رفتن به مطلب

"هتل - کشتی" برای بقا در هنگام زلزله


ارسال های توصیه شده

شرکت معماری روسی "رمی استدیو" طرح ساخت زیست-کره‌ای را ارائه کرده است که می‌تواند بر روی آب نیز معلق شده و در برابر شرایط دشوار و متغیر اقیانوسی و زمینی کاملا مقاوم باشد.

 

این هتل-کشتی به ‌گونه‌ای طراحی شده تا بتواند در برابر طوفان‌ها، امواج جزر و مدی و بالا رفتن سطح آب اقیانوس‌ها در کنار پدیده‌های مخربی از قبیل زلزله و دیگر فجایع طبیعی از خود مقاومت نشان دهد.

 

این هتل می‌تواند بر روی آب نیز شناور شده و بر روی سطح آب با عملکردی کاملا مستقلانه محیطی پایدار و پاک و سبز را برای مهمانان و ساکنان خود فراهم خواهد آورد، ساکنانی که احتمالا هرگز نباید این هتل را ترک کنند!

 

این طرح که معماری آن از صدف‌ها الهام گرفته شده است از یک سیستم ویژه تحمل بار برخوردار است که با توزیع متناسب وزن آن را در برابر زمین‌لرزه‌ها مقاوم می‌کند، در حالی که چارچوب‌های از پیش ساخته شده امکان ساختن سریع و ساده این ساختمان‌های صدفی شکل را فراهم خواهد آورد.

 

باغ‌های داخلی این ساختمان‌ها با ایجاد فضای گلخانه‌ای و ذخیره کافی نور روز به‌منظور مصرف در اتاق‌های این هتل مناظر شگفت‌انگیزی را برای ساکنین به‌وجود می‌آورد. در ساخت این هتل از سلول‌های خورشیدی، سیستم جمع‌آوری آب باران و پنجره‌های خود تمیز شونده نیز استفاده خواهد شد.

 

بر اساس گزارش گیزمگ، جدا از ویژگی‌های سبز این هتل، به‌نظر می‌آید طراحی شگفت‌انگیز آن از فیلم‌های علمی تخیلی برگرفته شده است و از آنجایی که شرکت "رمی استدیو" این طرح را با همکاری اتحادیه بین‌المللی معماری و به عنوان بخشی از برنامه "معماری برای بقا در هنگام فجایع طبیعی" ارائه کرده است، امید می‌رود رو به وخامت گذاشتن گرمای جهانی به حدی نرسد که بشر به استفاده از چنین هتل‌هایی نیاز پیدا کند.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

pixel.gif

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

pixel.gif

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

منبع:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...