رفتن به مطلب

سند توسعه شهرستان بستک (استان هرمزگان)


ارسال های توصیه شده

ترويجِ رويكرد و نگاهِ كارشناسي به تمامي نهادها و سطوح حاكميتي و به تبع آن به كليه‌ي بخش‌ها و مناطقِ كشور، يكي از الزامات نظامِ سياست‌گذاري و برنامه‌ريزي محسوب مي‌شود. يكي از گام‌هاي اساسي نيل به هدف مورد اشاره، طراحي و تدوينِ اسناد و طرح‌هاي توسعه‌ي قاعده‌مند و علمي‌اي است كه از صدر تا ذيلِ سلسله‌مراتبِ خط‌مشي‌گذار را حمايت كرده و تصميم‌سازي‌هاي كليدي را پشتيباني نمايد.
بر اين اساس، طراحي و تدوينِ اسناد توسعه‌ي شهرستاني هم‌سو با اسناد استاني، از يك‌سو، اسناد فرادستي را به سطوح تفصيلي‌تر و مصاديق عيني‌تر تعميم مي‌دهد و از سوي ديگر، به برنامه‌ها و بسته‌هاي توسعه‌ي استاني، جامعيت بيشتري مي‌بخشد.
از اين‌روي، سند توسعه‌ي صنعتي و معدني شهرستان بستك، سندي راهبردي و در افق زماني 7 ساله است كه هم‌آهنگي كامل با اسناد فرادستي و توجه به توانمندي‌ها و قابليت‌ها، و تنگناها و چالش‌هاي فعلي و پيش‌روي شهرستان، در جهت‌گيري‌ها و رويكردِ كلي آن انعكاس يافته است.
با توجه به جميع موارد بيان شده، تدوين سند توسعه‌ي صنعتي و معدني شهرستان بستك مبتني بر فرآيندها و روش‌هاي رايج برنامه‌ريزي منطقه‌اي و راهبردي است كه مراحلي همچون، شناخت و تحليل وضعيت موجود، تدوين چشم‌انداز و رويكردهاي آتي، و اقدامات اولويت‌دار را در بر مي‌گيرد. در پايان نيز فهرستي از اولويت‌هاي سرمايه‌گذاري صنعتي و معدني متناسب با اهدافِ سند ارائه مي‌شود.


سند توسعه شهرستان بستك (استان هرمزگان)

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...