smmoosavian 1993 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 22 آذر، ۱۳۸۹ داشتم روش کار می کردم یهو یه کامیون زد بهش کاپوتش رفت !! :icon_pf (34):ولی چرخای جلوش هنوز سالمه خلاصه به هر ضرب و زوری بود پارکش کردیم اونجا !! جلوش فعلا نیست !! دادم صافکاری وقتی از صافکاری اومد عکسای جلوشم می ذارم از نظر کیفیت سطح تعریفی نداره ولی برای تجربه اول بدک نیست نظر شما چیه ؟؟ 1 لینک به دیدگاه
smmoosavian 1993 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 24 آذر، ۱۳۸۹ CATIA car design - How to design car in CATIA لینک به دیدگاه
شعید 14 اشتراک گذاری ارسال شده در 29 دی، ۱۳۸۹ سلام من یکی دوتای سه نه 4 تای خودرو طراحی کردم از فراری تا bmw میخوای کمک از من ؟:icon_pf (44): 2 لینک به دیدگاه
smmoosavian 1993 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 29 دی، ۱۳۸۹ چرا که نه ؟ برو بریم !! :ws2: یه سری اسکچ به صورت سری و مخفیانه با هم رد و بدل می کنیم تا در نهایت به بهترین طرح دست پیدا کنیم . شما هم لطف کنید چند تا از نمونه کارهاتون رو آپلود کنید تو همن تاپیک . یه لطف دیگه هم بکنید و بفرمایید کارهاتون رو به صورت دستی انجام میدید یا مدلسازی نرم افزاری هم انجام میدید ؟ اگه جواب مثبته با چه نرم افزاری کار می کنید ؟ امیدورام بتونیم یه طرح مشتی در بیاریم . پس یادتون نره حتما چند تا از نمونه کارهاتون رو تو همین تاپیک بذارید 1 لینک به دیدگاه
amin 202 مهمان اشتراک گذاری ارسال شده در 14 بهمن، ۱۳۸۹ آقا منم پایم... بیوگرافی خودم: یه مدتی با سیاه قلم رو طراحی خودروهایی مثل بوگاتی و لامبورگینی و چورولت کار می کردم.5-4 سال پیش. یه چنتا خودروی مفهومی هم طراحی کردم...ولی چون درسام سنگین شدن،دیگه پیگیری نکردم!(بخاطر کنکور) تا حدودی هم به محیط surfaceه کتیا آشنایی دارم...ولی زیاد روش کار نکردم. منم با شما موافقم.. خودمم یه چنبار رو بدنه ی فراری 430 و لامبورگینی گالاردو کار کردم،ولی عین شما نا تمام موندن. چون ارور خیلی زیاد می دادن... نمی تونستم یکپارچگی رو بین سطوح رعایت کنم تا بعد به part body تبدیلشون کنم. البته اینم بگم...کار گروهی مزایای خاص خودشو داره...ولی ایجاد هماهنگی بین کارکرد ها و مخصوصاً بخش طراحی یکم مشکله. این کار خیلی برام جالب انگیزه....ولی مسلماً وقت زیادی رو میطلبه. من می تونم تو بخش طراحی دستی(گرفتن نما ها بصورت دستی)- طراحی در محیط surface باهاتون همکاری کنم. خواهشاً اخبار و زمان شروع کار رو هر چه سریعتر ابلاغ کنید. لینک به دیدگاه
smmoosavian 1993 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 14 بهمن، ۱۳۸۹ آقا منم پایم...بیوگرافی خودم: یه مدتی با سیاه قلم رو طراحی خودروهایی مثل بوگاتی و لامبورگینی و چورولت کار می کردم.5-4 سال پیش. ... خواهشاً اخبار و زمان شروع کار رو هر چه سریعتر ابلاغ کنید. فکر کنم دیگه میره تا ایام عید !! چون منم سرم خیلی شلوغه لینک به دیدگاه
amin 202 مهمان اشتراک گذاری ارسال شده در 15 بهمن، ۱۳۸۹ فکر کنم دیگه میره تا ایام عید !! چون منم سرم خیلی شلوغه پس هم دردیم....شروع شد منم در جریان بذارید...:w139: لینک به دیدگاه
شعید 14 اشتراک گذاری ارسال شده در 21 بهمن، ۱۳۸۹ سلام سوالی دارم دقیقا فایده ابر نقاط چیست؟ من چند تا اتومبیل 3یا4یا5تای میشه طراحی کزدم پوسته وصندلی،.... توی یک سایت یاد میداد که چطور طرح خود را به ابر نقاط تبدیل کنیم وفقط یک روش داشت حالا من این کارو کردم وانجام اش دادم در حالت اصلی این کار با دستگاهای که کارشون تبدیل قطعات وهر جسم ووو....به ابر نقاط هست انجام میشه، سوالم اینه که ما از ابر نقاط برای کپی کردن وبعد برای تقییر دادن قطعه وپوسته و...فقط استفاده میکنیم؟ 2 لینک به دیدگاه
smmoosavian 1993 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 21 بهمن، ۱۳۸۹ سلام سوالی دارم دقیقا فایده ابر نقاط چیست؟ من چند تا اتومبیل 3یا4یا5تای میشه طراحی کزدم پوسته وصندلی،.... توی یک سایت یاد میداد که چطور طرح خود را به ابر نقاط تبدیل کنیم وفقط یک روش داشت حالا من این کارو کردم وانجام اش دادم در حالت اصلی این کار با دستگاهای که کارشون تبدیل قطعات وهر جسم ووو....به ابر نقاط هست انجام میشه، سوالم اینه که ما از ابر نقاط برای کپی کردن وبعد برای تقییر دادن قطعه وپوسته و...فقط استفاده میکنیم؟ وقتي طراحي سطوح به پيچيدگي هاي زيادي نياز داره مهندسان مجبور مي شن اول مدل گلي يا clay model ، رو بسازن و سپس با ابر نقاط اون رو وارد نرم افزار كنن. اين كار در صنايع خودرو كاربرد زيادي داره و همچنين در طراحي محصولات و قطعات صنعتي كه سطوح پيچيده دارند خيلي زياد استفاده ميشه. يا اينكه ابتدا قطعه اي موجوده و ساخته شده و مدل نرم افزاري موجود نيست. يكي از استفاده هاي مهم ابر نقاط ، كنترل كيفيت هست. يعني مثلا پره توربين رو ساخته ايم و مي خوايم ببينيم سطوح مدل ساخته شده با سطوح اصلي طراحي شده در نرم افزار چقدر اختلاف داره. 2 لینک به دیدگاه
mhsoltani 12 اشتراک گذاری ارسال شده در 5 اسفند، ۱۳۸۹ سلام دوست عزیز من هم علاقه زیادی به طراحی خودرو دارم و امیدوارم بتونم با شما همکاری کنم با کتیا هم کار کردم ولی همیشه در آرزوی یاد گرفتن مدلسازی سطوح پیشرفته بودم و نتونستم آموزش مناسبی پیدا کنم ... مدلینگ سطوح بدنه خودرو تو کدوم محیط ها انجام میشه ؟ Sketch tracer و Free Style و Automotive Class A و ... ؟!!! اگه شما فایل آموزشی و ... در این مورد دارین برام بفرستین تا با همکاری هم بتونیم کار رو بهتر پیش ببریم ... کارهایی هم که گذاشتین برای شروع خیلی عالیه ... امیدوارم با همکاری همدیگه بتونیم تو این زمینه پیشرفت کنیم ... با تشکر فراوان موفق باشید 2 لینک به دیدگاه
mhsoltani 12 اشتراک گذاری ارسال شده در 9 اسفند، ۱۳۸۹ سلام دوست عزیزمن هم علاقه زیادی به طراحی خودرو دارم و امیدوارم بتونم با شما همکاری کنم با کتیا هم کار کردم ولی همیشه در آرزوی یاد گرفتن مدلسازی سطوح پیشرفته بودم و نتونستم آموزش مناسبی پیدا کنم ... مدلینگ سطوح بدنه خودرو تو کدوم محیط ها انجام میشه ؟ Sketch tracer و Free Style و Automotive Class A و ... ؟!!! اگه شما فایل آموزشی و ... در این مورد دارین برام بفرستین تا با همکاری هم بتونیم کار رو بهتر پیش ببریم ... کارهایی هم که گذاشتین برای شروع خیلی عالیه ... امیدوارم با همکاری همدیگه بتونیم تو این زمینه پیشرفت کنیم ... با تشکر فراوان موفق باشید mh68s@yahoo.com لینک به دیدگاه
golabi2007 36 اشتراک گذاری ارسال شده در 17 شهریور، ۱۳۹۰ با سلام برای طراحی سطوح خودرو اون موردی که من در مرکز تحقیقات ایران خودرو دیدم به این صورت بود که ابتدا بر روی کاغذ طراحی می کردن بعد از نهایی شدن طراحی , یک مدل با گل مخصوص از آن ساخته شد.(مدل گلی) سپس این مدل گلی را cmm کردن تا ابر نقاط از آن به دست آید و با نرم افزار کتیا و جئو مجیک این نقاط به سطح تبدیل شد و در آخر این سطوح را در بخش سطوح کتیا generative shape design تغغیر و اصلاح کردن.و از روی این سطوح قالب ها ساخت و غیره تهیه شد 1 لینک به دیدگاه
amin 202 مهمان اشتراک گذاری ارسال شده در 17 شهریور، ۱۳۹۰ با سلامبرای طراحی سطوح خودرو اون موردی که من در مرکز تحقیقات ایران خودرو دیدم به این صورت بود که ابتدا بر روی کاغذ طراحی می کردن بعد از نهایی شدن طراحی , یک مدل با گل مخصوص از آن ساخته شد.(مدل گلی) سپس این مدل گلی را cmm کردن تا ابر نقاط از آن به دست آید و با نرم افزار کتیا و جئو مجیک این نقاط به سطح تبدیل شد و در آخر این سطوح را در بخش سطوح کتیا generative shape design تغغیر و اصلاح کردن.و از روی این سطوح قالب ها ساخت و غیره تهیه شد اما تو solidworks روش دیگری هم وجود داره و اون استفاده از نقشه های blueprint ه! دقتش به اندازه ی ابر نقاط نیست ولی با هزینه ی فوق العاده کمتر و سریعتر میشه طرح رو اماده کرد. روش کار بدین صورته که بعد از ساخت مدل گلی، از اون از 4 جهت عکس برداری دقیق میکنن طوری که خاصیت پرسپکتیو به صفر میل کنه. بعد اون عکس ها رو به خطوط تبدیل میکنن. پس از تبدیل اونا به خطوط و تعیین مقیاس اونها با اندازه های واقعی ، اونها رو وارد نرم افزار solidworks میکنن. اینجوری به راحتی و با استفاده از ابزار 3D sketch میشه با تغییر نمای دید خطوط بدنه رو کشید و به هم وصل کرد تا سطوح تشکیل بشن! این فایل کاربردی از blueprint ها رو نشون میده: لطفاً شما هم اگر اطلاعاتی از نحوه ی کار با ابر نقاط و مراحل استفادش رو میدونید توضیح بدید تا استفاده کنیم....:w139: لینک به دیدگاه
miili1364 11 اشتراک گذاری ارسال شده در 8 آبان، ۱۳۹۰ اما تو solidworks روش دیگری هم وجود داره و اون استفاده از نقشه های blueprint ه!دقتش به اندازه ی ابر نقاط نیست ولی با هزینه ی فوق العاده کمتر و سریعتر میشه طرح رو اماده کرد. روش کار بدین صورته که بعد از ساخت مدل گلی، از اون از 4 جهت عکس برداری دقیق میکنن طوری که خاصیت پرسپکتیو به صفر میل کنه. بعد اون عکس ها رو به خطوط تبدیل میکنن. پس از تبدیل اونا به خطوط و تعیین مقیاس اونها با اندازه های واقعی ، اونها رو وارد نرم افزار solidworks میکنن. اینجوری به راحتی و با استفاده از ابزار 3D sketch میشه با تغییر نمای دید خطوط بدنه رو کشید و به هم وصل کرد تا سطوح تشکیل بشن! این فایل کاربردی از blueprint ها رو نشون میده: برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام لطفاً شما هم اگر اطلاعاتی از نحوه ی کار با ابر نقاط و مراحل استفادش رو میدونید توضیح بدید تا استفاده کنیم....:w139: با سلام دوست عزیز استفاده از Blueprint در کتیا بسیار ساده و هست و هونطور که دوستان قبلا گفتن از طرق Sketch tracer این کار انجام میشه.... لینک به دیدگاه
miili1364 11 اشتراک گذاری ارسال شده در 8 آبان، ۱۳۹۰ در زمینه طراحی خودرو حقیر هم تجاربی رو دارم که مایلم با دوستان به اشتراک بگزارم.... روشی که بنده استفاده کردم با توجه به Blue print ها بود که تعداد زیادی از اونها رو میشه از سایت برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام دانلود کرد. پس از وارد کردن blueprintدر محیط sketch tracerدر محیط freestyleو به کمک 3d curve منحنی های سطوح خودرو رو ایجاد کردم... در صورت لزوم تعدادی عکس هم براتون خواهم گذاشت لینک به دیدگاه
Salar.Mehr 509 اشتراک گذاری ارسال شده در 4 بهمن، ۱۳۹۰ خب برای طراحی این کار تا اینجایی که من کار کردم بنظرم بهترین برنامه catia و استفاده از محیط ICEM Shape که تازه در ورژن های جدید کتیا ارائه شده لینک به دیدگاه
hamed-t 12 اشتراک گذاری ارسال شده در 28 بهمن، ۱۳۹۰ اقا پایتم من کتیارو خوب بلدم وقبلن طراحی میکردم:icon_razz: لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده