ديزلي ها پيستون مانند سوپاپ ورودي عمل كرده و يك سوپاپ بشقابي در سر سيلندر جريان خروج گاز را كنترل مي كند. در بيشتر موتورهاي مدرن امروزي سوپاپ ها در سر سيلندر قراردارند در صورتي كه در موتورهاي اوليه سوپاپ در بلوكه ي سيلندر و نزديك پيستون قرار داشتند. (سوپاپ بغل) (سوپاپ رو) ترتيب قرار گرفتن سوپاپ : سال ها است كه پيوسته با سر سيلندر محفظه احتراق و پيستون از بسياري از ترتيبات قرار گرفتن سوپاپ استفاده شده است. براي هر چه كامل تر شدن احتراق سوپاپ ها در موقعيتي قرار دارند كه جريان گاز از ميان موتور به خوبي ميسر باشد. هدف طراحان براي رسيدن به حداكثر راندمان موتور و حداقل آلودگي هواست. انواع ترتيب سوپاپ عبارتند از : 1) سوپاپ هاي پهلو (SV) (side valve) : دو روش اصلي براي قرار گرفتن سوپاپ ها در پهلو در موتورهاي اوليه وجود داشت. آن ها امروزه به ندرت به كار مي روند. اين دو نوع ال هدوتي هد هستند. امروزه ال هد فقط در بعضي از موتورهاي كوچك صنعتي استفاده مي شوند. 2) سوپاپ هاي روي سر سيلندر (OHV) : متداول ترين نوع سوپاپ هستند كه تقريباً در تمام موتورهاي مدرن يافت مي شوند و طبق تحقيقات بيشترين كارآيي را دارند، چون اجازه مي دهند طراحي موثرترين اتاقك احتراق قابل دستيابي باشد. اين نوع به آي هد معروف است. 3) تركيبي از سوپاپ هاي روی سر سيلندر و پهلو : متداول ترين نوع اين سوپاپ ها اف هد بودند كه تا همين اواخر روي موتورها كاربرد داشتند. گيت ها يا گايدهاي سوپاپ : گيت ها به درستي و دقت سوپاپ را استقرار مي دهد اما اجازه مي دهد هنگام باز و بسته شدن حركت لغزشي داشته باشد. گيت وضعيت ساق سوپاپ را چنان كنترل مي كنندكه وقتي سوپاپ بسته است سطح نشمين آن با نشيمن گاهش يك آب بندي كامل تشكيل دهد. آن ها معمولاً از چدن ساخته مي شوند و در سر سيلندر جا مي گيرند ممكن است يكپارچه يا به صورت بوش باشند. وقتي سائيده مي شود قابل تعويض بوده و مي تواند جايگزين شود در صورتي كه يكپارچه باشد يك بوش نازك قابل تعويض در آن پرس مي شود (بوش زدن گيت) 3) يك كاسه نمد فنجاني شكل كه شبيه كاسه نمد چتري است در بالا و روي گيت سوار مي شود و ثابت مي ماند. اين كاسه نمد روغن هاي ساق سوپاپ را پاك كرده و باعث جريان به سمت پايين و خارج از گيت و نتيجتاً روي سر سيلندر مي شود. 4) يك پخ مورب در لبه انتهايي گيت مورب چنان قرار گرفته كه فقط يك سطح بسيار باريك از ساق سوپاپ را در برگرفته و مقدار روغن ورودي به گيت سوپاپ را تقليل مي دهد.
  13. عيب يابي جعبه دنده معمولي وضعيت علل احتمالي بيرون زدن دنده در دنده هاي بالا 1-عدم انطباق جعبه دنده يا پوسته كلاچ 2- فرسودگي ياتاقان راهنما در ميل لنگ 3- كج بودن شافت جعبه دنده 4- فرسودگي دنده شافت كلاچ 5- كج يا لق بودن ماهك 6- درگير شدن كامل دنده ها 7- لق يا فرسودگي ياتاقان هاي شافت كلاچ يا شافت اصلي گير كردن در دنده بالا 1-آزاد شدن كامل كلاچ 2- شكستگي يا پليسه دار شدن دندانه هاي دنده شافت كلاچ شافت اصلي جعبه دنده 3- چسبندگي پلانجر شافت ماهك 4- گير كردن كلاچ هم سرعت كننده 5- كمبود روغن 6- روغن كاري نادرست 7- خوردگي قطعات جعبه دنده گير كردن در دنده پايين 1-آزاد شدن كامل كلاچ 2- شكستگي يا پليسه دار شدن شافت اصلي جعبه دنده و شافت ماهك 3- كمبود روغن 4- روغن كاري نادرست (ناقص) 5- خوردگي قطعات جعبه دنده
  14. wisdom

    با هم طراحی کنیم

    دستت طلا. خیلی عالیه
  15. wisdom

    با هم طراحی کنیم

    کار از اين قراره. الان طرح کلي رو دارم. ميدونيم چي ميخايم طراحي کنيم. حالا نوبت اينه که شکلشو بصورت شماتيک که بيشتر شامل مکانيزم هاش ميشه رو بکشيم حالا چه دستي چه با نرم افزار. بعد از تاييد شدن مکانيزمش ميريم سراغ تحليلهاش. فعلا تا اينجا رو بريم تا بعد. :icon_pf (34):راس ميگيا ميشه ابعاد رو متغير گرفت. يعني همه اطلاعات نباشه. يا يه جوري کارا رو قفل کنيم. اين موضوعي که مطرح کردي رو بايد عميقا بهش فک کرد.:jawdrop: اگه طرحامونو بدزدن
×
×
  • جدید...