رفتن به مطلب

مسابقات فوتبال جام ملت‌هاي آسيا


ارسال های توصیه شده

16 تيم در قطر با هم رقابت مي كنند

برنامه مسابقات فوتبال جام ملت‌هاي آسيا ... :icon_gol::ws2:

 

جام جم آنلاين: پانزدهمين دوره رقابت هاي فوتبال جام ملت‌هاي آسيا با حضور 16 تيم برتر آسيا از 17 ديماه تا 9 بهمن ماه به ميزباني قطر برگزار مي‌شود.

 

100832266805.jpg

به گزارش مهر ، برنامه کامل مسابقات فوتبال جام ملت‌هاي 2011 آسيا به شرح زير است:

مرحله گروهي:

جمعه - 17/10/89

قطر - ازبکستان، ساعت 19:45، ورزشگاه خليفه (گروه A)

شنبه - 18/10/89

کويت - چين، ساعت 16:45، ورزشگاه الغرافه (گروه A)

يکشنبه - 19/10/89

ژاپن - اردن، ساعت 16:45، ورزشگاه قطراسپورت (گروه B)

عربستان - سوريه، ساعت 19:45، ورزشگاه الريان (گروه B)

دوشنبه - 20/10/89

هند - استراليا، ساعت 16:45، ورزشگاه السد (گروه C)

کره جنوبي - بحرين، ساعت 19:45، ورزشگاه الغرافه (گروه C)

سه شنبه - 21/10/89

کره شمالي - امارات، ساعت 16:45، ورزشگاه قطراسپورت (گروه D)

عراق - ايران، ساعت 19:45، ورزشگاه الريان (گروه D)

چهارشنبه - 22/10/89

ازبکستان - کويت، ساعت 16:45، ورزشگاه الغرافه (گروه A)

چين - قطر، ساعت 19:45، ورزشگاه خليفه (گروه A)

پنجشنبه - 23/10/89

اردن - عربستان، 16:45، ورزشگاه الريان (گروه B)

سوريه - ژاپن، 19:45، ورزشگاه قطراسپورت (گروه B)

جمعه - 24/10/89

استراليا - کره جنوبي، ساعت 16:45، ورزشگاه الغرافه (گروه C)

بحرين - هند، ساعت 19:45، ورزشگاه السد (گروه C)

شنبه - 25/10/89

ايران - کره شمالي، ساعت 16:45، ورزشگاه قطراسپورت (گروه D)

امارات - عراق، ساعت 19:45، ورزشگاه الريان (گروه D)

يکشنبه - 26/10/89

قطر - کويت، ساعت 19:45، ورزشگاه خليفه (گروه A)

چين - ازبکستان، ساعت 19:45، ورزشگاه الغرافه (گروه A)

دوشنبه - 27/10/89

عربستان - ژاپن، ساعت 16:45، ورزشگاه الريان (گروه B)

اردن - سوريه، ساعت 16:45، ورزشگاه قطراسپورت (گروه B)

سه شنبه - 28/10/89

کره جنوبي - هند، ساعت 16:45، ورزشگاه السد (گروه C)

استراليا - بحرين، ساعت 16:45، ورزشگاه الغرافه (گروه C)

چهارشنبه - 29/10/89

عراق - کره شمالي، ساعت 16:45، ورزشگاه الريان (گروه D)

امارات - ايران، ساعت 16:45، ورزشگاه قطراسپورت (گروه D)

مرحله يک چهارم نهايي

جمعه - 1/11/89

بازي شماره 1: تيم اول گروه A - تيم دوم گروه B، ساعت 20:05، ورزشگاه خليفه

بازي شماره 2: تيم اول گروه B - تيم دوم گروه A، ساعت 17:05، ورزشگاه الغرافه

شنبه - 2/11/89

بازي شماره 3: تيم اول گروه C - تيم دوم گروه D، ساعت 17:05، ورزشگاه السد

بازي شماره 4: تيم اول گروه D - تيم دوم گروه C، ساعت 20:05، ورزشگاه الريان

مرحله نيمه نهايي

سه شنبه - 5/11/89

برنده بازي شماره يک - برنده بازي شماره 3، ساعت 20:05، ورزشگاه خليفه

برنده بازي شماره 2 - برنده بازي شماره 4، ساعت 17:05، ورزشگاه الغرافه

ديدار رده بندي

جمعه - 8/11/89

ساعت 18:30، ورزشگاه السد

ديدار فينال

شنبه - 9/11/89

ساعت 18:30، ورزشگاه خليفه

  • Like 1
لینک به دیدگاه
  • پاسخ 54
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

جام ملت هاي آسيا

ازبكستان ، قطر را ناكام كرد

 

جام جم آنلاين: چرخ پانزدهمين دوره مسابقات فوتبال جام ملت هاي آسيا ، جمعه شب در دوحه به حركت در آمد و در نخستين گام تيم ملي فوتبال ازبكستان ، ميزبان اين رقابت ها را ناكام نمود.

100832548885.jpg

به گزارش ايرنا ، در اين ديدار كه به قضاوت نيشي مورا از ژاپن و از گروه يك در ورزشگاه خليفه شهر دوحه برگزار شد ، تيم ملي ازبكستان توانست با ارايه يك بازي برتر با حساب دو برصفر برابر ميزبان جام ملت هاي اسيا و جام جهاني 2022 فائق آيد.

ابتدا «اوديل اخمدوف» در دقيقه 57 با شليكي تماشايي دروازه قطر را باز كرد و سپس «سرور جباراوف» كاپيتان با تجربه ازبكستان در دقيقه 76 براي بار دوم ميزبان جام ملتهاي اسيا را مقهور نمود.

تيم ازبكستان در اين ديدار ، بر قطر استيلا داشت و بمراتب بهتر از حريف بر توپ و زمين احاطه داشت. محسن تركي از كشورمان داور چهارم اين مسابقه بود.قرار است درآمد بازي افتتاحيه صرف مبارزه با گرسنگي در جهان شود.

در ادامه اين مسابقات ، عصر شنبه تيم هاي كويت و چين از اين گروه در ورزشگاه الغرافه به ميدان خواهند آمد.

تيم ملي فوتبال ايران فاتح سه دوره اين مسابقات معتبر كه در گروه چهارم با عراق ، كره شمالي و امارات همگروه است روز سه شنبه 21 ديماه جاري در نخستين گام به مصاف عراق مدافع كسب عنوان قهرماني خواهد رفت.

ديدار ايران و عراق ساعت 19 و 45 دقيقه (بوقت تهران) روز سه شنبه آينده در ورزشگاه الريان شهر دوحه برگزار خواهد شد .

لینک به دیدگاه

سرمربي تيم چين:بازي نخست هميشه دشوار است

 

 

00018105.jpg

 

سرمربي تيم فوتبال چين از پيروزي تيمش در نخستين ديدار در جام ملت‌هاي آسيا بسيار خرسند است.

 

 

دومين ديدار گروه A با پيروزي 2 بر صفر مقابل کويت به پايان رسيد.

 

"گائو هونگ بو" در پايان اين ديدار گفت: از اينکه توانستيم اولين بازي را با پيروزي پشت سر بگذاريم، بسيار خوشحالم؛ چرا که بازي اول در هر تورنمنت بسيار سخت و دشوار است. تمام بازيکنان براي بردن به ميدان آمده بودند، اما پس از اينکه يکي از بازيکنان حريف اخراج شد، توانستند به خوبي کنترل بازي را در اختيار بگيرند و به خواسته‌شان برسند.

 

سرمربي تيم ملي فوتبال چين با اشاره به برگزاري پانزدهمين دوره جام ملت‌هاي آسيا در قطر گفت: اين رقابت‌ها در غرب آسيا برگزار مي‌شود و شايد به همين دليل تيم‌هاي اين منطقه فشار زيادي حس مي‌کنند و نمي‌توانند عملکرد واقعي‌شان را به نمايش بگذارند. علاوه بر اين تيم‌هاي قطر و کويت پيش از آغاز رقابت‌ها بازي‌هاي دوستانه زيادي برگزار کردند و شايد کمي خسته بودند.

 

گائو هونگ بو درباره عملکرد شاگردانش گفت: فوتبال يک بازي گروهي است و من هيچ وقت در مصاحبه‌هايم اعلام نمي‌کنم که چه کسي بازيکن کليدي ماست و چه کسي بازي بهتري به نمايش گذاشته است.

لینک به دیدگاه

عمادرضا:درحال حاضر ما از ايران قوي تريم/فقط و فقط براي قهرماني به قطر آمده ايم

 

 

00001478.jpg

 

عماد محمد با اشاره به روحيه بالاي تيم ملي عراق، تاکيد کرد: تنها يک هدف را براي خود تعريف کرده ايم و آن قهرماني جام ملت هاي آسيايي 2011 است همان گونه که در دوره گذشته اين هدف را محقق کرديم.

 

 

وی افزود: هیچ مانعی برای تحقق این هدف در پیش روی ما نیست و تیم ملی عراق در حال حاضر از روحیه بسیار بالا و آمادگی بسیار خوب برای شرکت در رقابت ها برخوردار است.

این بازیکن خط هجومی تیم ملی عراق با اشاره به اینکه این تیم چند فورارد بسیار آماده در اختیار دارد که همگی ستاره هستند و توانایی خود در سطح رقابت های آسیایی را ثابت کرده و موفقیت های بسیار خوبی داشته اند، افزود: یونس محمود پیش از این بهترین بازیکن آسیا بوده و علاء الزهره نیز از توانایی بالایی برخوردار است؛ همچنانکه در میانه میدان نیز بازیکنانی داریم که قادر به بازی هجومی هستند و از این هیچ نگرانی از این بابت نداریم.

عماد محمد در ادامه تصریح کرد: تیم ملی عراق قادر به کسب مجدد عنوان قهرمانی است اما در این دوره از بازیها این نکته را نباید از نظر دور داشت که بازیکنان هجومی می باید از تمرکز بالایی در مقابل دروازه تیم حریف برخوردار باشند تا فرصت های فراهم شده را به گل تبدیل کنیم چرا که امکان از دست دادن فرصت های فراهم شده در چنین رقابت هایی وجود ندارد.

این بازیکن عراقی درباره مشکلات عراق در خط دفاعی گفت: هیچ مشکلی در خط دفاعی نداریم و بازیکنان این قسمت از میدان همگی قوی بوده و قادر به انجام وظایف خود در میدان هستند و مسئله نه به یک بازیکن مشخص بلکه به هماهنگی کل تیم مربوط می شود چرا که در صورت هماهنگی و انسجام در میدان، بازی شایسته ای را ارایه خواهیم داد و می توانیم هدف خود را به راحتی محقق کنیم.

این بازیکن عراقی درباره اولین بازی تیمش دربرابر تیم ملی ایران با اشاره به اینکه تیم حریف، قوی و دارای سوابق ارزنده از جمله قهرمانی سه دوره از این رقابت ها بوده، گفت: با این وجود، در حال حاضر تیم ملی عراق بهتر و تواناتر از رقیب ایرانی اش است و ما با تمام توان به منظور موفقیت و پیروزی در این بازی، ظاهر خواهیم شد چرا که بازی نخستین در چنین رقابت هایی، نقشی کلیدی و محوری دارد و استارت رقابت ها همواره مهم است و از این رو، می باید این بازی را ببریم.

عماد محمد با اشاره به بازی در تیم باشگاهی شاهین بوشهر در ایران گفت : بی تردید امیدوارم که نتایج خوبی را با این تیم محقق کنم چرا که سابقه زیادی در لیگ ایران دارم و پیش از انتقال از باشگاه الزمالک مصر در آغاز فصل کنونی، به مدتی طولانی در ایران بازی کرده ام.

وی درباره ادامه بازی در ایران گفت: پس از پایان فصل نیز به ادامه یا توقف بازی در ایران فکر خواهم کرد اما ترجیح می دهم با این تیم ایرانی بازی کنم چرا که از زمانی طولانی با الزمالک توپ نزده ام.

لینک به دیدگاه

آخرين اخبار از وضعيت تيم ملي در دوحه

 

 

00018005.jpg

 

بازيکنان تيم ملي فوتبال با نشاط تمرينات خود را در دوحه دنبال مي‌کنند تا براي اولين ديدار در جام ملت‌هاي آسيا برابر عراق آماده شوند.

 

 

علي کفاشيان، رئيس و مهدي محمدنبي، دبير کل فدراسيون فوتبال امروز وارد هتل فورسيزن دوحه، محل استقرار تيم ملي شدند و با بازيکنان و کادر فني ديدار و گفت‌گويي داشتند.

تمرينات تيم ملي از فردا سبک خواهد شد و روزانه در يک نوبت به تمرين مي‌پردازند. ملي‌پوشان تاکنون در دو نوبت خود را براي رقابت‌هاي جام ملت‌ها آماده مي‌کردند.

خسرو والي‌زاده، مدير امور رسانه‌اي تيم ملي فوتبال درباره مسائل مطرح شده در خصوص درگيري‌هاي بازيکنان تيم ملي و بي‌انگيزگي آنها اظهار داشت: تمام مسائلي که برخي افراد مطرح کرده‌اند شايعه است و چنين مواردي به هيچ وجه وجود ندارد.

وي ادامه داد: بازيکنان با انگيزه و نشاط بالا تمرينات خود را دنبال و خود را براي اولين ديدار برابر عراق آماده مي‌کنند. صبح امروز نيز جلسه بازيکنان و کادر فني برگزار شد و تمام هماهنگي‌هاي لازم صورت گرفت.

والي‌زاده خاطرنشان کرد: ملي‌پوشان موفق نشدند بازي افتتاحيه را تماشا کنند، اما اين ديدار ضبط شده و کادر فني تمام مسائل مهم اين بازي را به بازيکنان يادآور خواهد شد.

وي با اشاره به برگزاري جلسه هماهنگي ديدار تيم‌هاي ايران و عراق گفت: جلسه هماهنگي اولين ديدار ايران فردا در هتل فورسيزن با حضور اصغر حاجيلو، پرويز خانلري و من برگزار خواهد شد.

  • Like 1
لینک به دیدگاه

جام ملت هاي آسيا

ايران به دنبال بازگرداندن اعتبار از دست رفته

 

 

جام جم آنلاين: سايت فدراسيون بين المللي فوتبال (فيفا‌) در گزارشي به مناسبت آغاز مسابقات جام ملت هاي آسيا ، از نمايندگان غرب قاره كهن به ويژه ايران به عنوان تيم هايي ياد كرد كه پس از ناكامي در جام جهاني 2010، به دنبال بازگرداندن اعتبار از دست رفته خود هستند.

100832632942.jpg

به گزارش ايرنا ، سايت فيفا روز شنبه نوشت، هيچكدام از تيم هاي غرب آسيا نتوانستند به جام جهاني 2010 راه پيدا كنند ، اما اكنون برگزاري جام ملت ها در اين منطقه فرصت خوبي را براي آنها به وجود آورده تا خودي نشان بدهند.

اين سايت در ادامه ، افشين قطبي را اولين مربي خوانده است كه قهرماني را هدف قرار داده است.او كه تيم تحت رهبري اش براي سومين و آخرين بار در سال 1976 در خاك خود قهرمان آسيا شد ، گفت: فوتبال نقش بزرگي در ايران دارد و قهرماني در جام ملت هاي آسيا مي تواند به ايراني هاي سراسر دنيا انگيزه بدهد.

دستيار سابق «گاس هيدينك» با اينكه تيمش با تيم هاي عراق مدافع عنوان قهرماني، كره شمالي و امارات هم گروه شده است، افزود: ما چيزي براي از دست دادن نداريم، چون فاصله بين تيم هاي آسيايي خيلي كم شده است.تيم عراق حريف آشنايي براي ما است و من انتظار بازي كلاسيكي را مقابل آنها دارم.

سركو كاتانچ سرمربي تيم امارات يكي از حريفان قطبي نيز گروه چهارم جام ملت ها را گروه بسيار سختي توصيف كرد و گفت: روي كاغذ ما هيچ شانسي نداريم، اما در هر بازي تلاشمان را انجام مي دهيم تا به دور دوم صعود كنيم.

سرمربي سابق تيم هاي اسلووني و مقدونيه خاطرنشان كرد: اگر صعود كنيم ديگر هيچ فشاري وجود نخواهد داشت و ديگر هر اتفاقي ممكن مي شود.

سايت فيفا همچنين از تيم هاي ژاپن و كره جنوبي به عنوان قدرت هاي شرق آسيا نام برده است كه موفقيت آنها در جام جهاني 2010، انگيزه شان را تقويت كرده است.

آلبرتو زاكروني سرمربي تيم ژاپن به اين سايت گفت: ما توانايي هايمان را در جام جهاني نشان داديم. ژاپن در رده بندي جهاني بعد از استراليا قرار دارد و اين قدرت ما را نشان مي دهد. ما مي خواهيم ثابت كنيم كه تيم برتر آسيا هستيم.

چو كوانگ رائه سرمربي تيم كره جنوبي نيز با اطمينان وعده داده است، به سال ها انتظار كشورش براي رسيدن به سومين قهرماني خود در آسيا پايان بدهد.

 

كره جنوبي در سال هاي 1956 و 1960 موفق شد به قهرماني در جام ملت هاي آسيا برسد.

سرمربي تيم ملي فوتبال كره جنوبي افزود: قبل از اين بيشتر توجه ما به جام جهاني بود اما بعد از درخشش ژاپن، فكر كرديم وقت آن رسيده كه جام ملت ها را در اولويت برنامه هاي خود قرار بدهيم به همين دليل هدف ما رسيدن به قهرماني بعد از 51 سال است.

  • Like 1
لینک به دیدگاه

جام ملت‌هاي آسيا

تقابل شيرها با اسب‌هاي سياه امارات

جام جم آنلاين: تيم ملي فوتبال امارات معروف به اسب‌ سياه يكي از حريفان تيم ملي فوتبال ايران در گروه چهارم است كه تقابل با ستاره‌هاي جوان آن ديدني خواهد بود.

100909015694.jpg

به گزارش فارس، پانزدهمين دوره جام ملت‌ هاي آسيا در شرايطي از 17 دي‌ ماه در قطر آغاز خواهد شد كه ايران در گروه چهارم با عراق، كره‌شمالي و امارات همگروه است.

يكي از حريفان مرحله مقدماتي، امارات است ؛ تيمي كه در سال‌هاي اخير ايران بارها با آن بازي كرده است؛ حتي در زمين حريف هم به برتري رسيده و به نظر مي‌رسد با سبك بازي اين تيم آشنا است.

تيم‌هاي اردن، كويت و هند هم در كنار امارات، در سيد چهارم قرعه‌كشي جام ملت‌هاي آسيا حضور داشتند. شايد اگر خودمان هم مي‌خواستيم تيمي را به عنوان همگروه انتخاب كنيم، امارات را انتخاب مي‌كرديم چون به نظر مي‌رسد شناخت كادر فني از آن بيش از سايرين است.

حضور اماراتي‌ها از هفتمين دوره صورت پذيرفت؛ اما در سال 2000 بنا بر دلايل داخلي خود در مسابقات غيبت داشتند. بايد به بهترين عنوان اين تيم در سال 1996 اشاره كرد كه در ديدار پاياني با قبول شكست برابر عربستان به عنوان نايب قهرماني دست پيدا كرد.

اماراتي‌ها كه تا مراحل پاياني مقدماتي جام‌جهاني هم پيش رفتند و سابقه 7 دوره حضور در جام ملت‌هاي آسيا را دارند، در سال 2011 پس از قطع همكاري با دومنيك پاتيني فرانسوي، سرچكو كاتانچ را جانشين وي كردند تا در رقابت‌هاي پيش‌رو انگيزه و روحيه تازه‌اي در تيم خود شاهد باشند.

فوتبال در تمام جهان يك رشته محبوب است. اين در امارات هم وجود دارد؛ اما هميشه استقبال كم عرب‌ها از تماشاي فوتبال باعث شده تا اين كشورها نتوانند به خوبي و از يكي از مهم‌ترين ركن‌هاي اين رشته محبوب استفاده كنند. آنها به گونه‌اي با فقر تماشاگر روبرو هستند؛ اما اين كشور هم مانند ساير كشورهاي عربي از امكانات خوبي برخوردار است كه شايد بتواند جاي خالي تماشاگران را پر كند.

پيش از آغاز جام ملت‌هاي آسيا، امارات به عنوان يكي از تيم‌هاي عربي در جام خليج فارس حاضر شد و هر چند با تمام بازيكنان اصلي خود حاضر نبود؛ اما توانست عنوان سومي را از آن خود كند.

جوانگرايي سرمربي امارات در شانزدهمين دوره

سرچكو كاتانچ برنامه‌هاي بلند مدتي را به فدراسيون امارات ارائه كرده و مدعي است كه با جوانگرايي مي‌خواهد درآينده اي نه چندان دور، مردان جوان امروز امارات بتوانند اين كشور را در راه رسيدن به جام قهرماني در قاره كهن كمك كنند. امارات برخلاف ادوار گذشته در دوحه به آينده فكر مي كند و با چشم اندازي چند ساله، قصد دارد ستاره ها و پديده‌ها را حرفه اي تر كرده تا در تورنمنت هاي بعدي اميد بيشتري به قهرماني داشته باشد.

مربي اسلونيايي براي حضوري پرقدرت و البته متفاوت با ساير ادور در رقابت‌هاي آسيايي اسامي 23 بازيكن را به اين شرح اعلام كرد: ماجدناصر، عبيد السويدي، حسين علي خسيف، خالد احمد، جمعه محمد قريب، فارس جمعه سعدي، حمدان اسماعيل، البلوشي، يوسف الحمدي، عبدالله موسي البلوشي، حسين مبارك البلوشي، محمود خميس، سبيت خاطر، عامر عبدالرحمان، علي احمد الوهابي، طيب حسين الموسي، اسماعيل سالم الحمدي، مبارك غنيم، محمد الشيهي، اسماعيل مطر، احمد خليل، سعد سالم الخطيري و جمعه انبر مبارك.

اسماعيل مطر و سبيت خاطر، چهره‌هاي نام آشنا

در بين نفرات دعوت شده به تيم امارات، بازيكناني مانند اسماعيل مطر و سبيت خاطر بيشتر از سايرين آشنا هستند. بايد اذعان داشت اين بازيكنان از مهره‌هاي كليدي كاتانچ محسوب مي‌شوند.

اسماعيل مطر 27 ساله سرعتي و با تكنيك، بازيكن خطرناكي در خط حمله است كه افشين قطبي و دستيارانش بايد فكري براي مهارش بكنند. خاطر هم كه با 30 سال در تركيب امارات قرار دارد، تجربه بازي در تورنمنت‌هاي مختلف را داشته و قطعا با سبك بازيكنان و به‌خصوص مدافعان ايران آشنا است. شاگردان قطبي بايد براي جلوگيري از موقعيت‌سازي اين بازيكن هم با برنامه وارد ميدان شوند.

افشين قطبي، سرمربي تيم ملي فوتبال ايران، در مورد شرايط امارات در جام ملت‌هاي 2011 آسيا مي‌گويد: «امارات بازيكنان جوان و باكيفيتي دارد. همين باعث شده از نظر روحي و رواني فشار كمتري را متحمل شوند. آنها خود را براي جام جهاني 2014 آماده مي‌كنند كه باعث شده فشار كمتري روي كادر فني و بازيكنان اين تيم وجود داشته باشد. امارات اسب‌ سياه گروه چهارم است كه مي‌تواند مسابقات گروه ما را جذاب كند».

جام ملت‌هاي آسيا با برگزاري ديدار افتتاحيه در 17 دي ماه بين تيم‌هاي قطر و ازبكستان آغاز خواهد شد. ايران در اولين بازي، 21 دي به مصاف عراق مي‌رود. اين تيم سپس در ديدار دوم 25 دي با كره شمالي بازي خواهد كرد و در مسابقه پاياني 29 دي به مصاف امارات مي‌رود.

 

  • Like 1
لینک به دیدگاه

جام ملت هاي آسيا

آسيا در انتظار درخشش نكونام

جام جم آنلاين: سايت ورزشي «espnstar» در گزارشي از ستارگان مسابقات جام ملت هاي آسيا از جواد نكونام كاپيتان تيم ملي ايران به عنوان يكي از بازيكناني نام برده است كه به طور قطع مي تواند در اين رقابت ها بدرخشد.

100910220017.jpg

به گزارش ايرنا ، به نوشته اين سايت ، نكونام 30 ساله كه در عضويت تيم اسپانيايي اوساسونا قرار دارد، در جريان مسابقات جام جهاني 2006 به عنوان يكي از بهترين بازيكنان آسيا مطرح شد و بعد از آن بود كه توجه تعدادي از باشگاه هاي اروپايي از جمله هرتابرلين آلمان و المپيك ليون فرانسه را جلب كرد.

«با وجود اين وي در نهايت به اوساسونا پيوست و به اولين بازيكن ايراني تبديل شد كه با يك باشگاه اسپانيايي قرارداد امضا كرده است».

اين سايت افزود: نكونام تاكنون 100 بازي ملي انجام داده است و يكي از بازيكنان كليدي تيم ايران در گروه چهارم جام ملت هاي آسيا در كنار تيم هاي عراق، كره شمالي و امارت خواهد بود.

او بايد براي كمك به تيم ايران در صعود از اين گروه سخت، نهايت استفاده را از تجربه ملي و اروپايي خود بكند.

به نوشته اين سايت،قدرت پاسكاري، هوشياري در دفاع، مهارت بالا در توزيع توپ و ارسال شوت هاي بلند از ويژگي هاي اين مدافع مياني است و تيم ايران براي رسيدن به اولين قهرماني خود از سال 1976 تا كنون مطمئنا به تمامي اين توانايي ها احتياج دارد.

سايت espnstar در ادامه اين گزارش از تيم كاهيل استراليايي، كيسوكه هوندا و شينجي كاگاوا از تيم ژاپن، پارك جي سونگ از كره جنوبي، جونگ تائه سه از كره شمالي، سرور جباروف ازبكستاني، ياسر القحطاني از عربستان و نشاط اكرم از تيم عراق به عنوان ديگر بازيكناني كه بايد منتظر بازي هاي زيباي آنها در جام ملت هاي آسيا بود نام برده است.

 

  • Like 1
لینک به دیدگاه

جام ملت هاي آسيا

قطبي: براي صعود جسور هستيم

جام جم آنلاين: در شرايطي كه هنوز پاي خبرنگاران ايراني به دوحه نرسيده است، افشين قطبي نه تنها با آرامش بيشتري تيمش را تمرين مي‌دهد بلكه در پاسخ به سوالات خبرنگاران خارجي هم با اعتماد به نفس رفتار مي‌كند.

100832630635.jpg

روز گذشته روزنامه الشرق دوحه از قول سرمربي تيم ملي كشورمان نوشت؛ فوتبال ايران به يك قهرماني ديگر در آسيا نياز دارد و بازيكنانم براي دستيابي به اين عنوان انگيزه دارند.

قطبي اين صحبت‌ها را در پايان تمرين جمعه شب شاگردانش به خبرنگار عرب زبان روزنامه قطري گفت و با اشاره به اين‌كه تيم ملي ايران تركيبي از بازيكنان جوان و باتجربه است، تصريح كرد: «مسابقات فوتبال جام ملت‌هاي آسيا فرصت خوبي براي بازيكنان جوان ماست و آنها بايد به گونه‌اي بازي كنند كه خود را در جام‌ جهاني 2014 ببينند. من از آنها خواسته‌ام روح همكاري با يكديگر را براي تماشاگران فوتبال به نمايش بگذارند.»

قطبي در بخش ديگري از صحبت‌هايش درباره بازي حساس روز سه‌شنبه ايران و عراق از جسارت شاگردانش حرف زد: «اين ديدار براي ما آسان نيست، اما بازيكنانم براي ارائه يك بازي قدرتمند در اين ديدار و پيروزي بر حريف هم‌قسم شده‌اند. همه تلاش ما براي ديدار با تيم عراق متمركز شده است، زيرا اين ديدار براي ما اهميت زيادي دارد. ما براي صعود به دور بعدي مسابقات جسور هستيم.»

پايان تمرينات پرفشار تيم ملي در دوحه

بازي نخست تيم ملي كشورمان در پانزدهمين دوره جام ملت‌هاي آسيا، يكي از سرنوشت‌سازترين بازي‌هاي ايران در اين جام است؛ چراكه ما بايد در يك كشور عربي به مصاف عراقي برويم كه مدافع عنوان قهرماني است، بنابراين خيلي مهم است كه بازيكنان و كادر فني تيم ملي بر بازي مسلط باشند. اما لازمه اين تسلط چيست؟ امير حاج‌رضايي، مربي اسبق تيم ملي و يكي از كارشناسان مطرح امروزي كه همواره از نظرات صائبي در فوتبال برخوردار است، حفظ توازن رواني را لازمه اين تسلط مي‌داند.

«اين يك واقعيت است كه ما هميشه در برابر تيم‌هاي عربي مشكل داشته‌ايم. تيم ملي عراق از دهه 40 تاكنون پابه‌پاي ما جلو آمده و براي ما رقيبي جدي بوده است. اين تيم سال‌ها پيش در ورزشگاه امجديه ما را شكست هم داده است و حتي در رده جوانان در فينال به اين تيم باخته‌ايم. البته بحث هراس از عراق نيست؛ بلكه اينها واقعيت فوتبال عراق است. آنها براي اين بازي‌ها، انگيزه بسيار بالايي دارند؛ چراكه كشورشان در اشغال است. تيم ملي عراق در جام ملت‌هاي 2007 با قهرماني‌اش فرياد عدالتخواهي سر داد و امسال هم روحيه‌شان بسيار بالاست.»

اين كارشناس فوتبال اضافه كرد: براي اين بازي بايد تعادل رواني داشت و براي اين بازي به چيزي جز پيروزي فكر نكرد. فقط در اين صورت است كه نتيجه مطلوب به دست خواهد آمد. اگر خداي‌نكرده بازي با عراق را با شكست به پايان ببريم، دچار افت روحي شديدي مي‌شويم كه در بازي مقابل كره شمالي دردسرساز مي‌شود؛ اما در حال حاضر فقط بايد به روز سه‌شنبه و پيروزي برابر عراق فكر كنيم. ما تمام فراز و فرودهاي فوتبالمان را مي‌دانيم و با توجه به سابقه درخشان‌مان اميدواريم تيم ملي در قطر يك نتيجه درخور نام ايران كسب كند.

دشواري انتخاب 11 نفر اصلي

«در حال حاضر آمادگي بازيكنان تيم ملي مرز 90 درصد را پر كرده و تا قبل از اولين بازي اين آمادگي به صددرصد مي‌رسد.» اينها نظرات سرپرست تيم ملي است. اصغر حاجيلو درباره انتخاب 11 بازيكن اصلي تيم ملي گفت: «اي كاش خبرنگاران در 2 روز گذشته اينجا بودند و آمادگي بازيكنان تيم ملي را مي‌ديدند. واقعا خيلي سخت است كه قطبي بخواهد از بين اين همه بازيكن آماده 11 نفر را انتخاب كند. با قطبي هم كه ديروز صحبت مي‌كردم گفت كه بازيكنان خيلي آماده‌اند. من كه خودم به عنوان يك تماشاگر تمرينات را مي‌ديدم، خيلي سخت بود بخواهم 11 نفر را انتخاب كنم.»

ديروز آخرين فشارهاي مورد نظر كادر فني روي بازيكنان ملي‌پوش وارد ‌شد تا از امروز و با كم شدن فشار تمرينات، كار بيشتر روي ضربات ايستگاهي متمركز ‌شود.

تمرين پشت درهاي بسته

در حالي كه هنوز خبرنگاران ايراني وارد دوحه نشده‌اند، تصميم كادر فني اين است كه تمرينات تيم ملي پشت درهاي بسته برگزار شود تا خبرنگاران خارجي هم نتوانند از شكل تمرينات شاگردان قطبي نت‌برداري كنند. البته قوانين فيفا و كنفدراسيون فوتبال آسيا مي‌گويد: خبرنگاران و عكاسان مي‌توانند در 15 دقيقه ابتدايي تمرينات تيم‌ها حضور داشته باشند؛ اما قطبي كه نمي‌خواهد در اين دقايق كوتاه هم چيزي دستگير نماينده‌هاي خبري ديگر كشورها شود،

15ـ 10 دقيقه نخست تمرينات ديروز را به صحبت كردن با بازيكنان پرداخت.

غذاي هندي براي تيم ملي

به گفته همراهان تيم ملي در قطر، تنوع غذايي در دوحه وجود دارد؛ اما چون آشپز هتل محل اقامت ملي‌پوشان هندي است، دستپخت او به ذائقه بازيكنان ما نمي‌خورد!

به همين خاطر سرپرست تيم ملي از سفارت درخواست معرفي يك آشپز ايراني را كرده كه البته هنوز اين اتفاق نيفتاده است. قرار است تا زمان آمدن يك آشپز ايراني، دكتر خانلري با آشپز هندي هتل شرايتون صحبت كند تا نوع پخت غذايش به ذائقه بازيكنان ما شباهت داشته باشد؛ چراكه پس از تمرين، تغذيه مهم‌ترين بحث در آمادگي جسماني بازيكنان است.

خلعتبري: با دست پر به ايران برمي‌گرديم

«تورنمنت سختي را در پيش داريم و بازي اول‌مان هم در مقابل عراق است كه يكي از تيم‌هاي خوب جام است، اما مطمئن باشيد تيم ملي با دست پر به ايران باز مي‌گردد.» محمدرضا خلعتبري كه از او به عنوان يكي از بازيكنان پر اميد ايران در دوحه ياد مي‌شود با بيان اين مطلب گفت: «خيلي خوشحالم كه براي اولين بار يكي از اعضاي تيم ملي ايران در جام ملت‌هاي آسيا هستم و اميدوارم بتوانم به تيم ملي كمك كنم تا پس از چندين سال مقام بياوريم.»

ملي‌پوش ذوب‌آهن با اشاره به اين‌كه شرايط بازيكنان ملي‌پوش خوب است و همگي به لحاظ بدني در سطح مطلوبي قرار دارند، افزود: «مطمئنا در رقابت‌هاي مهمي همچون جام ملت‌ها مديران تيم‌هاي اروپايي بازي‌ها را زير نظر دارند و من هم براي اثبات خودم تلاش مي‌كنم كه بهترين بازي‌هايم را به نمايش بگذارم.»

 

  • Like 1
لینک به دیدگاه

جام ملت‌هاي آسيا

عربستان در برابر سوريه زانو زد

جام جم آنلاين: تيم ملي سوريه با برتري مقابل عربستان نخستين شگفتي مسابقات فوتبال جام ملت‌هاي 2011 قطر را رقم زد.

100832717481.jpg

به گزارش مهر، مرحله گروهي مسابقات فوتبال جام ملت‌هاي 2011 آسيا از ساعت 19:45 امروز يکشنبه با برگزاري يک ديدار بين تيم‌هاي عربستان و سوريه از گروه B پيگيري شد.

اين ديدار که در ورزشگاه الريان شهر دوحه برگزار شد در پايان به برتري 2 بر يک تيم سوريه انجاميد تا اين تيم با پيروزي مقابل نايب قهرمان دوره گذشته جام ملت‌هاي آسيا نخستين شگفتي جام پانزدهم را رقم بزند.

براي سوريه در اين بازي "عبدالرزاق الحسين" در دقايق 38 و 63 گلزني کرد و تک گل تيم عربستان را نيز "تيسير الجاسم" در دقيقه 60 وارد سوري‌ها کرد.

با نتايجي که در ديدارهاي امروز رقم خورد، جدول رده‌بندي گروه B مسابقات فوتبال جام ملت‌هاي 2011 آسيا به شکل زير درآمد:

 

* ژاپن يک - اردن يک

* عربستان يک - سوريه 2

جدول رده بندي گروه B

1- سوريه 3 امتياز، 2- اردن يک امتياز ، 3- ژاپن يک امتياز، 4- عربستان بدون امتياز

مرحله گروهي مسابقات فوتبال جام ملت‌هاي 2011 آسيا فردا با برگزاري دو بازي طبق برنامه زير پيگيري مي شود:

دوشنبه - 20/10/89

 

* هند - استراليا، ساعت 16:45، ورزشگاه السد (گروه C)

 

* کره جنوبي - بحرين، ساعت 19:45، ورزشگاه الغرافه (گروه C)

  • Like 2
لینک به دیدگاه

جام ملت‌هاي آسيا

ژاپن از شكست برابر اردن گريخت

جام جم آنلاين: ژاپن با گلزني در دقايق تلف شده از شکست مقابل اردن گريخت تا نخستين شگفتي جام ملتها شکل نگيرد.

100832707570.jpg

به گزارش واحد مركزي خبر، در نخستين ديدار از گروه B رقابت‌هاي جام ملت‌هاي آسيا تيم‌هاي ژاپن و اردن در ورزشگاه اسپورت کلاب دوحه به مصاف هم رفتند که اين ديدار در پايان با تساوي يک بر يک به پايان رسيد.

اردن در نيمه نخست بازي پاياپايي مقابل شاگردان آلبرتو زاکروني انجام داد و در دقيقه 43 توسط حسن عبدالمحمود به گل رسيد.

هافبک تيم ملي اردن با حرکتي فريبنده مدافع مستقيمش را از پيش رو برداشت و ضربه‌اش را به سمت دروازه شليک کرد که شوتش پس از برخورد با مدافع ژاپني و تغيير جهت وارد دروازه شد.

در نيمه دوم اين ديدار که قضاوت آن را عبدالمالک سنگاپوري بر عهده داشت، ژاپن حملات زيادي انجام داد اما مهاجمان اين تيم در زدن ضربات آخر دقت کافي را نداشتند و فرصت‌هاي اين تيم يکي پس از ديگري از دست رفت ، اما در سومين دقيقه‌ وقت‌هاي تلف شده، مايا يوشيدا مدافع ژاپن، سانتر ارسالي از جناح چپ را با ضربه‌ سر وارد دروازه کرد تا ژاپن از شکست در نخستين ديدار فرار کند.

ترکيب دو تيم

اردن: عامر صباح، محمد يوسف عاقل (محمود الدميري -80)، بسيم عثمان، شادي ابوهشاش، بشار ياسين، سليمان السلمان، عبدالله سليم (احمد الذوقيرـ 71)، بها سليمان، عامر ديب، حسن عبدالمحمود، عدي السيفي.

ژاپن: ايجي کاواشيما، آتسوتو اوکيدا، ياسوچي کونو، مايا يوشيدا، يوتو ناگاتومو، ياسوهيتو اندو، دايسوکه ماتسوي (شين جي اوکازاکي ـ 58)، ماکاتو هاسه به، ريوچي مائدا (تاداناري لي ـ 46)، کيسوکه هوندا (جونگو فوجي موتو90)، شينجي کاگاوا.

کارت زرد: محمد يوسف عاقل و حسن عبدالمحمود از اردن.

تيم ملي فوتبال ژاپن در دومين ديدار خود پنجشنبه مقابل سوريه به ميدان مي‌رود و اردن مقابل عربستان صف‌آرايي خواهد کرد.

ديگر ديدار گروه B ساعت 19 و 45 دقيقه (به وقت تهران) در ورزشگاه الريان بين تيم‌هاي عربستان و سوريه برگزار خواهد شد.

همچنين روز چهارم جام‌ملت‌هاي آسيا فردا با برگزاري 2 ديدار به پايان مي‌رسد.

مسابقات گروه C که در آن تيم‌هاي استراليا، هند، کره‌جنوبي و بحرين حضور دارند از فردا ساعت 16:45 آغاز مي‌شود و استراليا در يک بازي نسبتاً راحت به مصاف هند مي‌رود.

در ديگر ديدار اين گروه کره‌جنوبي و بحرين رو در روي يکديگر قرار مي‌گيرند.

 

  • Like 1
لینک به دیدگاه

قرمز پوش شدن ايران مقابل عراق و مهماني سفير براي ملي‌پوشان

 

به گزارش خبرنگار اعزامي فارس از دوحه، جلسه هماهنگي پيش از بازي تيم‌هاي گروه چهارم جام ملت‌هاي آسيا با حضور نمايندگان تيم‌هاي ايران، عراق، امارات و كره‌شمالي امروز برگزار شد.

در پايان اين جلسه كه مسئولان تيم ملي و در راس آنها اصغر حاجيلو، سرپرست تيم‌ملي و خسرو والي‌زاده، مدير رسانه‌اي تيم ملي حضور داشتند، مقرر شد تيم ايران مقابل عراق با لباس قرمز به ميدان برود.

 

*ملي‌پوشان فوتبال ايران در پايان تمرين امروز به همراه اعضاي كادر فني به ضيافت شام سفير ايران در قطر خواهند رفت.

 

پانزدهمين دوره جام ملت‌هاي 2011 آسيا از 17 دي ماه با حضور 16 تيم به ميزباني دوحه قطر آغاز شد.

ايران در اولين گام 21 دي به مصاف عراق مي‌رود. سپس 25 دي رودرروي كره‌شمالي قرار مي‌گيرد و 29 دي با امارات ديدار مي‌كند.

لینک به دیدگاه

جام ملت‌هاي آسيا

ايرماتوف بازي ايران را سوت مي‌زند

جام جم آنلاين: داور مسابقه افتتاحيه جام جهاني 2010، قضاوت بازي تيم هاي فوتبال ايران و عراق را برعهده خواهد داشت.

100879679736.jpg

به گزارش ايسنا، روشن ايرماتوف داور ازبكستاني قضاوت اولين مسابقه تيم ملي فوتبال ايران در جام ملتهاي آسيا برابر تيم عراق را برعهده خواهد داشت.

ايرماتوف در جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي بازي افتتاحيه و يكي از مسابقه‌هاي نيمه نهايي را هم سوت زد. او سه سال متوالي به عنوان بهترين داور آسيا انتخاب شده است.

تيم‌هاي ايران و عراق سه‌شنبه (پس فردا) در ساعت 19 و 45 دقيقه برابر يكديگر قرار مي‌گيرند.

قرمز پوش شدن ايران مقابل عراق

تيم ملي ايران بر اساس جلسه هماهنگي پيش از بازي با عراق با لباس قرمز به ميدان مي‌رود.

به گزارش فارس، جلسه هماهنگي پيش از بازي تيم‌هاي گروه چهارم جام ملت‌هاي آسيا با حضور نمايندگان تيم‌هاي ايران، عراق، امارات و كره‌شمالي امروز برگزار شد.

 

در پايان اين جلسه كه مسئولان تيم ملي و در راس آنها اصغر حاجيلو، سرپرست تيم‌ملي و خسرو والي‌زاده، مدير رسانه‌اي تيم ملي حضور داشتند، مقرر شد تيم ايران مقابل عراق با لباس قرمز به ميدان برود.

 

  • Like 1
لینک به دیدگاه

ژوزه پسیرو اخراج شد؛ ناصرالجوهر مربی عربستان شد

 

سایت گل – اتحادیه فوتبال عربستان ژوزه پسیرو را از سمت مربی‌گری تیم ملی این کشور برکنار کرد و ناصرالجوهر را به جای او برگزید.

پسیرو ماه‌ها بود تحت فشار شدید انتقادات قرار داشت و شکست مقابل سوریه در جام ملت‌های آسیا آخرین ضربه را به او وارد کرد.

در بیانیه اتحادیه فوتبال عربستان آمده است: «ژوزه پسیرو را پس از شکست امروز اخراج کردیم و ناصر الجوهر ماموریت ما را در جام ملت‌ها ادامه خواهد داد.»

عربستان که سه بار فاتح جام ملت‌های آسیا شده از مدعیان قهرمانی بود، اما با دو گل عبدالرزاق الحسین مقابل سوریه شکست خورد.

پسیرو پس از ناکامی در رساندن عربستان به جام جهانی زیر تیغ تیز انتقادات قرار داشت و پس از آن رابطه خوبی با رسانه‌های عربستان نداشت.

الجوهر در سال 2000 به طریقی مشابه جانشین میلان ماچالا در جام ملت‌های آسیا شد و تیمش را به فینال برد، جایی که آنها به ژاپن باختند.

او همچنین در جام جهانی 2002 هدایت تیم را به عهده داشت. او در سال 2008 پس از اخراج هلیوس دوس آنخوس دوباره مربی عربستان شد ولی پس از باخت به کره شمالی استعفا داد.

الجوهر که در دوران بازی مدافع بود به خوبی به تیم انگیزه می‌دهد، هرچند که او هم در یک سال آخری که مربی عربستان بود با رسانه‌ها صحبت نکرد. او در دو سال گذشته مشاور فنی تیم بوده است.

شاهزاده سلطان بن فهد بن عبدالعزیز، رییس اتحادیه فوتبال عربستان در این اخراج نقشی کلیدی داشته است. او پس از بازی با پسیرو دیدار کرده بود و گفت: «کیفیت بازیکنان آن طور که می‌خواستیم نبود. آنها با جان و دل بازی نکردند. من بازیکنان را مقصر می‌دانم و مربی را اخراج کردم. این برای عربستان سعودی پذیرفتنی نیست. مربی زمان کافی برای انجام کاری بی‌نقص و کامل داشت؛ بیش از یک سال و نیم.»

لینک به دیدگاه

قطبی: برای قهرمانی به قطر آمده‌ایم/ حتی اگر به عراق ببازیم باز هم امیدواریم سرمربی تیم ملی کشورمان گفت: هر نتیجه‌ای که در دیدار با عراق رقم بخورد ما را ناامید نمی‌کند زیرا برای قهرمانی جام ملت‌های آسیا به قطر آمده‌ایم. به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به قطر، افشین قطبی در نشست خبری ظهر امروز که پیش از دیدار با عراق برگزار شد، ضمن بیان مطلب فوق افزود: پیروزی برابر عراق تضمینی برای صعود قطعی نخواهد بود. ما اگر در این بازی هم ببازیم همه چیز تمام نشده است زیرا تیمی صعود می‌کند که در این تورنمنت بتواند امتیازات لازم را در مرحله گروهی کسب کند. به عقیده من اگر بتوانیم در سه بازی پنج امتیاز کسب کنیم به صعود امیدوار خواهیم بود.

وی این صحبت‌ها را در پاسخ به اظهارنظر سیدکا که گفته است "با پیروزی برابر ایران صعود خواهیم کرد"، بیان کرد و افزود: هر نتیجه‌ای که در بازی فردا رقم بخورد ما را ناامید نمی کند زیرا ما برای قهرمانی در آسیا به قطر آمده‌ایم و در هر بازی با تمام توان و انرژی برای رسیدن به پیروزی به میدان می رویم.

سرمربی تیم ملی کشورمان با بیان اینکه تیمش در حال حاضر بازیکنان خوب و جوانی را در اختیار دارد که تمام تلاش‌شان را در هر بازی برای پیروزی انجام می دهند، اضافه کرد: ما تمام تلاش‌مان این است در این بازی با نمایش سطح بالایی از فوتبال و یک بازی هیجانی به سه امتیاز بازی نخست دست یابیم تا در ادامه راه کار آسان‌تری داشته باشیم.

خبرنگاری پرسید: "به عقیده شما عملکرد کویت و قطر در این جام چگونه بوده است؟"، قطبی در پاسخ به این پرسش گفت: آنها تیم‌های خوبی هستند و هر مربی هدفی دارد که با توجه به آن پیش می رود. البته من از تماشاگران قطری می خواهم تیم ما را در بازی فردا همراهی کنند. ما پتانسیل بالایی برای قهرمانی داریم و بازیکنان باکیفیتی که در شرایط مطلوبی قرار دارند ما را همراهی می کنند. قطعا با این شرایط از بازی با عراق کارمان را برای قهرمانی شروع می کنیم.

قطبی با تاکید بر اینکه بازی با عراق اهمیت بالایی دارد و شروع خوب در این مسابقه حتی می تواند در راه رسیدن به قهرمانی برای تیم ملی ایران تاثیرگذار باشد، گفت: نتیجه این بازی نمی تواند مستقیما در صعود یک تیم تاثیرگذار باشد. حتی اگر در این بازی هم ببازیم به آینده امیدواریم. ما در گام نخست در جام ملت‌ها سه بازی مهم پیش رو داریم که باید در آنها امتیازهای لازم را برای صعود کسب کنیم.

وی در مورد برنامه‌هایش برای حضور در این تورنمنت اظهار داشت: هر مربی با برنامه خود در چنین مسابقاتی تیمش را هدایت می کند ما هم برنامه خودمان را قطعا در زمین مسابقه به بهترین شکل به اجرا درمی آوریم.

سرمربی تیم ملی ایران اردوهای خوب و دیدارهای تدارکاتی مناسب را در پیشرفت روحی، جسمی و هماهنگی بازیکنان تاثیرگذار دانست و افزود: پیروزی مقابل آنگولا باعث شد بازیکنان از همه نظر شرایط خوبی برای حضور پرقدرت در این تورنمنت داشته باشند و با انگیزه بالایی که کادر فنی و بازیکنان دارند در بازی با عراق با تمام توان برای رسیدن به پیروزی تلاش می‌کنیم تا مردم ایران را شاد کنیم.

خبرنگاری پرسید: "آیا هدف شما پیروزی در دیدار با عراق است؟" که قطبی تاکید کرد: بله ما با هدف پیروزی به میدان می رویم و روحیه پیروزی طلبی از دقیقه یک تا 90 همراه ملی پوشان خواهد بود. در شرایط فعلی تمام بازیکنانم آماده‌اند و بازیکن مصدومی برای این بازی نداریم.

وی در مورد حاشیه‌های به وجود آمده در خصوص اختلاف بازیکنان با نکونام و شجاعی گفت: مردم ایران به صورت شفاف می دانند در چنین مسابقاتی حاشیه‌هایی برای اهداف مختلف ساخته می شود که مانع موفقیت تیم ملی می شود. من و بازیکنان با نکونام هیچ مشکلی نداریم. وی یکی از بهترین کاپیتان‌های فوتبال ایران است و خیلی خوشحالم که در حال حاضر این بازیکن برای تیم ملی بازی می کند.

قطبی در پایان گفت: همه بازیکنان تیم ملی یکدست و همدل برای بالا رفتن یک پرچم تلاش می کنند اینجا نقطه مهمی از تاریخ است که آنها می توانند با موفقیت تیم ملی ایران را بار دیگر سربلند کنند.

دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و عراق به عنوان نخستین دیدار دو تیم در چارچوب مسابقات فوتبال جام ملت‎های 2011 آسیا فردا سه شنبه ساعت 19:45 در ورزشگاه الریان دوحه برگزار می‎شود.

لینک به دیدگاه

نکونام: می‌خواهیم به عنوان تیم اول صعود کنیم/ بالا بردن جام افتخار است کاپیتان تیم ملی فوتبال کشورمان از هدف و انگیزه بالای بازیکنان ملی پوش برای موفقیت درمرحله گروهی و صعود به عنوان تیم نخست به مرحله حذفی جام ملتها سخن گفت. به گزارش خبرنگار مهر، جواد نکونام در نشست خبری ظهر امروز که پیش از دیدار روز سه شنبه برابر عراق برگزار شد، ضمن بیان مطلب فوق گفت: تمام تمرکز و هدف کادر فنی و بازیکنان این است که تیم ملی با موفقیت مرحله گروهی را پشت سر گذاشته و به عنوان تیم اول به مرحله حذفی صعود کند تا در آنجا شرایط بهتری برای رسیدن به مراحل بالاتر داشته باشد.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار عراقی که پرسید: "برای مهار نشاط اکرم و عماد رضا چه برنامه‌‎ای دارید؟"، اظهار داشت: ما به بازیکن خاصی فکر نمی کنیم زیرا با تیم ملی عراق بازی داریم. آنها تیم خوبی هستند که قهرمان آسیا شده‌اند اما ما نیز همه تلاش خود را به کار می گیریم که این تورنمنت مهم را با ارائه بازی‌های زیبا و کسب نتایج خوب شروع و به پایان برسانیم.

کاپیتان تیم ملی کشورمان با تشکر از مسئولان و برنامه‌ریزی آنها برای آماده سازی تیم ملی خاطر نشان کرد: ما در این مدت تمرینات بسیار خوبی را انجام دادیم و برای رویارویی با عراق که یکی از تیم‌های خوب آسیاست کاملا آماده‌ایم. تلاش می کنیم از عهده این مسئولیت بزرگ به بهترین شکل برآییم.

وی در مورد بحث مطرح شده در خصوص اختلاف برخی بازیکنان تیم ملی با این بازیکن تاکید کرد: این یک شایعه است و اگر یک نفر از درون یا بیرون یک تیم چنین صحبتی را مطرح کرد من به او پاسخ خواهم داد.

نکونام در پایان در پاسخ به این سئوال که "فکر می کنید کدام کاپیتان می تواند جام پانزدهم را بالای سر ببرد؟"، گفت: بالا بردن این جام افتخار بزرگی برای هر کاپیتان و بازیکن است اما من نمی توانم پیش بینی کنم کدام کاپیتان موفق به بالا بردن این جام می شود البته این را باید بگویم بسیار امیدوارم این جام به ایران برسد اما قطعا جام قهرمانی را من به شخصه بالای سر نمی برم بلکه این جام بالای سر تیم ملی و کشور ایران قرار خواهد گرفت و من به نمایندگی از فوتبال ایران آن را بالا خواهم برد.

تیم ایران در مرحله گروهی پانزدهمین دوره جام ملت‌‌های آسیا در گروه d با تیم‌های عراق، کره شمالی و امارات همگروه است که در نخستین دیدارش در این جام ساعت 19:45 فردا سه‌شنبه در ورزشگاه الریان دوحه به مصاف عراق می‌رود.

لینک به دیدگاه

رئيس فدراسيون فوتبال قطر در تمرين تيم ملي ايران حضور يافت

 

شيخ حمد بن خليفه بن احمد آل ثاني گفت وگوي کوتاهي با علي کفاشيان و مهدي محمدنبي رئيس و دبيرکل فدراسيون ايران داشت. وي ضمن خوشامد، از کفاشيان خواست چنانچه هر مشکلي براي تيم ايران وجود داشت، به او اطلاع دهد.

وي که رئيس کميته برگزار کننده پانزدهمين دوره جام ملت هاي آسيا نيز هست، درباره ورزشگاه الريان که اکنون گنجايش 25 هزار تماشاگر را دارد، به کفاشيان و نبي گفت که قطر قصد دارد براي جام جهاني 2022 گنجايش اين ورزشگاه را به دو برابر افزايش دهد و ضمن بازسازي کلي، آن را مسقف کند.

اين ورزشگاه اکنون نيز از بهترين ورزشگاه هاي قطر با امکانات مناسب و زمين چمن با کيفيت عالي است. ديدار امشب تيم هاي ملي ايران و عراق در اين ورزشگاه برگزار مي شود.

لینک به دیدگاه

تيم ملي به احترام كشته شدگان سانحه هوايي اروميه يك دقيقه سكوت مي‌كند

 

علي کفاشيان گفت: پس از آنکه کنفدراسيون فوتبال آسيا نپذيرفت که بازيکنان ايراني از بازوبند مشکي براي همدردي با خانواده‌ کشته شدگان سانحه هوايي اروميه استفاده کنند، قرار شد پيش از شروع بازي امشب ايران برابر عراق، يک دقيقه سکوت توسط تماشاگران و بازيکنان انجام گيرد.

وي در ادامه به حضور رييس فدراسيون فوتبال قطر بر سر تمرين تيم ملي ايران اشاره کرد و گفت: صحبتي 30 دقيقه‌اي را با او داشتيم و رييس فدراسيون قطر از من خواست که در صورتي که مشکلي براي تيم ايران وجود داشت، با اعلام اين مشکل ميزبان بازي‌ها آن را برطرف کند.

او همچنين تاکيد داشت که بايد روابط دو فدراسيون تقويت شود.

لینک به دیدگاه

آشنايي با عراق و سيستم 1-3-2-4: سيدكا 6 عراقي در ايران بازي كرده اند

 

سایت گل - تيم ملي عراق برنامه هاي بسياري براي بازي برابر ايران در سر دارد.سيدكا به خوبي مي داند اگر ايران را ببرد مي تواند نيمي از راه صعود را طي كند. بر همین اساس سيدكا تيمش را با روش 1-3-2-4 به ميدان مي فرستد.

به گزارش گل در اين روش محمد كاسد دروازه بان عراق خواهد بود. دو مدافع مياني اين تيم سالهاست كنار يكديگر بازي مي كنند. سلام شاكر و علي حسين رحيمه بازيكناني هستند كه در مركز خط دفاعي عراق بازي خواهند كرد.

باسم عباس مدافع چپ خواهد بود و سامال سعيد در سمت راست خط دفاعي بازي خواهد كرد. نشات اكرم و يكي از بين قضي منير يا سامر سعيد هافبك هاي تدافعي عراق خواهند بود. سه بازيكن با تجربه و خطرناك پشت سر تك مهاجم عراق بازي مي كنند.

علا عبدالزهرا، عماد رضا و يكي از بين هوار ملا محمد و كرار جاسم كه احتمال حضور اولي بيشتر از دومي است پشت تك مهاجمي به نام يونس محمود به ميدان خواهند رفت.

به گزارش گل نكته جالب درباره عراقي ها اينكه 7 بازيكن اين تيم در ليگ قطر بازي مي كنند. سلام شاكر در الخور، حسين رحيمه و نشات اكرم در الوكره، قضي منير در القطر، مصطفي كريم در السيسيليه، علا عبدالزهرا در الخروطيات و يونس محمود در الغرافه توپ مي زنند.

نكته ديگر درباره تقابل ايران و عراق اينكه 6 عراقي سابقه حضور در ليگ ايران را در كارنامه دارند. باسم عباس مدتي در استقلال اهواز دوران كاملا ناموفقي را پشت سر گذاشت. علا عبدالزهرا مدت كوتاهي در 17 سالگي در مس كرمان بازي كرد.

محمد علي كريم هم فصل گذشته را خيلي ناموفق در مس سپري كرد. عماد رضا مدتها در فولاد و سپاهان توپ زد و حالا بازيكن شاهين بوشهر است. هوار ملا محمد مدتي در پرسپوليس بازي كرد و حالا به اعتقاد استقلالي ها بازيكن اين تيم به حساب مي آيد. كرار جاسم هم يكي دو فصلي است به ليگ ايران كوچ كرده و در تراكتورسازي توپ مي زند.

لینک به دیدگاه

خوشحالي قطبي و يارانش پس از گل برتري (عکس)

 

 

wol_error.gifاین عکس کوچک شده است برای مشاهده ی سایز اصلی کلیک کنید05e48c670c56a6590f37bd241c548340-getty-fbl-asia2011-match08-irq-irn.jpg

 

wol_error.gifاین عکس کوچک شده است برای مشاهده ی سایز اصلی کلیک کنید2cd5ba2bd42187def8f10f3e4b92f614-getty-fbl-asia2011-match08-irq-irn.jpg

 

wol_error.gifاین عکس کوچک شده است برای مشاهده ی سایز اصلی کلیک کنید541b74275fb6f4d3286ce85bc65df0e1-getty-fbl-asia2011-match08-irq-irn.jpg

لینک به دیدگاه
مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.

×
×
  • اضافه کردن...