رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

شهر پایدار Masdar City بهزیستی آینده شهرهای سراسر جهان ، بستگی به توانایی مردم برای توسعه و یکپارچه سازی فناوری سازگار با محیط زیست دارد .

1892_634260532098628750_l.JPG بهزیستی آینده شهرهای سراسر جهان ، بستگی به توانایی مردم برای توسعه و یکپارچه سازی فناوری سازگار با محیط زیست دارد .

 

گروه"LAVA"، "شهر مصدرMasdar City" را به عنوان شهری از آینده طراحی کرده اند ، که در صدر یکپارچه سازی تکنولوژی پایدار در طراحی معماری مدرن قرار دارد . رم ، آتن ، فلورانس ، بزرگترین شهرهای تاریخی ، همگی دارای پلازا و فروم بودند ، جایی که در آن زندگی ، ارزش ها ، آرمان ها و تصور جمعیت نمو می کند .

 

masder%2001.jpg

 

به همان شکل ، مرکز مصدر باید یک دیدگاه شمایلی و یادمانی باشد تا توجه جهانی را به فن آوری پایدار جلب کند . ما طرح مصدر را به عنوان "واحه ای از آینده" می بینیم : یک محیط منطبق ، فعال ، قابل تنفس و زندگی ؛ تحریک شده توسط تعامل اجتماعی مردم به همراه در نظر گرفتن استفاده و مزایای فن آوری سازگار با محیط زیست .

 

از این رو پیشنهاد طراحی ما ، تمرکز بر روی تحویل 3 مسئله کلیدی بود : 1.عملکرد – برای نشان دادنِ استفاده و مزایای تکنولوژی پایدار در یک فضای معماری مدرن ، پویا و یادمانی. 2.فعال سازی- برای فعال کردن و یا راه انداختن تکنولوژی پایدار مطابق با نیازهای عملکردی این محیط ، 24 ساعت شبانه روز و 365 روز سال.

 

masder%2002.jpg

 

 

3.تعامل –به منظورتشویق و تحریک کپویایی اجتماعی که درآن زندگی، ارزش ها ، آرمان ها و تصورات جمعیتِ مصدر تحول و نمو می یابد .

 

"واحه ای از آینده" ، تکنولوژی پایدار در یک محیط معماری کاربر پسند را نشان می دهد – استفاده انطاف پذیر از فضا ، آسایش فضای باز و سرپوشیده و عملکرد مطلوب .

 

ایده های طراحی مهندسی و محیط زیستی زیر ، برای به حداقل رساندن مصرف انرژی در این پروژه مورد استفاده قرار گرفته : سطوح درخشنده ، حرکت و جریان هوا که مکمل های الگوهای باد طبیعی هستند ، جرم حرارتی و PCM ، صفحه های خنک کننده و پانل های LUNA ، سایه اندازی سطوح خارجی اطراف پلازا و ... .

 

masder%2003.jpg

طراحی پایدار ما و فلسفه مهندسی ، "تصور آینده" را با "واقعیت علمی و قابل دسترس" متعادل می کند . هدف ما ایجاد شرکت انرژی ابوظبی با کمترین اثرات کربنی ممکن است و در عین حال حفظ بالاترین سطح تجربه کاربر در یک زیست پذیری قابل امکان از معماری مقرون به صرفه.

 

masder%2004.jpg

 

masder%2005.jpg

 

masder%2006.jpg

 

masder%2007.jpg

 

masder%2008.jpg

 

masder%2009.jpg

 

masder%2010.jpg

 

masder%2011.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع: تهیه و تنظیم : سایت خبری معماری نیوز

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...