رفتن به مطلب

نمونه کارهای من (amin 202)


amin 202 مهمان

ارسال های توصیه شده

amin 202 مهمان

:ws3:

سلام...

:ws3:

تو این تاپیک قراره نمونه کارهایی که با نرم افزار کتیا انجام دادمو بزارمو توضیحی مختصر درصورت نیاز بهشون اضافه می کنم.

امیدوارم دوستان و استادان ایرادای کارامو بگن...ممنون:ws2:

لینک به دیدگاه
amin 202 مهمان
((توجه))

برای دیدن عکس ها به اندازه ی اصلی،لطفاً بر روی عکس ها کلیک کنید...با تشکر

این شاسی گوشی و در عین حال سخت ترین قسمت مدل کردن گوشیه!!

 

index.php?module=thumbnail&file=eedb5aulpssjqs1iwgwa.jpg

 

بعد طراحی شاسی مراحل مونتاژ سایر قسمتا که راحتترن رو انجام دادم:

1.ورود سیم کارت!:ws3:

index.php?module=thumbnail&file=iyleak0b25dh87imrpdy.jpg

 

2.زدل لیبل گوشی:

 

index.php?module=thumbnail&file=56r91sxf0v5uavqjey.jpg

 

3.ورود باتری:

 

index.php?module=thumbnail&file=kjj963xmjati1htik6.jpg

 

4.چسبوندن دوربین!!:ws3:

 

index.php?module=thumbnail&file=af6s5xl5pwfdkwhijvi.jpg

 

5.چسبوندن دکمه ها و رو کش جلو:

 

index.php?module=thumbnail&file=515ugb69md9cox8zgc8.jpg

 

6.چسبوندن در پشتی!

 

index.php?module=thumbnail&file=1g3tt9qnb1erogdyafsb.jpg

 

.....................

خسته شدم...

باقیشم بعداً میزارم.البته همراه با عکسای نمایش کلی!:ws2:

لینک به دیدگاه

خسته نباشی .

کارت خیلی زیباست و معلوم وقت گذاشتی براش مخصوصا اینکه کم کاری نکردی .من از طراحی سم کارت (جای سیم ) و دوربینش خیلی خوشم اومد .و در مورد صفحه مانیتورش باید بگم که جنسشو عوض کن اگر هم برای این کار دیر شده بگو تا بهت بگم از کلک مرغابی استفاده کنی :ws2: (مخصوص خودمه )

  • Like 1
لینک به دیدگاه
amin 202 مهمان
خسته نباشی .

کارت خیلی زیباست و معلوم وقت گذاشتی براش مخصوصا اینکه کم کاری نکردی .من از طراحی سم کارت (جای سیم ) و دوربینش خیلی خوشم اومد .و در مورد صفحه مانیتورش باید بگم که جنسشو عوض کن اگر هم برای این کار دیر شده بگو تا بهت بگم از کلک مرغابی استفاده کنی :ws2: (مخصوص خودمه )

ای بابا.حاجی شرمنده می کنیا!!

مانیتورم درست کردم.ولی دیگه نمی تونم عکسای قبلیو درست کنم.آپ کردنشون خیلی طول می کشه!!

 

کلک مرغابی چیه دیگه؟m169.gif

 

و اما ادامه داستان...

 

7.چسبوندن کلیدهای سمت راست گوشی:

 

index.php?module=thumbnail&file=pemi4dimxrkotwzylpg.jpg

 

 

8.به همین ترتیب،بازر سمت چپ و جایگاه پورت یو اس بی و میکروفون!

 

index.php?module=thumbnail&file=2vc5gb4ol7sgo50ng6n9.jpg

 

9.نصب دوربین جلو و جایگاه هدفون!!

 

index.php?module=thumbnail&file=z8lnqxank82fjomxz5z.jpg

 

بقیشم که شامل نماهای کامله و کاپیوترم هنوز عملیات پردازش(prosses) رو تموم نکرده.به محض دریافت اونارم آپ می کنم.:ws3:

لینک به دیدگاه

بهتون تبریک می گم. کارتان کامل است. فکر می کنم اگر material بهتری برای قسمتهای مختلف استفاده کنید واقعی تر از آب در بیاد. وقتی ماده جدیدی برای هر قسمت تعریف کردید می توانید روی ماده راست کلیک کرده و در قسمت properties، و Rendering ماده، نمایش آن را در حالت عادی و برای محیط photo studio بهتر تنظیم کنید. روی صفحه موبایل نیز می تونید توسط دستور Sticker در بخش photo Studio عکس مناسبی را بچسبایند تا موبایل زنده تر به نظر آید. در مورد نورپردازی هم، می توانید در بخش photo Studio بعد از اضافه کردن نورافکن (به هر تعداد لازم) در بخش properties هر نورافکن نوع(نقطه ای، جهت دار و ..)، شدت و دامنه نورپردازی آن را تنظیم کنید. در همین محیط می توانید با تعریف Environment محیط نورپردازی و با تعریف خواص (نحوه انعکاس نور، رنگ دیوار و یا تعریف عکس روی دیوار) هر یک از دیوارهای Environemnt شکل واقعی تری به نورپردازی و محیط آن بدهید. راستی بد نیست Fillet های کوچک لبه ها را نیز اضافه کنید.

  • Like 1
لینک به دیدگاه
amin 202 مهمان
بهتون تبریک می گم. کارتان کامل است. فکر می کنم اگر material بهتری برای قسمتهای مختلف استفاده کنید واقعی تر از آب در بیاد. وقتی ماده جدیدی برای هر قسمت تعریف کردید می توانید روی ماده راست کلیک کرده و در قسمت properties، و Rendering ماده، نمایش آن را در حالت عادی و برای محیط photo studio بهتر تنظیم کنید. روی صفحه موبایل نیز می تونید توسط دستور Sticker در بخش photo Studio عکس مناسبی را بچسبایند تا موبایل زنده تر به نظر آید. در مورد نورپردازی هم، می توانید در بخش photo Studio بعد از اضافه کردن نورافکن (به هر تعداد لازم) در بخش properties هر نورافکن نوع(نقطه ای، جهت دار و ..)، شدت و دامنه نورپردازی آن را تنظیم کنید. در همین محیط می توانید با تعریف Environment محیط نورپردازی و با تعریف خواص (نحوه انعکاس نور، رنگ دیوار و یا تعریف عکس روی دیوار) هر یک از دیوارهای Environemnt شکل واقعی تری به نورپردازی و محیط آن بدهید. راستی بد نیست Fillet های کوچک لبه ها را نیز اضافه کنید.

:ws36:قُربانم دکتر عزیز...

حاجی من با این نور پردازی مشکل دارم..یعنی یجورایی نمیتونم انعکاس نورو وقتی از کارم توی رندر عکس می گیرمو بندازم روی سطوح صاف.یعنی وقتی از قطعه کارم عکس می گیرم تمام اون افکتای نوری که انجام می دم می پره!!:ws18:

کارم اون درخشندگی لازمو نداره.فقط توی سطوح خم کمی انعکاس نور می ندازه!!

الان اون قسمتایی که گفتیدو دستکاری می کنم تا شاید فرجی حاصل بشه!:ws21:

بابت چسبوندن لیبل ممنون.این روشو نمیدونستم.

فیلت زدما!

کجاش فیلت نخورده؟:ws11:

امیدوارم هر روز بیشتر از دیروز از برکات وجودتون فیض ببریم.:ws3:

لینک به دیدگاه

راستی، بد نیست اشاره ای به بخش FUNCTIONAL MOLDED PART کتیا کنم. قطعات پلاستیکی مانند همین موبایل را می توان در این workbench کتیا با امکانات فراوان و با آزادی عمل بسیار زیاد در فرآیند طراحی، طراحی کرد. می دانید که کتیا و اغلب نرم افزارهای CAD وابستگی زیادی به ترتیب دستورات مورد استفاده در طراحی قطعات دارند. یعنی مثلا اول باید pad ایجاد کنید بعد pocket و fillet و draft و ... و ترتیب بکارگیری این دستورات در نتیجه کار موثر است. در بخش Funtional Molded Part طراح از این وابستگی رها می شود. دستورات ترتیب ندارند و تنها خاصیت آنها اهمیت دارد نه مکان بکارگیریشان. تصور کنید همین موبایل در یک شرکت سازنده در حال طراحی است و مهندسان مکانیک و الکترونیک و ... باید روی بخش های مختلف آن که هنوز در مرحله ابتدایی طراحی هستند و شکل و فرم هندسی آنها بطور مشخص تعریف نشده است کار کنند. در روش عادی طراحی، کار هر یک از این مهندسان وابستگی به دیگری دارد و زمان زیادی برای اعمال تغییرات و نیازمندیها در هر بار مرور کار لازم است. با بکارگیری این بخش، طراح می تواند بر اساس فرضیات اولیه کار طراحی را شروع کند و به راحتی و بدون دردسر اصلاح مدل، تغییرات لازم را در زمان لازم روی مدل ایجاد کند. برای طراحی قطعات پلاستیک که نیازمند تعریف Draft و Rib و Boss هستند استفاده از این Workbench را بسیار توصیه می کنم.

  • Like 1
لینک به دیدگاه
amin 202 مهمان

حاجی کارت درسته!!:ws14:

لیبلاشم زدم!:ws3:

حالا میرم سراغ دستوراتی که الان یاداوری کردید.یک دنیا سپاس گزارم!!:ws21:

wefwefwef.jpg

لینک به دیدگاه

برچسب ها را به دو صورت می توان زد:

1- دستور Sticker در بخش Photo studio

2- تعریف ماده روی ناحیه ای از جسم که باید دارای برچسب باشد. (می توان حتی بطور خاص توسط دستورات generative shape design) سطحی ویژه برچسب ایجاد کرد و ماده را برای سطح تعریف کرد). توسط بخش rendering ماده برچسب را بصورت عکس روی جسم اضافه و اندازه، زاویه و مکان آن را تنظیم کرد. در این روش باید رنگ خود ماده کاملا شفاف باشد تا اثری روی جسم اصلی نگذارد. ضمینه عکس نیز اگر لازم باشد باید حذف شود.

  • Like 2
لینک به دیدگاه
amin 202 مهمان
راستی، بد نیست اشاره ای به بخش FUNCTIONAL MOLDED PART کتیا کنم. قطعات پلاستیکی مانند همین موبایل را می توان در این workbench کتیا با امکانات فراوان و با آزادی عمل بسیار زیاد در فرآیند طراحی، طراحی کرد. می دانید که کتیا و اغلب نرم افزارهای CAD وابستگی زیادی به ترتیب دستورات مورد استفاده در طراحی قطعات دارند. یعنی مثلا اول باید pad ایجاد کنید بعد pocket و fillet و draft و ... و ترتیب بکارگیری این دستورات در نتیجه کار موثر است. در بخش Funtional Molded Part طراح از این وابستگی رها می شود. دستورات ترتیب ندارند و تنها خاصیت آنها اهمیت دارد نه مکان بکارگیریشان. تصور کنید همین موبایل در یک شرکت سازنده در حال طراحی است و مهندسان مکانیک و الکترونیک و ... باید روی بخش های مختلف آن که هنوز در مرحله ابتدایی طراحی هستند و شکل و فرم هندسی آنها بطور مشخص تعریف نشده است کار کنند. در روش عادی طراحی، کار هر یک از این مهندسان وابستگی به دیگری دارد و زمان زیادی برای اعمال تغییرات و نیازمندیها در هر بار مرور کار لازم است. با بکارگیری این بخش، طراح می تواند بر اساس فرضیات اولیه کار طراحی را شروع کند و به راحتی و بدون دردسر اصلاح مدل، تغییرات لازم را در زمان لازم روی مدل ایجاد کند. برای طراحی قطعات پلاستیک که نیازمند تعریف Draft و Rib و Boss هستند استفاده از این Workbench را بسیار توصیه می کنم.

مادر جـــــــــــــــــــــان!!:jawdrop::w58:

حاجی این محیطی که معرفی کردی مخلوط سایر محیطای مکانیکال دیزاینه!!

لینک به دیدگاه

سلام

یه Environment ایجاد کنید منابع نور هم در همان محیط وجود دارند .درست وبه جا از هر کدوم استفاده کنید .کار ا.نها به ظاهر شبیه همه ولی تفاوت هایی دارند که توی رندر بسیار موثر است .

راستی اگه با r18 به بالا کار می کنید یه دستور واسه رندر هوشمند وسریع داره که سایه های مربوط رو خودش می ده و موجب سازگاری قطعه با محیط اطراف می شه

لینک به دیدگاه
  • 1 ماه بعد...
amin 202 مهمان
سلام

یه Environment ایجاد کنید منابع نور هم در همان محیط وجود دارند .درست وبه جا از هر کدوم استفاده کنید .کار ا.نها به ظاهر شبیه همه ولی تفاوت هایی دارند که توی رندر بسیار موثر است .

راستی اگه با r18 به بالا کار می کنید یه دستور واسه رندر هوشمند وسریع داره که سایه های مربوط رو خودش می ده و موجب سازگاری قطعه با محیط اطراف می شه

ممنون سجاد عزیز.ولی مشکل من با سایه انداختن نیست.سایه رو میتونم به راحتی توی بخش phto studioبه وجود بیارم.مشکل من ایجاد حالت انعکاسی رو قسمتهای تخت و مسطحه.که وقتی از ابزار رندر استفاده می کنیم،این رفلکتها از بین میرن!!:icon_pf (34):

لینک به دیدگاه

بسیار زیبا هستند .مخصوصا مدل صندلی ازت می خوام به تاپیک با هم طراحی کنیم حتما سر بزنی :w16: منتظر کارهای جدیدیت هستیم .در رابطه با رینگ هم اگر موافق باشی با هم یک نمایشگاه رینگ میزنیم (مدلهای رینگ با کتیا ) .و در یک تاپیک جداگانه به نمایش میذاریم .چون من هم از طراحی رینگ لذت میبرم .نمونه کارهای منو اگر دیده باشی رینگ زیاد داره :ws50:

  • Like 2
لینک به دیدگاه
amin 202 مهمان
بسیار زیبا هستند .مخصوصا مدل صندلی ازت می خوام به تاپیک با هم طراحی کنیم حتما سر بزنی :w16: منتظر کارهای جدیدیت هستیم .در رابطه با رینگ هم اگر موافق باشی با هم یک نمایشگاه رینگ میزنیم (مدلهای رینگ با کتیا ) .و در یک تاپیک جداگانه به نمایش میذاریم .چون من هم از طراحی رینگ لذت میبرم .نمونه کارهای منو اگر دیده باشی رینگ زیاد داره :ws50:

قُربانُم...:w139:

چشم.حتماً.بزار امتحانام تموم بشه حتماً فعالیتم چند چندان میشه!

نمایشگاه رینگم بد فکری نیست.من می رم دنبالش تا نقشه ها و اندازه های دقیق رینگارو گیر بیارم!!

:ws3:

لینک به دیدگاه
  • 5 ماه بعد...
×
×
  • اضافه کردن...