رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

داشتم روش کار می کردم یهو یه کامیون زد بهش کاپوتش رفت !! :icon_pf (34):ولی چرخای جلوش

هنوز سالمه :a030:

9943qax0xz5wc6ow14hu.jpg

 

خلاصه به هر ضرب و زوری بود پارکش کردیم اونجا !!

 

iod9sgp6q2xxb6sjvfk.jpg

 

جلوش فعلا نیست !! دادم صافکاری :ws3: وقتی از صافکاری اومد عکسای جلوشم می ذارم

 

از نظر کیفیت سطح تعریفی نداره ولی برای تجربه اول بدک نیست نظر شما چیه ؟؟

لینک به دیدگاه
  • 1 ماه بعد...

چرا که نه ؟ برو بریم !! :ws2: یه سری اسکچ به صورت سری و مخفیانه با هم رد و بدل می کنیم تا

در نهایت به بهترین طرح دست پیدا کنیم . شما هم لطف کنید چند تا از نمونه کارهاتون رو آپلود کنید تو

همن تاپیک . یه لطف دیگه هم بکنید و بفرمایید کارهاتون رو به صورت دستی انجام میدید یا مدلسازی نرم افزاری

هم انجام میدید ؟ اگه جواب مثبته با چه نرم افزاری کار می کنید ؟

امیدورام بتونیم یه طرح مشتی در بیاریم .  

پس یادتون نره حتما چند تا از نمونه کارهاتون رو تو همین تاپیک بذارید:icon_gol:

لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...
amin 202 مهمان

آقا منم پایم...

بیوگرافی خودم:

یه مدتی با سیاه قلم رو طراحی خودروهایی مثل بوگاتی و لامبورگینی و چورولت کار می کردم.5-4 سال پیش.

یه چنتا خودروی مفهومی هم طراحی کردم...ولی چون درسام سنگین شدن،دیگه پیگیری نکردم!(بخاطر کنکور)

تا حدودی هم به محیط surfaceه کتیا آشنایی دارم...ولی زیاد روش کار نکردم.

منم با شما موافقم..

خودمم یه چنبار رو بدنه ی فراری 430 و لامبورگینی گالاردو کار کردم،ولی عین شما نا تمام موندن.

چون ارور خیلی زیاد می دادن... نمی تونستم یکپارچگی رو بین سطوح رعایت کنم تا بعد به part body تبدیلشون کنم.

 

البته اینم بگم...کار گروهی مزایای خاص خودشو داره...ولی ایجاد هماهنگی بین کارکرد ها و مخصوصاً بخش طراحی یکم مشکله.

این کار خیلی برام جالب انگیزه....ولی مسلماً وقت زیادی رو میطلبه.

من می تونم تو بخش طراحی دستی(گرفتن نما ها بصورت دستی)- طراحی در محیط surface باهاتون همکاری کنم.

خواهشاً اخبار و زمان شروع کار رو هر چه سریعتر ابلاغ کنید.:a030:

لینک به دیدگاه
آقا منم پایم...

بیوگرافی خودم:

یه مدتی با سیاه قلم رو طراحی خودروهایی مثل بوگاتی و لامبورگینی و چورولت کار می کردم.5-4 سال پیش.

...

خواهشاً اخبار و زمان شروع کار رو هر چه سریعتر ابلاغ کنید.:a030:

 

فکر کنم دیگه میره تا ایام عید !! چون منم سرم خیلی شلوغه :ws37:

لینک به دیدگاه

سلام

سوالی دارم دقیقا فایده ابر نقاط چیست؟

من چند تا اتومبیل 3یا4یا5تای میشه طراحی کزدم پوسته وصندلی،.... توی یک سایت

یاد میداد که چطور طرح خود را به ابر نقاط تبدیل کنیم وفقط یک روش داشت حالا من این کارو کردم

وانجام اش دادم در حالت اصلی این کار با دستگاهای که کارشون تبدیل قطعات وهر جسم ووو....به ابر نقاط هست انجام میشه، سوالم اینه که ما از ابر نقاط برای کپی کردن وبعد برای تقییر دادن قطعه وپوسته و...فقط استفاده میکنیم؟:banel_smiley_4:

 

لینک به دیدگاه
سلام

سوالی دارم دقیقا فایده ابر نقاط چیست؟

من چند تا اتومبیل 3یا4یا5تای میشه طراحی کزدم پوسته وصندلی،.... توی یک سایت

یاد میداد که چطور طرح خود را به ابر نقاط تبدیل کنیم وفقط یک روش داشت حالا من این کارو کردم

وانجام اش دادم در حالت اصلی این کار با دستگاهای که کارشون تبدیل قطعات وهر جسم ووو....به ابر نقاط هست انجام میشه، سوالم اینه که ما از ابر نقاط برای کپی کردن وبعد برای تقییر دادن قطعه وپوسته و...فقط استفاده میکنیم؟:banel_smiley_4:

 

 

وقتي طراحي سطوح به پيچيدگي هاي زيادي نياز داره مهندسان مجبور مي شن اول مدل گلي يا clay model ، رو بسازن و سپس با ابر نقاط اون رو وارد نرم افزار كنن. اين كار در صنايع خودرو كاربرد زيادي داره و همچنين در طراحي محصولات و قطعات صنعتي كه سطوح پيچيده دارند خيلي زياد استفاده ميشه. يا اينكه ابتدا قطعه اي موجوده و ساخته شده و مدل نرم افزاري موجود نيست. يكي از استفاده هاي مهم ابر نقاط ، كنترل كيفيت هست. يعني مثلا پره توربين رو ساخته ايم و مي خوايم ببينيم سطوح مدل ساخته شده با سطوح اصلي طراحي شده در نرم افزار چقدر اختلاف داره.  

clay.JPG

لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...

سلام دوست عزیز

من هم علاقه زیادی به طراحی خودرو دارم و امیدوارم بتونم با شما همکاری کنم با کتیا هم کار کردم ولی همیشه در آرزوی یاد گرفتن مدلسازی سطوح پیشرفته بودم و نتونستم آموزش مناسبی پیدا کنم ...

مدلینگ سطوح بدنه خودرو تو کدوم محیط ها انجام میشه ؟ Sketch tracer و Free Style و Automotive Class A و ... ؟!!!

اگه شما فایل آموزشی و ... در این مورد دارین برام بفرستین تا با همکاری هم بتونیم کار رو بهتر پیش ببریم ...

کارهایی هم که گذاشتین برای شروع خیلی عالیه ...

امیدوارم با همکاری همدیگه بتونیم تو این زمینه پیشرفت کنیم ...

 

با تشکر فراوان

موفق باشید

لینک به دیدگاه
سلام دوست عزیز

من هم علاقه زیادی به طراحی خودرو دارم و امیدوارم بتونم با شما همکاری کنم با کتیا هم کار کردم ولی همیشه در آرزوی یاد گرفتن مدلسازی سطوح پیشرفته بودم و نتونستم آموزش مناسبی پیدا کنم ...

مدلینگ سطوح بدنه خودرو تو کدوم محیط ها انجام میشه ؟ Sketch tracer و Free Style و Automotive Class A و ... ؟!!!

اگه شما فایل آموزشی و ... در این مورد دارین برام بفرستین تا با همکاری هم بتونیم کار رو بهتر پیش ببریم ...

کارهایی هم که گذاشتین برای شروع خیلی عالیه ...

امیدوارم با همکاری همدیگه بتونیم تو این زمینه پیشرفت کنیم ...

 

با تشکر فراوان

موفق باشید

 

mh68s@yahoo.com

لینک به دیدگاه
  • 5 ماه بعد...
  • 5 هفته بعد...

با سلام

برای طراحی سطوح خودرو اون موردی که من در مرکز تحقیقات ایران خودرو دیدم به این صورت بود که ابتدا بر روی کاغذ طراحی می کردن بعد از نهایی شدن طراحی , یک مدل با گل مخصوص از آن ساخته شد.(مدل گلی) سپس این مدل گلی را cmm کردن تا ابر نقاط از آن به دست آید و با نرم افزار کتیا و جئو مجیک این نقاط به سطح تبدیل شد و در آخر این سطوح را در بخش سطوح کتیا generative shape design تغغیر و اصلاح کردن.و از روی این سطوح قالب ها ساخت و غیره تهیه شد

لینک به دیدگاه
amin 202 مهمان
با سلام

برای طراحی سطوح خودرو اون موردی که من در مرکز تحقیقات ایران خودرو دیدم به این صورت بود که ابتدا بر روی کاغذ طراحی می کردن بعد از نهایی شدن طراحی , یک مدل با گل مخصوص از آن ساخته شد.(مدل گلی) سپس این مدل گلی را cmm کردن تا ابر نقاط از آن به دست آید و با نرم افزار کتیا و جئو مجیک این نقاط به سطح تبدیل شد و در آخر این سطوح را در بخش سطوح کتیا generative shape design تغغیر و اصلاح کردن.و از روی این سطوح قالب ها ساخت و غیره تهیه شد

 

اما تو solidworks روش دیگری هم وجود داره و اون استفاده از نقشه های blueprint ه!

دقتش به اندازه ی ابر نقاط نیست ولی با هزینه ی فوق العاده کمتر و سریعتر میشه طرح رو اماده کرد.

 

روش کار بدین صورته که بعد از ساخت مدل گلی، از اون از 4 جهت عکس برداری دقیق میکنن طوری که خاصیت پرسپکتیو به صفر میل کنه. بعد اون عکس ها رو به خطوط تبدیل میکنن.

پس از تبدیل اونا به خطوط و تعیین مقیاس اونها با اندازه های واقعی ، اونها رو وارد نرم افزار solidworks میکنن. اینجوری به راحتی و با استفاده از ابزار 3D sketch میشه با تغییر نمای دید خطوط بدنه رو کشید و به هم وصل کرد تا سطوح تشکیل بشن! :a030:

 

این فایل کاربردی از blueprint ها رو نشون میده:

 

808458st64.png

 

لطفاً شما هم اگر اطلاعاتی از نحوه ی کار با ابر نقاط و مراحل استفادش رو میدونید توضیح بدید تا استفاده کنیم....:w139:

لینک به دیدگاه
  • 1 ماه بعد...
اما تو solidworks روش دیگری هم وجود داره و اون استفاده از نقشه های blueprint ه!

دقتش به اندازه ی ابر نقاط نیست ولی با هزینه ی فوق العاده کمتر و سریعتر میشه طرح رو اماده کرد.

 

روش کار بدین صورته که بعد از ساخت مدل گلی، از اون از 4 جهت عکس برداری دقیق میکنن طوری که خاصیت پرسپکتیو به صفر میل کنه. بعد اون عکس ها رو به خطوط تبدیل میکنن.

پس از تبدیل اونا به خطوط و تعیین مقیاس اونها با اندازه های واقعی ، اونها رو وارد نرم افزار solidworks میکنن. اینجوری به راحتی و با استفاده از ابزار 3D sketch میشه با تغییر نمای دید خطوط بدنه رو کشید و به هم وصل کرد تا سطوح تشکیل بشن! :a030:

 

این فایل کاربردی از blueprint ها رو نشون میده:

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

لطفاً شما هم اگر اطلاعاتی از نحوه ی کار با ابر نقاط و مراحل استفادش رو میدونید توضیح بدید تا استفاده کنیم....:w139:

 

 

با سلام

دوست عزیز استفاده از Blueprint در کتیا بسیار ساده و هست و هونطور که دوستان قبلا گفتن از طرق Sketch tracer این کار انجام میشه....

لینک به دیدگاه

در زمینه طراحی خودرو حقیر هم تجاربی رو دارم که مایلم با دوستان به اشتراک بگزارم....

روشی که بنده استفاده کردم با توجه به Blue print ها بود که تعداد زیادی از اونها رو میشه از سایت

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
دانلود کرد.

پس از وارد کردن blueprintدر محیط sketch tracerدر محیط freestyleو به کمک 3d curve منحنی های سطوح خودرو رو ایجاد کردم...

در صورت لزوم تعدادی عکس هم براتون خواهم گذاشت

لینک به دیدگاه
  • 2 ماه بعد...
  • 4 هفته بعد...

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...