رفتن به مطلب

70درصدبودجه صرف حقوق كارمندان


ارسال های توصیه شده

به گزارش آتی نیوز به نقل از فارس، عليرضا منادي نماينده مردم تبريز و عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي با اشاره به تصويب كاهش تعداد وزراتخانه‌ها از 21 به 17 در برنامه پنجم، گفت: دولت‌هايي كه پس از انقلاب در كشورمان حاكم شده‌اند، كارآمدي لازم را نداشتند و علت آن هم اين است كه دولت‌ها رفته رفته متورم شده و بزرگتر مي‌شدند.

 

وي با بيان اينكه حتي همين موضوع استخدام 23 هزار پرستار نيز معناي تورم در سيستم دولتي را مي‌دهد، افزود: در حال حاضر 5 ميليون كارمند در كشور وجود دارد اما طبق استانداردها كشورمان به 700 يا 800 هزار كارمند نياز دارد لذا بايد اين ميزان را كاهش داده و به استانداردهاي لازم برسيم.

 

نماينده مردم تبريز در مجلس با بيان اينكه دولت براي اينكه بتواند اقدامات خود را به درستي انجام دهد، بايد "چابك " شود، اظهار داشت: در همين راستا كاهش تعداد وزارتخانه‌ها از 21 وزارتخانه به 17 وزارتخانه اقدام كاملاً درستي است، البته مي‌توان تعداد وزارتخانه‌ها را از 17 هم كمتر كرد.

 

منادي اضافه كرد: سال گذشته كشور 55 ميليارد دلار درآمد نفتي داشت اما در مقابل 70 ميليارد دلار حقوق به كارمندان پرداخت شد، يعني دولت، مجلس و همه مسئولان براي پرداخت حقوق اين تعداد كارمند مشغول به كار هستند و در واقع همه بودجه براي پرداخت حقوق كارمندان بسيج مي‌شود.

 

وي خاطرنشان كرد: بر اين اساس 70 درصد از بودجه كل كشور شامل بودجه جاري يعني پرداخت حقوق مي‌شود و تنها 25 يا 30 درصد صرف پروژه‌هاي عمراني خواهد شد؛ درآمد حاصل از فروش نفت به جاي اينكه صرف پروژه‌هاي عمراني شود، صرف هزينه‌هاي ديگر مي‌شود، از اين رو بايد دولت كوچكتر شود و اين همان موضوعي كه دولتمردان هم به اين نتيجه رسيده‌اند.

 

نماينده مردم تبريز در مجلس در ادامه تأكيد كرد: مي‌توان در مورد ادغام وزارتخانه همه وزارتخانه‌هاي اقتصادي را تجميع كرده و تنها يك وزارتخانه با عنوان وزارتخانه صنعت و تجارت فعال باشد، بسياري از وزارتخانه با توجه به تعداد بالاي كارمنداني كه دارند از كارايي لازم برخوردار نيستند.

"تجميع وزارتخانه مي‌تواند كارايي و بهره‌وري آنها را بالا ببرد چرا‌كه كشور بدون ادغام وزارتخانه‌ها به ميزان بهره‌وري لازم نمي‌رسد ".

لینک به دیدگاه

سازمانها رو کاهش میدن اونوقت کارمنداشو میبرن تو همان اداره که ادغام شده. یعنی از تعداد کارکنان کم نمیشه. فقط فهرست سازمانها کم میشه. کارکنانش بازم هستند.

لینک به دیدگاه

سال گذشته كشور 55 ميليارد دلار درآمد نفتي داشت اما در مقابل 70 ميليارد دلار حقوق به كارمندان پرداخت شد، يعني دولت، مجلس و همه مسئولان براي پرداخت حقوق اين تعداد كارمند مشغول به كار هستند و در واقع همه بودجه براي پرداخت حقوق كارمندان بسيج مي‌شود.

 

 

براي خودم اين قسمتش خيلي جالب بود.اگه اين آمار واقعيت داشته باشه چطور ميشه به آينده اين مملكت خوش بين بود؟

لینک به دیدگاه
براي خودم اين قسمتش خيلي جالب بود.اگه اين آمار واقعيت داشته باشه چطور ميشه به آينده اين مملكت خوش بين بود؟

کسی نگران آینده مملکت نیست. اونا نگران آینده حساب بانکی و مقامشونند.

لینک به دیدگاه

یه بار سر یه کلاسی با یکی از اساتید بحثی درهمین زمینه داشتیم

شاید یه سری از دوستان اسم جایکارو شنیده باشن

همون زمان بود که داشتن بین این سازمان واون سازمان دست دست میکردنش

با یه مثال ساده توضیح داد که چرا دولت درایران هیچوقت کوچک نمیشود

دولت رو میخوایم کوچیک کنیم وکارهاشونو میدیم به بخش خصوصی

اما کدوم بخش خصوصی

اکثر شرکتهای خصوصی که با سازمانهای دولتی درارتباط هستند توسط بدنه همون سازمانهای دولتی تشکیل شده اند

بعد چون چرخه بوروکراسی ونادیده گرفتن قانون مدام داره تکرار میشه درنتیجه به جای کوچک شدن دولت حجمش بزرگتر وبزرگتر میشه

سازمانهای موازی هم بعد از مدتی باز درسیستم دولتی ادغام میشن وروز از نو وروزی از نو

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...