غایب 4790 اشتراک گذاری ارسال شده در 26 دی، ۱۳۸۹ ... آیا آنچه خداوند به موسی (ع) گفت را به یاد داری؟ آن دم كه موسی (ع) حضرت حق را مواجه گشت، خدایش او را پیامی داد كه بر امتش ابلاغ كند. و موسی پرسید: «بار الهی، نامت را بر من فاش كن. امت من خواهد پرسید كه چه كسی این پیغامها بر من آورده است؟ آنان نام خدایشان را پرسان خواهند بود. نام مباركت چیست؟» و خداوند پاسخش گفت: «من، همانم كه هستم. حال نزد امتت برو و ایشان را بگو: من آنم كه هستم.» آن ذات مقدّس به وصف نمیآید و تنها وجودی است نامتناهی و پیمایش ناپذیر. حال چه باید کرد؟ 3 لینک به دیدگاه
غایب 4790 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 26 دی، ۱۳۸۹ خدای تلمود می گوید، "من خدایی خشمگین هستم. من خوب نیستم، من دایی شما نیستم." حالا، این در یک محیط و فضای یهودی کاملاٌ بامعنی است. ولی برای یک هندو، خدایی که بگوید، "من خدایی خشمگین هستم،" یک ناممکن محض است. خشم و خدا؟ __ این دو نمی توانند باهم دیدار داشته باشند. خدای یهود کاملاٌ خشمگین است، این بسیار انسانی است. و اگر تو او را نپرستی، اگر با او مخالفت کنی، تو را نابود خواهد کرد. این برای یک هندو جذابیتی ندارد، غیرممکن است. برای یک مسلمان جذابتی ندارد، زیرا یک مسلمان همه روزه دعا می کند، "خدای رحمان و رحیم...." رحمت و مهربانی یک صفت بسیار ذاتی است که او به خداوند فرافکنی کرده است. خداوند فقط می تواند رحیم باشد و نه چیزی دیگر. محمدیان می گویند که فقط پذیرفتن گناهانت کافی است، زیرا خداوند رحیم است. بخشیده خواهی شد. آیا مسلمانان از بخشندگی خدا سوء استفاده میکنند؟ چرا نمیتوان پاک و منزه زندگی کرد؟ یعنی همیشه باید یک خدایی باشد که همواره ما را ببخشد؟ چرا به امید بخشایشش اینهمه خطا از انسانهای معتقد سر میزند؟ 2 لینک به دیدگاه
VINA 31339 اشتراک گذاری ارسال شده در 27 دی، ۱۳۸۹ خدای تلمود می گوید، "من خدایی خشمگین هستم. من خوب نیستم، من دایی شما نیستم." حالا، این در یک محیط و فضای یهودی کاملاٌ بامعنی است. ولی برای یک هندو، خدایی که بگوید، "من خدایی خشمگین هستم،" یک ناممکن محض است. خشم و خدا؟ __ این دو نمی توانند باهم دیدار داشته باشند. خدای یهود کاملاٌ خشمگین است، این بسیار انسانی است. و اگر تو او را نپرستی، اگر با او مخالفت کنی، تو را نابود خواهد کرد. این برای یک هندو جذابیتی ندارد، غیرممکن است. برای یک مسلمان جذابتی ندارد، زیرا یک مسلمان همه روزه دعا می کند، "خدای رحمان و رحیم...." رحمت و مهربانی یک صفت بسیار ذاتی است که او به خداوند فرافکنی کرده است. خداوند فقط می تواند رحیم باشد و نه چیزی دیگر. محمدیان می گویند که فقط پذیرفتن گناهانت کافی است، زیرا خداوند رحیم است. بخشیده خواهی شد. آیا مسلمانان از بخشندگی خدا سوء استفاده میکنند؟ چرا نمیتوان پاک و منزه زندگی کرد؟ یعنی همیشه باید یک خدایی باشد که همواره ما را ببخشد؟ چرا به امید بخشایشش اینهمه خطا از انسانهای معتقد سر میزند؟ اتفاقا یهودا میگن خدا مهربونه و اونا رو برتر افریده وهیچ وقت بهشون خشم نمیگیره 2 لینک به دیدگاه
غایب 4790 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 27 دی، ۱۳۸۹ آیا مسلمانان از بخشندگی خدا سوء استفاده میکنند؟ چرا نمیتوان پاک و منزه زندگی کرد؟ یعنی همیشه باید یک خدایی باشد که همواره ما را ببخشد؟ چرا به امید بخشایشش اینهمه خطا از انسانهای معتقد سر میزند؟ 1 لینک به دیدگاه
Mahnaz.D 61915 اشتراک گذاری ارسال شده در 27 دی، ۱۳۸۹ غایب می شه واضح تر بگی؟ خدا، خداست...چرا برای هر دینی جدا می گی؟ 1 لینک به دیدگاه
غایب 4790 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 27 دی، ۱۳۸۹ غایب می شه واضح تر بگی؟خدا، خداست...چرا برای هر دینی جدا می گی؟ الهیات دان هایی وجود دارند که فکر می کنند خدا یک واقعیت است. خدا فقط یک ایده است. اگر اسب ها ایده هایی داشته باشند، خدای آن ها یک اسب خواهد بود. می توانید به یقین بدانید که خدای آن ها یک انسان نخواهد بود، زیرا انسان ها چنان با اسب ها بی رحمانه رفتار کرده اند که آنان فقط می توانند بصورت شیاطین متصور شوند و نه بعنوان خدایان! ولی آنوقت هر حیوان ایده ی خودش را از خدا خواهد داشت، درست همانطور که هر نژادی از انسان، مفهوم خودش را از خدا دارد. ایده ها جایگزین هایی هستند در جاهایی که زندگی اسرارآمیز است و شما فاصله هایی را می یابید که نمی توانند با واقعیت پر شوند. شما آن فاصله ها را با ایده ها پر می کنید؛ و دست کم شروع می کنید به احساس رضایت داشتن، که زندگی درک شده است. آیا در مورد این واژه ی درک کردنunderstand فکر کرده اید؟ هرچیزی را که بتوانید زیر پای خود قرار دهید، تحت کنترل داشته باشید، زیر کفشتان باشد و شما ارباب آن باشید، آن را "فهمیده شده"understood تلقی می کنید. مردم کوشیده اند که زندگی را نیز به این روش درک کنند، تا بتوانند زندگی را نیز به زیرپای خود بکشانند و اعلام کنند، "ما ارباب هستیم. اینک چیزی وجود ندارد که توسط ما درک نشده باشد." ولی این ممکن نیست. هرکاری که بکنی، زندگی یک راز است و یک راز باقی خواهد ماند. حتی اگر تمام زندگی را درک کنی، مشکل تازه ای برخواهد خاست: "این شخص، این ذهن، این معرفت consciousness که همه چیز را درک کرده، کیست؟ از کجا می آید؟" 2 لینک به دیدگاه
afshin18 11175 اشتراک گذاری ارسال شده در 27 دی، ۱۳۸۹ اتفاقا یهودا میگن خدا مهربونه و اونا رو برتر افریده وهیچ وقت بهشون خشم نمیگیره بد بهت رسوندن اگه تورات رو بخونی می فهمی که خدای یهود بسیار بی رحم است و حتی یک نفر را به جای یک نفر دیگه مجازات می کنه بعد در یهود پیامبرا معصوم نیستن مثلا سلیمان بتخانه ساخت یا داوود سردارش را در جنگ به کشتن داد تا با زن ان سردار ازدواج کند خدای تلمود می گوید، "من خدایی خشمگین هستم. من خوب نیستم، من دایی شما نیستم." حالا، این در یک محیط و فضای یهودی کاملاٌ بامعنی است. ولی برای یک هندو، خدایی که بگوید، "من خدایی خشمگین هستم،" یک ناممکن محض است. خشم و خدا؟ __ این دو نمی توانند باهم دیدار داشته باشند. خدای یهود کاملاٌ خشمگین است، این بسیار انسانی است. و اگر تو او را نپرستی، اگر با او مخالفت کنی، تو را نابود خواهد کرد. این برای یک هندو جذابیتی ندارد، غیرممکن است. برای یک مسلمان جذابتی ندارد، زیرا یک مسلمان همه روزه دعا می کند، "خدای رحمان و رحیم...." رحمت و مهربانی یک صفت بسیار ذاتی است که او به خداوند فرافکنی کرده است. خداوند فقط می تواند رحیم باشد و نه چیزی دیگر. محمدیان می گویند که فقط پذیرفتن گناهانت کافی است، زیرا خداوند رحیم است. بخشیده خواهی شد. آیا مسلمانان از بخشندگی خدا سوء استفاده میکنند؟ چرا نمیتوان پاک و منزه زندگی کرد؟ یعنی همیشه باید یک خدایی باشد که همواره ما را ببخشد؟ چرا به امید بخشایشش اینهمه خطا از انسانهای معتقد سر میزند؟ تا انجا که من یادمه هر صفحه از قران رو که باز می کنم نوشته عذاب می دیم به نظر من خدای اسلام از یهود هم ترسناکتره 2 لینک به دیدگاه
VINA 31339 اشتراک گذاری ارسال شده در 27 دی، ۱۳۸۹ آیا مسلمانان از بخشندگی خدا سوء استفاده میکنند؟ چرا نمیتوان پاک و منزه زندگی کرد؟ یعنی همیشه باید یک خدایی باشد که همواره ما را ببخشد؟ چرا به امید بخشایشش اینهمه خطا از انسانهای معتقد سر میزند؟ خو نبخشه که نمیشهما پاهی نا خواسته دل یکی رو میشکونیم یا ناخواسته یکی رو اذیت میکنیم بد بهت رسوندن اگه تورات رو بخونی می فهمی که خدای یهود بسیار بی رحم است و حتی یک نفر را به جای یک نفر دیگه مجازات می کنه بعد در یهود پیامبرا معصوم نیستن مثلا سلیمان بتخانه ساخت یا داوود سردارش را در جنگ به کشتن داد تا با زن ان سردار ازدواج کند تا انجا که من یادمه هر صفحه از قران رو که باز می کنم نوشته عذاب می دیم به نظر من خدای اسلام از یهود هم ترسناکتره اما میگن بی اسراییل منزه از هر گونه بدی است و خداوند انها را در بهشتش جای میدهید و حتی به این معتقدند خدا خیلی بخواد عذابشون بده 17 روز یا 40 روز اینا رو میبیره تو جهنم فقط دوباره میاره بهشت با اینکه ما تو اسلام داریم در بهشت یا جهنم زمان معنی نداره 1 لینک به دیدگاه
afshin18 11175 اشتراک گذاری ارسال شده در 27 دی، ۱۳۸۹ خو نبخشه که نمیشهما پاهی نا خواسته دل یکی رو میشکونیم یا ناخواسته یکی رو اذیت میکنیم اما میگن بی اسراییل منزه از هر گونه بدی است و خداوند انها را در بهشتش جای میدهید و حتی به این معتقدند خدا خیلی بخواد عذابشون بده 17 روز یا 40 روز اینا رو میبیره تو جهنم فقط دوباره میاره بهشت با اینکه ما تو اسلام داریم در بهشت یا جهنم زمان معنی نداره اینا رو کی گفته برو داستان دره ی بلا رو بخون بفهمی که در یهود اینچنین نیست 1 لینک به دیدگاه
غایب 4790 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 27 دی، ۱۳۸۹ خو نبخشه که نمیشهما پاهی نا خواسته دل یکی رو میشکونیم یا ناخواسته یکی رو اذیت میکنیم شما وقتی دل کسی رو میشکنی یا اذیتش میکنی؟ آیا خودت خودت را می بخشی که خدا هم ببخشتت؟ به نظر من فعل ناخواسته معنی نداره. هر انسانی وقتی دیگران رو اذیت میکنه یا حقوق دیگران رو تضعیف میکنه خودش قبل از اونا میدونه که داره کار بد میکنه. ناخواسته نداریم عزیز من. لینک به دیدگاه
غایب 4790 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 27 دی، ۱۳۸۹ هيچكس هرگز چنان دور نمي شود كه نتواند به وطن بازگردد. تاكنون هيچكس چنان در راه خطا پيش نرفته كه نتوانسته باشد راه درست را ببيند. حتي اگر كسي هزاران سال در تاريكي زيسته باشد، به اين معني نيست كه وقتي او چراغ را روشن مي كند، تاريكي اعلام كند، "من هزاران ساله هستم، پس از اينجا نخواهم رفت!" نه، وقتي كه چراغ روشن باشد، تاريكي هزاران ساله به همان سرعت ناپديد مي شود كه تاريكي يك شبه. برافروختن آن چراغ در كودكي بسيار آسان است و پس از آن قدري دشوار مي شود. ولي دشوار به معناي ناممكن نيست. دشوار يعني قدري تلاش بيشترو دشوار يعني قدري عزم بيشتر. دشوار يعني قدري شديد تر. يعني كه ما بايد الگوهاي جاافتاده در شخصيت خودمان را با پشتكاري بيشتر بشكنيم و مسيرهاي تازه باز كنيم. با دعا برای طلب بخشش انسان متحول نمیشود. بلکه گدا میشود. لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده