رفتن به مطلب

طرح هدفمند کردن یارانه ها


ایا از حذف یارانه ها شما رضایت دارید؟  

39 کاربر تاکنون رای داده است

  1. 1. ایا از حذف یارانه ها شما رضایت دارید؟



ارسال های توصیه شده

-اینکه چرا ما تحریم شده ایم و هدف تحریم چه بوده برای تحریم کننده مهم است دوست من!

امروز میبینیم که چراهای تحریم یا اهداف تحریم به هدف خود نرسیده است.

مثال میزنم.

تحریم ما هسته ایی بود.

تحریم ما نظامی بود.

تحریم ما هوایی بود.

و در برخی جاها تحریم اقتصادی.

در مسئله ی هسته ایی به جایی رسیدیم که امروز خودمان در حال ساخت یک نیروگاه هسته ایی چون بوشهر هستیم که انشالله بزودی خبرش به گوش ملت میرسه.

در مسئله ی نظامی به حدی رسیدیم که چتر امنیت به دور کشور حلقه زده شده و همگان از حمله به این کشور واهمه دارند.

تحریم هوایی مارا به سمتی برد که امروز موسسه ایی با مدیریت منطقی در حال طراحی هواپیمای مسافربری است و تا سال 95 قول رونمایی از طرح را داده اند.

لپ مطلب بنده این است که تحریم ها مارا از لحاظ اقتصادی اسیب پذیر کرده است.

حال باید این اسیب پذیری را کاهش دهیم تا فشار کمتری به مردم بیاید.

امروز کمتر کشوری در دنیا وجود دارد که در سیستم اقتصادی خود یارانه را تعریف کرده باشد!!!!

-در ماجرای سهمیه بندی بنزین هدف صرفا کنترل مصرف بود!

چه بسا طبق گزارشات موجود مصرف بنزین پس از سهیمه بندی کمتر که نشد هیج بیشتر هم شد!

زیرا بنزین ازاد برای استفاده موجود بود!

با اینهمه

سیستم حمل و نقلی تهران با ورود هزاران اتوبوس به ناوگان مجهز شد و به مترو دو خط اضافه شد که امروز مدیر عامل مترو بر روی طرح 5 خط دیگر هم برنامه میریزد!

متروی کرج و اصفهان و شیراز و چند شهر دیگر پیشرفت عجیبی کرد.

مونوریل قم در حد کارهای پایانی است.

تازه این فقط با درامد حاصل از سهیمه بندی بنزین که منجر به شکست هم شد انجام شد!

شما اجازه بدهید طرح پیاده بشود سپس بگوئید خرج شد یا نه!

-سطح درامدی مردم همانطور که برای شما مهم تلقی میشود برای بنده هم مهم است.

بگذارید مثالی بزنم.

امروز متاسفانه صنعت کشور ما مریض است.

صنعت هر کشوری عموما وابسته به طرحهای عمرانی و طرحهای صنعتی دولت است.

گردش پول تنها با ساخت و ساز و پیشرفت صورت میگیرد.

حال میبینیم که دولت پول لازم جهت انجام یک طرح عمرانی کوچک رو ندارد!

وقتی طرح بخواد کارخانه ها و صنعت کشور میخوابد!

وقتی صنعت خوابید هزاران کارگر بیکار میشوند!

وقتی صنعت خوابید مسکن گران میشود!

زیرا مصالح موجود در ساخت مسکن کمیاب میشود.

اینها همه به مانند زنجیر به یکدیگر متصل هستند و اگر یک حلقه از این زنجیره خراب باشد همه ی ان زنجیره نابود میشوند.

اینکه صنعت خودروسازی ما توان پیشرفت ندارد هم به همین دلیل است.

امروز تعرفه ی خودرو به حدی هست که واردات جریان لازم را داشته باشد.

اما دولت صرفا به فکر بیکاری افراد زیادی است که در این صنعت مشغولند.

ایرانخودرو 30 درصد سهامش رو همین چند وقت پیش در بورس بین المللی واگذار کرد.

برای باز شدن در واردات خودرو اول باید کمپانی های خود این مملکت رونق پیدا کنند.

باید به روی پاهای خودشون بایستند.

فشارهای لازم هم داره بهشون اورده میشه تا سریعتر بتونن به این امر مهم برسن.

مگرنه اگر بخوایم سریع درهارو باز بکنیم هیچ ضرری به ما نمیرسد الا وابستگی در صنعت خودرو و نابودی کامل صنعت خودروسازی.

طبق اعلام رسمی نان سنگک دولتی میبایست 750 تومان ارائه شود.

اگر نانوایی نان ویژه را با 1000 تومن ارائه میکنه به خودش مربوط هستش اما اگر بخواهد نان دولتی را فراتر از 750 تومان ارائه کند میتوان با وی برخورد کرد.

-یادمه یکبار حاج اقای رویانیان اومده بود تلوزیون و داشت در مورد کرایه ی تاکسی ها صحبت میکرد.

مثال جالبی میزد که در فهم موضوع خوبه.

امیدوارم مثالش رو بدون نقص اگر در ذهنم باقی مونده باشه توضیح بدم.

میگفت یک تاکسی در روز حدود 50 نفر رو منتقل میکنه.

اگر از هر نفر کرایه ی 700 تومنی بگیره و بنزین مثلا 10 درصد گروه بشه نباید کرایه اش رو 10 درصد گرون بکنه و باید اون 10 درصد رو در اون 50 نفر پخش بکنه!

حال اونکه این اعداد همگی مثال و مصداق هستند و جنبه ی واقعیت ندارن.

میخوام بگم بی انصافی است اگر یک راننده کرایه اش رو 5 برابر کند!!!

در مورد حمل و نقل کالا هم این موضوع صدق پیدا میکند.

البته خداروشکر حمل و نقل کالا عموما توسط شرکت های باربری است و تدابیر لازم برای برخورد با متخلفین و سودجوها پیشبینی شده.

من سعی کردم جواب اون سوالاتی که درست مطرح شده و حاوی مطالب احساسی نیست رو بدم.

اگر در مورد سوالی تاکید دارید میتونید تکرارش کنید تا پاسخگو باشم.[/quote]

-در مورد قسمت های سبز باید بگم که نیروگاه بوشهر و پارس جنوبی و .... خیلی وقته قراره افتتحاح بشه و کلی بودجه صرفش شده و چه باج هایی که داده نشده وهنوز هم قراره ساخته بشه!پروژه هایی که تا کنون فقط صرف هزینه های کلان بوده و چیزی جز ضرر نبوده. باشد که ساخته و بهره برداری بشه!

در مورد نظامی اطلاعاتم ناقصه پس حرف شما قبول

در مورد هواپیما هم ما توان تعمیر هواپیما های موجود رو نداریم!ما خودرو نمیتونیم خودمون بسازیم.امیدوارم هواپیما رو بتونیم بسازیم:ws52:و مثل نیروگاه بوشهر و پارس جنوبی فقط هزینه نباشه.

در مورد قسمت قرمز :خیلی پراکنده بحث کردید

این موضوع رو فهمیدم که میفرمایید باید تحمل کرد تا صنعت خودرو رونق بگیره و فشار های لازم داره میاد.

چند وقته این بحث مطرحه؟تو این چند وقت نه تنها شیب پیرفت به سمت بالا نبوده!بلکه منفی بوده.ببینید روز به روز کیفیت خودروها کاهش پیدا میکنه .آیا غیر اینه؟خودرو در ایران حالت مافیایی پیدا کرده!هر جور بخوان باهاش برخورد میکنن.یه روز تو اخبار اعلام میشه 2 تا 5 درصد ارزون شد.فرداش بدون این که اخبار اعلام کنه 15 درصد گرون میشه!آیا فشار این جوریه که بری بگی آقای ایران خودرو پیشرفت کن؟نه فشار اینه که بگی از توان مهندسات استفاده کن و به ایران خودرو هشدار و به مردم وعده بدی از آغاز سال 91 واردات خودرو در ایران آزاد میشه:w16:

که اونم تا وقتی تنها 30 درصد سهامش واگذار شده و 70 درصدش دست دولته غیر عملیه

(همون مافیایی که گفتم.)

بحث نان:نان که به ما میدن همچین ویژه نیست و فرقی با بقیه نداره

مثل همونی که دارن میدن 2000 تومن تو شهرک و 1250 تو ونک!

حالا اصلا درست 750

یه خونواده دو نفره در ماه میتونه با 8000 تومنش 10 تا نون بخره

یعنی متوسط هر سه روز اون دو نفر روی هم یه نون بخورن؟منطقیه؟شاید هم من متوجه نمیشم!

ببین بر اساس مثال الان بنزین تقریبا 75% گرون شده

شما اینو بین 50 تا مسافری که گفتی هم تقسیم کنی افزايش قيمت داري درسته؟

تازه اون حرف آقای رویانیان اشتباهه

یه مسافر کش فرض کن تو مسیر رفت و برگشت از تجریش تا آزادی 20 تا بنزین مصرف کنه!تو رفت و برگشت 8 تا مسافر حمل میکنه. الان که بنزین 75 درصد گرون شده این 75درصد برای 20 لیتر بین اون 8 نفر تقسیم میشه نه بین 50 نفری که تو روز حمل میکنه!!!یعنی نفری 10درصد!!!

من ار حرف آقای رویانیان این طور برداشت کردم ایشون یه مقداری سعی در گمراهی مخاطب داشتن.خودم هم اون صحبتشون رو گوش کردم

 

رویانیون رو اگه میشناسی میخوام یه خاطره برات بگم:

پسرش رو میشناسی؟(فقط یک عدد پسر داره که متولد نیمه دوم 62 یا نیمه اول 63 هست چون با من همکلاسی بود)

من یادمه دوران دبیرستان(اگر خواستی بگو اسم دبیرستان رو هم خصوصی برات بفرستم) ایشون با پاترول سپاه و با سربازی که برای محل کار پدرشون بوده به مدرسه میومدن و میرفتن!!!

و ما با تاکسی و اتوبوس

آیا حق استفاده از اموال بیت المال رو در مسایل شخصی داشتن؟

من ایشون رو به عنوان فردی عادل و درست قبول ندارم.

  • Like 3
لینک به دیدگاه
  • پاسخ 83
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

سلام به همه ی دوستان خوبم هر چی خواستم این تاپیک رو نزنم ولی نشد

دوستان خوبم من می خوام بدونم دوستای دانشجوی این فرم چند در صد از این حذف این مثئله رضایت دارند و چند در صد ناراضی هستن .

لطفا به عقاید و نظرات هم احترام بزاریم

  • Like 12
لینک به دیدگاه

من به نوبه ی خودم از حذف یارانه ها مخالف هستم چون به نظر من مردم ما راه صحیح خرج کردن پول رو بلد نیستن و اول برج شارژ هستن ولی به اخر برج که برسه همه هشتشون گروی نهشون هستش

و به نظر من برای قشر کاسب زیاد تائتیر نداره اونها سودشون رو روی کالا هاشون میکشن و در اینجا به غشر کارمند . کارگر ظلم میشه

  • Like 5
لینک به دیدگاه

چون به نظرم هیچ برنامه ریزی و اماده سازی نداره و نخواهد داشت مخالفم .

یکی نیامد بگه این پولای صرفه جویی شده صرف چی میشه :banel_smiley_4:

  • Like 4
لینک به دیدگاه

درود

دوستان مخالف اعلام کنند که مخالف کل پروژه هستند و یا مخالف شیوه ی اجرا

امروزه در هیچ کشور پیشرفته ای یارانه بصورتی که در ایران پرداخت می شد(غیر مستقیم و حمایتی) پرداخت نمی گردد

زیرا این نوع از حمایت باعث مشکلات عدیده ای می شود از جمله ظلم در حق قشر کم در آمد و بهره مندی قشر مرفه از بیشترین حمایت ها

نتیجه ی این نوع پرداخت تشدید اختلاف طبقاتی است

از طرفی یکی از شروط اولیه برای پیوستن به سازمان تجارت جهانی حذف یارانه های غیر مستقیم و تبدیل آن به یارانه های مستقیم هست

در خیلی از کشور ها این یارانه ی مستقیم به قشر های خاصی مانند بی کاران بی خانمان ها و افراد زیر خط فقر تعلق می گیرد

اما در کشور ما بنا بر قانون اسلامی مبنی بر بهره مندی یکسان همه ی مسلمانان از بیت المال نمی توان به جبر این یارانه را به عدع ای نداد

اما نکته ی منفی این طرح شیوه ی اجرا و عدم زمینه سازه های مناسب است

امیدوارم که به مشکل بر نخورد

  • Like 5
لینک به دیدگاه

حذف يارانه ها كار خوبيه ولي نه الان با اين وضعيت كه مردم توي زندگي روزانشون موندن.

زماني بايد يارانه ها رو حذف كه توي كشور اعتدال باشه و تورم نداشته باشيم.توي تورم حذف كردن يارانه ها يه كار ابلهانه اس.

  • Like 3
لینک به دیدگاه
درود

دوستان مخالف اعلام کنند که مخالف کل پروژه هستند و یا مخالف شیوه ی اجرا

امروزه در هیچ کشور پیشرفته ای یارانه بصورتی که در ایران پرداخت می شد(غیر مستقیم و حمایتی) پرداخت نمی گردد

زیرا این نوع از حمایت باعث مشکلات عدیده ای می شود از جمله ظلم در حق قشر کم در آمد و بهره مندی قشر مرفه از بیشترین حمایت ها

نتیجه ی این نوع پرداخت تشدید اختلاف طبقاتی است

از طرفی یکی از شروط اولیه برای پیوستن به سازمان تجارت جهانی حذف یارانه های غیر مستقیم و تبدیل آن به یارانه های مستقیم هست

در خیلی از کشور ها این یارانه ی مستقیم به قشر های خاصی مانند بی کاران بی خانمان ها و افراد زیر خط فقر تعلق می گیرد

اما در کشور ما بنا بر قانون اسلامی مبنی بر بهره مندی یکسان همه ی مسلمانان از بیت المال نمی توان به جبر این یارانه را به عدع ای نداد

اما نکته ی منفی این طرح شیوه ی اجرا و عدم زمینه سازه های مناسب است

امیدوارم که به مشکل بر نخورد

بابا خوب این ظلم باز هم بر میگرده به اغشار کم در اماد اونی که دراه باز کالاش رو گرون میکنه و اون غشر کم در اماد مجبور میشه اون بهایی که از دولات دریافت میکنه رو باز برگردونه و در ضمن این هم نوعی ظلم به غشر متوسط جامعه (کارمندان)میشه شما حساب کن یک خانواده چهار نفره یا درامدی مینگین ماهی یک ملیون تومن (که بالا ترین میزان در امد رو من در نظر گرفتم )+ماهی 160هزار تومان یارانه ایا می تونه زندگیش رو پیش ببره؟

اگر اجاره نشین باشه باید چی کار کنه؟

  • Like 5
لینک به دیدگاه
حذف يارانه ها كار خوبيه ولي نه الان با اين وضعيت كه مردم توي زندگي روزانشون موندن.

زماني بايد يارانه ها رو حذف كه توي كشور اعتدال باشه و تورم نداشته باشيم.توي تورم حذف كردن يارانه ها يه كار ابلهانه اس.

 

دوست خوبم

یکی از دلایل تورم همین یارانه ها می باشد

تا زمانی که یارانه های دولتی وجود دارد مردم سقف مصرف ندارند و این باعث می شود که هر چه تولید شود مردم مصرف کنند

همین امر باعث تولید بی کیفیت می شود و تولید بی کیفیت با قیمت بالا بازار جهانی و صادراتی ندارد

لذا تولید کننده در بازار خارجی ضرر می دهد و در بازار داخلی جبران می کند

اما وقتی یارانه از بخش تولید حذف شود تولید کننده مجبور به ارایه ی کالا با کیفیت مطلوب می شود زیرا دیگر مصرف کننده داخلی هم کالای بی کیفیت و گران نمی خرد

از طرفی هر سال با افزوده شدن 10 درصدی به قیمت سوخت شاهد تورم بالای 20 درصدی به بهانه ی افزایش هزینه ی حمل نخواهیم بود

و یا مورد دیگر اینکه با سوخت 700 تومانی دیگر این همه تقاضا برای خرید ماشین با هر کیفیتی وجود ندارد و لذا تولید کننده م بایست به سمت رقابتی شدن برود و کیفیت را افزایش دهد

(البته این به شرط حمایت دولت از بخش حمل و نقل عمومی است.به این معنی که هزینه ی استفاده از وسایل شخصی بسیار بالاتر از هزینه ی حمل و نقل عمومی تمام شود و مردم به سمت استفاده از وسایل همگانی هدایت شوند.که این امر لازمه اش ایجاد حس امنیت و آسایش در وسایل عمومی است)

 

بابا خوب این ظلم باز هم بر میگرده به اغشار کم در اماد اونی که دراه باز کالاش رو گرون میکنه و اون غشر کم در اماد مجبور میشه اون بهایی که از دولات دریافت میکنه رو باز برگردونه و در ضمن این هم نوعی ظلم به غشر متوسط جامعه (کارمندان)میشه شما حساب کن یک خانواده چهار نفره یا درامدی مینگین ماهی یک ملیون تومن (که بالا ترین میزان در امد رو من در نظر گرفتم )+ماهی 160هزار تومان یارانه ایا می تونه زندگیش رو پیش ببره؟

اگر اجاره نشین باشه باید چی کار کنه؟

بیشترین تغییر در بخش انرزی ایجاد می شود

در بخش انرزی هم اقشار کم درامد پیش از این مصرف معقول و مناسب داشتند و سعیشان در مصرف در حد ایده آل بوده

اما اقشار با در آمد بالا با این استدلال که پولش را دارم و مصرف می کنم مصرفی چندین برابر داشته اند

خوبی اجرای افزایش قیمت به صورت پلکانی در همین است

قشری که پیش از این با مصرفی در حد نیاز و معقول سپری می کرده افزیش قیمت ها برایش در حدی است که یارانه ی نقدی جبران افزایش را برایش می کند اما قشری که افسار گسیخته مصرف می کرد افزایش قیمت برایش بسیار بالا خواهد بود

البته اینها همه معادلات روی کاغذ هستند و می بایست منتظر ماند تا در عمل و با توجه به عملکرد مجریان نتایج این کار را دید

  • Like 4
لینک به دیدگاه
دوست خوبم

یکی از دلایل تورم همین یارانه ها می باشد

تا زمانی که یارانه های دولتی وجود دارد مردم سقف مصرف ندارند و این باعث می شود که هر چه تولید شود مردم مصرف کنند

همین امر باعث تولید بی کیفیت می شود و تولید بی کیفیت با قیمت بالا بازار جهانی و صادراتی ندارد

لذا تولید کننده در بازار خارجی ضرر می دهد و در بازار داخلی جبران می کند

اما وقتی یارانه از بخش تولید حذف شود تولید کننده مجبور به ارایه ی کالا با کیفیت مطلوب می شود زیرا دیگر مصرف کننده داخلی هم کالای بی کیفیت و گران نمی خرد

از طرفی هر سال با افزوده شدن 10 درصدی به قیمت سوخت شاهد تورم بالای 20 درصدی به بهانه ی افزایش هزینه ی حمل نخواهیم بود

و یا مورد دیگر اینکه با سوخت 700 تومانی دیگر این همه تقاضا برای خرید ماشین با هر کیفیتی وجود ندارد و لذا تولید کننده م بایست به سمت رقابتی شدن برود و کیفیت را افزایش دهد

(البته این به شرط حمایت دولت از بخش حمل و نقل عمومی است.به این معنی که هزینه ی استفاده از وسایل شخصی بسیار بالاتر از هزینه ی حمل و نقل عمومی تمام شود و مردم به سمت استفاده از وسایل همگانی هدایت شوند.که این امر لازمه اش ایجاد حس امنیت و آسایش در وسایل عمومی است)

 

 

بیشترین تغییر در بخش انرزی ایجاد می شود

در بخش انرزی هم اقشار کم درامد پیش از این مصرف معقول و مناسب داشتند و سعیشان در مصرف در حد ایده آل بوده

اما اقشار با در آمد بالا با این استدلال که پولش را دارم و مصرف می کنم مصرفی چندین برابر داشته اند

خوبی اجرای افزایش قیمت به صورت پلکانی در همین است

قشری که پیش از این با مصرفی در حد نیاز و معقول سپری می کرده افزیش قیمت ها برایش در حدی است که یارانه ی نقدی جبران افزایش را برایش می کند اما قشری که افسار گسیخته مصرف می کرد افزایش قیمت برایش بسیار بالا خواهد بود

البته اینها همه معادلات روی کاغذ هستند و می بایست منتظر ماند تا در عمل و با توجه به عملکرد مجریان نتایج این کار را دید

من یک سوال دارم

اگر این طرح هدف مند کردن یارانه ها با شکست مواجه بشه بعد ابروی ایران و ایرانی جماعت نمیره

اگر مردمی که به قول شما افسار کسیخته هستند و فشار بهشون بیاد و باز مثل جریان انتخابات به خیابان بیایند بد نمیشه

به نظر تو اگر این طرح رو به صورت ازمایشی اجرا می کردن بهتر نبود؟

یه سوال دیگه ما به قیمت جهانی رسیدیم

ایا فکر نمیکنین این یک ضربه ی بزرگ به اقتصاد بزنه مثلا من دیگه ترجیح میدم شیر خارجی بخورم بجای شیر ابکی بدرد نخور پگاه

من ترجیح میدم پنیر عربی گیری رو بخورم به جای پنیر کاله و...

  • Like 4
لینک به دیدگاه
من یک سوال دارم

اگر این طرح هدف مند کردن یارانه ها با شکست مواجه بشه بعد ابروی ایران و ایرانی جماعت نمیره

 

ببینید دوستان

این طرح در اکثر کشور ها اجرا شده

البته در بازه های زمانی مختلف

ضمانت اجرایی شدن این طرح هم مردم هستند

باز هم تاکید می کنم بر روی کاغذ و محاسبات این طرح خوب و مفید است و می بایست 20 سال پیش اجرا می شد

گمان من بر این است که برای اجرای موفق طرح می بایست در طی 2 و حداکثر 3 سال آینده متوسط در آمد مردم را به سطح متوسط جهان(کشور های پیشرفته) نزدیک کنیم و این امر با توجه به در آمد های کشور شدنی است

وگرنه اینکه انتظار داشته باشیم در دراز مدت مردم با درآمد ایرانی به قیمت جهانی خرج کنند مطلبی است ناشدنی و محکوم به شکست

برای همین بسیار چشم انتظار تایین حداقل دستمزد برای سال آینده هستم و ناتظار دارم سیر صعودی مشهودی داشته باشد

 

اگر مردمی که به قول شما افسار کسیخته هستند و فشار بهشون بیاد و باز مثل جریان انتخابات به خیابان بیایند بد نمیشه

 

نه

برای چه بد بشود؟

اگر با این مردم به خیابان آمده مانند پارسال برخورد شود بد می شود

در بسیاری از کشور ها مناطقی وجود دارد در مقابل کنگره و یا ریاست جمهوری مختص تجمعات اعتراضی و انتقاد های شدید به سیاست ها و حکومتمداران

این اعتراضات تا زمانی که موجب آسیب به زیر ساخت ها(و نه بهانه ی تبلیغ علیه نظام و محاربه و این قبیل انگ ها) نشود با هیچ برخوردی مواجه نمی شود

متاسفانه مردم ما همه ی مسایل را با هم قاطی می کنند که الته این تاثیر سیاست های غلط 30 ساله هست

مسایل اقتصادی را با مسایل سیاسی و ماسل سیاسی را با فرهنگی و اجتماعی

 

به نظر تو اگر این طرح رو به صورت ازمایشی اجرا می کردن بهتر نبود؟

 

بطور آزمایشی یعنی چی؟

یعنی در استانی خاص؟

یا بر روی برخی اقلام خاص؟

در استان خاص اجا کردن باعث ایجاد بازار سیاه می شود و سود بیشماری نصیب دلال ها می شود

بر روی اقلام خاص هم باعث ایجاد تورم های افسار گسیخته می شود

ما در مورد حامل های انرژی تجربه ی حذف پلکانی و تاثیر مخرب آن بر تمام جنبه های زندگی داشتیم

میوه سر درخت کیلویی ماکزیمم 500 تومان خریده می شود با این استدلال که شما آب مفت و برق مفت و گار مفت روستایی دارید و در بازا تهران به چند هزار تومان می رسد به بهانه ی هزینه ی حمل و غیره

ولی با اجرای درست این طرح و تمرکز بر بخش نظارتی آن این سود از جیب دلال ها حذف می شود و در جیب مردم باقی می ماند

 

 

 

یه سوال دیگه ما به قیمت جهانی رسیدیم

ایا فکر نمیکنین این یک ضربه ی بزرگ به اقتصاد بزنه مثلا من دیگه ترجیح میدم شیر خارجی بخورم بجای شیر ابکی بدرد نخور پگاه

من ترجیح میدم پنیر عربی گیری رو بخورم به جای پنیر کاله و...

یادم نمی آید در همین تاپیک توضیح دادم یا تاپیک مشابه

یکی از عوارض مفید این طرح افزایش کیفیت تولید است

تولید کننده ی داخلی هزینه ی تولیدی برابر با هزینه ی تولید جهانی دارد و از طرفی می بایست سقف قیمت جهانی را رعایت کند لذا برای بقا چاره ای ندارد جز بهبود کیفیت و بهینه سازی خط تولید

شما وقتی قرار است پول مشابه پرداخت کنید به سمت کالایی می روید که کیفیت بهتری داشته باشد

مثلا در زمینه ی ماشین

شما بعد از این با هزینه ی بالای سوخت مواجه هستید

پس به سمت ماشینی می روید که:

مصرف کمتر داشته باشد

استهلاک کمتر و ماندگاری بیشتر داشته باشد

قیمت مناسب تری داشته باشد

یقینا در این شرایط خرید ماشینی مانند سمند با مصرف نزدیک به 14 لیتر در 100 کیلومتر شهری با هزینه ی بالا صرفه ندارد

لذا ترجیح می دهید که یا هزینه ی ماشین را در جایی دیگر سرمایه گذاری کنید و از سود آن هزینه ی رفت آمد با وسایل عمومی را بپردازید و یا گزینه ی جایگزین پیدا کنید

یا همان پنیر که فرمودید

اگر قرار است هزینه ی یکسان بپردازید یقینا بهترین را انتخاب می کنید که پروتیین های بیشتری را نصیب شما کند

 

علت اینکه این طرح را تحول اقتصادی می نامند همین چیز هاست

این مطالب که ما امروز به بحث می نشینیم نزدیک به 2 سال است که به کارخانجات گوشزد شده تا برای بهینه کردن تولید چاره اندیشی کنند

بسیاری به این سمت رفته اند و بسیاری یا محکوم به تعطیلی هستند و یا محکوم با پیمودن این راه

دولت از محل صرفه جویی ها به کارخانجات تسهیلات بازسازی می دهد(امیدوارم) تا بتوانند در عرصه ی تولید باقی بمانند

ما باید به سمت تولیدات صنعتی برویم و از تولید به روش های سنتی و قدیمی فاصله بگیریم

این طرح در صورت اجرای صحیح می تواند چرخ متحرک این تغییرات باشد

 

 

 

دوست من

این طرح اگر در همین حد اجرا شود عقیم است

این طرح حلقه ای از یک زنجیر است

یکی از این حلقه ها که می بایست در آینده ای نه چندان دور اجرا شود تغغیر در تعریف ارزش پول و یا تعویض پایه ی پولی است(مثلا حذف 4 صفر)

حلقه ی دیگر حقیق سازی بیمه ها و نظام بیمه است

حلقه ی دیگر تکیه و تاکید در صنایع تبدیلی است

و...

باید کمی منتظر ماند تا ببنیم سرانجام این طرح چیست و چگونه اجرایی می شود

  • Like 2
لینک به دیدگاه

یه سوال دیگه ما به قیمت جهانی رسیدیم

ایا فکر نمیکنین این یک ضربه ی بزرگ به اقتصاد بزنه مثلا من دیگه ترجیح میدم شیر خارجی بخورم بجای شیر ابکی بدرد نخور پگاه

من ترجیح میدم پنیر عربی گیری رو بخورم به جای پنیر کاله و...

یادم نمی آید در همین تاپیک توضیح دادم یا تاپیک مشابه

یکی از عوارض مفید این طرح افزایش کیفیت تولید است

تولید کننده ی داخلی هزینه ی تولیدی برابر با هزینه ی تولید جهانی دارد و از طرفی می بایست سقف قیمت جهانی را رعایت کند لذا برای بقا چاره ای ندارد جز بهبود کیفیت و بهینه سازی خط تولید

شما وقتی قرار است پول مشابه پرداخت کنید به سمت کالایی می روید که کیفیت بهتری داشته باشد

مثلا در زمینه ی ماشین

شما بعد از این با هزینه ی بالای سوخت مواجه هستید

پس به سمت ماشینی می روید که:

مصرف کمتر داشته باشد

استهلاک کمتر و ماندگاری بیشتر داشته باشد

قیمت مناسب تری داشته باشد

یقینا در این شرایط خرید ماشینی مانند سمند با مصرف نزدیک به 14 لیتر در 100 کیلومتر شهری با هزینه ی بالا صرفه ندارد

لذا ترجیح می دهید که یا هزینه ی ماشین را در جایی دیگر سرمایه گذاری کنید و از سود آن هزینه ی رفت آمد با وسایل عمومی را بپردازید و یا گزینه ی جایگزین پیدا کنید

یا همان پنیر که فرمودید

اگر قرار است هزینه ی یکسان بپردازید یقینا بهترین را انتخاب می کنید که پروتیین های بیشتری را نصیب شما کند

 

علت اینکه این طرح را تحول اقتصادی می نامند همین چیز هاست

این مطالب که ما امروز به بحث می نشینیم نزدیک به 2 سال است که به کارخانجات گوشزد شده تا برای بهینه کردن تولید چاره اندیشی کنند

بسیاری به این سمت رفته اند و بسیاری یا محکوم به تعطیلی هستند و یا محکوم با پیمودن این راه

دولت از محل صرفه جویی ها به کارخانجات تسهیلات بازسازی می دهد(امیدوارم) تا بتوانند در عرصه ی تولید باقی بمانند

ما باید به سمت تولیدات صنعتی برویم و از تولید به روش های سنتی و قدیمی فاصله بگیریم

این طرح در صورت اجرای صحیح می تواند چرخ متحرک این تغییرات باشد

شما فکر نمی کنی با این کار شعار اول انقلاب زیر سوال بره؟

استقلال ازادی جمهوری اسلامی

اگر بنا باشه نیاز ها مون رو از قرب تائمین کنیم بعد فکر میکنی ما محتاج به غرب بشیم؟

  • Like 1
لینک به دیدگاه

شما فکر نمی کنی با این کار شعار اول انقلاب زیر سوال بره؟

استقلال ازادی جمهوری اسلامی

اگر بنا باشه نیاز ها مون رو از قرب تائمین کنیم بعد فکر میکنی ما محتاج به غرب بشیم؟

من الان متوجه نشدم

من کی و کجا گفتم وابسته به غرب یا شرق باشیم؟

ضمن اینکه این شعار از پایه و اساس غلط است و در جهان امروزی نمی توان تعامل نداشت و در های را بست و متکی به تمام دستآورد های ملی بود

  • Like 1
لینک به دیدگاه
پاشو برو اگر مخالفی

پول سفرت رو هم میدم

مامان و بابام نمیزارن تهنا بلم:dancegirl2:

.

.

.

نیازی به نظر سنجی نداره....

چون در حال حاضر ایران مجبوره این طرح رو اجرا کنه ، چاره دیگه ای نداره...

باید گند کاری هایی اقتصادی که تو چند سال اخیر به بار آورده رو جبران کنه!:hanghead:

من دخمل خوبی بودمو سعی میکردم در مورد ایران و نظام حکومتیش نظر ندم :ws3:

ولی خب استاد و هم کلاسی ها رو این جور مسائل تاثیر میزارن دیگه :whistle:

  • Like 1
لینک به دیدگاه
سلام به همه ی دوستان خوبم هر چی خواستم این تاپیک رو نزنم ولی نشد

دوستان خوبم من می خوام بدونم دوستای دانشجوی این فرم چند در صد از این حذف این مثئله رضایت دارند و چند در صد ناراضی هستن .

لطفا به عقاید و نظرات هم احترام بزاریم

مسئله نه مثئله .

در این مورد هم من بشرطی راضیم که بتونن جلو گرانی رو بگیرند. البته تجارب این سی سال نشون داده که هیچ دولتی نتونسته جلو گرانی کاذب رو بگیره که هیچ خودشونم عامل گرانی شده اند. من در هیچ کشوری ندیدم که 90% تبلیغاتش مال بانکها باشه و مربوط به نزول پول باشه. آخه یک بانکی که برای 5 سال سپرده 135% سود میده این سود رو از کجا بدست میاره؟ معلومه دیگه از محل گرانفروشی ها. پس با این حساب این برنامه ملت رو بیچاره میکنه چیزی هم یادشون نمیده. فردا هم میان افزایش حقوق میدن بازم ملت شروع میکنند به ریخت و پاش.

  • Like 1
لینک به دیدگاه

×
×
  • اضافه کردن...